Kundundersökning mars 2010 Operatör: Blekingetrafiken Trafikslag: Tåg Sträcka: Kristianstad - Karlskrona.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Stadsledningskontoret Medborgarundersökning 2013 Norrmalm.
Advertisements

Här ser ni några sidor som hjälper er att lösa uppgifterna:
Kundundersökning mars 2010
Kundundersökning mars 2010
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Granbergs Buss AB Trafikslag: Buss Sträcka: Skellefteå - Bodö.
Kundundersökning mars 2010
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport Sverige AB Trafikslag: Buss Sträcka: Härnösand - Långsele.
Vad tycker NyföretagarCentrums kunder om rådgivningen? Hur många har startat företag efter rådgivningen? Branscher, omsättning, anställda? Jämförelse
Projektföljeforskning
Kundundersökning juli 2013
Kundundersökning juli 2013
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Nässjö.
Karolinska Institutet, studentundersökning Studentundersökning på Karolinska Institutet HT 2013.
Punktprevalensmätning av trycksår 2011, v.40 Resultat från landstingen
Barn och Utbildning Föräldraenkät 2011 Totalt resultat förskola Svarsfrekvens hela enkäten (förskola och skola) 39 %
Bastugatan 2. Box S Stockholm. Blad 1 Läsarundersökning Maskinentreprenören 2007.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Blackebergs Gruppboende Bromma.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Tranebergs Å-Hem, Bromma.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: NextJet AB Trafikslag: Flyg Sträcka: Sveg - Arlanda.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Tågkompaniet Trafikslag: Tåg Sträcka: Gävle - Hallsberg.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: NextJet AB Trafikslag: Flyg Sträcka: Arlanda - Arvidsjaur.
Fakta om undersökningen
Enkätresultat för Grundskolan Elever 2014 Skola:Hällby skola.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014 Resultat för Karlskrona Hemtjänst.
(2) Avvikelse från std. kostnad (5) Andel inv 65+ med insats (4) Andel 80+ i befolkningen (1) Kronor/ invånare (65+) (3) Kronor/ brukare (6) Ytterfall.
Fakta om undersökningen
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Bromma.
Hittarps IK Kartläggningspresentation år 3.
Information statistik Ej med i statistik: Konradsbergs lokaler (utgår VT13) Institutionsägda lokaler Övrigt: Mätningen är gjord terminstiden för VT13 (undantag.
TÄNK PÅ ETT HELTAL MELLAN 1-50
Grundskola Elever 2013 Grundskoleenkät - Elever ( per klass)
Stadsledningskontoret Brukarundersökning inom äldreomsorgen 2013
Greppa Näringen Medlemsundersökning, kvartal 1. 1.
Kouzlo starých časů… Letadla Pár foteček pro vzpomínku na dávné doby, tak hezké snění… M.K. 1 I Norrköping får man inte.
Kundundersökning juli 2010 Operatör: Destination Gotland Trafikslag: Färja Sträcka: Visby - Oskarshamn.
Enkätresultat för Fritidshem Elever 2014 Skola:Fritidselever, Gillberga skola.
Grundskola Föräldrar 2013 Grundskoleenkät - Föräldrar Enhet:Gillberga skola.
Vem som svarat på enkäten Fig 1. Män =75 år Boende Fig 2 Eget boende, ej hemtjänst Eget boende med hemtjänst.
Enkätresultat för Grundskolan Föräldrar 2014 Skola - Gillberga skola.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Uddevalla - Varberg.
Kundundersökning juli 2010 Operatör: Veolia Transport AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Linköping - Västervik.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Borås.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Töreboda.
Vara kommun Grundskoleundersökning 2014 Föräldrar 2 Levene skola årskurs 5 Antal svar 2014 för aktuell årskurs i skola: 12 Antal svar 2014 för årskurs.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: SJ AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Luleå - Riksgränsen.
Förskoleenkät Föräldrar 2012 Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Tågkompaniet Trafikslag: Tåg Sträcka: Gävle – Mjölby.
Bild 1 Prognos för länets arbetsmarknad Stefan Tjb.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Värmlandstrafik AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Karlstad - Charlottenberg.
Grundskola Elever 2013 Grundskoleenkät - Elever Enhet: Gillberga skola.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Destination Gotland Trafikslag: Färja Sträcka: Visby - Oskarshamn.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Merresor Trafikslag: Tåg Sträcka: Nässjö – Värnamo – Halmstad.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: NextJet AB Trafikslag: Flyg Sträcka: Hemavan - Arlanda.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Töreboda - Nässjö.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport Sverige AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Sundsvall - Trondheim.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Linköping - Kalmar.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: SJ AB Trafikslag: Nattåg Sträcka: Stockholm - Luleå.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Strömstad.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Swebus AB Trafikslag: Buss Sträcka: Umeå – Mo i Rana.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Granbergs Buss AB Trafikslag: Buss Sträcka: Luleå - Kiruna.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Dalatrafik-KR Trafik AB Trafikslag: Buss Sträcka: Mora - Gällivare.
Kundundersökning juli 2010 Operatör: Destination Gotland Trafikslag: Färja Sträcka: Visby - Nynäshamn.
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Destination Gotland
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Norrtåg Trafikslag: Tåg Sträcka:
Kundundersökning mars 2016 Operatör: SJ AB Trafikslag: Tåg Sträcka:
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Next Jet AB Trafikslag: Flyg
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Tågkompaniet Trafikslag: Tåg
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Norrtåg Trafikslag: Tåg Sträcka:
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Next Jet AB Trafikslag: Flyg
Kundundersökning mars 2016 Operatör: KR Trafik AB Trafikslag: Buss
Presentationens avskrift:

Kundundersökning mars 2010 Operatör: Blekingetrafiken Trafikslag: Tåg Sträcka: Kristianstad - Karlskrona

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Blekingetrafiken Kristianstad - Karlskrona 2 Rikstrafiken genomför årligen kundundersökningar för att följa upp och utvärdera upphandlad trafik, ge operatörerna ett verktyg i deras arbete att höja den kundupplevda kvaliteten samt för att sprida information om kollektivtrafiken och Rikstrafiken. Huvudsyftet med kundundersökningarna är att få kunskap om hur nöjda kunderna är som reser med den av Rikstrafiken upphandlade trafiken års kundundersökning har genomförts på totalt 39 linjer, vilka fördelade sig enligt följande: 10 buss-, 7 flyg-, 18 tåg-, 2 nattåg- och 2 färjelinjer. Bakgrund och syfte

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Blekingetrafiken Kristianstad - Karlskrona 3 Fältarbetet för Rikstrafikens kundundersökning 2010 genomfördes i mars. Denna sträcka mättes på helger samt vardagar, fördelat i båda riktningarna, Kristianstad-Karlskrona samt Karlskrona-Kristianstad. Antal mätta turer på sträckan: 10 st. Antal utdelade enkäter: 543 st. Antal insamlade enkäter: 493 st. Svarsfrekvens: 90,8% Bortfall: 9,2% Resultaten har viktats mot statistik om antal resenärer på vardag och helg, under mätveckorna. Metodbeskrivning

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Blekingetrafiken Kristianstad - Karlskrona 4 På betygsfrågorna får användarna ge betyg mellan 1 – 7, där 1 = lägsta betyget och 7 = högsta betyget. Samtliga betygsfrågor får ett indextal mellan 0 och 100 där 100 står för ’total nöjdhet’ - högsta betyg på frågan och 0 för motsatsen, betyget 1 på frågan. Indextalen beräknas på följande sätt: Index = (Medelvärde – 1) x (100/6) Indexnivåerna klassificeras enligt följande indelning: Index 0 – 50 = helt oacceptabelt 51 – 54 = mycket dålig 55 – 60 = dålig 61 – 69 = medelbetyg / genomsnitt 70 – 74 = bra 75 – 79 = mycket bra 80 – = utomordentligt bra Klassificering av indexnivåer

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Blekingetrafiken Kristianstad - Karlskrona 5 Helhetsintrycket av resan får ett index på 75 år 2010, vilket motsvarar betyget mycket bra. Både att boka biljetter till resan samt hämta ut biljetterna anses vara mycket enkelt. Resenärerna är mycket nöjda med informationens tydlighet på stationen och ombord på tåget. Värdena för enkel påstigning på tåget ligger utomordentligt bra, även bland äldre resenärer. Hur bekväma sittplatserna är får ett medelbetyg, vilket är en nedgång sedan Personalen ombord anses vara mycket serviceinriktade. Andelen resenärer som är mycket nöjda med städningen ombord har ökat sedan 2009 och ligger nu på en mycket bra nivå. Resenärerna känner sig mycket trygga och säkra när de reser med tåg på denna linje, fast det är en liten nedgång från förra årets mätning. Tidhållningen på tågen ligger på en mycket bra nivå. För att öka nöjdheten hos resenärerna på denna linje är de vanligaste spontana önskemålen från resenärerna lägre priser (19%) och fler avgångar (14%). Sammanfattning

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Blekingetrafiken Kristianstad - Karlskrona 6 Jag är nöjd med tidhållningen på den här resan. Det är bekväma sittplatser ombord. Det är behaglig temperatur ombord. Det är välstädat ombord. Personalen ombord är serviceinriktad. Det finns tydlig information på stationen för att jag ska få den information jag behöver om min resa. Informationen från personalen ombord är tydlig. Informationen på skyltningen ombord är tydlig. Det känns tryggt och säkert att resa med detta fordon. Det är enkelt att resa med bagage. Det var enkelt att stiga ombord.

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Blekingetrafiken Kristianstad - Karlskrona 7 Vilka förväntningar hade du på denna resa? Det var enkelt att boka biljetter till den här resan. Det var enkelt att hämta ut biljetter till den här resan. Biljetterna till denna resa är prisvärda. Vad anser du om utbudet av mat ombord? (Frågan ställs ej för denna linje) Vad anser du om kvaliteten på maten ombord? (Frågan ställs ej för denna linje) Vilket är ditt totala helhetsintryck av denna resa? Hur troligt är det att du rekommenderar andra att resa med denna linje?

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Blekingetrafiken Kristianstad - Karlskrona 8

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Blekingetrafiken Kristianstad - Karlskrona 9

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Blekingetrafiken Kristianstad - Karlskrona 10

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Blekingetrafiken Kristianstad - Karlskrona 11

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Blekingetrafiken Kristianstad - Karlskrona 12

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Blekingetrafiken Kristianstad - Karlskrona 13

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Blekingetrafiken Kristianstad - Karlskrona 14

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Blekingetrafiken Kristianstad - Karlskrona 15

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Blekingetrafiken Kristianstad - Karlskrona 16

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Blekingetrafiken Kristianstad - Karlskrona 17

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Blekingetrafiken Kristianstad - Karlskrona 18

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Blekingetrafiken Kristianstad - Karlskrona 19

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Blekingetrafiken Kristianstad - Karlskrona 20

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Blekingetrafiken Kristianstad - Karlskrona 21

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Blekingetrafiken Kristianstad - Karlskrona 22

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Blekingetrafiken Kristianstad - Karlskrona 23

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Blekingetrafiken Kristianstad - Karlskrona 24

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Blekingetrafiken Kristianstad - Karlskrona 25

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Blekingetrafiken Kristianstad - Karlskrona 26

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Blekingetrafiken Kristianstad - Karlskrona 27 ”Sänka priserna så ännu fler tar tåg och buss i stället för bilen. Kör själv för ungefär samma pris beroende på bensinpriset.” ”Serveringsvagn eller dylikt.” ”Fler avgångstider, var 30:e minut.” ”Ja, se till att tågen är fräscha.” ”Eliminera förseningar.” ”Bättre sittplatser, justerbara säten, mjukare säten.” ”Bättre reglering av värmen, ibland iskallt, ibland bastu.” ”Bättre information när det förekommer förseningar.” ”Bättre plats för större bagage.” Finns det något vi skulle kunna göra för att du ska bli mer nöjd som kund?

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Blekingetrafiken Kristianstad - Karlskrona 28

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Blekingetrafiken Kristianstad - Karlskrona 29

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Blekingetrafiken Kristianstad - Karlskrona 30

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Blekingetrafiken Kristianstad - Karlskrona 31

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Blekingetrafiken Kristianstad - Karlskrona 32

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Blekingetrafiken Kristianstad - Karlskrona 33

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Blekingetrafiken Kristianstad - Karlskrona 34

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Blekingetrafiken Kristianstad - Karlskrona 35