Kursnavet En infrastruktur med digitala lärresurser fritt tillgängliga för alla.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Inloggning Mobil Administration Finns på Ange ditt användarnamn och PIN-kod. Klicka på OK. Ett SMS skickas till din mobil.
Advertisements

Kom igång med Disgen En distansutbildning av Bengt Kjöllerström E-post: Se min antavla Kom igång med Disgen.
First Class Arken - Introduktionskurs
Spel i Datorkunskap Instruktioner: Klicka på en av de röda cirklarna
Vi utvecklar människor. Människor utvecklar företag Utvärdering Säljutbildning Öppen utbildning Vt 2010 Utbildare: Johan Skogström Plats: Consensus Utvärderingen.
- En gemensam plattform för lärande för Katrineholms kommuns förskolor, grundskolor och gymnasieskolor.
Välkommen! På följande sidor kommer Du att få en inblick i Statoil Gasol/LPGs tjänst Kundsida och de möjligheter den kan ge dig… På varje sida finns pilar.
Barnanpassad utredning
The Swedish Library of Talking Books and Braille DAISY Direkt – Egen nedladdning av talböcker Vad är det och hur gör man?
Varför är det bra med talböcker?
Utbildningsmodell för webbaserad vägledning
Beredningen för integration och mångfald
Säkrare inloggning till e-tjänster för vårdnadshavare via e- legitimation Viktig information om förändringar kring vårdnadshavares inloggningar till Barnwebben,
Christina Jansson
Kristina Ekbom KEFU-dagen Min väg tillbaka Hur filmen kom till om att vara patient inom rättspsykiatrin och ett vårdutvecklingsprojekt som växte.
Introduktion  Text Text  Bilder Bilder  Ljud Ljud  Video Video Klicka på länkarna nedan för att se hur man kan använda text, bild, ljud och video i.
Utveckla din Praktiska IT
E-learning/ Comfort Audio Academy
Menigo ”Vår kunskap — din framgång”
Bildfabriken kan ställas in på olika sätt - se några exempel
Regionalt flexibelt lärande inom vuxenutbildningen i Göteborgsregionen
Hela världen talar… Global Issues in Context är en lektion i att lyssna! Hulebäcksgymnasiet, Härryda. Västerhöjdsgymnasiet, Skövde.
Hur får jag använda digitalt material i min undervisning?
Logga in i Fronter och klicka på:  Rum  Alla rum  Biblioteket  Projektarbetet En plats att börja på Här hittar du massor av råd och tips – följ länkarna!
Bedömningskriterier för åk 6
Förutsättning: Du måste vara uppkopplad på Internet när du arbetar Många nyttor med Skolportaln 2.0 samlar gemensamma system och tjänster på ett ställe.
E-Smart våren 2008 Välkomna!. PROGRAM e-utvecklarna inleder Jan Hylén –om lärresurser och trender Paus Samling i seminariegrupp.
Digital portfolio Annika Hössjer, Lärum.
Öppna en webbläsare och navigera till Om du inte redan är inloggad så logga in med.
Reformer i arbetslöshetsförsäkringen 1 september 2013
Kompetensutveckling Med PIM
Mikael Petrén Stockholmsmodellen – bibliotek och förlag i samarbete Göteborg,
Nätbaserad publiceringskurs i Ping Pong Maria Wikstrand Eva Lorentzon Karin Lindgren.
Interaktiva medier och lärande Krister Lindwall & Leif Marklund.
Om nätstödd undervisning SVF:s personaldag Helena Hurme.
Nätbaserad publiceringskurs i Ping Pong
En PowerPoint om PowerPoint
Nya förutsättningar för lärande
1 IT i skolan internationella och nationella trender Dialog i Väst, 22 maj 2003 Jan Hylén.
Nätverket Sökguiden. Vi kommer berätta om : Nätverket Sökguiden Visa hur man: Lägger in texter och lärobjekt Kategoriserar och Redigerar.
Marknadsförarens mall för att skapa köpares persona!
Turismens historia kapitel 2.
Finns databaserna? Viktor Sarge Regionbibliotek Halland Utvecklingsledare – Digitala biblioteksmiljöer.
Ge 3 fördelar med studentbloggar som en del av kursarbetet. Vad är ditt favoritverktyg för lärande och undervisning och varför? Har du delat med dig av.
Informationssökningsprocessen:
H.O.U.S.E 2015 EFFEKTIVISERA DINA PROCESSER MED HJÄLP AV ACTIVE DIRECTORY! Thorir Eggertsson – Inuit AB Johan Lidman – Inuit AB.
Ny teknik i klassrummet Nätad dator med DVD-spelare och 1 GB RAM-minne Projektor Ljudsystem (förstärkare + högtalare) Trådlös mus + tangentbord + räknare.
Affärsidé Den yttre affärsidén Vad skall produceras ?
Göteborgsregionens kommunalförbund: Ale|Alingsås|Göteborg|Härryda|Kungsbacka|Kungälv|Lerum|LillaEdet|Mölndal|Partille|Stenungsund|Tjörn|Öckerö Kommungemensamt.
Vill du lära dig lite om snapchat? Kolla då på denna videon.
Varför UNIKUM? Genom att arbeta med IUP via Internet och verktyget Unikum vill vi uppnå flera saker: Ökad delaktighet i planeringen från föräldrar och.
Undvik intervjumissarna
© Fujitsu Services, 2003 ARC ALEPH Reporting Center
pedagogisk dokumentation
Hur kan vi förstå begreppet?
EN DEL AV VÅRT SAMHÄLLSENGAGEMANG
Bibliotek
Legimus App och webb Maria Nylander Åsa Wallström Legimus.
Rosenbad, 16 mars 2015 Vad ska vi ha den sociala barn- och ungdomsvården till?
Välkomna till musiken! Solsången Hur långt har ni kommit med er rap? Hur kan vi arbeta med texterna? Kan man sätta ihop texterna med varandra? Träna på.
Svensk Idrotts Studie- och Utbildningsorganisation.
VARMT VÄLKOMMEN till utbildning i EPiServer 8
GJORD AV: Erik Hassléus
Projektstruktur Barnens bild av Sigtuna, Sigtunas bild av barnen Avdelning: År:
NE.se Ale Kommuns avtal. Syn på kunskap  Hämta information  Söka svar  Lita på fakta.
Skolverket och den digitala skolan?  Forskningen om den digitala skolan  Hur påverkas resultaten?  Hur kan ämnesundervisningen bli bättre med hjälp.
Kultur- och språkanpassad hälsoinformation
Processer och verktyg för effektivisering av spårbarhet av livsmedel.
Ale Kommuns avtal NE.se.
Presentationens avskrift:

Kursnavet En infrastruktur med digitala lärresurser fritt tillgängliga för alla

Kursnavet  CFL har kommit igång bra och vi börjar få erfarenhet av användning  Det handlar om beteendeförändring, utvecklad lärarroll och nya sätt att jobba  CFL fokuserar på nytta och samtidigt vill vi arbeta vid den pedagogiska fronten och utnyttja nya verktyg som Kursnavet i denna utveckling

Kursnavets utseende  Ett verktyg och bibliotek för digitala lärresurser

Resultat och statistik om Kursnavet  Kursnavet har reg. användare  Alla inloggningar är st under 2005  Snitt Ca 100 inloggningar per dag  Under 2005 har över 1800 lärobjekt lagts in i Kursnavet från våra målgrupper.  Ingen annan fritt tillgänglig databas med digitala lärresurser i Europa har en liknande användarstatistik

Kursnavet användning lärresurstyp

Kursnavet användningssätt

Kursnavsanvändning

Några erfarenheter  ”Fantastiskt att vi kunde hämta kursmaterial från Kursnavet”  ”Viktigt är att kunna bearbeta kursmaterialet hos oss”  ”Materialen har fungerat bra, kompletta material har varit enkla att integrera”  Filmer och animeringar är efterfrågade

Kursnavet & målgrupperna ”Är inte detta kanonbra, du har inte tid att producera här ligger en massa färdigt material som du har rätt att använda?” Lars Kastö Vuxenutbildningen i Stenungsund ”Det är fantastiskt att vi kan ladda hem kursmaterial från Kursnavet till våra gymnasiekurser”, Kerstin Namuth Folkuniversitetet i Göteborg Vi använder digitala läresurser från Kursnavet till Svenska och Engelska flexkurserna i First Class. Annika Mukka Kiruna Komvux

Kursnavet  Logga in från CFLs webbplats  Användarnamn: Testanvändare  Lösenord: cfl