Studiebesök på Hjulsta skola i Stockholm Gunilla Malmgren - Baafi, Lars Jonsson Jennie Magnusson den 6/11 2000.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
RYMDEN.
Advertisements

Skolan där alla ska trivas och känna sig trygga och där alla har lika värde. Vi har alla har rätt till en god arbetsmiljö.
Speldosan.
Elsa Beskow.
Åhus Montessoriskola F-9 M
Välkomna på information om gymnasievalet!
Intresset uppstod… (Barns inflytande)
Välkommen till högstadiet på Sävar skola!
MFSMFS Ett äventyr utöver det vanliga. SIDA:s utbildning i Härnösand o Tre intensiva dagar som förbereder dig inför din resa o Träffa andra som ska ut.
Hej på er alla! ETT STORT TACK för den fina blomman med tillbehör. Jag ska njuta av den en vacker sommarkväll i min trädgård.
1.Tar ansvar för skolans inredning och material så vi får en trivsam skola utan klotter, skadegörelse och nedskräpning. 2.Använder inte snus, tobak eller.
”Tidigare har läraren skrivit hur det har gått för mig i skolan som mamma och pappa fick läsa hemma. På utvecklingssamtalet har mest de vuxna pratat och.
Markör Marknad och Kommunikation AB 2009
Välkomna till Fristorpsskolan
Unga14 10 – 21 februari (v 7-8) sker en mätning av folkhälsa bland barn och unga.
Lorraine Monroe, lärare skolledare och utbildare
Förändringar i skolan En sammanfattning av de förändringar som påverkar er föräldrar Urban Åström Förvaltningschef BoU Lars Thorin Utvecklingsledare BoU.
Likabehandlingsplan och plan mot kränkande behandling
Skolklimat i Ekerö skolor Trender Inflytande och delaktighet.
Fagrabäckskolan ska vara Växjös bästa 7-9 – skola där eleverna känner trygghet och får kunskaper för att utvecklas i en föränderlig värld!
Välkomna på information om gymnasievalet!.  Valet görs på  I januari får alla elever i åk 9 inloggningsuppgifter.
Ålder Namn Datum SSQ12 SSQ12 Instruktioner Jag använder en hörapparat (vänster öra) Jag använder en hörapparat (höger öra) Jag använder två hörapparater.
Solen är vår närmaste stjärna.
Patients' experience of important factors in the healthcare environment in oncology care. Browall M, Koinberg I, Falk H, Wijk H.
Vintern kall och grå Sitter och fryser så, så Djuren sover då
Himlen är blå Fåglarna flyger över skyn Sen kommer stjärnor.
Fotbollsakademi – för flickor och pojkar!
Hur stärker vi rektors pedagogiska ledarskap
Läroplansträff Välkomna. Program för förmiddagen 8.30 Uppföljning av lektioner som planerades förra gången. Berätta för varandra gruppvis om.
Kärnvärden.
Luncha och lär! hjälpverb.
Vi är med i Grön flagg. Varför är vi med och hur funkar Grön flagg?
HÅLLBART RESANDE I UMEÅREGIONEN. Finansiering Länstrafiken i Västerbotten Volvo GE Liljaskolan i Vännäs.
Strömslundsskolans Värdegrund.
Barnens egna ord om sin psykiska ohälsa
Askersunds kommun
Nöjd Skol- & Förskoleindex med delfrågor
 Jag gillar djur. Mina favoritdjur är: Kanin, Häst, Späckhuggare, Elefant och Giraff. Jag gillar Späckhuggare, Elefant och Giraff för att jag tycker.
Hållbar utveckling Vad är det för något? Vad handlar det om?
MITT LIV SOM KULTUROMBUD och några ord på vägen….
Att sälja Lions Quest-kurser till skolor /14.
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
Elevenkät Volgsjö skola År Höstterminen 2008.
Etik & moral Etik = beskriver vilka riktlinjer vi ska välja för hur vi ska handla, val vi ställs inför. När man funderar över skillnader i vad som anses.
Komplettera med ett ord!
Jag visar alla respekt, tar hänsyn och ansvar
Skoluniform – en punkares mardröm? Jon Franzén Umeå Universitet VT 2006.
Bokprojekt Hjulsbroskolan 2009
Kalvhagskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Textilarbete Alice Höök.
Trivselregler Under revidering -gäller tillsvidare Jag visar alla respekt, tar hänsyn och ansvar Snöbollskastning är inte tillåtet på skolans.
Mål, kunskapskrav och LGR-11
Sammanställning av enkätsvar ang
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
Av: Erik, Ellen och Julia B
Det är lätt & rätt att återvinna!
BESÖKET PÅ ÅTERVINNINGSCENTRALEN VI HAR VARIT PÅ STUDIEBESÖK PÅ ÅTERVINNINGSCENTRALEN. ÅTERVINNINGSCENTRALEN ÄR EN SOPTIPP DÄR MAN KAN SLÄNGA SKRÄP SOM.
Kultur i förskola och skola Kulturnyckeln – kommunal satsning som utgör en bas Skapande skola – statliga medel från Kulturrådet som man söker varje år.
/ 1 Hej på er! Det är lätt & rätt att återvinna!.
STUDENTREKRYTERING.
Källängsråd Föregående protokoll bordlagd punkt Säkra skolvägar 2. Övriga frågor PRAO 3. Skolans verksamhet Brukarenkäten Utvärdering likabehandlingsplan.
Vandrande skolbussar.  att skapa möjligheter för och uppmuntra nya resvanor;  att skapa en trafiksäker och trygg miljö runt skolan och;  att öka kunskapen.
Idkerbergets skola September 2010 Eleverna fick i uppdrag av rektor att beskriva hur de vill att det ska vara på skolan.
Källängsråd Skolans verksamhet -Cafeterian -Skolstart -Likabehandlingsplan -Säkra skolvägar 2. Ekonomi och organisation - Ny timplan – ny organisation.
Elevhälsan i skolan Spela roll ABF-huset Giselle Hedberg 1:a skolsköterska Stockholm stad.
Föräldramöte 8/9. Personal Idrott: Mats Hemkunskap: Eva Textilslöjd: Annika Musik: Joa Resurs: Catrin Matematik: Gunilla Träslöjd: Filip.
Stockholmsenkäten, 2012 Ekerö kommun Åk 9 Åk 2 (gymnasiet)
Bengt-Olof, Jennie och Lotta
Välkomna! Föräldramöte 8/9.
Enkät i gymnasieskolan
Presentationens avskrift:

Studiebesök på Hjulsta skola i Stockholm Gunilla Malmgren - Baafi, Lars Jonsson Jennie Magnusson den 6/

Skolans profilering är områdena miljö och kultur exempelvis: Varje elev lär sig spela ett instrument 60 min dans varannan vecka Nobelmiddag för åk 9 Fadderskola för Stockholms stadshus Ger ut diktsamlignar och musikCD:n Olika former av lovskolor Levande djur och odlingar

Rektor Urban Åström på Hjulsta skolan berättar för oss om skolans positiva utveckling

Djurrummet Här luktade det verkligen DJUR Här fanns möss, marsvin, sköldpaddor hamstrar,kaniner och fåglar i massor När vi gick runt på skolan så guidade oss två elever från åk 9

Leguanen Urbana som senare försökte rymma längs korridoren

Urbana på rymmarstråt

En livs levande majsorm i en ormtjusares händer HUUUVALIGEN !!!!

Vilka majsormar !!! Kolla blickarna !!!

Här har eleverna sytt flaggor från sina hemländer och satt upp

Här är vi med våra guider från åk 9 ute i en öppen gård mitt i skolan

Här är rasthallen på skolan

Möte med ”änglarna” fårn hela skolan. Fritidsledarna och rektor deltar

Så här såg ”änglarnas” jackor ut som dom skulle bära under sin jour vecka

Så här såg dom ut framifrån

Fysiklaboration i åk. 7

Laboration i Fysik

Broderier som elever och föräldrar på skolan gjort