Medborgarundersökning 2010. SCB:s undersökning 14 september-8 november 64 kommuner deltog Hittills har 230 kommuner gjort undersökningen (155 mer än en.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Stadsledningskontoret Medborgarundersökning 2013 Norrmalm.
Advertisements

Haparanda kommun Medborgarenkät Vår 2012
Medborgarundersökningen I SCB:s regi sedan kommuner 22 Stockholmskommuner (sedan 2010) personer år 76 frågor + 11 tilläggsfrågor.
Förskolor och skolor i Nacka – i en klass för sig
Folkhälsan i Sverige: Årsrapport 2012
Stockholm stad Förskoleundersökning 2014 Staden totalt.
Serviceundersökning 2011 Nöjd-Kund-Index undersökning om företagares uppfattning om Tyresö kommuns service under 2010.
Folkbildningspolitikers attityder till studieförbunden 2013
Kap 1 - Algebra och linjära modeller
Demografikonsulten 2005 Den demografiska utvecklingen i Norrtälje med utblick mot 2020 Demografikonsulten Åke Nilsson Edsvägen 2C Upplands.
Joomla © 2009 Stefan Andersson 1. Kontaktformulär  På varje seriös webbplats bör det finnas ett kontaktformulär.  Använd ej maillänkar, risk för spam!
Innehåll Bilder Innehåll Bild 2-3 SCB:s medborgarundersökningar
SCB:s medborgarundersökning våren 2009
Markör Marknad och Kommunikation AB
Medarbetarundersökning hösten 2013 Haparanda stad totalt
Kund: Akademikerförbundet SSR Kontakt: Stina Andersson/Linus Isaksson
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Granbergs Buss AB Trafikslag: Buss Sträcka: Skellefteå - Bodö.
Kundundersökning mars 2010
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport Sverige AB Trafikslag: Buss Sträcka: Härnösand - Långsele.
Redovisning av drogvaneundersökning åk 7-9 Strömsunds kommun 2010
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Nässjö.
Piteå kommun som samhällsbyggare Piteå – det är hit man kommer när man kommer hem.
Karolinska Institutet, studentundersökning Studentundersökning på Karolinska Institutet HT 2013.
Kritik på teknik ARBETSMATERIAL –
| Trycksår Kommun/Områdes-skillnader (inklusive könsdimensionen) Dennis Nordvall Statistiker/Datamanager,
Kundundersökning mars 2010 Operatör: NextJet AB Trafikslag: Flyg Sträcka: Sveg - Arlanda.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Tågkompaniet Trafikslag: Tåg Sträcka: Gävle - Hallsberg.
Förskolor och skolor i Nacka – i en klass för sig Gymnasieutbildning Kvalitetsredovisning för förskoleverksamhet och utbildning i Nacka kommun år 2008,
Bakgrund Ett av Stockholm Business Alliances prioriterade verksamhetsområden är att utveckla servicen till näringslivet Serviceundersökningen fångar upp.
SCB:s medborgarundersökning våren 2007
Konsumenter om Svanen och EU Ecolabel Om undersökningen Utförd av: Response Analys, Oslo i dec 2010 Cirka personer från respektive land Totalt.
Sveriges utrikeshandel mars Källa: WTO; International Trade Statistics 2009.
Hittarps IK Kartläggningspresentation år 3.
Stockholm stad Familjedaghem 2013 Staden totalt Presentation Om undersökningen Frågorna i enkäten Inför läsning av rapporten Svarsfrekvens Resultat –Staden.
Greppa Näringen Medlemsundersökning, kvartal 1. 1.
Finns det möjlighet att påverka mellan valen? SCB:s Medborgarundersökning – ett alternativ? Johan Wilén Enheten för demokratistatistik Statistiska centralbyrån.
SCB:s medborgarundersökning Resultat för Nacka kommun.
SCB:s medborgarundersökning våren 2009 Resultat för Södertörnskommunerna Jenny Hjort.
Haparanda Stad Medarbetarundersökning hösten 2012 Socialförvaltningen.
Varumärket Luleå kommun
Tillsammans kan vi göra skillnad! Folkhälsorapport Blekinge 2014
SCB:s medborgarundersökning Nackas resultat med jämförelser Genomförd 19 september – 8 november personer svarade (av 1500)
Företagsklimat Östhammar Ranking 2011.
Tilläggsfrågor och jämförelser med andra Stockholmskommuner Medborgarundersökning 2012 Utförd av Statistiska centralbyrån.
Medborgarundersökning Tyresö Våren Medborgarundersökning  Tyresö och 35 andra kommuner  Sedan hösten 2005 har 130 kommuner deltagit i undersökningen.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Blekingetrafiken Trafikslag: Tåg Sträcka: Kristianstad - Karlskrona.
Haparanda Stad Medarbetarundersökning hösten 2011 Chef/Medarbetare.
Kommunens Kvalitet i Korthet - utveckling och syfte.
UNIONEN – ALLMÄNHETEN OM EGET FÖRETAGANDE MINDRE MÄTNING I SYFTE ATT TITTA PÅ INTRESSET FÖR MENTORSKAP VID START AV FÖRETAG Kund: Unionen Kontakt: Åsa.
Insikt 2013 Haparanda stad En servicemätning av kommunens myndighetsutövande gentemot företag.
Nacka kommuns tilläggsfrågor Medborgarundersökning 2012 Utförd av Statistiska centralbyrån 13 september- 9 november.
Svarsfrekvens Oktober 2011 Liv & hälsa ung 2011 Gymnasieskolan År 2 Svarsfrekvens och antal svarande elever.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Värmlandstrafik AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Karlstad - Charlottenberg.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Destination Gotland Trafikslag: Färja Sträcka: Visby - Oskarshamn.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Merresor Trafikslag: Tåg Sträcka: Nässjö – Värnamo – Halmstad.
Bastugatan 2. Box S Stockholm. Nacka kommuns attitydmätning bland kommuninvånarna 2003 Januari/februari 2003.
Medborgarundersökning 2010 Nacka kommun Jämförelser med andra Stockholmskommuner Bilaga till tjänsteskrivelse.
Medborgarundersökning 2011 Bilaga till tjänsteskrivelse KFKS 2011/ resultat Nacka kommuns tilläggsfrågor - jämförelser med de Stockholmskommuner.
Haparanda stad Invånarenkät 2015 Haparanda stad – Invånarenkät
SCB:s medborgarundersökning våren 2007 Specialrapport för Södertörnskommunerna Lars-Gunnar Strand SCB.
Överraskande Älmhult – internationellt & nära Medborgarundersökning 2015.
SCB:s medborgarundersökning 2014 Trollhättan stads resultat.
Medborgarundersökning Vision och mål Genomförande Vision och mål Systematiskt kvalitetsarbete i Leksands kommun.
Varumärket Luleå kommun Kommunikationskontoret Position Luleå kommun ska uppfattas som en nationell förebild inom respektive verksamhetsområde. Varumärkeslöfte.
Medborgarundersökningen 2009 Vad tycker Sölvesborgarna om Sölvesborg?
Överraskande Älmhult – internationellt & nära Medborgarundersökning 2015.
Stadsledningskontoret Skarpnäck stadsdel Medborgarundersökning, 2011 Stadsmiljö
Medarbetarundersökning 2016
Medborgarundersökning 2015
Kunderna om PRV:s Patentavdelning
Presentationens avskrift:

Medborgarundersökning 2010

SCB:s undersökning 14 september-8 november 64 kommuner deltog Hittills har 230 kommuner gjort undersökningen (155 mer än en gång) = bra jämförelseunderlag

Slumpmässigt urval personer år Postenkät med möjlighet att svara på webben 47% svarade (53% snitt för samtl. kommuner) - 41% av männen och 54 % av kvinnorna Svarsfrekvensen stiger med åldern

Betygen redovisas i ett betygsindex från 0 till 100. Värde under 40 kan betraktas som icke godkänt och värden över 75 som väl godkänt. Felmarginalerna ligger på ca 1,5-2,5

Tre områden Nöjd-Region-Index. Betyget på kommunen som en plats att bo och leva på. Frågor om arbetsmöjligheter, kommunikationer m.m. Nöjd-Medborgar-Index. Betyget på de kommunala verksamheterna. Nöjd-Inflytande-Index. Betyget på möjligheterna till inflytande på kommunens beslut och verksamheter.  ett helhetsbetyg (NRI, NMI och NII) för varje område

I denna presentation visas jämförelser med fyra andra Stockholmskommuner som genomförde undersökningen hösten 2010: Sollentuna, Solna, Täby och Värmdö. Även snittet för samtliga 64 kommuner som genomförde undersökningen vid samma tillfälle visas.

Nöjd-region-index Det första området – NRI – är ett sammanfattande mått på Nöjd-region-index, dvs. ett generellt omdöme om hur det är att bo i kommunen

Nöjd-medborgar-index Det första området – NMI – är ett sammanfattande mått på Nöjd-medborgar-index, dvs. ett generellt omdöme om kommunens verksamheter

fortsättning Nöjd-medborgar-index

Nöjd-inflytande-index Det första måttet – NII – är ett sammanfattande mått för Nöjd-inflytande-index, dvs. ett generellt omdöme om möjligheterna till inflytande på kommunens beslut och verksamheter

Öppna svar 110 stycken Flest om renhållning och sophantering, vägar och trafiksäkerhet, exploatering och kollektivtrafik samt snöröjning.

Nacka kommuns tilläggsfrågor 2009 års värden inom parantes Medelbetyg 2010 (2009)Andel som gav mellanbetyg och höga betyg 2010 (2009) Hur nöjd är du med Nacka kommuns sätt att sköta samhällsplaneringen? 6,3 (6,3)80 (81) Hur nöjd är du med möjligheterna att utföra tjänster på Nacka kommuns webbplats? 6,7 (7,1)82 (86) Hur nöjd är du med det stöd och den hjälp de som har funktionshinder får från Nacka kommun? 6,3 (6,0)75 (72) Hur nöjd är du med tillgången till kulturutbud i Nacka kommun? 6,0 (6,4)79 (81) Hur nöjd är du med kvaliteten på kulturutbudet i Nacka kommun? 6,2 (6,4)82 (82) Hur nöjd är du med möjligheten att påverka kulturutbudet i Nacka kommun? 5,2 (5,3)61 (63) I vilken grad tycker du att Nacka kommun erbjuder barn och ungdomar ett rikt och varierat utbud av fritidsaktiviteter? 6,6 (6,6)81 (83) I vilken grad tycker du att Nacka kommun erbjuder pojkar och flickor lika förutsättningar när det gäller fritidsaktiviteter? 6,4 (6,4)76 (78)

fortsättning Nacka kommuns tilläggsfrågor 2009 års värde inom parantes Medelbetyg 2010 (2009) Andel som gav mellanbetyg och höga betyg 2010 (2009) Medelbetyg 2010 (2009)Andel som gav mellanbetyg och höga betyg 2010 (2009) Hur nöjd är du med skattenivån i Nacka kommun jämfört med andra kommuner? 6,5 (6,4)84 (82) Hur nöjd är du med avgiftsnivån i Nacka kommun jämfört med andra kommuner? 6,1 (6,0)78 (78) I vilken grad tycker du att valfriheten i Nacka är stor? 7,0 (6,9)89 (87) I vilken grad tycker du att Nacka kommun kännetecknas av öppenhet och mångfald? 6,7 (6,6)84 (82)