Trivselsundersökning 2014 Brukarundersökning höst 2014 (utdrag) Skolor som blev kontaktade Alla 882 trivselskolorna som var aktiva hösten Besvarde av skolans TL-ansvarig* Antal svar: 423 Svarprosent: 48 Felmarginal: +/-3,4% (konfidens 95) Metod Undersökningen är nätbaserad genom questback. Frågor och svarsalternativ är utformat av Trivselprogrammet. *TL-ansvarig = skolans vuxne trivselledaransvarige.
Trivselsundersökning 2014 Effekter 2 Jag upplever att Trivselprogrammet bidrar till…. (1 = mycket oenig, 6 = mycket enig) att många är i aktivitet på lunchrasten att många är i aktivitet på de övriga rasterna färre konflikter mellan elever att minska mobbningen på skolan att färre elever går ensamma på rasterna « Tack för den här möjligheten som fått mig att bli glad igen. Jag är aldrig ensam på rasten längre.» *Brukarundersökningen skickades till denTL- ansvarige på 882 skolor. 423 besvarade undersökningen, vilket ger en svarsprocent på 48 och en feimarginal på +/- 3.7% (konfidensnivå 95). Elev på trivselskola: *
Trivselsundersökning 2014 Nominatonsprocessen på vår skola fungerar bra. 1 = mycket oenig, 6 = mycket enig. FrågaGenomsnittN Nominationsprocessen på vår skola fungerar bra. 1 = mycket oenig, 6 = mycket enig. 4,85392
Trivselsundersökning 2014 Jag trivs bra i min roll som TL-ansvarig. 1 = mycket oenig, 6 = mycket enig. FrågaGenomsnittN Jeg trivs bra i min roll som TL-ansvarig.. 1 = mycket oenig, 6 = mycket enig. 4,90420
Trivselsundersökning 2014 Jag tycker utbildningsdagarna fungerar bra i förhållande till FrågaGenomsnittN Information på förhand4,87414 Organisering5,07417 Utval av aktiviteter4,97415
Trivselsundersökning 2014 Jag tycker programmet totalt sett fungerar bra på min skola. 1 = mycket oenig, 6 mycket enig FrågaGenomsnittN Jag tycker programmet totalt sett fungerar bra på min skola. 1 = mycket oenig, 6 mycket enig 4,83414
Trivselsundersökning 2014 Gladsaker, goda historier från elever på trivselslolorna – Förr hade jag ingen att leka med, men när vi fick TL har jag många att leka med – Om skolan brann ned, så skulle jag tagit med TL - väskorna först! De är de allra mest värdefulla här på skolan! – Nu har vi fått med han som bara har stått själv och sparkat med foten i asfalten på basketbollplanen – Jag såg en flicka som va själv. Då frågade jag om hon ville vara med och leka, hon sa ja och blev glad! – Det är rolig att jag bidrar till att andra har det bra!