Profilering: Identifiering av föreningens verksamhet och profil 1. Verksamhetsbeskrivning - Syfte - Målsättning, målgrupp - Tjänster, metoder, modeller 2. Verksamhetsidé - Tydlig - Formulerad - Konkretiserad - Filosofisk Sammanfatta hela verksamhetsidén i en enda mening (kort) eller högst 2 meningar !
Profilering: Analys Bakgrund Nuläge (problem, utveckling, trender, svagheter, hotbilder Hur tillvarata och upprätthålla de båda föreningarnas nuvarnade styrkor nutid-framtid Vad gör föreningen efter Leader 2013 ?
Image: Identifiering av föreningens synliga identitet och kommunikativa position. Namn LogoSymbol Slogan -Hur ska föreningen uppfattas/ vilken bild får man av den. -vision Diskutera och motivera namnförslagen samt logo/symbol enligt bifogade modeller Formulera en slogan Ex. Nokia - connecting people. Hur ska föreningen uppfattas/ vilken bild får man av den. vision Vad ska ”folk” tycka om föreningen om 5 år ?
Varumärkesbyggande: Marknadsföring i praktiken - Kommunikationsidé, kampanjidé - Kampanjsyfte, vad vill vi uppnå - Målsättning, målgrupp - Välj kommunikations redskap Ge 3 exempel på kampanjer. En av kampanjerna ska vara en internetkampanj. Exempel på en affisch (skiss eller beskrivning)