Profilering: Identifiering av föreningens verksamhet och profil 1. Verksamhetsbeskrivning - Syfte - Målsättning, målgrupp - Tjänster, metoder, modeller.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Lokal evidens - Loke En modell att använda för lokal uppföljning av till exempel missbruks- och beroendevården.
Advertisements

Allt kommunicerar om konsten att nå rätt målgrupp med rätt budskap.
FTFs motionsskola.
Balanserad styrning och uppföljning i Region Skåne
Presentation av H EMTRENDSBLOGGEN Välkommen!. Start december 2013 WordPress.com Utbildning Intern och extern kommunikation Två blogginlägg i veckan.
Affärsplaner för samhällsentreprenörer?
ANOVA ökad tillväxt och entreprenörskap
Bilden av oss – ett enat ansikte utåt Dialogforum våren 2010.
Biblioteken i Norrbotten.
Molndal.se Kultur och Fritid - Bibliotek Synliggör biblioteket - i teori och praktik Anette Eliasson
Branding Strategimöte den 3 maj , 2010.
Kontaktsjuksköterskemöte 13 december 2013
Kommunikationsplanens delar
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Östra Göinge 2012 Lokalt företagsklimat.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Kungsör 2012 Lokalt företagsklimat.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Emmaboda 2012 Lokalt företagsklimat.
Grafisk profil.
If you want to build a ship, don´t herd people together to collect wood and don´t assign them tasks and work, but rather teach them to long for the endless.
Vad är ett varumärke? Mer än bara en logotype!
4. Nulägesanalys. Marknadsföring, Gleerups. S Fürst mfl
Företagsekonomi 1 Centralt innehåll
Välkomna till Kommunikationsplanerin g Linköping 7/12.
Kapitel 12 Marknadsföringen påverkas av omvärlden.
Samverkan Asperger Till Sysselsättning Arbete
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Åtvidaberg 2012 Lokalt företagsklimat.
KOMMUNIKATION - SOM RINGAR PÅ VATTEN PROJEKTET ANVÄNDNING AV INFORMATIONS- OCH KOMMUNIKATIONSTEKNIK I UNDERVISNING OCH STUDIER.
Värderingar En värdering är egentligen ingenting annat än en personlig uppfattning om hur bra eller dåligt någonting är eller om vad som är rätt eller.
Biblioteken i Norrbotten.
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
nationellT kommunikationskoncept presumtiva studenter 2015
The Big 5 ANALYSFÖRMÅGA KOMMUNIKATIV FÖRMÅGA METAKOGNITIV FÖRMÅGA
Ortsutveckling Bettna Stormöte den 9 oktober 2013 Välkommen!
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Katrineholm 2012 Lokalt företagsklimat.
21 januari 2013 BMÖ Operations and Innovation Management.
Racketstadion – 2013 Presentation av marknadsföringsplan
Upplägget av delkursen massmedia:
Balanced Scorecard Processen steg för steg
Om skrivande av uppsats
Marknadsföring av Projekt X
Ta pulsen på ditt företag! – Health Check™ NyföretagarCentrum tar nu steget från att kostnadsfritt hjälpa entreprenörer igång med att starta nya företag,
Projekt Svensk Cykel. Svensk Cykel = Allt som har med cykel att göra och som organiseras av Svenska Cykelförbundet.
SVENSKA DANSSPORTFÖRBUNDET Medlem av RF, IDSF och WRRC Verksamhetsområde Distrikt och Centrala Projekt Distriktskonferens - handlingsplaner för SDF Arlanda.
Affärsplaner för samhällsentreprenörer? Distanskurs i SHE 4 april 2011 Fredrik Björk, Malmö högskola.
GoINN är en kraftfull satsning från Chalmers och Göteborgs universitet för att bygga samverkande innovationssystem. Projektet genomförs tillsammans.
Varumärket SPF, Sveriges Pensionärsförbund. Varumärket är allt vi gör Varumärket är inte samma sak som en logotype, grafisk profil, slogan Varumärket.
Från ord till handling.. Varför entreprenörskap? Rustas för framtiden. Entreprenöriellt lärande. Inga givna svar, skapar kontaktnät. ”Tasigförsamhet”.
Varumärke Värderingar Plattform Identitet Relationer Service
Kommunikationsplan för ----
Vad är en grafisk profil?  Logotype  Symbol (Mjuklogga)  Profilfärger  Typsnitt  Mallar och regler för användandet av den grafiska profilen på brevpapper,
Uppsats. Du ska skriva en uppsats om något som har med musik att göra! Det kan till exempel vara en grupp eller ett instrument Du kommer att få lektionstid.
9:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Marknadsplanens delar Nulägesanalys – Var står vi och vad innebär nuläget för oss? Mål – Vart vill vi?
Arbetsprocessen Produktutvecklingens steg
Dalarna ska vara ledande i Sverige för lanthandelsutveckling och
Handslag för kårbruk För att vi och du ska lyckas!
Förändring i organisationer
Grafisk profil.
Vad skiljer de bästa instruktörerna från de bra?
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
SWOT-analys av affärsområde grundskola
Etik- planering.
Idag: Vi övar vidare på: att leda ett samtal, formulera och bemöta argument samt sammanfatta huvuddragen i vad som sagts.
FRITIDSFORUM 19 september
Grafisk profil.
(Företagsnamn) SWOT-analys
(Företagsnamn) Marknadsföringsplan
(Företagsnamn) Affärsplan
Neuro varumärke Neuro visuella identitet Neurorapport E-hälsa
Processen för Balanserad Styrning
Dag Justin Vilket intryck får du av En? Justin? Rhiannon?
Del D – Avslutande grupparbete och certifieringsprocess
Presentationens avskrift:

Profilering: Identifiering av föreningens verksamhet och profil 1. Verksamhetsbeskrivning - Syfte - Målsättning, målgrupp - Tjänster, metoder, modeller 2. Verksamhetsidé - Tydlig - Formulerad - Konkretiserad - Filosofisk Sammanfatta hela verksamhetsidén i en enda mening (kort) eller högst 2 meningar !

Profilering: Analys Bakgrund Nuläge (problem, utveckling, trender, svagheter, hotbilder Hur tillvarata och upprätthålla de båda föreningarnas nuvarnade styrkor nutid-framtid Vad gör föreningen efter Leader 2013 ?

Image: Identifiering av föreningens synliga identitet och kommunikativa position. Namn LogoSymbol Slogan -Hur ska föreningen uppfattas/ vilken bild får man av den. -vision Diskutera och motivera namnförslagen samt logo/symbol enligt bifogade modeller Formulera en slogan Ex. Nokia - connecting people. Hur ska föreningen uppfattas/ vilken bild får man av den. vision Vad ska ”folk” tycka om föreningen om 5 år ?

Varumärkesbyggande: Marknadsföring i praktiken - Kommunikationsidé, kampanjidé - Kampanjsyfte, vad vill vi uppnå - Målsättning, målgrupp - Välj kommunikations redskap Ge 3 exempel på kampanjer. En av kampanjerna ska vara en internetkampanj. Exempel på en affisch (skiss eller beskrivning)