1 GfK Consumer TrackingHomogen marknad Fredrik Ydell Maj 2009 Exempel på hur layouten ser ut för undersökningen. De indelningar som ingår i undersökningen.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Thomas Lindén IT-ansvarig / Cytodiagnostiker Patologisk/Cytologisk klinik Lund/Kristianstad.
Advertisements

Finsam i Västra Götaland Data ur SUS för perioden jan – dec /BBj.
Rapport Allmänheten om vegetarisk mat Djurens Rätt
Siffror om jämställdhet
Konsekvenser av förändrade bilkostnader för kvinnors sociala aktivitetsmönster Ulrich Olofsson och Charlotte Alm Linköpings universitet.
För drygt 30 år sedan - i mitten av 70-talet - kostade sjukvården i USA och Sverige mest i världen som andel av BNP - ca 9 %.
Restauranger och service Våren 2005 T SHR: Leif Holmström Temo: Arne Modig, David Ahlin Datum:
Innehåll, huvudpresentation 4. Rangordning av ordningsstörningar (fråga 1) 5. Problem med nedskräpning (fråga 1a) 6. Problem med skadegörelse (fråga 1b)
Semesterekonomi 2012 Ingela Gabrielsson, Privatekonom
Det är jobben det handlar om Malin Sahlén. Arbetsmarknadens skilda världar.
Hasta la Vista Vinn en äventyrsresa med Microsoft till Spanien.
1 GfK Consumer Tracking“Så gick det 2009” Fredrik BendzJan 2010 Frågor och svar om rapporten Hur definieras ”storköparna” (”Heavy Buyers”)? Vi har specialstuderat.
Oväntade utgifter – något att räkna med Ingela Gabrielsson, privatekonom
World Cancer Day 2009.
Jag beställer fiber! 299kr/mån i 12 månader Därefter ordinarie pris.
1 GfK Consumer TrackingLidl & Netto Fredrik Ydell Februari 2010 Exempel på undersökningens layout och vilka nyckletal som redovisas. De varugrupper som.
Tillsammans gör vi studier möjligt
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Granbergs Buss AB Trafikslag: Buss Sträcka: Skellefteå - Bodö.
Kundundersökning mars 2010
GfK Fashion*Scope Översikt 2009.
Marknadsanalys MKB Sammanfattning
Vad tycker NyföretagarCentrums kunder om rådgivningen? Hur många har startat företag efter rådgivningen? Branscher, omsättning, anställda? Jämförelse
Pensionsplanering dröm och verklighet Ingela Gabrielsson, Privatekonom Nordea
Projektföljeforskning
1 © TNS SIFO 2011 Miljöpåverkan 78 procent bland de svarande anser att produktionen av läkemedel har en ganska eller mycket stor miljöpåverkan. En större.
Ämne 1 Ämne 2 Ämne 3 Ämne 4 Ämne 5 Avsluta. Ämne 1 – 100 Frågan Svaret.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Nässjö.
Nordeas boendebarometer- förväntningar och attityder Ingela Gabrielsson, Privatekonom Nordea
IT-tjänster VG Primärvård
UNIONEN - tillgänglighet under semestern 2014
Karolinska Institutet, studentundersökning Studentundersökning på Karolinska Institutet HT 2013.
Vad tycker NyföretagarCentrums kunder om rådgivningen? Hur många har startat företag efter rådgivningen? Branscher, omsättning, anställda? Jämförelse lokala.
1 GfK Consumer TrackingVilka andra kanaler handlar man i? Fredrik Ydell Juni 2009 Vilka andra kanaler handlar man i? Undersökningen har gjort på detta.
Den Svenska Dagligvarumarknaden Översikt
Bastugatan 2. Box S Stockholm. Blad 1 Läsarundersökning Maskinentreprenören 2007.
TEMO AB Gun Pettersson Peter Blid T Hushållens bild av Dalarna Telefonundersökning till allmänheten.
Enkätresultat för Grundskolan Elever 2014 Skola:Hällby skola.
Information statistik Ej med i statistik: Konradsbergs lokaler (utgår VT13) Nya lokalerna i Frescati backe (ej med i gamla systemet) Övrigt: Mätningen.
Information statistik Ej med i statistik: Konradsbergs lokaler (utgår VT13) Institutionsägda lokaler Övrigt: Mätningen är gjord terminstiden för VT13 (undantag.
Beräkna en ekvation (metod 1)
1 Bakgrund & Genomförande MÅLGRUPP Män och kvinnor år, dvs ca 7 miljoner Riksrepresentativt urval från Novus Sverigepanel som är slumpmässigt rekryterad.
Ekvationer Det är inte så svårt?.
Gustavsberg.com. Resurseffektiva Tappvattenarmaturer.
TÄNK PÅ ETT HELTAL MELLAN 1-50
Energieffektiviserings stöd Förordning (2009:1533) om statligt stöd till energieffektivisering i kommuner och landsting Föreskrift 2010:1.
Greppa Näringen Medlemsundersökning, kvartal 1. 1.
Helmjölk eller pulvermjölk med högre mjölkpris?
NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT RÅDGIVNINGEN NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010  ANTAL BESÖKARE  KÖN  ÅLDER  BAKGRUND  TYP AV RÅDGIVNING.
Kouzlo starých časů… Letadla Pár foteček pro vzpomínku na dávné doby, tak hezké snění… M.K. 1 I Norrköping får man inte.
Entreprenörsbarometern Februari 2006 Entreprenörsbarometern genomförs kvartalsvis sedan maj 2002 och mäter konjunkturutvecklingen för kunskapsintensiva.
Student Ekonomi Erik Nygårds Hang-Jin Lee Vina Balaghi Projektarbete 2 732G22 Grunder i statistisk metodik Ht-08.
1 PROGNOSMODELLENS RESULTAT I BILDER Jouko Kinnunen & Richard Palmer 10 mars 2006.
NyföretagarCentrum Resultat 2009 Rådgivning Företagsstarter Nätverk Finansiering.
Formuläret Liv & hälsa år 2008 November 2008/ Margareta Lindén-Boström & Carina Persson Liv & hälsa år 2008 – en urvalsundersökning våren 2008.
Runda Barn -teamet Runda Barn -teamet.
RALS 2007 – Lite siffror mars anställda 50,2 % kvinnor 49,8 % män.
Enkätresultat för Grundskolan Föräldrar 2014 Skola - Gillberga skola.
Regional handlingsplan ”Det goda livet för sjuka äldre” RESULTAT i VG+Skaraborg.
Q2-rapport 2009 Stockholm Jan Bengtsson VD Uniflex.
I Lekplats-, badstrands- och miljögruppen som skall genomföra en analys av användningsbehov, miljöhänsyn samt lämna förslag till investeringar och underhåll.
UNIONEN – ALLMÄNHETEN OM EGET FÖRETAGANDE MINDRE MÄTNING I SYFTE ATT TITTA PÅ INTRESSET FÖR MENTORSKAP VID START AV FÖRETAG Kund: Unionen Kontakt: Åsa.
Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet Besöks- och leveransadress: Fiskartorpsvägen 15A, Stockholm Telefon växel: E-post:
Byggmaterialindustrierna - en viktig näring för Sverige April 2008.
1 GfK Consumer TrackingLidl 6 år i Sverige Fredrik Ydell Oktober 2009 Lidl 6 år i Sverige Exempel på undersökningens layout. De varugrupper som redovisas,
Vara kommun Grundskoleundersökning 2014 Föräldrar 2 Levene skola årskurs 5 Antal svar 2014 för aktuell årskurs i skola: 12 Antal svar 2014 för årskurs.
Förskoleenkät Föräldrar 2012 Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola.
Introduktion - Konsumentekonomi
Bild 1 Prognos för länets arbetsmarknad Stefan Tjb.
Grundskola Elever 2013 Grundskoleenkät - Elever Enhet: Gillberga skola.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Merresor Trafikslag: Tåg Sträcka: Nässjö – Värnamo – Halmstad.
Presentationens avskrift:

1 GfK Consumer TrackingHomogen marknad Fredrik Ydell Maj 2009 Exempel på hur layouten ser ut för undersökningen. De indelningar som ingår i undersökningen finns på nästa sida! Är Sverige en homogen marknad? 2 persons hushållen i Norr står för en större andel (37,4%) av den totala Dagligvarukonsumtionen, i Norr, än vad man kan förvänta sig (36,6%). Däremot har Norr en underandel på 1-person, 3 personer och 4+ personers hushållen. I Väst så står 2-persons hushållen för över 40% av Dagligvarukonsumtionen, i denna region. Alltså en väldigt viktig målgrupp!

2 GfK Consumer TrackingHomogen marknad Fredrik Ydell Maj 2009 Är Sverige en homogen marknad? Dessa indelningar ingår också i undersökningen; * Ålder – 0-29 år, år, år, år och 60+ år * Inkomst – kr, kr, kr, kr och kr * Hushållsstorlek – 1 person, 2 personer, 3 personer och 4+ personer * Barn/Ej Barn – Barn hushåll och Ej Barn hushåll * Sysselsättning – Heltid, Deltid, Pensionär, Studerande och Tillfälligt arbete/Ledig * Utbildning – Grundskola, Gymnasium och Högskola * Prismedvetenhet – Starkt Prismedveten, Selektiv Prismedveten och Ej/något Prismedveten * Hälsomedveten – Starkt Hälsomedveten, Selektiv Hälsomedveten och Ej/Något Hälsomedveten * Miljömedveten – Stark Miljömedveten, Selektiv Miljömedveten och Ej/Något Miljömedveten * BMI – Fetma, Övervikt, Normal och Undervikt

3 GfK Consumer TrackingHomogen marknad Fredrik Ydell Maj 2009 Undersökningen är klar för leverans Kostnaden för undersökningen Tidsperioden Mars 2008 – Februari :- + moms kr Är Sverige en homogen marknad? Ring in Er beställning till Fredrik Ydell eller svara på detta . Tillägg; Samma undersökning på en varugrupp, Ditt varumärke eller en konkurrent. Pris :- + moms kr per varugrupp/varumärke