1 GfK Consumer TrackingHomogen marknad Fredrik Ydell Maj 2009 Exempel på hur layouten ser ut för undersökningen. De indelningar som ingår i undersökningen finns på nästa sida! Är Sverige en homogen marknad? 2 persons hushållen i Norr står för en större andel (37,4%) av den totala Dagligvarukonsumtionen, i Norr, än vad man kan förvänta sig (36,6%). Däremot har Norr en underandel på 1-person, 3 personer och 4+ personers hushållen. I Väst så står 2-persons hushållen för över 40% av Dagligvarukonsumtionen, i denna region. Alltså en väldigt viktig målgrupp!
2 GfK Consumer TrackingHomogen marknad Fredrik Ydell Maj 2009 Är Sverige en homogen marknad? Dessa indelningar ingår också i undersökningen; * Ålder – 0-29 år, år, år, år och 60+ år * Inkomst – kr, kr, kr, kr och kr * Hushållsstorlek – 1 person, 2 personer, 3 personer och 4+ personer * Barn/Ej Barn – Barn hushåll och Ej Barn hushåll * Sysselsättning – Heltid, Deltid, Pensionär, Studerande och Tillfälligt arbete/Ledig * Utbildning – Grundskola, Gymnasium och Högskola * Prismedvetenhet – Starkt Prismedveten, Selektiv Prismedveten och Ej/något Prismedveten * Hälsomedveten – Starkt Hälsomedveten, Selektiv Hälsomedveten och Ej/Något Hälsomedveten * Miljömedveten – Stark Miljömedveten, Selektiv Miljömedveten och Ej/Något Miljömedveten * BMI – Fetma, Övervikt, Normal och Undervikt
3 GfK Consumer TrackingHomogen marknad Fredrik Ydell Maj 2009 Undersökningen är klar för leverans Kostnaden för undersökningen Tidsperioden Mars 2008 – Februari :- + moms kr Är Sverige en homogen marknad? Ring in Er beställning till Fredrik Ydell eller svara på detta . Tillägg; Samma undersökning på en varugrupp, Ditt varumärke eller en konkurrent. Pris :- + moms kr per varugrupp/varumärke