HNS-SERVIS. HNS-SERVIS STÖDJER HNS ATT UPPNÅ MÅLEN Hyvinkään sairaanhoitoalue Länsi-Uudenmaan sairaanhoitoalue Tammiharjun sairaala Kellokosken sairaala.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Lust att lära - möjlighet att lyckas!
Advertisements

Magnus Ivarsson Kvalitetssamordnare
IT-sourcing på Apotek Hjärtat Petter Sundberg, CIO
Vilken riktning och hurudana tjänster ?
Ledning & Styrning i Samverkan UTKAST FÖR VIDAREUTVECKLING Reflektioner och summeringar från intressentdialog den 25/9 på St Gertud i Malmö.
Esitelmän pitäjän nimi Helsingfors stads strategiprogram 2009–2012.
Några viktiga krav i ISO9001:2000
Brukarinflytande Skövde 16 april. Innehållet idag  Vad är brukarinflytande?  Hur kan vi göra? Skövde 16 april.
Konceptet V Ledning I T Process Mål KM Startegi Styrning Metod Begrepp
Processkartläggning.
De nordiska reglerings- myndigheternas arbete med att införa en gemensam nordisk slutmarknad Marielle Liikanen.
Energibranschens ryktesstrategi Milka Kortet, Finsk Energiindustri rf.
En introduktion till SEB Way
Systemkarta.
Svenskt Lantmäteri en viktig grund för det goda samhällsbygget
Ny målstyrningsmodell för Värnamo kommun!
Hur stort är steget att gå från analog till digital skola och hur tar du steget? Bitte Henriksson 20 mars 2012 Vi har pratat ett bra tag om den digitala.
Saminvesteringsforum
Offertverktyget ett sälj- och prisverktyg
SVEROF programförklaring Sverige ska ha ett försvar som är modernt, kompetent och användbart. Vi ska gå från ett förrådsställt invasionsförsvar till ett.
Sveriges kommuner och Lantmäteriet i tajtare samverkan Svensk geoprocess bidrar till effektivare informationsförsörjning med enhetliga geodata.
Serviceundersökning 2009 Företagares uppfattning om Flen kommuns service.
Välkommen till Ledardagen!
Förvaltningens nya organisation från 1/7-11
Effektivitet. Vad är effektivitet? En kundorienterad, effektiv och högklassig verksamhet förbättrar arbetsmotivationen bland de anställda och inverkar.
Från analog till digital skola. Bakgrund Från Småskaligt verksamhetsnära IT Via Teknikstyrd stordrifts IT med administrativa industriella förtecken På.
Digitala steget Ett offentligt Sverige i världsklass
Kvinnor i ledningsgrupper Kartläggning av kvinnor i 266 börsbolags koncernledningar. Undersökningen är genomförd av Tredje AP-fonden i samarbete med Nordic.
”Vägen mot e-samhället”
Advisory Ekonomifunktionen 2020
Innovation i södra Småland
Key Findings - rekryteringstrender
Regionalt nätverksmöte 22 september 2011 IPKs nya vision: Internationellt samarbete ger förutsättningar för det bästa lärandet Heléne Säll Matsson/IPK.

Våga visa resultat i kulturverksamhet! Lena Dahlstedt Biträdande stadsdirektör
Verksamhetsplanering 2012 IPKs vision: Internationellt samarbete ger förutsättningar för det bästa lärandet.
Från RUP till RUS Möjligheter nära dig Styr regionala utvecklingsarbetet Grund för regionala program med betydelse för hållbar.
Värderingar & medarbetare Förbättringsarbete inom Luxo
Sekreterarrollen i förändring
1 Innehåll Branschen  Vision  Förhållningssätt  Fjärrvärmens idé Föreningen  Verksamhetsidé  Rollfördelning  Strategiska prioriteringar Mål  Kommunikation.
Ledardagen 22 september 2010 Förändrat ledarskap i Landstinget ? E Wahlberg Sept 2010 Hjärt- och medicincentrum ….en centrumchefs reflektioner.
Ledarskap - Kompetens – Delaktighet
Projektnamn, projektledare och deltagande aktörer Midroc Electro Projekt Effektivisering av konstruktionsarbete Projektledare: Arto Lind Deltagande aktörer:
Citat från kammarkolegiets förstudie om managementkonsulter
© LPA 2011 Betryggande välfärd. © LPA 2011 LPA ger trygghet Lantbruksföretagarnas pensionsanstalt (LPA) har hand om jordbrukarnas, yrkesfiskarnas, renskötarnas.
Välkommen Företagsnamn namn, företaget AB. Agenda ÅF som leverantör ÅF som leverantör Mamut som leverantör Mamut som leverantör Kundföretaget AB Kundföretaget.
Månadsbokslut mars 2012 Sociala Stödresurser. Månadsbokslut mars 2012 VERKSAMHETSRESULTAT Läget i verksamheterna är bra. VSS är i ständig förändring,
VÅRD- OCH OMSORGSUTBILDNING PÅ GYMNASIAL NIVÅ (RIKET)
#hyväätyötäSuomi. Finlands ekonomi har stagnerat.
Uppföljning av internationella benchmarks inom E-förvaltning
L E D A R S K P International Aluminium Casting Sweden AB s produktionssystem Ständiga förbättringar 1 Prioritering Säkerhet/Miljö Kvalitet Leverans Ekonomi.
Hänger du med i den Digitala Affärsutvecklingen? Fredrik Runnquist Radar Open Text.
Serviceförvaltningens styrkort 2012 – 2015 Fastställt av regionstyrelsen Serviceförvaltningen Affärsidé Som en del av Region Gotland utvecklar.
Sundsvalls kommuns Servicecenter HR, IT, Ekonomi Jonas Borg, koncernstaben, Sundsvalls kommun
Värdegrund Introduktion för driftpersonal inom produktion Mia Elénius Mia Elénius, , ”Presentation av LKAB:s värdegrund för personal inom produktion”,
Omvärldens förväntningar på Centrum för Byggeffektivitet Produktions- och processmetodik Fredrik Anheim 1.
Ny e-hälsovision, vad händer nu? Patrik Sundström, programansvarig e-hälsa SKL Jean-Luc af Geijerstam, utredare eHälsomyndigheten Sofie Zetterström, vice.
Skatteförvaltningen. Innehåll Insamling och utdelning av skatter Vår strategiska riktning Organisation och personal.
Funderar ni på att lägga ut inköpsfunktionen? Outsourcing av inköpsfunktioner är ett utmärkt sätt att gå från reaktivt till proaktivt inköp.
Processer och verktyg för effektivisering av spårbarhet av livsmedel.
Oplanerad mottagning med IT stöd ger kraftiga förbättringar i telefontillgänglighet, produktivitet, kvalitet och arbetsmiljö Presentation av oss, Varför.
ArtDatabanken Till styrmodell .
Processen för Balanserad styrning - steg 2 Mätning-Mätresultat
Kommunikationsprocesser
Introduktion till processen för balanserad styrning
Program för effektivare ekonomiadministration
Förbättra klubbkvalitet
Gnosjö kommuns styrmodell
Samordnad hantering Inledande utgångspunkter
”Om vi inte vet vart vi ska spelar det ingen roll vilken väg vi tar”
Presentationens avskrift:

HNS-SERVIS

HNS-SERVIS STÖDJER HNS ATT UPPNÅ MÅLEN Hyvinkään sairaanhoitoalue Länsi-Uudenmaan sairaanhoitoalue Tammiharjun sairaala Kellokosken sairaala Jorvin sairaala Hyvinkään sairaala Lohjan sairaala Peijaksen sairaala Hyksin sairaalat Helsingissä Lapinjärvi Liljendal Perna ja Loviisa Askola Mäntsälä Porvoo Pornainen Järvenpää Sipoo Kerava Hyvinkää Nurmijärvi Vantaa Espoo Vihti Karkkila Nummi- Pusula Kauniainen Kirkkonummi Siuntio Lohja Karjalohja Hanko Raasepori Inkoo Länsi-Uudenmaan sairaala Lohjan sairaanhoitoalue Porvoon sairaanhoitoalue HYKS- sairaanhoitoalue Porvoon sairaala Helsinki Tuusula Kvalitet Servis vision Finlands bästa kommunala servicecentral Servicenivå Kostnadseffektivitet HNS huvuduppgift är att producera för sina kunder högklassig specialistvård kostnadseffektivt Servis stödjer HNS genom att producera högkvalitativa textbehandlings-, betjänings-, personal- och ekonomitjänster kostnadseffektivt

HUR VI FÖRVERKLIGAR VISIONERNA – DE STRATEGISKA MÅLEN Vi är en efterfrågad partner Branschens mest konkurrenskraftiga tjänster Balanserad ekonomi och produktiviteten bland de bästa i branschen Vi samarbetar med branschens bästa aktörer Standardiserade och intelligenta processer garanterar att vi är föregångare Personalens och ledningens kundkänsla, yrkeskunskap och utvecklingsintresse utgör grunden för att vi lyckas med vår uppgift

VI PRODUCERAR FÖR VÅRA KUNDER MÅNGSIDIGA STÖDTJÄNSTER CENTRALISERAT Textbehandlings- tjänster Stödtjänster inom patientvården EkonomitjänsterPersonaltjänster Förvaltningsdokument- tjänster Utbildningstjänst Journalhandlingstjänster Textbehandling Entrétjänster Telefonitjänster Leverantörsfakturor Rekryteringstjänster Betjäningstjänster Administrativa stödtjänster Bokföring och betalningstransaktioner Lönetjänster Fakturering och inkassering Anställningstjänster Ledningen Kundrelationer – Personal – Utveckling – Ekonomi – IT – Kommunikation Totalt: 890 pers. / 50 M€ Patienttransport

HNS-SERVIS HAR FÖRBÄTTRAT SIN KOSTNADSEFFEKTIVITET OCH KUNDNÖJDHET M € HNS-Servis prisindex Kommunalekonomiska prisindexet Sjukhuskostnadsindexet

PERSONALPRODUKTIVITETENS EFFEKTIVITET HAR FÖRBÄTTRATS AVSEVÄRT På basis av de genomförda benchmark-undersökningarna är Servis särskilt konkurrenskraftig i löne- och faktureringstjänsterna * Indikatorerna täcker cirka 60 % av Servis årsverken (årsv).

VI KOMMER ATT FORTSÄTTA ATT UTVECKLAS INOM ALLA SERVICEOMRÅDEN Fokus i utvecklingen ligger nu på att förbättra processernas kostnadseffektivitet och effektivisera användningen av personalresurserna Betjäningstjänster Utveckling av modellen för yrkesövergripande service Utveckling av prestationsbaserade löner Personaltjänster Effektivisering av löneprocesser Elektronisering av funktioner Utformning av mervärdestjänster Ekonomitjänster Effektivisering av försäljningsfakturering Effektivisering av inkassering Effektivisering av behandling av leverantörsfaktureringen HNS-Servis Utveckling av processernas kostnadseffektivitet Effektiviserad användning av personalresurserna Textbehandlingstjänster Utvidgad digital diktering Utveckling av verksamhetsstyrning Användning av taligenkänning Utveckling av prestationsbaserade löner