CASE 2014-11-26 Grupp 8 Fanny Abelsson | Felicia Karlsson | Irene Werin Linda Levin | Madeleine Forsman
Reflektion över case-seminarium 2014-11-26 Samordning av organisationen Viktigt för att kunna skapa ett enhetligt erbjudande Behovsanalys Vad vill CAT? Kan och vill ABB uppfylla deras krav/behov? Bättre anpassning till kunden Bygga vidare på den relation som ABB hade med F.G. Wilson mot CAT F.G. Wilson - Stor och viktig kund - Kritisk att behålla (30% av tc) Omvandla “hostage”-känslan som CAT har till en känsla av en ömsesidig win/win-situation ABB bör fundera på sin approach, sitt erbjudande och relationen företagen sinsemellan.
Case-baserad undervisning Positiva aspekter + Fördjupa sig i ett problem + Lära av varandra → olika personer ser olika problem + Fördjupad inlärning snarare än ytinlärning + Kräver större engagemang? + Öppna diskussioner + Ställer krav på analyseringsförmåga + Vanligt med case vid rekrytering Negativa aspekter - Risk för freeriders, beroende på “examinationsform” - Kräver mindre engagemang? - Denna typ av inlärning passar inte alla