1:a Möte Offert process Avsluts process

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Kort om PROJEKTBOLAGET
Advertisements

Vårdhandboken säkerställer god och säker vård på lika villkor
Handelskammaren erbjuder en kvalificerad exportutbildning i Internationell B2B försäljning under hösten Utbildningen riktar sig till personer inom.
Projekttitel Projektdeltagare Bild 1 Så anpassar du informationen i sidfoten Du kan enkelt anpassa vilken information som ska visas i sidfoten.
Råby-trivsel Råby-trivsel är ett kooperativ som arbetar i Råby Rönö, mitt i den sörmländska landsbygden. Råby-trivsel hjälper dig med catering vid fester,
Från idé till lönsamt företag. 2. Från idé till lönsamt företag 3. Definitionen av Mentorskap för ALMI •Mentorskap är en ömsesidig relation där båda.
Affärsplaner för samhällsentreprenörer?
Detta är ett automatiskt lönesamtal
TRÄFFA JOI Lär känna JOI communication. Vad kan vi göra för er?
Viktiga utgångspunkter
Unga jobb Swedbank och Sparbankerna.
- nyckeln till framgång mellan skola & näringsliv
En bukett bilder till avd 35 Foto och bildband: Kjell Öberg, Kultur och utbildning.
INDividuellt och Anpassat stöd till arbete för personer med neuropsykiatrisk/psykiatrisk funktionsnedsättning eller personal/verksamheter som möter.
Geospatial Solutions Sweden AB  Kommer GeoSol garantera support på TB2?  Ja, vi kan garantera support på Topobase2.  Kommer GeoSol utveckla ny KBFunk.
Sellmasters affärsidé
Projektbeskrivning för Affärschansprojekt VILNIUS 2007.
Insamling med betalnummer Roberth Nilsson 2 september 2013.
Mål Verksamheten Fokusera verksamheten geografiskt och skapa/behålla ett välplanerat utbud
Intervju inför ViV-projektet.
Mapping. Vad, vem och varför KLUSTER av KONKURRENTER inom affärsrådgivning ASTER (Bologna, Emilia-Romagna, ITALY) 5 universitet, 2 offentliga forskningsorgaisationer,
NetJobs Group AB (publ) Vision och strategi Finansiell plan och finansiella mål 2013.
Reklambudskap Varför går vi på allt?.
Börsföretagens krisberedskap. 2 Var har ert företag kontor/anläggningar? (Flera alternativ kan anges)
Kortseminarium Radical Collaboration, 30 min Presentation av Mixed Minds Presentation av värden Presentation av deltagarna (om de inte är.
Användargrupper Användargrupper Övergripande mål Öka och bredda användningen av geodata i samhället Kunden förstår sina möjligheter.
Sälj mer till fler Andreas Jacobsson.
Kan man förbättra omhändertagandet på akuten?
Hur lång är en timme?.
Affärsbeskrivning [Projekttitel …]
Kap 6: Marknadsstrategier
VÄLKOMNA till seminarium om Business Health – ett modernt synsätt på hälsa som utgår från affären
MODIGT MEDARBETARSKAP
Hur du TRÄNAR ditt TEAM Coaching för effektivt ledarskap
Att sälja Lions Quest-kurser till skolor /14.
Lars Ramstierna
Epidemiologi Resistensproblematik Råd Information
Mötesrutiner.
INNOVATION VAD ÄR DET OCH NÄR SKALL MAN HA DET?. Tyvärr är vi offer för ”Innoflation” där allt vi gör kallas för innovation och i och med det blir begreppet.
Mottagning och produktionssättning av nya Ladok
Organisation / företag:
Verksamhetsplanering 2012 IPKs vision: Internationellt samarbete ger förutsättningar för det bästa lärandet.
PRODUCT DEVEL PMENT VI UTVECKLAR PRODUKTEN. ETT STÖRRE VÄRDE PRODUKT SKAPANDE MILJÖINNOVATION SOCIALT UTBILDNINGPENGARPRODUKTER.
KVALITETSREDOVISNING En dokumentation över kvalitetsarbete.
Viktigt när du upphandlar molntjänster
Ledarskap - Kompetens – Delaktighet
En avfallshantering i världsklass Avfall Sveriges satsning på export av produkter och tjänster inom avfallssektorn.
Reflektionsuppgift – THE ABB, FG WILSON AND CATERPILLAR CASE
Välkommen Företagsnamn namn, företaget AB. Agenda ÅF som leverantör ÅF som leverantör Mamut som leverantör Mamut som leverantör Kundföretaget AB Kundföretaget.
Datscha Bank & Finans Outlook April Vad är Datscha? Webbaserad tjänst Kommersiella fastigheter Information och värdering användare 300 bolag.
Gjutning-, skärande bearbetning och montering av aluminiumkomponenter
04/06/ Balanserade kunskapsflöden - därför behövs wfmd.org Balans i hela verksamheten > delarna.
MER ”EGENTID” – SÅ STÄRKER VI BARNENS MÖJLIGHET TILL SJÄLVBESTÄMMANDE OCH INTEGRITET Bambi Ekonomisk förening – Bambi Korttidshem, Matilda.
Hänger du med i den Digitala Affärsutvecklingen? Fredrik Runnquist Radar Open Text.
Hur får vi Sigbox att bli en helhet? BFL, SUA, IKT.
Framtidskartläggning
SpeedMedia Export ServicePerformance BusinessSearchSalesPerformanceWork-FlowPerformanceBusinessPerformanceGroup Försäljning Venture Cup 9 februari.
1 © copyright Aim 4 knowledge AB Referensmodell för en enklare väg till service management.
Ett kontrakt har sitt pris
36 % 56 % Källa: IDC Visste ni….det finns studier som visar att en anställd lägger 36% av sin arbetstid på att leta efter och sammanställa information,
Webbtidbokning för patientens och vårdens bästa
MÄTNING ÅTERKOPPLING PROJEKT AVSLUT ERFARENHETS-ÅTERFÖRING
Oplanerad mottagning med IT stöd ger kraftiga förbättringar i telefontillgänglighet, produktivitet, kvalitet och arbetsmiljö Presentation av oss, Varför.
ArtDatabanken Till styrmodell .
Mall för lanseringsprocess
Universitets-direktör
Presentationens avskrift:

1:a Möte Offert process Avsluts process Ny Affär Befintliga Kunder Potentiella Kunder 1:a Möte A-kunder ____________ B-kunder ____________ C-kunder ____________ A-kunder ____________ B-kunder ____________ C-kunder ____________ Offert process Avsluts process Nej Ja Alla våra kundprojekt bygger på vår egen Razorsales modell för säljutveckling…

1:a Möte Offert process Avsluts process Ny Affär Befintliga Kunder Potentiella Kunder 1:a Möte A-kunder ____________ B-kunder ____________ C-kunder ____________ A-kunder ____________ B-kunder ____________ C-kunder ____________ Offert process Avsluts process Nej Ja

1:a Möte Offert process Avsluts process Ny Affär Befintliga Kunder Potentiella Kunder 1:a Möte A-kunder ____________ B-kunder ____________ C-kunder ____________ A-kunder ____________ B-kunder ____________ C-kunder ____________ Offert process Avsluts process Nej Ja

1:a Möte Offert process Avsluts process Ny Affär Befintliga Kunder Potentiella Kunder 1:a Möte A-kunder ____________ B-kunder ____________ C-kunder ____________ A-kunder ____________ B-kunder ____________ C-kunder ____________ Offert process Avsluts process Nej Ja

% 1:a Möte Offert process Avsluts process Ny Affär Befintliga Kunder Potentiella Kunder Antal 1:a Möte A-kunder ____________ B-kunder ____________ C-kunder ____________ A-kunder ____________ B-kunder ____________ C-kunder ____________ Offert process Avsluts process % Nej Ja Kr Avgörande är antalet avslut per år, storlek på affär och % av offerter som blir ett ja…

% 1:a Möte Offert process Avsluts process Rätt volym + rätt kvalitet = optimal försäljning Potentiella Kunder Antal Kvalificerade möten Nya potentiella kunder + Lista på ALLA potentiella kunder + A–B–C kund strategi + Professionella presales samtal + Bara boka kvalificerade möten + Professionell återkomst strategi + Bekräftelseprocess med möten + Förberedelser inför möten + Första möte till avslut med anpassad A–B–C kund strategi Målet är högt antal avslut och högt avslutsprocent till ja. 1:a Möte 10 -20% A-kunder ____________ B-kunder ____________ C-kunder ____________ Rätt steg mot avslut + effektiva Offert process Professionella presales samtal Avsluts process 80 – 90 % Kvalificerade återkomster Nej % Ja Avgörande är antalet avslut per år, storlek på affär och % av offerter som blir ett ja…

% 1:a Möte Offert process Avsluts process Rätt volym + rätt kvalitet = optimal försäljning Potentiella Kunder Antal Kvalificerade möten Nya potentiella kunder + Lista på ALLA potentiella kunder + A–B–C kund strategi + Professionella presales samtal + Bara boka kvalificerade möten + Professionell återkomst strategi + Bekräftelseprocess med möten + Förberedelser inför möten + Första möte till avslut med anpassad A–B–C kund strategi Målet är högt antal avslut och högt avslutsprocent till ja. 1:a Möte 10 -20% A-kunder ____________ B-kunder ____________ C-kunder ____________ Rätt steg mot avslut + effektiva Offert process Professionella presales samtal Avsluts process 80 – 90 % Kvalificerade återkomster Nej % Ja Avgörande är antalet avslut per år, storlek på affär och % av offerter som blir ett ja…

% 1:a Möte Offert process Avsluts process Rätt volym + rätt kvalitet = optimal försäljning Potentiella Kunder Antal Kvalificerade möten Nya potentiella kunder + Lista på ALLA potentiella kunder + A–B–C kund strategi + Professionella presales samtal + Bara boka kvalificerade möten + Professionell återkomst strategi + Bekräftelseprocess med möten + Förberedelser inför möten + Första möte till avslut med anpassad A–B–C kund strategi Målet är högt antal avslut och högt avslutsprocent till ja. 1:a Möte 10 -20% A-kunder ____________ B-kunder ____________ C-kunder ____________ Rätt steg mot avslut + effektiva Offert process Professionella presales samtal Avsluts process 80 – 90 % Kvalificerade återkomster Nej % Ja Avgörande är antalet avslut per år, storlek på affär och % av offerter som blir ett ja…

Rätt steg mot avslut + effektiva Befintliga Kunder Befintliga kunder ( KAM ) + Uppdaterad med ALLA chefer + A–B–C kund strategi + Professionella samtal enligt plan + Boka KAM möten enligt plan + Professionell återkomst strategi + Bekräftelseprocess med möten + Förberedelser inför möten + KAM möte till avslut med anpassad A–B–C kund strategi Målet 1 är högt antal avslut och högt avslutsprocent till ja. Mål 2 är att kunden ska utöka antalet tjänster / produkter de handlar av oss. Antal 1:a Möte A-kunder ____________ B-kunder ____________ C-kunder ____________ Rätt steg mot avslut + effektiva Offert process Kontakt Strategi Samtal Möten Bjuda Event Avsluts process Nej % Ja Avgörande är antalet avslut per år, storlek på affär och % av offerter som blir ett ja…

Rätt steg mot avslut + effektiva Befintliga Kunder Befintliga kunder ( KAM ) + Uppdaterad med ALLA chefer + A–B–C kund strategi + Professionella samtal enligt plan + Boka KAM möten enligt plan + Professionell återkomst strategi + Bekräftelseprocess med möten + Förberedelser inför möten + KAM möte till avslut med anpassad A–B–C kund strategi Målet 1 är högt antal avslut och högt avslutsprocent till ja. Mål 2 är att kunden ska utöka antalet tjänster / produkter de handlar av oss. Antal 1:a Möte A-kunder ____________ B-kunder ____________ C-kunder ____________ Rätt steg mot avslut + effektiva Offert process Kontakt Strategi Samtal Möten Bjuda Event Avsluts process Nej % Ja Avgörande är antalet avslut per år, storlek på affär och % av offerter som blir ett ja…

Rätt steg mot avslut + effektiva Befintliga Kunder Befintliga kunder ( KAM ) + Uppdaterad med ALLA chefer + A–B–C kund strategi + Professionella samtal enligt plan + Boka KAM möten enligt plan + Professionell återkomst strategi + Bekräftelseprocess med möten + Förberedelser inför möten + KAM möte till avslut med anpassad A–B–C kund strategi Målet 1 är högt antal avslut och högt avslutsprocent till ja. Mål 2 är att kunden ska utöka antalet tjänster / produkter de handlar av oss. Antal 1:a Möte A-kunder ____________ B-kunder ____________ C-kunder ____________ Rätt steg mot avslut + effektiva Offert process Kontakt Strategi Samtal Möten Bjuda Event Avsluts process Nej % Ja Avgörande är antalet avslut per år, storlek på affär och % av offerter som blir ett ja…

% 1:a Möte Offert process Avsluts process Befintliga Kunder Potentiella Kunder Antal Kvalificerade möten 1:a Möte 10 -20% A-kunder ____________ B-kunder ____________ C-kunder ____________ A-kunder ____________ B-kunder ____________ C-kunder ____________ Rätt steg mot avslut + effektiva Offert process Kontakt Strategi Professionella presales samtal Samtal Möten Bjuda Event Avsluts process 80 – 90 % Kvalificerade återkomster Nej % Ja Avgörande är antalet avslut per år, storlek på affär och % av offerter som blir ett ja…

Steg 1 Vi genomför en ”Razorsales Workshop” för att få fram just er action plan

Steg 1 Vi genomför en ”Razorsales Workshop” för att få fram just er action plan Steg 2 Vi aktiverar på vår ”Sales Support” avdelning för presales & mötesbokning

Steg 1 Vi genomför en ”Razorsales Workshop” för att få fram just er action plan Steg 2 Vi aktiverar på vår ”Sales Support” avdelning för presales & mötesbokning Steg 3 Vi får er personal bli mer högpresterande genom ”Razorsales Academy”

Steg 1 Vi genomför en ”Razorsales Workshop” för att få fram just er action plan Steg 2 Vi aktiverar på vår ”Sales Support” avdelning för presales & mötesbokning Steg 3 Vi får er personal bli mer högpresterande genom ”Razorsales Academy” Steg 4 Veckovis och månadsvis ”Followup & Coaching” tillsammans med ert team

Steg 1 Vi genomför en ”Razorsales Workshop” för att få fram just er action plan Steg 2 Vi aktiverar på vår ”Sales Support” avdelning för presales & mötesbokning Steg 3 Vi får er personal bli mer högpresterande genom ”Razorsales Academy” Steg 4 Veckovis och månadsvis ”Followup & Coaching” tillsammans med ert team Steg 5 Vi ökar era inkommande förfrågningar genom ”Lead Generation”

Garanterat ökade säljresultat! www.razorsales.se