1:a Möte Offert process Avsluts process Ny Affär Befintliga Kunder Potentiella Kunder 1:a Möte A-kunder ____________ B-kunder ____________ C-kunder ____________ A-kunder ____________ B-kunder ____________ C-kunder ____________ Offert process Avsluts process Nej Ja Alla våra kundprojekt bygger på vår egen Razorsales modell för säljutveckling…
1:a Möte Offert process Avsluts process Ny Affär Befintliga Kunder Potentiella Kunder 1:a Möte A-kunder ____________ B-kunder ____________ C-kunder ____________ A-kunder ____________ B-kunder ____________ C-kunder ____________ Offert process Avsluts process Nej Ja
1:a Möte Offert process Avsluts process Ny Affär Befintliga Kunder Potentiella Kunder 1:a Möte A-kunder ____________ B-kunder ____________ C-kunder ____________ A-kunder ____________ B-kunder ____________ C-kunder ____________ Offert process Avsluts process Nej Ja
1:a Möte Offert process Avsluts process Ny Affär Befintliga Kunder Potentiella Kunder 1:a Möte A-kunder ____________ B-kunder ____________ C-kunder ____________ A-kunder ____________ B-kunder ____________ C-kunder ____________ Offert process Avsluts process Nej Ja
% 1:a Möte Offert process Avsluts process Ny Affär Befintliga Kunder Potentiella Kunder Antal 1:a Möte A-kunder ____________ B-kunder ____________ C-kunder ____________ A-kunder ____________ B-kunder ____________ C-kunder ____________ Offert process Avsluts process % Nej Ja Kr Avgörande är antalet avslut per år, storlek på affär och % av offerter som blir ett ja…
% 1:a Möte Offert process Avsluts process Rätt volym + rätt kvalitet = optimal försäljning Potentiella Kunder Antal Kvalificerade möten Nya potentiella kunder + Lista på ALLA potentiella kunder + A–B–C kund strategi + Professionella presales samtal + Bara boka kvalificerade möten + Professionell återkomst strategi + Bekräftelseprocess med möten + Förberedelser inför möten + Första möte till avslut med anpassad A–B–C kund strategi Målet är högt antal avslut och högt avslutsprocent till ja. 1:a Möte 10 -20% A-kunder ____________ B-kunder ____________ C-kunder ____________ Rätt steg mot avslut + effektiva Offert process Professionella presales samtal Avsluts process 80 – 90 % Kvalificerade återkomster Nej % Ja Avgörande är antalet avslut per år, storlek på affär och % av offerter som blir ett ja…
% 1:a Möte Offert process Avsluts process Rätt volym + rätt kvalitet = optimal försäljning Potentiella Kunder Antal Kvalificerade möten Nya potentiella kunder + Lista på ALLA potentiella kunder + A–B–C kund strategi + Professionella presales samtal + Bara boka kvalificerade möten + Professionell återkomst strategi + Bekräftelseprocess med möten + Förberedelser inför möten + Första möte till avslut med anpassad A–B–C kund strategi Målet är högt antal avslut och högt avslutsprocent till ja. 1:a Möte 10 -20% A-kunder ____________ B-kunder ____________ C-kunder ____________ Rätt steg mot avslut + effektiva Offert process Professionella presales samtal Avsluts process 80 – 90 % Kvalificerade återkomster Nej % Ja Avgörande är antalet avslut per år, storlek på affär och % av offerter som blir ett ja…
% 1:a Möte Offert process Avsluts process Rätt volym + rätt kvalitet = optimal försäljning Potentiella Kunder Antal Kvalificerade möten Nya potentiella kunder + Lista på ALLA potentiella kunder + A–B–C kund strategi + Professionella presales samtal + Bara boka kvalificerade möten + Professionell återkomst strategi + Bekräftelseprocess med möten + Förberedelser inför möten + Första möte till avslut med anpassad A–B–C kund strategi Målet är högt antal avslut och högt avslutsprocent till ja. 1:a Möte 10 -20% A-kunder ____________ B-kunder ____________ C-kunder ____________ Rätt steg mot avslut + effektiva Offert process Professionella presales samtal Avsluts process 80 – 90 % Kvalificerade återkomster Nej % Ja Avgörande är antalet avslut per år, storlek på affär och % av offerter som blir ett ja…
Rätt steg mot avslut + effektiva Befintliga Kunder Befintliga kunder ( KAM ) + Uppdaterad med ALLA chefer + A–B–C kund strategi + Professionella samtal enligt plan + Boka KAM möten enligt plan + Professionell återkomst strategi + Bekräftelseprocess med möten + Förberedelser inför möten + KAM möte till avslut med anpassad A–B–C kund strategi Målet 1 är högt antal avslut och högt avslutsprocent till ja. Mål 2 är att kunden ska utöka antalet tjänster / produkter de handlar av oss. Antal 1:a Möte A-kunder ____________ B-kunder ____________ C-kunder ____________ Rätt steg mot avslut + effektiva Offert process Kontakt Strategi Samtal Möten Bjuda Event Avsluts process Nej % Ja Avgörande är antalet avslut per år, storlek på affär och % av offerter som blir ett ja…
Rätt steg mot avslut + effektiva Befintliga Kunder Befintliga kunder ( KAM ) + Uppdaterad med ALLA chefer + A–B–C kund strategi + Professionella samtal enligt plan + Boka KAM möten enligt plan + Professionell återkomst strategi + Bekräftelseprocess med möten + Förberedelser inför möten + KAM möte till avslut med anpassad A–B–C kund strategi Målet 1 är högt antal avslut och högt avslutsprocent till ja. Mål 2 är att kunden ska utöka antalet tjänster / produkter de handlar av oss. Antal 1:a Möte A-kunder ____________ B-kunder ____________ C-kunder ____________ Rätt steg mot avslut + effektiva Offert process Kontakt Strategi Samtal Möten Bjuda Event Avsluts process Nej % Ja Avgörande är antalet avslut per år, storlek på affär och % av offerter som blir ett ja…
Rätt steg mot avslut + effektiva Befintliga Kunder Befintliga kunder ( KAM ) + Uppdaterad med ALLA chefer + A–B–C kund strategi + Professionella samtal enligt plan + Boka KAM möten enligt plan + Professionell återkomst strategi + Bekräftelseprocess med möten + Förberedelser inför möten + KAM möte till avslut med anpassad A–B–C kund strategi Målet 1 är högt antal avslut och högt avslutsprocent till ja. Mål 2 är att kunden ska utöka antalet tjänster / produkter de handlar av oss. Antal 1:a Möte A-kunder ____________ B-kunder ____________ C-kunder ____________ Rätt steg mot avslut + effektiva Offert process Kontakt Strategi Samtal Möten Bjuda Event Avsluts process Nej % Ja Avgörande är antalet avslut per år, storlek på affär och % av offerter som blir ett ja…
% 1:a Möte Offert process Avsluts process Befintliga Kunder Potentiella Kunder Antal Kvalificerade möten 1:a Möte 10 -20% A-kunder ____________ B-kunder ____________ C-kunder ____________ A-kunder ____________ B-kunder ____________ C-kunder ____________ Rätt steg mot avslut + effektiva Offert process Kontakt Strategi Professionella presales samtal Samtal Möten Bjuda Event Avsluts process 80 – 90 % Kvalificerade återkomster Nej % Ja Avgörande är antalet avslut per år, storlek på affär och % av offerter som blir ett ja…
Steg 1 Vi genomför en ”Razorsales Workshop” för att få fram just er action plan
Steg 1 Vi genomför en ”Razorsales Workshop” för att få fram just er action plan Steg 2 Vi aktiverar på vår ”Sales Support” avdelning för presales & mötesbokning
Steg 1 Vi genomför en ”Razorsales Workshop” för att få fram just er action plan Steg 2 Vi aktiverar på vår ”Sales Support” avdelning för presales & mötesbokning Steg 3 Vi får er personal bli mer högpresterande genom ”Razorsales Academy”
Steg 1 Vi genomför en ”Razorsales Workshop” för att få fram just er action plan Steg 2 Vi aktiverar på vår ”Sales Support” avdelning för presales & mötesbokning Steg 3 Vi får er personal bli mer högpresterande genom ”Razorsales Academy” Steg 4 Veckovis och månadsvis ”Followup & Coaching” tillsammans med ert team
Steg 1 Vi genomför en ”Razorsales Workshop” för att få fram just er action plan Steg 2 Vi aktiverar på vår ”Sales Support” avdelning för presales & mötesbokning Steg 3 Vi får er personal bli mer högpresterande genom ”Razorsales Academy” Steg 4 Veckovis och månadsvis ”Followup & Coaching” tillsammans med ert team Steg 5 Vi ökar era inkommande förfrågningar genom ”Lead Generation”
Garanterat ökade säljresultat! www.razorsales.se