LÄNGE LEVE MÅNGFALDEN..

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Mångfaldsarbete på Volvo Personvagnar
Advertisements

Vision – Värdegrund – Mål
Reklampåverkan Reklam påverkar även om vi inte tror det.
Ideellt Utvecklingscentrum
UTVECKLINGSARBETE I FÖRSKOLAN - måste vi göra det så svårt?
Året var 2004, i en liten stad som heter Laholm, blev en trygghet totalt omkullkastad. En liten brun nallebjörn blev helt utkastad i kylan! Och blev liggande.
HJÄRNAN.
Nulägesanalys genom frågor
Inkludering av barn med hörselnedsättning i förskolan.
Barnanpassad utredning
Puberteten.
Vad gör livet så värdefullt?
Bemötande o etiskt förhållningssätt med utgångspunkt i lagstiftning
En introduktion till ST Fackförbundet för oss som valt att arbeta på statens och medborgarnas uppdrag.
Vi vill sända denna lilla saga som en extra tanke till julen

GYMNASIESÄRSKOLA GYMNASIE SÄRSKOLANS MATEMATIK NATURKUNSKAP
Likabehandlingsarbete mot diskriminering och kränkande behandling
Näringslivets Ungdomsprogram: Morgondagens förmågor behövs nu.
Vilka är vi? Utväg barn/ungdom
Instruktioner Vilken grupp av frågor känner du att du instämmer mest med? Instämmer du i hög grad med de första 10 frågorna är din självkänsla lägre.
Världens 7 underverk.
För att ta några lektioner Om vänskap & Livet
Klok filosofi … ?.
Klok filosofi.
Likabehandlingsplan/plan mot kränkande behandling
 Tullinge SK Verksamhetsidé Värdegrund Vision. Tullinge SK, Verksamhetsidé Tullinge SK erbjuder aktiviteter inom orientering, mountainbike och längdskidåkning.
BILDSPRÅK Bilder har olika syfte Reklambild Konstbilder.
Affärsidé - företagets vägvisare
”Undervisningen är helt gratis ”
Fördelning av arbetsmiljöuppgifter operativt
If you want to build a ship, don´t herd people together to collect wood and don´t assign them tasks and work, but rather teach them to long for the endless.
Vad är ett varumärke? Mer än bara en logotype!
” VARJE DAG ÄR EN NY UPPLEVELSE” TAYEBEH ALIKAHI OCH ADAM SHAHIN Aleris Omsorg Hallens vård och Omsorgsboende.
Vård- och äldreförvaltningen Vår gemensamma värdegrund
Förskolan Sandviks lärmiljöer utifrån läroplanen
Karin Mattsson Weijber Föreläsningsbilder Stora ledardagen 2009.
 Välkomna!   Vad har hänt sen sist?  Genomgång av nya funktioner  Statistik  Genomförandeplaner  Vilken metodik hade vi för att ta oss hit? 
Samverkan skola-näringsliv. Syfte: ge eleverna insyn i framtida arbetsmiljöer ge eleverna insikter i yrkesval och utbildningsval höja motivationen och.
Värderingar En värdering är egentligen ingenting annat än en personlig uppfattning om hur bra eller dåligt någonting är eller om vad som är rätt eller.
Livskarriär Din väg mot ett arbete som kommer att göra dig lycklig.
Dygdeetikens frågor Vilken karaktär bör jag ha? Vilket slags människa bör jag vara? Hur bör jag leva?
En introduktion till ST Fackförbundet för oss som valt att arbeta på statens och medborgarnas uppdrag.
Vad är rätt lön? Rätt lön en av de viktigaste faktorerna för en attraktiv arbetsplats Lika lön för lika och/eller likvärdigt arbete Löneskillnader ska.
Landstinget som arbetsgivare
BRIS är en länk mellan barn, vuxna och övriga samhället.
Leva tillsammans.
Utomhusmatematik i elevens närmiljö
Arbetsmiljöarbete Service- och bemötande
Copyright © Nikolaus Koutakis. Du är viktig! Du kan påverka ditt barns drickande mer än du tror.
Samtidigt som många hem i världen har förstörts, som här i staden Homs i Syrien…
 Le i telefonen  Hälsa och presentera dig med fullständigt namn  Fråga efter personalansvarig/rätt person  Finns det tid?  Fråga på ett intressant.
De sju rörelserna Ur Biskop Martin Modéus herdabrev Levande tillsammans med Kristus – om en kyrka i rörelse.
Föreningssmart Umedalens IF 2017.
MARKNADSFÖRING Marknadsföring är allt arbete som utförs i ett företag i syfte att föra en vara eller tjänst från producent till konsument.
Hälsodagboken PIDcare
Träff med föreningar i IL Bromma 4 maj – 19.30
Värdegrund Hos IK Zenith vill vi att barn och ungdomar har rättigheterna: … att få delta i idrott oberoende av förmåga … att delta på nivåanpassad bas.
Ytterby IS Verksamhetsidé
Välkomna på Ekonomfrukost med IKEA
Etik & moral.
Etik & moral.
Ett schyst arbetsliv med mångfald och likabehandling
VO-college Branschdag 2017 Välkomna
Drömarbetsplatsen.
Jämställdhet.
ÅTGÄRDSPROGRAM.
SMART HUDIKGYMPANS VÄRDEGRUNDER
Presentationens avskrift:

LÄNGE LEVE MÅNGFALDEN.

ATT SKAPA EN BÄTTRE VARDAG FÖR DE MÅNGA MÄNNISKORNA VÅR VISION ATT SKAPA EN BÄTTRE VARDAG FÖR DE MÅNGA MÄNNISKORNA LÄNGE LEVE MÅNGFALDEN

DE MÅNGA MÄNNISKORNA HAR BLIVIT FLER… OCH I DAG SER DE LITE ANNORLUNDA UT. LÄNGE LEVE MÅNGFALDEN

VI TROR PÅ OLIKA SAKER (ELLER INGENTING ALLS). Vilken tro vi har styr vilka högtider vi har, hur vi gifter oss, döper våra barn, eller firar våra födelsedagar. Religion är alltså något som inte bara styr vår livsstil utan även vilka behov vi har under året. Visst är det härligt att leva i ett land där det nästan alltid finns anledning till att fira något. Vårt julsortiment är anpassat så att det ska kunna användas som ett ”festsortiment” i de länder eller kulturer där man inte firar jul. LÄNGE LEVE MÅNGFALDEN

VÅRA FAMILJESITUATIONER SER OLIKA UT. Den traditionella kärnfamiljen har fått konkurrens. 60% av 16-17-åringarna bor tillsammans med både sin mamma och pappa, för oss innebär det en uppsjö av nya boendesituationer och behov… LÄNGE LEVE MÅNGFALDEN

VI HAR OLIKA LÄGGNING. Att män blir kära i män och kvinnor i kvinnor är inget nytt, och i takt med att det blir mindre och mindre tabu kommer fler våga leva öppet i en gay-relation. Mörkertalet är tyvärr stort och det är fortfarande inte riskfritt att komma ut som gay. Desto viktigare att vi är tydliga med att alla är välkomna till oss – som kund och som medarbetare. LÄNGE LEVE MÅNGFALDEN

VI HAR TUSENTALS HUDTONER. 1.5 miljoner svenskar har utländsk bakgrund. År 2007 invandrade fler människor till Sverige än någonsin. Gissningsvis kommer denna mångfald, mer än något annat att påverka, vad vi äter, hur vi klär oss och hur vi inreder våra hem. LÄNGE LEVE MÅNGFALDEN

VILKEN HÄRLIG BLANDNING! UPPGIFTEN FÖR OSS BLIR ATT BERÄTTA FÖR ALLA MÄNNISKOR ATT OAVSETT SMAK ELLER BEHOV, SÅ HAR VI ETT SORTIMENT OCH EN HEMINREDNINGSKUNSKAP SOM PASSAR JUST DEM. LÄNGE LEVE MÅNGFALDEN

MÅNGFALD PÅ IKEA ”VI VILL ATT IKEA SKA VARA EN ARBETSPLATS DÄR MÅNGFALD ÅTERFINNS PÅ ALLA NIVÅER OCH FUNKTIONER I VÅR ORGANISATION OCH DÄR ALLA KÄNNER SIG VÄLKOMNA, DELAKTIGA OCH UPPSKATTADE, FÖR SINA OLIKHETER SÅVÄL SOM LIKHETER.” Men det händer saker i vår omvärld. Kunderna blir fler och andra. De byter livsstil, ändrar åsikter och agerar på nya sätt. Och det går fort. För oss gäller det att vi förändras i takt med våra kunder. En mångfald av människor ger oss en mångfald av infallsvinklar, kunskap och idéer. Att vi som jobbar på IKEA är en spegling av vilka som bor i Sverige ger oss också en större chans att förstå och förutsäga våra kunders behov och önskningar. LÄNGE LEVE MÅNGFALDEN

LÄNGE LEVE MÅNGFALDEN