Mobil Uppföljningsapplikation

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Introduktion till dagens övning
Advertisements

Nulägesanalys genom frågor
Välkommen till sluta röka för gott! SLUTA RÖKA Dokumenterat hög effekt i kliniska tester DEMO.
Geografi Henrik Carlsson.
~ Den första mobiltelefonen ~
Waymaker Online Testkunder & Implementationsprocess
OLA Det tävlingsadministrativa systemet Javaapplikation Klient-Server
Grattis Du har fått fiber - en framtidssäkrad lösning!
Från idé till lönsamt företag. 2. Från idé till lönsamt företag 3. Definitionen av Mentorskap för ALMI •Mentorskap är en ömsesidig relation där båda.
Enhetschef Fastighetsutveckling
Kulturförvaltningens verksamhet
Viktiga utgångspunkter
Ungas frågor om alkohol och droger
hej och välkomna EKVATIONER Ta reda på det okända talet.
Kort Proceedo presentation
Videokonsultation med medborgare
Peo Werne ICA AB Ett projekt inom ICA som syftar till att samla småskaliga, lokala producenter till en marknadsplats.
Ruttplanering Vad är det??.
Insamling med betalnummer Roberth Nilsson 2 september 2013.
ny dag redo för en Business Value Launch /3/2017 8:37 PM 1
Utlandsstudier för I:are
Beställning till basförråd via WebbAbest
Smartare administration i Quality Center HUGS 3 april 2008 Jan Czajkowski
Raindance mobila lösningar för dig som systemförvaltare
IT-arbetsplatser Anders Sjöö
Vad man kan få ut av statistik över alumnerna - några exempel
Flyg fortare.
Arkitekturförändringar i NyA ITS Umeå Universitet Arkitekt/utvecklare i antagningssystemet NyA.
Den uppsats ni är på väg att skriva skall en vacker dag presenteras muntligt. I betygskriterierna för Svenska C står det att eleven, skall använda sig.
Microsoft Dynamics CRM 3.0
Marknadsföring -Möjlighet till samaktiviteter
Bättre liv för våra äldre
K ALLE K ARLSSON IUP vt J AG GÅR I SKOLAN FÖR ATT …
Aktivitetsrapporter – Hur går det?
Överbefolkning.
Studenter Lär Av Studenter ”SLAS” Karim Daho Januari 2007.
Välkommen till Ledardagen!
Arkitekturenheten © CSN 2010 IBM System Architect - CSN Örjan Carlsson, chef för Arkitekturenheten på CSN
Digitala steget Ett offentligt Sverige i världsklass
Bakgrund! Piteå kommun skall lägga om strukturen i det befintliga nätverket. Det kommer att gå från tre system som löper paralellt med varandra till ett.
Powerpoint …är ett program som du använder till att: …är bra till att
Mobillån i Sverige Myter och verklighet. Snap shot Grundades 20 mars anställda varav 7 timanställda Affärsidé: Att ge svenska folket möjlighet.
Nyheter – Raindance 2009 vår
Välkommen till PowerPoint
Utbildarutbildning Ny organisation fr o m 1/ IdrottOnline (5 personer) IT/Drift (5 personer)
Välkommen till Årsmöte och Proffsdagarna maj 2014
Procent.
Stockholm stad Familjedaghem 2013 Staden totalt Presentation Om undersökningen Frågorna i enkäten Inför läsning av rapporten Svarsfrekvens Resultat –Staden.
Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet Besöks- och leveransadress: Fiskartorpsvägen 15A, Stockholm Telefon växel: E-post:
EKÄNGENS IF NÄRVAROREGISTRERING MEDLEMSHANTERING ADMINISTRATION.
Bildfabriken kan ställas in på olika sätt - se några exempel
Hur man beställer produkter och blir lojal kund..
Var det bättre förr eller Är det sämre nu? Mina ”dryga” 30 år som upphandlare Gunnar Stålberg mars 2009.
FORUM 3: PPT material Instruktioner De efterföljande PPT bilderna kommer att guida gruppen igenom Forum 3 med presentationer och övningar steg för steg.
Raindance Användarförening Proffsdagar maj 2008 Frågeverktyg
Målgruppsfokusering och modernt verktyg vid lansering i februari
Grattis Du har fått fiber - en framtidssäkrad lösning!
Lunds universitet / Samordnat IT-stöd vid LU / Oktober 2009 NETinfo Samordnat IT-stöd vid LU Johnny Nilsson, PL Birgitta Lastow, bitr. PL Anders.
IKT och lärplatta i förskolan
”… det är framför allt service och bemötande - och därigenom kundupplevelsen - som bygger ett starkt varumärke.” ur Skellefteå kommuns varumärke och image.
En säker e-tjänst till vården
Samverkan kring öppna data © KSL 2014 Text & form: gdz / mhe.
Införa IT-stöd i verksamheten Anna Lena Westman. Status Införa IT-stöd i verksamheten 2 Upphandling av IT-stöd för planering och uppföljning genomförd.
BEANS NÖJD KUND INDEX 2015 Resultat från webbenkät.
Varför skapa ett digitalt vårdbesök?
Självstudiekurs i avvikelsestatistik
Nätverksträff November 2017
Förskrivarutbildning hjälpmedel vid hörselnedsättning och dövhet
Inköpsanalys – att nå inköpsmognad
Förskrivarutbildning hjälpmedel vid synnedsättning
Presentationens avskrift:

Mobil Uppföljningsapplikation Raindance Mobilitet Mobil Uppföljningsapplikation

Framtidsfokus sedan 980-talet Goda kommunikationer Uppsala Levande landsbygd Konferensnäringen, en miljardindustri Arlanda Flygplats Första flyg- platsstaden Stockholm Airport City Steninge- höjden Märsta Naturnära bostäder kartan: läget centralt, goda kommunikationer. Sthlm växer, vi är boende-alt. tre huvudorter + landsbygden landsbygden och naturen bevarad tack vare Arlanda företagssektorer: logistik mkt vid Arlanda men fr a i Rosersberg, besöksnäring, också Arlandaanknutet präglas sist men inte minst av vår historia Sigtuna stad Valsta Strategiskt logistikcentrum Rik på kultur Rosersberg Stockholm

Unik kulturbygd • Sveriges första stad • Sveriges första mynt • Sveriges första folkskola Unik kulturbygd Eldorado för arkeologer 980, kung Erik Segersäll, etablera makt, början till Svea Rike politiska kontakter med bl a Ryssland Kungadottern Ingegerd blev furstinna i Novgorod och sedermer aryskt helgon, firas varje år i Sigtuna stad på Ingegerddagen 1 juni. De första mynten framställdes här några år efter stadens grundande. Mycket stor silverskatt med orientaliska mynt visar också på handelsförbindelserna på denna tid. Husby allmänna skola grundades redan på 1600-talet, långt före Folkskolestadgan 1842.

Märsta är huvudorten Av de drygt 43 000 invånare bor 60% i Märsta 20% i Sigtuna stad 4 % i Rosersberg 15% på landsbygden över 43 000 inv ung profil: var 3:e under 25 år var 3:e utländsk bakgrund

Våra förutsättningar Cirka 400 avtalsleverantörer 80 000 fakturor varav - 60 % e-fakturor Cirka 600 användare varav - ca 270 med uppföljningsbehörighet - ca 250 beställare - ca 200 beslutsattestanter - ca 120 tidsportalsanvändare Licenser till Attestera fakturor, Attestera beställningar, Uppföljning, Min Tid - 70 licenser av varje app - En licens oavsett antalet mobila enheter Kultur inte bara historia Sigtuna museum står för det historiska arvet, levande modern kultur bl a i Konsthall Märsta Många konstnärer och andra kulturutövare Årliga stipendier och priser från SK

Hur långt vi kommit Började testa i november 2013 Första appen vi började köra skarpt januari 2014 (Attestera fakturor) Attestera fakturor och beställning idag i drift Uppföljningsappen i test Ännu inte testat Min Tid NATURVÅRD Landsbygden – Arlanda Barriärer - E4, järnväg, flygplats Tätortsnära natur och rekreation: dels naturvärden dels tillgänglighet för upplevelser: djur, spänger, bänkar, stigar, grillplatser… T ex Steningedalen, nära Valsta (korna, dammar, koloniodling) 6

Upplevda skillnader mellan apparna Funktion & teknik Vissa appar består av fåtal moment, andra finns större möjlighet att välja och styra Operativsystem Prestanda Målgrupp Olika appar nyttjas av användare med olika roller Olika sätt att nå användare på Administration Sker i olika lägen för olika appar

Några synpunkter att förhålla sig till vid införandet av appen Uppföljning Varför krångla till det på surfplatta när jag kan använda tangentbord, mus och stor skärm på datorn? Säkert jättebra för andra men jag har ett kontorsjobb, varför använda en telefon när jag kan använda datorn? Man kan väl knappast få ut lika bra information, lika tydligt och använda dig av information på lika flexibelt sätt som på datorn?

Målsättning Tilltala många Minimal input Snabbt, tydligt och enkelt Tillföra något extra Möjlighet att krångla (ställa avancerade, specifika frågor)

Vår lösning Fåtal frågor som ger enkla svar på ofta förekommande frågor Synergi mellan olika frågor (från generella till specifika ändamål) Anpassning av de tre frågor som används mest - 1. Resultaträkning - 2. Kontrollfrågor (Inköp/Avtalstrohet) - 3. Öppna frågor Nyttjat diagram i större utsträckning Frågor som ger snabb inblick med möjlighet för djupare insyn

Utmaningar vi ställts inför Support - Hjälp med problem vi själva inte stött på - Kryptiska felmeddelanden I vissa fall upplevs apparna som buggiga Vissa frågor fungerar inte, tidskrävande att lista ut varför Attribut funkar ej Attestregelverk/bild funkar icke Export till excel blir helkonstigt (tusentalavgränsare och åäö) Kan fylla på med mer…

Adminvy AXT (Mobility) Msp:Ran, Attestregistret och behörighet per fråga