Teknikmedierad student-lärarinteraktion i högskolekurser Enkäten genomförs som en del i ett projekt som syftar till att inventera ”nya” distansutbildningspraktiker,

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Snabbguide och tips.
Advertisements

Vi utvecklar människor. Människor utvecklar företag Utvärdering Säljutbildning Öppen utbildning Vt 2010 Utbildare: Johan Skogström Plats: Consensus Utvärderingen.
OM professioner (exempelvis följeforskare)
Enkät “Teknikmedierad student- lärarinteraktion i högskolekurser” Survey “IT in higher education” Ja, jag är verksam inom kurser vid GU och kan tänka mig.
Tyck till på Lnu.se Feedback/förslagslådor – vad ger det?
- En gemensam plattform för lärande för Katrineholms kommuns förskolor, grundskolor och gymnasieskolor.
Skapa ett video-CV på YouTube
Carina Bergqvist Torvallaskolan
Liten introduktion till Wiki’n som KunskapsDatabas
Underlag för att utveckla ett nytt ”Vinna”
Libris som mobilapplikation • Målgrupp • Specifikt mobil • Relaterat till researchprocessen • Kan sträcka sig en bit in i framtiden • Smartphones.
Dokumentera och utvärdera IKT-resurser Céline Rocher-Hahlin.
Använd svenska nu! Svenska som främmande språk •Mål •Språkinlärning •Bra kommunikation •Arbeta i grupper •Använda ny teknik •Utbyta erfarenheter.
Webb 2.0 i utbildningen. Ett mer digitalt samhälle kunskaps.
Enkät “Teknikmedierad student-lärarinteraktion i högskolekurser”
Eva Pärt Enander och Malin Wester
Hela världen talar… Global Issues in Context är en lektion i att lyssna! Hulebäcksgymnasiet, Härryda. Västerhöjdsgymnasiet, Skövde.
DCV Idéskiss Design Jag tror att jag ska ha en mörk och stilren design på mitt DCV. Det ska finnas dynamisk funktionalitet där designen byts utan att sidan.
IT-utbildningar på distans Gunnar Peterson Malin Pongolini.
Förutsättning: Du måste vara uppkopplad på Internet när du arbetar Många nyttor med Skolportaln 2.0 samlar gemensamma system och tjänster på ett ställe.
Kursrapporten Vad du behöver veta som lärare Ulf Holmgren december 2011.
Enkätstudie besvarad av nyanställda tandläkare inom NLL samt sommararbetande studenter 2011 Åsa Engström Lindh & Malin Westin Fredriksson.
Läroplansarbete Träff med Ö-team Mål med dagen Öka förståelsen för det arbete vi gör med rektorer/förskolechefer och läroplanspiloter Öka.
SOCIALA MEDIER PÅ RIKTIGT. VARJE DAG. #nopressurepå30minuter Presentation Chief Marketing and Communication Officer på Mynewsdesk.
Enkät “Teknikmedierad student- lärarinteraktion i högskolekurser” Survey “IT in higher education” Ja, jag är verksam inom kurser vid GU och kan tänka mig.
Nya förutsättningar för lärande
En läsande klass Träff 1 - Introduktion.
Ewa Lidén Kassel Projekt No Introduktion 2009 Verktygen 4 och 5 Kompetens- check (entreprenör) (förare)
Klicka på Aktivera redigering i meddelandefältet
Exder EPC. Exder EPC Välkommen! I det här bildspelet går vi igenom hur man lägger upp nya artiklar samt skickar artikelinformation. Du bläddrar framåt.
Stockholm stad Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2014
Ulf P Andersson, GMV, Vad gör Göteborgs universitet? Hållbar utveckling i utbildningen.
Skräddarsytt bibliotek Presentation av Bibliotek
Med efterföljande After Work. Repetition från tidigare samt nyheter och fördjupning Intresseinriktningarna och kunskaperna är olika. Möjlighet till att.
Hur blir man klok på universitetet?
Skolutveckling via digitala medier
iPad och IT som digitala verktyg i undervisningen
Vad är bra och vad kan bli bättre? Utvärdering med Ekjur12 15/
Upplägget av delkursen massmedia:
Tillit, Tid och Reflektion Tre nyckelbegrepp i klinisk handledning
UPPGIFT: ATT TÄNKA PÅ: Ni ska med hjälp av Musikvideo1, 2 eller ljudinstallation skapa en trailer utifrån valda tekniker under året. Arbeta i grupp två.
Vem litar du på? Om sociala medier och sociala nätverk Dataträff hos SeniorNet Södermalm 28 april 2010 Anita Rissler SeniorNet Lidingö.
”Skolarea”/”skolportal” kommunikation mellan hem och skola
Ung kommunikation Högskolan i Kalmar –––– Växjö universitet –––– Blekinge Tekniska Högskola i samarbete.
Ett konkret kursupplägg presenteras Erfarenheter från systemvetenskap Hela programmet kan läsas på distans eller på campus Nytt – start hösten 2004 Två.
Varför UNIKUM? Genom att arbeta med IUP via Internet och verktyget Unikum vill vi uppnå flera saker: Ökad delaktighet i planeringen från föräldrar och.
Distansuppgift Klass 7 v ”Bilden av mig själv”
Design av autonoma mobila robotar TNE076 Kursen startar i januari 2004, 5p Finns nu som valbar för ED men andra kan också välja Går över två perioder Institutionen.
Personligt brev.
Sociala medier för pedagoger och elever. Läroplan ” Eleverna ska också kunna orientera sig i en komplex verklighet med stort informationsflöde och snabb.
Kommunikation Leif Marklund. Vilka tjänster och vilken teknik stödjer er kommunikation?
Förmedling på webben. Vad tycker barnen? Hittar barn till våra lästips?
Windows Live Messenger. MSN. Vad är Windows Live Messenger ? Ett klient program för direktmeddelanden, dvs ett program som laddas ned från Internet och.
Datorhjälp i Släktforskningen
STUDENTREKRYTERING.
Lärande för det 21;a århundrandet Lärande för framtiden KunskapsbyggandeProblemorienterat Egna val IT som verktyg Kommunikation Samarbete.
Kommunikation mellan olika nivåer
Ungdomars medievanor Undersökning och analys av vilka digitala mötesplatser ungdomar rör sig på.
IT-VERKTYG DU BEHÖVER… för att underlätta dina studier på MiUn! Presentation för nya studenter på Campus Härnösand Keith Bryant
Undervisning och lärande för en hållbar framtid via aktionsforskning Inger Björneloo Inst. för didaktik och pedagogisk profession.
Välkommen till examensarbetet i Lärarprogrammet!
Workshop 5 - Kamratstöd 7/12.
Uppsala universitet i siffror
Uppsala universitet i siffror
Organisation och beslutsfattande på fakulteten för konst och humaniora
Organisation och beslutsfattande på fakulteten för konst och humaniora
Organisation och beslutsfattande på fakulteten för konst och humaniora
FSO dagar 2019.
Ljustadalens skola
Presentationens avskrift:

Teknikmedierad student-lärarinteraktion i högskolekurser Enkäten genomförs som en del i ett projekt som syftar till att inventera ”nya” distansutbildningspraktiker, samt att identifiera och beskriva de utmaningar som högskolan, den lokala organisationen, läraren och studenterna möter i dessa praktiker. Projektet ska inte bara kartlägga nuläget utan också spana framåt och indikera eventuella strömningar och förväntade förändringar inom området. Slutligen ska projektet också designa och utprova teknikstöd och metoder som adresserar lämpliga utmaningar. Vill du veta mer om projektet eller kontakta någon av oss som arbetar med det klickahär här Jag är verksam inom kurser (t.ex. undervisning, planering eller handledning) och jag kan tänka mig att svara på enkäten! Ja ( )Nej ( ) Klickar man på Nej skickas man direkt till sista sidan i enkäten Jag är anställd vid: ( ) Göteborgs Universitet ( ) Högskolan i Väst ( ).. Beroende på val skickas man vidare till den enkät som har rätt frågor kopplade till den valda högskolan, t.ex. om den valda skolans lärplattform

Bakgrundsfrågor Kön: ( ) Kvinna( ) Man Födelseår: [dropdown med årtal ] Vad har du för anställning? Professor, Docent, Universitetslektor, Adjunkt, Forskarassistent, Doktorand, Annan (specificera vad) Vid vilken fakultet och institution undervisar du mest? [2 drop down, beroende på vilken fakultet man väljer kommer det upp olika institutioner] Handelshögskolan - Humaniora - IT-fakulteten - Konst - Naturvetenskap - Sahlgrenska akademin - Samhällsvetenskap - Utbildningsvetenskap – Lärarutbildningsnämnden Hur länge har du arbetat med högre utbildning (ungefär)? [dropdown 1-50+] Jag arbetar med: Kurser på grundnivå JA ( )NEJ ( ) Kurser på avancerad nivå JA ( )NEJ ( ) Kurser på distans JA ( )NEJ ( ) Kurser på kampus JA ( )NEJ ( )

Frågor om EPOST (t.ex. outlook, gmail, hotmail) Uppskatta antal mail du får en arbetsvecka (under pågående kurser) från studenter: intervallskalor med uppmaning att välja det närmsta Uppskatta antal mail du skickar en arbetsvecka till studenter: Jag använder/har använt mail för att: Besvara frågor( )Ja, regelbundet( ) Ja, enstaka gånger( )Nej Skicka ut allmän information( )Ja, regelbundet( ) Ja, enstaka gånger( )Nej till flertalet studenter Kontakta enskilda studenter( )Ja, regelbundet( ) Ja, enstaka gånger( )Nej angående särskilda ärenden Ta emot inlämningsuppgifter( )Ja, regelbundet( ) Ja, enstaka gånger( )Nej Ge feedback på uppgifter ( )Ja, regelbundet( ) Ja, enstaka gånger( )Nej Egna kommentarer: ________________________

Frågor om LÄRPLATTFORM - GUL Uppskatta din användning av GUL en normal arbetsvecka antal timmar.. På GUL använder jag följande funktioner: Lägga ut resurser( )Ja, regelbundet( ) Ja, enstaka gånger( )Nej (shema, kursplan, litteratur, föreläsningsslides) Kommunicera via ( )Ja, regelbundet( ) Ja, enstaka gånger( )Nej Diskussionsforum (uppmana diskussion, svara på frågor osv) Kommunicera via chatten ( )Ja, regelbundet( ) Ja, enstaka gånger( )Nej (PIM) Skapa inlämningsuppgifter( )Ja, regelbundet( ) Ja, enstaka gånger( )Nej Aktivera urkund ( )Ja, regelbundet( ) Ja, enstaka gånger( )Nej Skapa utvärderingar/ ( )Ja, regelbundet( ) Ja, enstaka gånger( )Nej Enkäter/tester Mål och framsteg( )Ja, regelbundet( ) Ja, enstaka gånger( )Nej Skapa projektgrupper( )Ja, regelbundet( ) Ja, enstaka gånger( )Nej Egna kommentarer: ________________________

DISTANSTEKNIK, SOCIALA MEDIER OCH ÖVRIGA TEKNIKER TeknikernaJa, och kommer fortsätta använda det Ja, men kommer troligtvis inte användas igen Nej, men kan tänka mig att prova på Nej och är inte intresserad av att prova på Känner inte till verktyget Epost Chat (PIM, MSN eller annat) Diskussionsforum Videokonferens/videoföreläsningar SMS Facebook (för t.ex. kommunikation, diskussionsgrupper eller event) Academia.edu eller LinkedIN.com Bloggar (egen blogg eller tipsa om andras) Wikis (egen wiki för relevant innehåll eller tipsa om andras) Twitter (själv twittra eller tipsa om andra) YouTube.com eller liknande Onlineradio (t.ex. SR.se) Online TV (svt play och dyl) Digitala tidsskrifter (artiklar online) Uppslagsverk online/Wikipedia Dropbox (dela filer gemensamt online) Delade kalendrar eller sheman (te.x. google calendar) Verktyg för samförfattande (t.ex. google docs) Google Wave Presentationsverktyg t.ex. powerpoint/keynote/prezi Smartboard Videokamera Digitalkamera Mobiltelefon Microsoft surface Jag använder/har använt följande tekniker, verktyg eller tjänster som en del av undervisningen eller för kommunikation med mina studenter någongång:

Sista sidan Lämna namn om man kan tänka sig bli kontaktad Lämna epost om man vill bli uppdaterad med resultat från studien Läsa mer om de olika tekniker som nämnts i enkäten