Www.mobilsamakning.se. Bakgrund Tolgs socken = område med ca 500 invånare T.om. augusti – 3200 samåkta mil, 1106 passagerare I mars: 510 resalternativ.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Mobility on Demand Miljövänlig, kostnadseffektiv och imagestärkande mobilitet.
Advertisements

– ny invånartjänst för hantering av läkarintyg
Producerad av Publiciteta&Co Sundsbussarna Förslag på ny design av hemsida Publiciteta&Co 2006.
En återupptäckt … ” Svensk kristenhets största behov är inte i första hand mer pengar, fler anställda och bättre metoder – utan en återupptäckt av evangelium.
Därför spelar svensken golf: Motion och hälsa 76,3% Umgänge med familj och vänner 67,6%. Gillar golf som idrott 59% Förbättra mitt spel 49,6% Personlig.
Eva Pärt Enander och Malin Wester
Mistat.se Kira Berg .se  1,5 miljoner svenskar står utanför internet. Hjälp oss minska klyftan med fram till  Upprop,
Mikaelskolan : Den utvecklande skolan Inriktning 2012 Presentation 19 mars 2012.
Kundundersökning mars 2010
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Granbergs Buss AB Trafikslag: Buss Sträcka: Skellefteå - Bodö.
Kundundersökning mars 2010
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport Sverige AB Trafikslag: Buss Sträcka: Härnösand - Långsele.
TRYGGHET – SÅ FUNKAR DET. VÅRT SKYDDSNÄT Socialförsäkringen Avtalsförsäkringar Privata försäkringar.
Informationsmöte Akademi Gul och Blå. Innehåll möte Organisation Organisation HTK:s syn på grupp planering, träning mm. HTK:s syn på grupp planering,
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Nässjö.
Kongress 2014 Vi utveck lar människor och industri Delfrågor i häftet Vår organisation.
IF Metalls kongress 2014 Vi utvecklar människor och industri
Hälsa på samhällsnivå Hur vill du jobba med kapitel 7.
Hur gör vi tandvården (mer) hälsoinriktad?
Kommunikationsplan Uppdrag Med bakgrund från GO-konferensen 2008 gavs sekretariatet i uppdrag att arbeta fram en kommunikationsplan för GÖTEBORG- OSLO.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: NextJet AB Trafikslag: Flyg Sträcka: Sveg - Arlanda.
SydostTrampar Cykelkampanj för arbetsplatser i Blekinge, Kalmar och Kronobergs län Har funnits sedan 2010 Målgrupp – företag, regionala myndigheter, sjukhus,
 I denna bilaga ger vi en kortfattad presentation inom olika områden gällande träning och hälsa som vi erbjuder på Forma träningscenter.  Kontakta gärna.
Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet Besöks- och leveransadress: Fiskartorpsvägen 15A, Stockholm Telefon växel: E-post:
Korpen på jobbet Vi gör det enkelt för arbetsplatser att sporta och ha kul tillsammans!
Anropsstyrd trafik-Norrbotten
Trygghet – så funkar det!. Vårt skyddsnät Socialförsäkringen Avtalsförsäkringar Privata försäkringar.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014
Ungdomsdialog Alfta 12 maj. LUPP 2010 Vad är LUPP? Hur ska vi få länets högsta svarsfrekvens? Vad gör elevråden? Information från respektive elevråd U-råd.
BPSD-registret -nuläge 24 oktober 2012
Hushållningssällskapet Norrbotten I snart 200 år har vi arbetat för att utveckla Norrbottens landsbygd och dess småföretag. Inom vårt rådgivningsbolag.
Steg 3 – Mötet RUTINER FÖR VÅRT ARBETSMILJÖARBETE
Visionary solutions, provided with care.
HelGe-biblioteken NIO KOMMUNER – ETT BIBLIOTEK
Taxi 2000 för taxiåkerier Taxi 2000 för taxiåkerier är ett administrativt system på Internet, som sparar mycket tid för det enskilda åkeriet och underlättar.
Manual: Att lägga till personer i en grupp. (Tryck på F5 för att se PP-presentationen)
EKÄNGENS IF NÄRVAROREGISTRERING MEDLEMSHANTERING ADMINISTRATION.
Vi blir Region Jönköpings län
Stora IT-Dagen 30 november 2005 Håkan Olsson. Skandinaviens största affärsresebyrå Vision: ”Världens bästa affärsresebyrå” VIA Travel VIA Gruppen AS Norge.
Steg 2 – Mötet HUR ÄR VÅR ARBETSMILJÖ OCH VAD BEHÖVER VI GÖRA?
Global uppvärmning Vad gör vi åt det?.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Blekingetrafiken Trafikslag: Tåg Sträcka: Kristianstad - Karlskrona.
Strategiska perspektiv på verksamheten
Springlife Prioövning
Kap 10 Marknad för turism •
Kundundersökning mars 2010 Operatör: SJ AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Luleå - Riksgränsen.
Vallens IF F Agenda Försäsongsträning 2011 ZOOKS - Niklas från ZOOKS presenterar en möjlighet för F98. Cuper Coop Extra Cup Kickoff - Aros.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Tågkompaniet Trafikslag: Tåg Sträcka: Gävle – Mjölby.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Destination Gotland Trafikslag: Färja Sträcka: Visby - Oskarshamn.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Töreboda - Nässjö.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Linköping - Kalmar.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: SJ AB Trafikslag: Nattåg Sträcka: Stockholm - Luleå.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Strömstad.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Swebus AB Trafikslag: Buss Sträcka: Umeå – Mo i Rana.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Granbergs Buss AB Trafikslag: Buss Sträcka: Luleå - Kiruna.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Dalatrafik-KR Trafik AB Trafikslag: Buss Sträcka: Mora - Gällivare.
Värdighetsgarantier. Uppföljning 2014 BrukareNärståendePersonal Antal besvarade enkäter Känner till att det finns värdighetsga- rantier 14%27%69%
Case Aneby Kommun 20-22/ Hur ser Aneby kommuns vision ut kontra verkligheten, område förskolan?
Kundundersökning juli 2010 Operatör: Destination Gotland Trafikslag: Färja Sträcka: Visby - Nynäshamn.
Ny verksamhetsidé Vi bedriver idrott i föreningar för att ha roligt, må bra och utvecklas under hela livet.
IF Friskis&Svettis Kalmar Verksamhetsplan
Vi är din IT-avdelning Alla storföretag har IT-avdelning / IT-chef. Mindre företag har inte resurser till samma lösningar. Vi erbjuder småföretag samma.
För en annan grupp är det den enda värld de verkligen kan
Kreativa verktyg och metoder
Introduktionsförskola i Rinkeby
Samrådsförslag.
Omställningen av hälso- och sjukvården
ASTRa WEB enkät - kundnöjdhet.
Kundundersökning mars 2016 Operatör: KR Trafik AB Trafikslag: Buss
FSO dagar 2019.
Presentationens avskrift:

Bakgrund

Tolgs socken = område med ca 500 invånare T.om. augusti – 3200 samåkta mil, 1106 passagerare I mars: 510 resalternativ till 10 destinationer Ca 150 registrerade användare Stort intresse från byar, kommuner, regioner och arbetsplatser.

Inloggad

Väj sträcka

Välj dag

Körningar

Boka åkning

Boka åkning – hållplatser

Förfrågan skickas

Förfrågan om samåkning

Bekräftelse

Lägg in körning Lägg upp bevakning

Lägg in körning

Schema, status & avbokning

Schema

Status & avbokning

Barn och ungdomar

Facebook-koppling

Framgångsfaktorer Enkelt Tryggt Delaktighet ”vår mobilsamåkning” Ekonomiskt win-win Mötesplats Känns bra Teknik för alla

Mervärden Turer även på kvällar och helger Fler destinationer Når glest befolkade områden dit det aldrig blir ekonomiskt eller praktiskt möjligt att dra ut en busslinje Bäst i kombination med kollektivtrafik

Mobilsamåkningen till din kommun, by eller arbetsplats 1.Förankringsprocess 2.Pilotår 3.Fortsatt drift

Mobilsamåkningen till din kommun, by eller arbetsplats Förankringsprocess Inspirationsföreläsning Åsiktsmöte + utbildning av mobilsamåkningsansvariga Enkät Implementering av systemet utifrån era önskemål Lanseringsevent

Mobilsamåkningen till din Kommun, by eller arbetsplats Pilotår Stöd och hjälp till de mobilsamåkningsansvariga Aktiviteter för ökat användande utifrån era behov och önskemål, t.ex: tävlingar, bildekaler, facebookkoppling, etc. Uppdatering av sträckor, hållplatser, priser etc. utifrån användarnas önskemål Statistikuppföljning Utvärdering Licens under pilotåret

Mobilsamåkningen till din kommun, by eller arbetsplats Fortsatt drift - Licens Digital helpdesk till registrerade användare Uppdateringar. I takt med att webbläsare uppdateras och nya mobiltelefonmodeller introduceras behöver systemet ständigt uppdateras. Serverutrymme Backup Fakturering och utbetalningar till användare 4 ggr/år Tillgång till statistik

Bakgrund Vår vision Vi vill inspirera och möjliggöra för människor att resa hållbart (miljömässigt, ekonomiskt och socialt). Vi vill se mindre privatbilism och mer kollektivt resande. Samåkning i privata bilar är den pusselbit vi fokuserar på. Vi vill att det ska innebära frihet att inte behöva ha bil även om du bor eller jobbar i glesbygd Vårt företag

Förslag på förankringsprocess 1.Utbildning av mobilsamåkningsansvariga5 000 kr 2.Implementering av systemet utifrån era önskemål kr Inklusive testning av systemet tillsammans med de ansvariga. 3.Lanseringsevent (5 000 kr) Presentation av systemet samt support

Pilotår Aktiviteter för ökat användande och kr systemförbättringar under första året (25 h alternativt färre timmar + kostnader för t.ex. bildekaler) - Stöd och hjälp till de mobilsamåkningsansvariga - Aktiviteter för ökat användande utifrån era behov och önskemål, t.ex: tävlingar, bildekaler, facebookkoppling, etc. - Uppdateringar av sträckor, hållplatser, priser etc. utifrån era önskemål Utvärdering & statistikuppföljning5 000 kr Licens under pilotåret kr

Fortsatt drift - licens Digital helpdesk till registrerade användare Uppdateringar. I takt med att webbläsare uppdateras och nya mobiltelefonmodeller introduceras behöver systemet ständigt uppdateras. Serverutrymme Backup Fakturering och utbetalningar till användare (eller företag?) 4 ggr/år Tillgång till statistik Pris: kr/år