Business Reflex AB “Marketing som strategiskt verktyg för att driva affärsinnovation”

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Projekttitel Projektdeltagare Bild 1 Så anpassar du informationen i sidfoten Du kan enkelt anpassa vilken information som ska visas i sidfoten.
Advertisements

Ett webbaserat rekryteringsverktyg för alla branscher!
Vad är marknadsföring? “Marketing’s job is to convert societal needs into profitable opportunities”
© 2013 IBM Corporation Pure Data for Analytics (Netezza) David Rådberg BigData Sales SWE.
Avalon Information Systems Vi är IT-företaget som behärskar framtagning av information och utveckling av konkurrenskraftiga IT-system. - Produktinformation.
Projektbeskrivning för Affärschansprojekt VILNIUS 2007.
till en presentation av System och lösningar med RFID
De nordiska reglerings- myndigheternas arbete med att införa en gemensam nordisk slutmarknad Marielle Liikanen.
Affärsintegration och Asset Management
Acando föreläsning Uppsala caseakademi
Inlärningsmiljö för att öka motivation
Behövs det pengar? Byteshandel.
SLL Innovation Projektledare Viktoria Björk
STS HT 01 – HT 07 (+ folkhögskola emellan) Inriktning Biologiska System C-uppsats i Filosofi Examensarbete på KI BI-konsult Gör ganska oproffsiga powerpoints.
Microsoft Small Business Specialist. Microsoft har lanserat ett initiativ för partner som arbetar med småföretag. Fördelar för dig som partner är att.
Konfidentiellt 2 BOXER I KORTHET 3DOKUMENTNAMNET ÄNDRAS I SIDHUVUD/SIDFOT Boxers affärsidé är att erbjuda attraktiva programpaket till ett konkurrenskraftigt.
NULÄGESPRESENTATION SEPTEMBER 2014.
Naturens Bästa - svensk ekoturism när den är som bäst Text: Per Jiborn Svenska Ekoturismföreningen Bild: Staffan Widstrand.
Affärsbeskrivning [Projekttitel …]
Trender inom statsförvaltningen
(Företag LOGGA) Ett steg in i framtiden (Kundens Logga)
Door-In Andreas Gunnérius, Anpassarna Gunnérius AB Färdigställandet av produkterna Skjutdörr Door-In samt Robot Rob-In. Färdigställa produkterna för en.
Idrott hela livet Kvarnsvedens GoIF OK 2014.
K1 Alla marknadsför sig Att skapa intresse och förväntningar
VISION - PASSION - ACTION
Kap 8: Marknadsföring genom relationer
Att tillsammans påverka!
Renodlad beställare Ett energieffektivt transportsystem Väl fungerande resor och transporter i storstadsregionerna Effektiva transportkedjor.
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
WORKSHEETS ERBJUDANDEN. Gårdagens uppgifter! AFFÄRSMÅL.
Kommunikationsavdelningen
Microsoft Small Business Specialist. Microsoft har lanserat ett initiativ för partners som arbetar med småföretag. Fördelar för dig som partner är att.
Kundföretaget AB Namn, Företag 17 januari Agenda Kundföretaget AB Återförsäljare AB Mamut som leverantör Effektiv arbetsdag Behov hos Kundföretaget.
Sammanfattning Artikel 15 VALUE INNOVATION IN BUSINESS MARKETS: BREAKING THE INDUSTRY RECIPE PAUL MATTHYSSENS, KOEN VANDENBEMPT & LISELORE BERGMAN SOFIE.
The explanatory foundations of relationship marketing theory Shelby D. Hunt, Dennis B. Arnett och Sreedhar Madhavaram Journal of Business & Industrial.
Välkommen Företagsnamn namn, företaget AB. Agenda ÅF som leverantör ÅF som leverantör Mamut som leverantör Mamut som leverantör Kundföretaget AB Kundföretaget.
Försäljningsargumentation
Ekonomi och användbarhet? Finns det något samband ? Vivian Vimarlund.
Mallar svenska.
Dålig kvalitet - isberget
Klarar sjukvården framtidens kompetensbehov?
Rev Vässa dina möten – för Huddinge kommun© Vikraft & KomVäx Rev 1© Facilitatorhuset Pia Larsson Maria.
Fiberföreningar i samverkan
Bättre kundupplevelse med relevant och effektfull kommunikation.
L E D A R S K P International Aluminium Casting Sweden AB s produktionssystem Ständiga förbättringar 1 Prioritering Säkerhet/Miljö Kvalitet Leverans Ekonomi.
Hur gör vi nu när löpande redovisning inte längre är hippt? Ludwig Stendahl Affärsutvecklare / Marknadsansvarig Norrland på EY.
Anpassa fri programvara - Frihet ett, hur nyttjar man den? Copyright © 2006, 2007 Marcus Rejås Rejås Datakonsult Jag ger härmed rätten till alla att nyttja.
SUCCCE Smart Use of Communication in Complex Care Environments Attraktiv, effektiv och säker vård.
9:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Marknadsplanens delar Nulägesanalys – Var står vi och vad innebär nuläget för oss? Mål – Vart vill vi?
Roland Carlsson Strategisk Logistik 2016 Roland Carlsson Ruttplanering.
Kunskapsprogram inom digital affärsutveckling
Ann Carlsson, vd Apoteket AB
Vägledning 5 steg för att följa Dataskyddsförordningen
Arbetsgivare för framtiden – statens kompetens utvecklar samhället
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
Marknad, målgrupp och mål
Malin Forssell, Karolina Henningsson
Sälja en produkt eller tjänst
Välkommen till Kick off vt 2018.
Utbildningsmodul Erbjudande - PITCH
Vad blir vårt nästa steg?
Inköp utanför boxen Med en alltmer digitaliserad inköpsprocess kommer nya utmaningar. Vilka är dessa och hur ser inköp ut i framtiden?
Vad är marknadsföring? “Marketing’s job is to convert societal needs into profitable opportunities”
Demo - chefsrapport Medarbetarundersökning Mitt ledarskap
Hur tänker vi på Handelsbanken lösa problemet för investerarna
Förbättra klubbkvalitet
Presentationens avskrift:

Business Reflex AB “Marketing som strategiskt verktyg för att driva affärsinnovation”

Utmaningen

Trenden Google

Lösningen

Innehållsstrategi

Vad blir nyttan? Behöver en bild på detta (har ett förslag) Effektivare marketing och sälj mindre läckage i tratten Konkurrensfördelar ”thought leader” Kontroll på marketing ROI Sälj och marknad samarbetar bättre genom att sitta i samma båt Lättare lansera nya lösningar på samma marknad Samma lösning på nya marknader Man kan även vinna en sak till som är intressant. ”Man kan få möjligheten till en mycket närmare dialog med marknaden och kunderna som gör att man effektivare kan anpassa sitt erbjudande mot olika marknader och man kan få input till sin framtida produktutveckling”

Business Reflex leverans

Våra koncept BRSA vad innebär det? – Nuläge, Vision, Mål, Accept på BR strategi/filosofi – Beslut om nästa steg Gör en BRI eller en BRM oavsätt så gör man nedan: – Börja mot en box direkt – Skapa enkelt innehåll får relevanta personas i den boxen – Inför Marketing Automation – BR kör första kampanjen – Mät och analysera Vidare utveckla till fler boxar och utveckla konceptet Involvera sälj