1 Felrapporter från AGB Nov febr 2006
2 Problem med Tele2 Telenätet krånglar 8/12, låg hastighet på överföringen Felsökning pågår hos tele2 samt hos modemföretaget under många dagar. Svårfunnet fel – slutligen byts ett kort och ett modem på en telestation. Åtgärd för att problemet inte upprepas: AGB har förbättrat sitt avtal med Tele2 för att få bättre support, även på helger. Direktnummer till en ansvarig på Tele2 som kan nås 24 timmar på dygnet.
3 Ej fullständig polling, avsaknad av TVM5 data 15 januari, Systemfel förde med sig att ingaTVM5 hushåll pollades. Åtgärd för att problemet inte upprepas: AGB håller på och implementerar ett automatisk alarmsystem med olika kritiska checkpoints som larmar personalen om något hakar upp sig – även nattetid.
4 Försenad dataleverans 17 januari, På grund av att ett hushåll fått felaktigt hushållsnummer stoppas produktionen upp. Åtgärd för att problemet inte upprepas: AGB arbetar dagligen med kontroller av hushåll och rådatafiler. Nu görs en extra rutinkontroll inför dagens produktion för att undvika liknande förseningar.
5 Försening pga bristfällig polling 801 hushåll pollades men endast 404 hushåll var korrekta. Anledning: Uppgraderad programvara samt antivirusprogram hade installerats av ACN. Mjukvaran hade inte blivit rätt uppdaterad. Åtgärd för att problemet inte upprepas: AGB har nu köpt upp ett eget fristående nätverk, utanför ACN, för att ha bättre kontroll på förändringar. Larmsystem är inbyggt i den nya programvaran. Övergång förra veckan.
6 Försenad leverans 6-7 februari: Försening på grund av övergången till nytt nätverk. Vid övergången går hastigheten på en av servrarna ner oförklarligt. Åtgärd för att problemet inte upprepas: AGB har köpt en ny server och problemet är löst.