1sempo.org Search Engine Marketing Professional Organization.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
En attraktiv Östgötaregion Där stad och land är med på tåget?
Advertisements

Målstyrning utifrån Lag om skydd mot olyckor
Att förstå anonymiteten (översättning från
Att identifiera och utveckla ledare
Bra villkor på jobbet Bli medlem i ett Sacoförbund – det tjänar du på
1 Tillväxtfakta - Så växer Sverige och dess regioner Ett urval av figurerna i Tillväxtfakta.
Bidrag till universiteten direkt eller via externa finansiärer? Utvecklingen i Sverige och i vissa andra europeiska länder Carl Jacobsson Analysenheten,
En Dag i Ramadan Ramadan
Producerad av Publiciteta&Co Sundsbussarna Förslag på ny design av hemsida Publiciteta&Co 2006.
Fi2 Lägesrapport om IT-utvecklingen i fastighetsbranschen
Brott och utsatthet för brott Elever som snattat de senaste 12 månaderna.
HUR GÖR BORN GLOBALS? – OM FÄLLOR OCH FRAMGÅNGSFAKTORER FÖR UTLANDSFÖDDA FÖRETAG Sara Melén och Emilia Rovira Nordman Handelshögskolan i Stockholm.
Stora + Störst tal först. Stora additionstabellen Tanketips!
Information om YouTube
Börsföretagens krisberedskap. 2 Var har ert företag kontor/anläggningar? (Flera alternativ kan anges)
Elkraft 7.5 hp distans: Kap. 3 Likströmsmotorn 3:1
Svenska WebDewey Introduktion
Branschorganisationernas Framtid Bengt Larsson. Vision En branschorganisation för alla företag och individer som arbetar med undersökningar och analys.
Låna dig rik! Förändringsarbete genom marknadskommunikation i tre län 1.
Stora additionstabellen
Barn och Utbildning Föräldraenkät 2011 Totalt resultat förskola Svarsfrekvens hela enkäten (förskola och skola) 39 %
Bastugatan 2. Box S Stockholm. Blad 1 Läsarundersökning Maskinentreprenören 2004.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Östra Göinge 2012 Lokalt företagsklimat.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Kungsör 2012 Lokalt företagsklimat.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Emmaboda 2012 Lokalt företagsklimat.
1.
Droger och spel 2006Gymn åk2 1 Elever som röker (dagligen eller ibland)
Droger och spel Elever som röker (dagligen eller ibland)
1 Version Version Dialogseminarium - grundläggande eHälsa Välkommen!
Fastighetsbyrån Konjunkturundersökning Oktober 2012.
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH 1 Entreprenörskaps- barometern 2012 Entreprenörskapsbarometern 2012 Sveriges största attitydundersökning.
Gymnasieskolan år 2 Brott och utsatthet för brott 2008 BILD 1 Elever som snattat de senaste 12 månaderna.
Grundskolan år 9 Brott och utsatthet för brott 2008 BILD 1 Elever som snattat de senaste 12 månaderna.
Företagarpanelen – Q SEPTEMBER 2011 Hallands län.
Enkätresultat för Grundskolan Elever 2014 Skola:Hällby skola.
KONJUNKTURBAROMETERN 28 april 2011 Klas-Göran Warginger.
Avgiftsstudie Nils Holgersson år 2007 Bild 1 Baserat på rapportversion
Sveriges utrikeshandel (Andelar i procent) ImportExport EU (25) EFTA NAFTA Central- och Östeuropa Asien - Japan - Kina Övriga 59,9.
Offensiv orientering »Vi ska erbjuda en idrott där alla kan vara med på sina egna villkor »Vi ska utveckla vår idrott i en offensiv anda som tar hänsyn.
1 Figur 1.1 Utveckling av Sveriges BNP per invånare under perioden 1990–2010 jämfört med OECD och ett genomsnitt för de sex närmaste konkurrentländerna.
Hittarps IK Kartläggningspresentation år 3.
Bild 1 Hur använder vi KursInfo idag? Högskolan i Skövde.
Från Gotland på kvällen (tågtider enligt 2007) 18:28 19:03 19:41 19:32 20:32 20:53 21:19 18:30 20:32 19:06 19:54 19:58 20:22 19:01 21:40 20:44 23:37 20:11.
RIALTO Jenny Alvolin Barn- och ungdomsombud Broschyren: Kartläggning av barnets förmågor och behov. Underlätta för barnets vistelse i fsk/skola.
Det handlar om multiplikation
TÄNK PÅ ETT HELTAL MELLAN 1-50
Grundskola Elever 2013 Grundskoleenkät - Elever ( per klass)
Kartläggning av Valberedningar tillsatta under Maj 2009.
Grundskolan år 9 Droger och spel 2008 BILD 1 Elever som röker (dagligen eller ibland)
1 Joomla © 2009 Stefan Andersson 1. 2 MÅL 2 3 Begrepp Aktör: en användare som interagerar med webbplatsen. I diagrammet till höger finns två aktörer:
Kouzlo starých časů… Letadla Pár foteček pro vzpomínku na dávné doby, tak hezké snění… M.K. 1 I Norrköping får man inte.
Betydelsen av processorientering - Hur kan vi tillsammans med patienten utveckla vårt sätt att tänka och agera! Linköping 18 maj 2010 Regionala gruppen.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Åtvidaberg 2012 Lokalt företagsklimat.
1 PROGNOSMODELLENS RESULTAT I BILDER Jouko Kinnunen & Richard Palmer 10 mars 2006.
SEO Manager för EPiServer LÅT REDAKTÖRERNA VARA REDAKTÖRER.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Katrineholm 2012 Lokalt företagsklimat.
1 Norrbotten 1 april Jonas Eriksson Sveriges Kommuner och Landsting.
1 Hälso- och sjukvård i Västra Götaland Verksamhetsanalys 2008 Undvikbar slutenvård HSN-profiler - kompletterande bilder
BjH 8 mars BjH 8 mars
V ersion Dialogseminarium -- Påbyggnad eHälsa Välkommen!
Lunds universitet / Samordnat IT-stöd vid LU / Oktober 2009 NETinfo Samordnat IT-stöd vid LU Johnny Nilsson, PL Birgitta Lastow, bitr. PL Anders.
Gymnasieskolan år 2 Droger och spel 2008 BILD 1 Elever som röker (dagligen eller ibland)
Stora subtraktionstabellen
1 PROGNOSMODELLENS RESULTAT I BILDER Jouko Kinnunen & Richard Palmer Februari 2006.
Kvalitetsgranskning 2010 Christina Lindh & IngBeth Larsson
Räkna till en miljard 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13,14,15,16,17,18,19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, En miljard är ett.
När infaller Julafton och hur ofta?
Att skriva för människor Att skriva för sökmotorer.
Köpa Målningar Online  Så du har börjat fundera på att köpa en målning. Online är rätt ställe att börja leta. Den har några riktigt stora fördelar till.
Presentationens avskrift:

1sempo.org Search Engine Marketing Professional Organization

2sempo.org Search Engine Marketing Professional Organization Vilka är SEMPO? ■Globalt □ Över 750 företag i USA, Europa, Latin Amerika, Asien, Australien. □ Grundades 2002 i USA □ Enda och största frivilliga organisationen för sök globalt! ■Skandinavisk arbetsgrupp □ Lokal Skandinavisk arbetsgrupp □ Lokala seminarier och kvartalsevent □ Support från lokala sökmotorer och organisationer ■Kunskap och bättre förståelse □ Seminarier, rundabordssamtal och undersökningar. □ Minska gapet mellan sökmotorerna och slutkund

3sempo.org 3 Perception

4sempo.org 4 Verkligheten March 2008

5sempo.org “ Google är början för väldigt många….

6sempo.org 6 Upp eller nedgång? ■Rykten som säger att sökmotorsmarknadsföring är överdrivet eller minskar på andra sidan Atlanten? ■USA ökade med 30% i total spendering på sökmotorsmarknadföring ■Utanför USA och specielt “Emerging Markets” växer lavinartat.

7sempo.org 7 Den stora förändringen: Sök 3.0 & 4.0 ■Sök 1.0: Meta keywords ■Sök 2.0: Länkanalys och popularitet, Sponsrat sök regerar ■Sök 3.0: Universal & blandad sökmotorsintegrering för att addera vertikala databaser ■Sök 4.0: Social search & individanpassade sökresultat

8sempo.org 8 Hur många sökningar och var då? ■760 millioner unika sökare globalt ■61 miljarder sökningar i månaden ■75% utanför USA

9sempo.org 9 Nyckelspelarna ■Google dominerar i USA och Västra Europa ■Yahoo är dominerande i Asien förutom: ■Kina (Baidu 61%, Google 20%) ■Syd Korea (Naver 74%, Google 4%) ■Ryssland (Yandex 57%, Google 23%) Source: comScore

10sempo.org och 4.0 i den globala sökvärlden? ■Google “Universal Search” resultat ■Yahoo “Search Monkey” förbättrade resultat ■Microsoft “Imagine Live” & Tafiti

11sempo.org 11 Google Universal Search Results Nyheter Relaterade sökningar Nyheter - Arkiv Blog

12sempo.org 12 Microsoft’s Imagine Live Search

13sempo.org 13 Yahoo’s utökade sökresultat

14sempo.org 14 Hot eller möjlighet? ■Googles resultat kan nu inkludera web, bild, video, böcker, nyheter och lokala resultat ■Resultat? Många av de organiska listningarna försvinner till fördel för mer aktuella händelser för att erbjuda bredd till besökaren. ■Vertikala och lokala säkmotorer får känna på pressen från de större sökmotorerna. ■Ställer breadare och andra typer av krav på kompetens för sökmotorsbranschen.

15sempo.org 15 Microhoo! ?? ■Microhoo! Kommer det att hända? □ Verkar som alla stakeholders vill det… □ Kommer att ta tid… □ Innbär att vi får två stora aktörer… med globala perspektiv. ■Diskussionen handlar kanske mer om differentiering. ■Att vara lokal kan innebära fördelar (Särskillt om man bor i en icke demokratisk värld eller har en patriotisk världsuppfattning)

16sempo.org 16 Mobilt sök – växer äntligen… ■Efter några års väntan och skriverier så växer det äntligen på riktigt…

17sempo.org Sökningar reflekterar nuläge & uppföljning av sök får fokus

18sempo.org Hm… Februari 2006 ???

19sempo.org Aha!

20sempo.org 20 Sökmotorsmarknadsföringen i Sverige… ■Både köpare och säljare genomgår en mogenhetsfas ■Transformering från IT fråga till Marknadsfråga ■Integrering av sök i marknadsaktiviteter (I dagsläget – addera PPC) ■SEO företag som vill tjäna snabba pengar finns fortfarande. ■Självsanerande? ■Regler och riktlinjer? – snarare utbildning och information ■Nu finns det utrymme att vara kreativ både som köpare och säljare!

21sempo.org Kreativitet inom sponsrat sök…