K ALLE K ARLSSON IUP vt 2013. J AG GÅR I SKOLAN FÖR ATT …

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
“Tänk över det här...” Klicka med musen för att se bildspelet...
Advertisements

Tips och råd som hjälper dig läsa, lära och plugga
- en positiv och realistisk självbild
Barnanpassad utredning
Patientenkät sommaren -13
KKME – Livsfrågor Oktober 2007
”Tidigare har läraren skrivit hur det har gått för mig i skolan som mamma och pappa fick läsa hemma. På utvecklingssamtalet har mest de vuxna pratat och.
Modersmålsenheten 28 oktober 2013
FUNKTIONSSKATTNINGSSKALA
SKOP Elever - Västra skolan, alla årskurser 1 Rapport till Vara kommun om Elevundersökning 2010 SKOP:s arkivnummer: S19APR10 Elever - Västra skolan, alla.
Högtidstal Retorik.
Vad innebär val av vårdenhet?
Skolklimat i Ekerö skolor Trender Inflytande och delaktighet.
Om jag hade möjlighet att fånga regnbågen hade jag gjort det för din skull och delat dens skönhet med dig.  
Instruktioner Vilken grupp av frågor känner du att du instämmer mest med? Instämmer du i hög grad med de första 10 frågorna är din självkänsla lägre.
Syftet med en personlig handlingsplan
LIKABEHANDLINGSPLAN elever Rudboda skola
Patients' experience of important factors in the healthcare environment in oncology care. Browall M, Koinberg I, Falk H, Wijk H.
För att ta några lektioner Om vänskap & Livet
Brukarenkät IFF Brukarundersökning individ, familj och funktionshinder (IFF) hösten Sammanlagt svarade 185 brukare på enkäten. För IF så var.
SOCIALA PROBLEM Tryck på pil-tangenten höger så startar bildspelet automatiskt.
Malin Junerfält Mitt Syslöjdsarbete.
- Vikten av att kunna sälja in sin idé
Dialogkort - arbetsmiljö och hälsa
Skriv till jag säger stopp, sen läser ni upp.
Passion, Samhörighet och Kärlek
I taket lyser stjärnorna Johanna Thydell
Nya utvecklingssamtal
Musik: Nightengale Serenade
Att rekrytera ledare - hur gör man egentligen. …om ledarrekrytering Fundera över vilka ni vill ha som ledare. Om ni inte vet vilka ledare ni vill ha,
Askersunds kommun
Novus Opinion Föräldrar om skolan Första diagramrapport Arne Modig Viktor Wemminger.
Ibland finns det gånger då man nog önskar att man inte blev fotograferad… ☻
Men jag tror att jag sakta börjar se en kontur Några armar och ben
Music: Nightengale Serenade
Sammanställning Enkät HT-2012 Antal svarande: 360/443 (81,6% svarsfrekvens)
Vem är du?.
Att sälja Lions Quest-kurser till skolor /14.
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
Stöd till en evidensbaserad praktik för god kvalitet inom socialtjänsten – brukarmedverkan vid brukarundersökningar inom LSS • • SKAPAD.
Elevenkät Volgsjö skola År Höstterminen 2008.
Elevaktiva utvecklingssamtal
Skolmiljö inflytande, stöd från lärare, mobbingförebyggande Skoljämförelser, 2012 (Ekebyhovsskolan åk 7, finns inte representerade. Ej heller Birkaskolan.
Livskarriär Din väg mot ett arbete som kommer att göra dig lycklig.
Skriva noveller.
Hur man lär sig saker på bästa sätt!
Anställningsintervjun
Portfolion / Dokumentationen bidrar till utveckling
Annika Hultén Vem skriver vad till vem och i vilket syfte? Några källkritiska tips när du använder nätet.
Information från läraren om betyg Saker att utveckla / förbättra
Distansuppgift Klass 7 v ”Bilden av mig själv”
Tema: Vänskap och relationer Att känna sig trygg och att trivas på förskolan är en grundläggande rättighet. Hur kan man som förälder hjälpa sitt barn.
Identitet Vad formar oss till oss?.
Att Skapa Serier.
Hur du tar hand om din kunskap
Vem är jag, Vem är du?.
Caroline Hansson, Pilbäckskolan
Sammanställning av enkätsvar ang
Varför läsa ett språk till i åk 8 och 9?
Hälsopedagogik. Kapitel 1 Hej, hur mår du?
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
glädje-trygghet-kamratskap-nyfikenhet
Vad tycker du? När man diskuterar berättar man vad man tycker om något. När jag tycker något har jag en åsikt. Ett finare ord för att säga något är att.
Arbetsmiljöarbete Service- och bemötande
1 Genevadsskolan Antal svar elever: 45 - svarsfrekvens 96% Antal svar vårdnadshavare: 5 - svarsfrekvens 11% April 2015 Laholms kommun Skolundersökning.
Resultat föräldraenkäten 2015 Stimmet och Nybodas grundsärskolor.
Elev loggbok.
Välkommen till mitt utvecklingssamtal Sätt in en bild på dig själv här ÅK 5 VT 2018.
Presentationens avskrift:

K ALLE K ARLSSON IUP vt 2013

J AG GÅR I SKOLAN FÖR ATT …

J AG LÄR MIG BÄST NÄR …

J AG TRIVS / TRIVS INTE I SKOLAN FÖR ATT …

I FRAMTIDEN VILL JAG …

SAKER JAG ÄR BRA PÅ…

S AKER JAG VILL UTMANA MIG SJÄLV I … Skriv också hur du ska göra för att utmana dig själv och hur du ska lyckas

D ET HÄR TYCKER JAG ÄR ROLIGAST MED SKOLARBETET … Är det något som är speciellt roligt att göra? Finns det något speciellt som du lyckats bra med? Beskriv varför.

J AG TYCKER ATT JAG TAR ANSVAR GENOM ATT … Hur visar du det? Vad behöver du träna på/utveckla för att kunna ta ett större ansvar? Hur tar du ansvar för läxor, prov, lektioner, grupparbeten, din egen trivsel, andra elevers trivsel, lokaler, material…

T RE TYDLIGA BETYGSMÅL Välj tre ämnen och bestäm ett betygsmål för varje

H UR SKA JAG NÅ MINA BETYGSMÅL Vad kan du göra för att nå dina betygsmål? Behöver du någon hjälp?

O M ATT SAMARBETA SÅ TÄNKER JAG SÅ HÄR … Finns det några kamrater som du tycker speciellt bra om att samarbeta med? Vad är det som gör att just dessa är lätta att samarbeta med? Finns det andra klasskamrater som du inte vill eller kan samarbeta med? Försök att förklara varför du känner så. Hur tycker du att ditt och mitt samarbete fungerar? Finns det något som du tycker att jag ska ändra på? Finns det några speciella lärare eller andra vuxna som du tycker speciellt bra om eller som du tycker att det är lätt att samarbeta med? Varför tror du att det känns så? Finns det lärare eller andra vuxna som du har svårt att samarbeta med? Vad är det som påverkar att du känner så?

J AG FÖRSÖKER BIDRA TILL POSITIV STÄMNING I KLASSEN GENOM ATT … Ge förslag på vad du gör eller om det kanske är så att du skulle kunna bidra mer än vad du gör.