Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Nässjö.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Stadsledningskontoret Medborgarundersökning 2013 Norrmalm.
Advertisements

Kundundersökning mars 2010
1 Medarbetarenkät 2011 • 573 svar. 2 Kön 3 Jag är knuten till en klass, undervisningsgrupp eller barngrupp.
Kundundersökning mars 2010
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Granbergs Buss AB Trafikslag: Buss Sträcka: Skellefteå - Bodö.
Kundundersökning mars 2010
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport Sverige AB Trafikslag: Buss Sträcka: Härnösand - Långsele.
Vad tycker NyföretagarCentrums kunder om rådgivningen? Hur många har startat företag efter rådgivningen? Branscher, omsättning, anställda? Jämförelse
Projektföljeforskning
Kundundersökning juli 2013
Kundundersökning juli 2013
Karolinska Institutet, studentundersökning Studentundersökning på Karolinska Institutet HT 2013.
Punktprevalensmätning av trycksår 2011, v.40 Resultat från landstingen
Barn och Utbildning Föräldraenkät 2011 Totalt resultat förskola Svarsfrekvens hela enkäten (förskola och skola) 39 %
Bastugatan 2. Box S Stockholm. Blad 1 Läsarundersökning Maskinentreprenören 2007.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Blackebergs Gruppboende Bromma.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Tranebergs Å-Hem, Bromma.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: NextJet AB Trafikslag: Flyg Sträcka: Sveg - Arlanda.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Tågkompaniet Trafikslag: Tåg Sträcka: Gävle - Hallsberg.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: NextJet AB Trafikslag: Flyg Sträcka: Arlanda - Arvidsjaur.
Fakta om undersökningen
Enkätresultat för Grundskolan Elever 2014 Skola:Hällby skola.
(2) Avvikelse från std. kostnad (5) Andel inv 65+ med insats (4) Andel 80+ i befolkningen (1) Kronor/ invånare (65+) (3) Kronor/ brukare (6) Ytterfall.
Fakta om undersökningen
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Bromma.
Hittarps IK Kartläggningspresentation år 3.
TÄNK PÅ ETT HELTAL MELLAN 1-50
Grundskola Elever 2013 Grundskoleenkät - Elever ( per klass)
Greppa Näringen Medlemsundersökning, kvartal 1. 1.
Grundskolan år 9 Droger och spel 2008 BILD 1 Elever som röker (dagligen eller ibland)
Kouzlo starých časů… Letadla Pár foteček pro vzpomínku na dávné doby, tak hezké snění… M.K. 1 I Norrköping får man inte.
Kundundersökning juli 2010 Operatör: Destination Gotland Trafikslag: Färja Sträcka: Visby - Oskarshamn.
Enkätresultat för Fritidshem Elever 2014 Skola:Fritidselever, Gillberga skola.
Grundskola Föräldrar 2013 Grundskoleenkät - Föräldrar Enhet:Gillberga skola.
Vem som svarat på enkäten Fig 1. Män =75 år Boende Fig 2 Eget boende, ej hemtjänst Eget boende med hemtjänst.
Enkätresultat för Grundskolan Föräldrar 2014 Skola - Gillberga skola.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Blekingetrafiken Trafikslag: Tåg Sträcka: Kristianstad - Karlskrona.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Uddevalla - Varberg.
Gymnasieskolan år 2 Droger och spel 2008 BILD 1 Elever som röker (dagligen eller ibland)
Kundundersökning juli 2010 Operatör: Veolia Transport AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Linköping - Västervik.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Borås.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Töreboda.
Vara kommun Grundskoleundersökning 2014 Föräldrar 2 Levene skola årskurs 5 Antal svar 2014 för aktuell årskurs i skola: 12 Antal svar 2014 för årskurs.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: SJ AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Luleå - Riksgränsen.
Räkna till en miljard 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13,14,15,16,17,18,19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, En miljard är ett.
Förskoleenkät Föräldrar 2012 Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Tågkompaniet Trafikslag: Tåg Sträcka: Gävle – Mjölby.
Bild 1 Prognos för länets arbetsmarknad Stefan Tjb.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Värmlandstrafik AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Karlstad - Charlottenberg.
Grundskola Elever 2013 Grundskoleenkät - Elever Enhet: Gillberga skola.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Destination Gotland Trafikslag: Färja Sträcka: Visby - Oskarshamn.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Merresor Trafikslag: Tåg Sträcka: Nässjö – Värnamo – Halmstad.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: NextJet AB Trafikslag: Flyg Sträcka: Hemavan - Arlanda.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Töreboda - Nässjö.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport Sverige AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Sundsvall - Trondheim.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Linköping - Kalmar.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: SJ AB Trafikslag: Nattåg Sträcka: Stockholm - Luleå.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Strömstad.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Swebus AB Trafikslag: Buss Sträcka: Umeå – Mo i Rana.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Granbergs Buss AB Trafikslag: Buss Sträcka: Luleå - Kiruna.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Dalatrafik-KR Trafik AB Trafikslag: Buss Sträcka: Mora - Gällivare.
Kundundersökning juli 2010 Operatör: Destination Gotland Trafikslag: Färja Sträcka: Visby - Nynäshamn.
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Destination Gotland
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Norrtåg Trafikslag: Tåg Sträcka:
Kundundersökning mars 2016 Operatör: SJ AB Trafikslag: Tåg Sträcka:
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Next Jet AB Trafikslag: Flyg
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Tågkompaniet Trafikslag: Tåg
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Norrtåg Trafikslag: Tåg Sträcka:
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Next Jet AB Trafikslag: Flyg
Kundundersökning mars 2016 Operatör: KR Trafik AB Trafikslag: Buss
Presentationens avskrift:

Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Nässjö

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Nässjö 2 Rikstrafiken genomför årligen kundundersökningar för att följa upp och utvärdera upphandlad trafik, ge operatörerna ett verktyg i deras arbete att höja den kundupplevda kvaliteten samt för att sprida information om kollektivtrafiken och Rikstrafiken. Huvudsyftet med kundundersökningarna är att få kunskap om hur nöjda kunderna är som reser med den av Rikstrafiken upphandlade trafiken års kundundersökning har genomförts på totalt 39 linjer, vilka fördelade sig enligt följande: 10 buss-, 7 flyg-, 18 tåg-, 2 nattåg- och 2 färjelinjer. Bakgrund och syfte

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Nässjö 3 Fältarbetet för Rikstrafikens kundundersökning 2010 genomfördes i mars. Denna sträcka mättes på helger samt vardagar, fördelat i båda riktningarna, Göteborg - Nässjö samt Nässjö - Göteborg. Antal mätta turer på sträckan: 7 st. Antal utdelade enkäter: 728 st. Antal insamlade enkäter: 657 st. Svarsfrekvens: 90,2%. Bortfall: 9,8%. Resultaten har viktats mot statistik om antal resenärer på vardag och helg, under mätveckorna. Metodbeskrivning

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Nässjö 4 På betygsfrågorna får användarna ge betyg mellan 1 – 7, där 1 = lägsta betyget och 7 = högsta betyget. Samtliga betygsfrågor får ett indextal mellan 0 och 100 där 100 står för ’total nöjdhet’ - högsta betyg på frågan och 0 för motsatsen, betyget 1 på frågan. Indextalen beräknas på följande sätt: Index = (Medelvärde – 1) x (100/6) Indexnivåerna klassificeras enligt följande indelning: Index 0 – 50 = helt oacceptabelt 51 – 54 = mycket dålig 55 – 60 = dålig 61 – 69 = medelbetyg / genomsnitt 70 – 74 = bra 75 – 79 = mycket bra 80 – = utomordentligt bra Klassificering av indexnivåer

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Nässjö 5 Helhetsintrycket av resan får ett index på 80, vilket motsvarar betyget utomordentligt bra. En mycket hög andel av resenärerna skulle rekommendera andra att resa med denna tåglinje. Både att boka biljetter till resan samt hämta ut biljetterna anses vara mycket enkelt. Värdena för hur tydlig informationen på stationen är ligger på en mycket bra nivå. Att stiga ombord på tåget anses vara utomordentligt enkelt och har fått bättre värden än Att resa med bagage upplevs som mycket enkelt och har fått bättre värden än Sittplatserna ombord anses vara mycket bekväma. Värdena för städning samt hur serviceinriktad personalen är ombord ligger på en mycket bra nivå. Temperaturen anses vara mycket behaglig ombord på tågen. Tidhållningen på tågen ligger på en mycket bra nivå och är en uppgång sedan Informationen från personalen ombord och på skyltningen ombord anses vara mycket tydlig. Resenärerna känner sig mycket trygga och säkra när de reser med tåg på denna linje. För att öka nöjdheten hos resenärerna på denna linje är de vanligaste spontana önskemålen från resenärerna lägre priser (24%), kiosk/ servering ska finnas (14%) och bättre tidhållning (14%). Sammanfattning

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Nässjö 6 Jag är nöjd med tidhållningen på den här resan. Det är bekväma sittplatser ombord. Det är behaglig temperatur ombord. Det är välstädat ombord. Personalen ombord är serviceinriktad. Det finns tydlig information på stationen för att jag ska få den information jag behöver om min resa. Informationen från personalen ombord är tydlig. Informationen på skyltningen ombord är tydlig. Det känns tryggt och säkert att resa med detta fordon. Det är enkelt att resa med bagage. Det var enkelt att stiga ombord.

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Nässjö 7 Vilka förväntningar hade du på denna resa? Det var enkelt att boka biljetter till den här resan. Det var enkelt att hämta ut biljetter till den här resan. Biljetterna till denna resa är prisvärda. Vad anser du om utbudet av mat ombord? (Frågan ställs ej för denna linje) Vad anser du om kvaliteten på maten ombord? (Frågan ställs ej för denna linje) Vilket är ditt totala helhetsintryck av denna resa? Hur troligt är det att du rekommenderar andra att resa med denna linje?

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Nässjö 8

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Nässjö 9

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Nässjö 10

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Nässjö 11

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Nässjö 12

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Nässjö 13

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Nässjö 14

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Nässjö 15

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Nässjö 16

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Nässjö 17

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Nässjö 18

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Nässjö 19

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Nässjö 20

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Nässjö 21

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Nässjö 22

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Nässjö 23

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Nässjö 24

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Nässjö 25

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Nässjö 26

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Nässjö 27 ”Kunna köpa någon form av mat och dryck på detta tåg.” ”Priserna är skyhöga för korta resor.” ”Tätare tidtabell.” ”Städningen kunde bli bättre, särskilt toaletterna.” ”Hålla tiderna bättre.” ”Bekvämare, mjukare stolar.” ”Temperaturen skiftar ofta. När jag åkt har jag ibland suttit och frusit.” ”Vid störningar i trafiken bör det informeras oftare. Det är bättre att säga att det inte finns någon ny information än att inte säga något.” ”Bättre plats för barnvagn!” Finns det något vi skulle kunna göra för att du ska bli mer nöjd som kund?

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Nässjö 28

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Nässjö 29

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Nässjö 30

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Nässjö 31

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Nässjö 32

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Nässjö 33

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Nässjö 34

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Nässjö 35