AMP Kickoff - Stockholm

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Samtala om böcker.
Advertisements

Inloggning Mobil Administration Finns på Ange ditt användarnamn och PIN-kod. Klicka på OK. Ett SMS skickas till din mobil.
Introduktion - Konsumentekonomi
Ncg | sweden om | navigator beslutstödsportalen Oskar Kristiansen
Motivation och förändring
Projekttitel Projektdeltagare Bild 1 Så anpassar du informationen i sidfoten Du kan enkelt anpassa vilken information som ska visas i sidfoten.
Anneli och Christians Datorskola
GRUPPBEHANDLING AV SPELBEROENDE
GRUPPBEHANDLING AV SPELBEROENDE
Från idé till lönsamt företag. 2. Från idé till lönsamt företag 3. Definitionen av Mentorskap för ALMI •Mentorskap är en ömsesidig relation där båda.
VÄRDEGRUNDSARBETE Åmålsgården, Åmåls Kommun
AFFÄRSPLAN Elias Brander.
Välkomna till AMP Workshop
Lagar och Regler Kap. 5.
Marknadsföring och försäljning av MBS Espen J. Laeng.
Effektiv försäljningsprocess Werner Risberg VP, Sales
Marknadsföring Bertil Grenströmer.
Föräldramöte P05 6 september 2012.
Peo Werne ICA AB Ett projekt inom ICA som syftar till att samla småskaliga, lokala producenter till en marknadsplats.
Att tänka på inför lönesamtalet
Hälsopedagogik- Vad är det ?
Affärsintegration och Asset Management
Migrationsverket - Asyl, besök, bosättning, medborgarskap medarbetare
Mamut Business Software 9.0 Nyheter & Försäljningsargument
Budget- och skuldrådgivning
Leads och interna utmaningar
S OCIALA INVESTERINGAR Några frågor. Ä R DET NÅGON SKILLNAD MELLAN SOCIALA INVESTERINGAR OCH VANLIGA UTVECKLINGS - PROJEKT ? Sociala investeringar innebär.
Repetition och tillbakablick
FÖRENKLING & DEFINITION AV SOLUTION SELLING
Passion, Samhörighet och Kärlek
K ALLE K ARLSSON IUP vt J AG GÅR I SKOLAN FÖR ATT …
Hur lång är en timme?.
Marknadsförarens mall för att skapa köpares persona!
Affärsbeskrivning [Projekttitel …]
Utvärdering av processmognad
Positiv Livskraft © Att komma dit du vill
Ibland finns det gånger då man nog önskar att man inte blev fotograferad… ☻
Introduktionskurs Greppa Näringen Madeleine Wiström, växtodlingsrådgivare Hushållningssällskapet
Pär Svärd Dirk Lammering John Hugosson Espen Johannesen Laeng Välkommen! AMP Workshop – Försäljningsteknik.
Att sälja Lions Quest-kurser till skolor /14.
Date LEDARUTVECKLING Coachning Jan 2010.
Känna till och ha provat metoder och verktyg för processledning
Att tillsammans påverka!
Bakgrund&läge idag: Missförstånd, förvirring, dåliga FFU, ÖP……. Svårigheter att ställa relevanta och uppföljningsbara krav Starkt fokus på djurskyddskrav.
Våga visa resultat i kulturverksamhet! Lena Dahlstedt Biträdande stadsdirektör
Framtidens löner. Vi bygger framtidens löner Vi vill: Ständigt förbättra lönevillkoren på vår arbetsplats Vi som medlemmar bestämmer hur Ta chansen att.
Mamut Salesmodel Pär Svärd. Agenda Mamut Salesmodel Mamut Salesmodel Hvorfor Mamut som samarbeidspartner? Hvorfor Mamut som samarbeidspartner?
Portfolion / Dokumentationen bidrar till utveckling
Effektiv försäljning Werner Risberg, VP, Sales.
Kundföretaget AB Namn, Företag 17 januari Agenda Kundföretaget AB Återförsäljare AB Mamut som leverantör Effektiv arbetsdag Behov hos Kundföretaget.
När projekt blir mer än ett gästspel Regional lärkonferens - För samverkan, lärande och erfarenhetsutbyten 30 september – 1 oktober 2010 Skellefteå Carina.
Mamut Business Software 9.0 Nyheter & Försäljningsargument Håkan Carlsson, Leif Persson.
Ditt kompletta kontorsvaruhus. Grundat 1978 som Sveriges första kompletta kontorsvaruhus. Vår affärsidé är att till ortens företag, industri och institutioner.
Bakgrund&läge idag: Missförstånd, förvirring, otydliga FFU, ÖP Svårigheter att ställa relevanta och uppföljningsbara krav Starkt fokus på djurskyddskrav.
Rektor/förskolechefens roll i införandet av ny läroplan
Leda Avdelning Leda Kår Ditt Personliga Ledarskap
Introduktion - Konsumentekonomi
Välkommen Företagsnamn namn, företaget AB. Agenda ÅF som leverantör ÅF som leverantör Mamut som leverantör Mamut som leverantör Kundföretaget AB Kundföretaget.
Att inte ha någon egen agenda – aktivt lyssnade
4/12/2017 5:44 PM Asset Management
Försäljningsargumentation
Hur gör vi nu när löpande redovisning inte längre är hippt? Ludwig Stendahl Affärsutvecklare / Marknadsansvarig Norrland på EY.
 SYFTE: Utveckla kunskaper om och intresse för arbete, ekonomi och konsumtion i hemmet.  Utveckla kunskaper om konsumtionens villkor, om sparande, krediter.
Framtidskartläggning
Personlig försäljning Kap. 2
En muntlig eller skriftlig överenskommelse
Kundanalysen har flera syften
Choice Sales Introduction
Kommunikationsprocesser
Presentationens avskrift:

AMP Kickoff - Stockholm Inledning: John Presentation av Mamutar och MS-folk Kort om våra seminarium Frågor: Har alla registrerat sig? Har alla stängt av mobiltelefonen? AMP Kickoff - Stockholm Werner Risberg Espen Johannesen Laeng Pär Svärd

Målsättning med Kickoff Vår commitment till er: ”Ge er möjligheter att tjäna pengar på MBS” Målsättningar dessa 2 dagar: Status Mamut och AMP Info om MBS 9 Säljargumentation

Agenda Dag 1 Mamut Status Winning deal Paketering o priser MBS 9 AMP-Status Mamut Status Winning deal Paketering o priser MBS 9 Demonstration av SE-funkt. Demonstration av CRM Middag på Lydmar Kort om vem som ska gå igenom de olika delarna.

Agenda Dag 2 Demonstration av logistik Demonstration av order/faktura Demonstration av e-handel Demonstration av logistik Demonstration av order/faktura Säljargumentation grupparbete Summering/frågor Kort om vem som ska gå igenom de olika delarna.

AMP Status Eficaz Affärsutveckling Comvena MHAB Ason & Co 4Systems FF-Utveckling Eficaz Affärsutveckling Comvena MHAB Ason & Co 4Systems Nestil Kontorsservice Kort om vem som ska gå igenom de olika delarna.

AMP-Status Omsättning TSEK

Effektiv säljprocess BEHOV STRUKTUR PROCESS A-lead B-lead C-lead Hur kartlägga? Behovanalys Öppna frågor Stängda frågor -Nya prospekt -Existerande prospekt -Existerande kunder -Administration -Styrning -Kontroll

Effektiv sälprocess Behovsanalys Kartlägg alltid om kunden är ett A, B eller C-lead Ställ krav på att kunden fyller i behovsanalysen Komplettera alltid behovsanalysen med öppna/slutna frågor Om inte kunden returnerar behovsanalysen avtalar vi en telefontid med kunden och fyller ut denna med kunden

Effektiv säljprocess Kriterier för A-lead Kunden kommer att ett beslut inom några veckors tid Kunden har fyllt ut behovsanalysen och du har fått accept på att MBS är ett godtyckligt alternativ genom kompletterande frågeställning Kunden har förstått och accepterat prisbilden Tid & plats för demonstration är inbokat

Effektiv säljprocess Kriterier för B-lead Kunden kommer att investera inom några månader Kunden har fyllt ut behovsanalysen och du har fått accept på att MBS är ett godtyckligt alternativ genom kompletterande frågeställning Kunden har förstått och accepterat prisbilden Kunden har accepterat ditt förslag till framdriftsplan Du har alltid en avtalad aktivitet inbokad på kunden med några månaders framförhållning.

Effektiv säljprocess Kriterier för C-lead Kunden har funderingar på att göra något så småningom. Kunden har inte ge någon tidpunkt för systembyte Kunden är osäker på behovet Kunden kommer inte att göra något det kommande 6 månaderna

Effektiv säljprocess Strukturering Resultat Jobba kontinuerligt med leadsgenerering Planera uppföljningsarbetet med existerande leads. Sätt av tid för uppföljning av existerande kunder Planera aktiviteter för kommande kvartal Resultat Ökad kundstock av prospects Effektivare uppföljning mot prospects Ökad merförsäljning av SW, HW och konsulting Bättre samordning med HQ

Effektiv säljprocess Processtyrning Process som leder dig och kunden fram till ett beslut om MBS Vi bidrar till en kort och effektiv utvärderingstid Föreslå alltid en handlingsplan för hur utvärderingen/samarbetet skall gå till Sälj in er själv som konsult redan vid första kontakten Var ärlig mot dig själv och kundens önskemål Vi tar kunden i handen och sörjer för en trygg och säker utvärderingsprocess

Summering Effektiv säljprocess Status AMP Status Mamut ASA AMP NO Paketering och prissättning Ny funktionalitet MBS 9 Säljargumentation MBS 9 Uppsummering – Säkerhet Säker lagring av filer och dokument Kryptering av filer och kataloger Lösenordsskydda viktiga filer Spärra anställningsavtal, kontrakt Säkra ”personlig info” i dokument Ta eventuellt bort alla referenser Undgå virus från mail och webbplats Säker kommunikation Undgå oönskad användning av PC/nätverk Lösenord för påloggning och tillgång

Lycka till i Q4!