Ärendehanteringssystem Sävsjö kommun Stefan Hjärtberg, Cecilia Mårtensson, Hanna Pansell Edvardsson, Marita Svensson
Case Kartlägga processer som förstudie inför ett nytt ärendehanteringssystem Målet var att skapa ett beslutsunderlag för ev kommande ärendehanteringssystem
Kartläggning Ta del av några processer av ärandehantering Växeln Projekt, Esna Alic och Bengt-Elis Pettersson Tekniska förvaltningen, Roger, Annelie, Markus, Anna och Maria Kansliet, Carina Hjertonsson informationschef Ywonne Gill Samhällsbyggnadsenheten, Kennert Gustafsson och Karolina Rellme Växel, Kansliet, Marita Tekniska Cilla Projekt Stefan Samhäll Hanna
Analys Vi ser ett behov av ett ärendehanteringssystem en dokumenthanteringsplan ett digitaliserat ärendehanteringssystem en likvärdig policy vid möte med medborgare att medborgarna kan söka information, lämna klagomål och synpunkter via hemsida
Utvärdering Stort case Vi blev väldigt väl bemötta Vore bättre att gå djupare i en förvaltnings olika ärenden och analysera det. Vi blev väldigt väl bemötta Lärorikt att få delta vid beredningen inför KSU För vårt eget lärande var det bra att få träffa så många olika personer/befattningar Vi fick se olika chefstyper vilket skapade bra diskussioner Det skulle ev varit givande att träffa nån på golvet