Kaichron® tidsmodell Tidshantering för ett hållbart liv?

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Coaching i akademiska miljöer Vad? Hur? Varför?
Advertisements

BÄRSTADSSKOLAN f a k t a Flexibel förskola/skola i två plan
Kultur för alla – gäller det mig
reliabilitet vid bedömning av vetenskapliga uppsatser
Samordnare Digital agenda Västra Götalands län
Personerna bakom spelberoendet
Mindfulness – en hjälp på vägen
FiND iT our mission is you. L I V E En ny digital distributionsform av föreläsningar som inspirerar människor att utvecklas mot sin fulla potential.
Välkommen till Hållbar utveckling A! Introduktion.
Lund Studentlitteratur
Hälsopedagogik. Betrakta hälsa ur ett ekologiskt och globalt perspektiv Kursmål 1.
Läroplansträff Välkomna.
Programutformning Är vi överens? Remissutkast Remiss – Revidering utifrån inkomna synpunkter Nytt utkast
Ledarskap Utbildning 2 Ledarskapet avseende utbildning fungerar bra eller mycket bra (Naturvetarna)
Vad är en ide´?.
Tillsammans kan vi förbättra resultaten i skolan Anna Ekström, Generaldirektör Skolverket.
20/11/ Hur går vi vidare? Integrerat Mångfald i våra värderingar Integrerat Mångfald i vårt PGT-arbete.
Prestationsg lädje - OM KONSTEN ATT MÅ BRA OCH PRESTERA VÄL Johan Plate Friskportarna Hallsberg 2013 Johan Plate.
Gruppvägledning – En effektiv metod
Pedagogisk idé …det är mycket som händer…. historia Formulera Pedagogisk idé LTU 2012 Informationsinsatser – Institutions, avdelnings, vss-möten.
Folkbildning som del av energi- och klimatstrategi.
Att planera och sätta mål
Sydsvenska Industri- och Handelskammaren - Infrastruktur i Skåne Februari 2014 Toivo Sjörén Freja Blomdahl.
Ett samarbetsprojekt mellan SLS och Socialstyrelsen Levnadsvanor och läkarrollen 2012 – Lars Jerdén Tönu Saartok Åsa Wetterqvist.
Socialkontoret Utbildningskontoret Vård- och omsorgskontoret
Planering workshop ABF Vux.
Varmt välkommen till föreläsning om yrkesstolthet och ditt uppdrag
Projektledning.
Föreläsning 4 Order- och leveransprocessen Kundorderpunkten
Föreställning och föreläsning Ledarutbildningar Grupputbildning och workshop.
Välkommen till Braås skola
Utvärderingsverkstäder Kari Jess Uppsala universitet
Personliga färdigheter. Definition av personliga f ä rdigheter F ö rm å gan att reflektera ö ver interna begrepp s å som k ä nsla, kognition och den egna.
Ortsutveckling Bettna Stormöte den 9 oktober 2013 Välkommen!
CCG – Coach Coach Go  EU-projekt inom Grundtvig med fokus på vuxnas allmänna lärande.  Period:  Deltagarländer: Island, Italien, Tyskland,
Pedagogisk planering Brönjaskolan
Kristina Yondt
Rörelse i röd zon, rörelse i grön zon
BFL Bedömning för lärande
Avfallsutredningen – bakgrund och utgångspunkter
Kön Könsidentitet Etnisk tillhörighet Religion eller annan trosuppfattning, Funktionshinder Sexuell läggning Ålder Föreslagna diskrimineringsgrunder i.
Presentation med PowerPoint för PA1
Regionala utvecklingsprojekt Sofia Kialt. Aktiviteter 2013 Nationell kunskapsstyrning Utveckla verktyg och arbetssätt Pilotarbete Diabetes.
ERGONOMI Föreläsning 1 för ÅR
Barn och ungas rättigheter BRÅ
Att bryta långvarig skolfrånvaro Workshop 8 oktober Psynk
Pivottabeller.
Systematiskt säkerhetsarbete
Kristina Yondt
E KONOMISKT TÄNKANDE – EN GRUNDSTEN FÖR ENTREPRENÖRSKAP Maria Kilpe Bodbörsen AB
Grupparbete 1 Reflektera över eget motiv eller av saknaden av motiv till att delta i Lärande på arbetsplatsen.
Projektledarträning. Målsättning / Önskat utfall Deltagarna/teamet har en gemensam uppfattning avseende sina egna och gruppens styrkor och svagheter i.
Hälsofrämjande arbetsplats
Kapitel 5 Vad en hälsopedagog bör kunna
Individuell Spelarutveckling. Mål och resultat Långsiktiga mål Att utvärdera sig själv Ta fram vad som är prioriterat i närtid o Kortsiktiga mål = utvecklingsmål.
Ulf Blossings 32 levnadsregler för pedagogen, som är viktiga för ett pedagogiskt förhållningssätt. 1.Barns och ungdomars sociala liv i förskola, fritidshem.
Tillfälle 1 – Vikten av vila
Självstyrt lärande (SSL) inom Morgondagens Ledare
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Instruktörsledda pass 2017, v39
© Hans Abrahamsson, projekt KAIROS, Mistra Urban Futures, Göteborg
Syfte avslutningen Att arbeta med jämställdhetsfrågor som ledare
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Träff 11 Välkomna!.
Hälsofrämjande arbete på Vårdcentralen Domnarvet
Wien i olika tidsepoker
© Hans Abrahamsson, projekt KAIROS, Mistra Urban Futures, Göteborg
OM DIGIBAROMETER Digibarometer är att workshopmaterial som tagits fram inom det regeringsuppdrag som Lantmäteriet har för att öka kompetens och.
Presentationens avskrift:

39 446 157 Kaichron® tidsmodell Tidshantering för ett hållbart liv? 39 446 157 Tidshantering för ett hållbart liv? ® © Marie Klint 2013 2013 september

Kaichron® tidsmodell Kaichron® tidsmodell Hållbar tidshantering för dynamisk balans i varande och görande, vägen till en positiv tidskultur. kort bakgrund utgångspunkter tidsarketyper övning avslutning Tidshantering för ett hållbart liv? Tid är en väsentlig nyckel! ® © Marie Klint 2013 2013 september

Kaichron = Kairos + Chronos Kaichron® tidsmodell Kaichron = Kairos + Chronos Kairos Chronos ® © Marie Klint 2013

Tid och tid Upplevd tid Klocktid Kaichron® tidsmodell ® © Marie Klint 2013

att hantera uppgifter och aktiviteter relaterat till klocktid och mål. Kaichron® tidsmodell Tidshantering Att hantera tidsupplevelse utifrån personliga kärnvärden, behov och potential OCH att hantera uppgifter och aktiviteter relaterat till klocktid och mål. ® © Marie Klint 2013 2013 september

Varande och görande Varande Görande Görande Varande Kaichron® tidsmodell Varande och görande Varande Görande Görande Varande ® © Marie Klint 2013

Tidsarketyper Kaichron® tidsmodell Reflekteraren Lugn Eftertanke Närvaro Analys Tankefokus Skuttaren Rörlig Kreativitet Utveckling Lösning Möjlighetsfokus Utföraren På ”G” Målmedvetenhet Aktivitet Resultat Handlingsfokus Betraktaren Stillhet Intuition Närvaro Helhet Medvetandefokus Arketyper – Carl-Gustav Jung, psykolog, psykiater Schweiz. Urtyp, urbild, nedärvt mönster för tankar, känslor och upplevelser. Vi kan alla känna igen oss. Tidsarketyper/tidstillstånd/tidsenergi Skuttaren: Monkey-mind ® © Marie Klint 2013 2013 september

Individuell coaching med Kaichron® Kaichron® tidsmodell Individuell coaching med Kaichron® Tidsprofil Tidsdagbok Tidshjul Tid och energi Tidsplanering ® © Marie Klint 2013 2013 september

Användningsområde Individuell coaching Föreläsning Workshop Kaichron® tidsmodell Användningsområde Individuell coaching Föreläsning Workshop CCEU våren 2014 Intresselista för kontakt 20 % rabatt för dig som varit på workshopen ® © Marie Klint 2013

Kaichron® tidsmodell E T I D M I E S S M I Y O N ® © Marie Klint 2013