Att ställa sig på medborgarens sida i kampen om att synas på webben.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
KPR. Kommunala Pensionärsrådet. Sammanträde 8 april Anteckningar - Sammanställning av sammanträdet vid Motala KPR av Hans Lobell.
Advertisements

Väljarnas syn på välfärden Utmaningar, möjligheter, konfliktområden
KOLLEGIAL HANDLEDNING REFLEKTION TILLSAMMANS I ARBETSLAG
Lärgrupper som modell för verksamhetsutveckling inom BU
Vem i kommunen har de haft kontakt med? På vilket sätt?
Tyck till på Lnu.se Feedback/förslagslådor – vad ger det?
Skribentutbildning SharePoint Publicera på nya intranätet
Minnesanteckningar från förtroendevaldsträff 15/
Flerspråkiga webbplatser
PRUTA INTE MED DIG SJÄLV!
Västra Götalandsregionen äger och driver…
Biblioteken i Norrbotten.
Kräkseminarium Bo Ahrenfeldt
Sociala medier Maria Holm
Brukarinflytande Skövde 16 april. Innehållet idag  Vad är brukarinflytande?  Hur kan vi göra? Skövde 16 april.
Äldrepolitik Äldreomsorg.
Innehåll Strategier, målgrupper, mål Informationskanaler
Barn och ungas delaktighet utifrån ett normkritiskt perspektiv •Mer än bara en bemötande fråga?
Vad ser du? Anne Bylund.
Informationsenheten, reflektioner under arbetets gång • Medborgarfokus. Tightare samarbete med den olika enheterna i förvaltningarna (huvudredaktörer+publicister.
Kommunikation.
Mapping. Vad, vem och varför KLUSTER av KONKURRENTER inom affärsrådgivning ASTER (Bologna, Emilia-Romagna, ITALY) 5 universitet, 2 offentliga forskningsorgaisationer,
Förändrad teamrond på Geriatriska kliniken
Workshop för GIS samordnare
Att hålla en presentation
Råd för e-hälsa och gemensam informationsstruktur (Socialstyrelsens e-hälsoråd)
- Älta skola med fokus på lärandet -
ett sätt att undersöka sociala fenomen?
Kompetensfrågorna en del av kvaliteten
Biblioteket Har du haft en bra konferens? 2.Arbetar du med webbpublicering/webbarbete? 3.Har du erfarenhet av värdegrundsarbete? 4.Ska vi börja?
Att rekrytera ledare - hur gör man egentligen. …om ledarrekrytering Fundera över vilka ni vill ha som ledare. Om ni inte vet vilka ledare ni vill ha,
Info class Internal CC/Lovisa Appelberg/Att skriva för webb Att skriva för webb Pia Törner och Lovisa Appelberg
Raka rör - så här kommunicerar vi på webben
Befolkningsföreträdare och behov
Årjäng Årjängs kommun har invånare.
Kommundirektörsföreningen
1/ – 31/ AT AT/SG 1992 ÄDEL – skattevxl av hjälpmedel och resurser. HSL till kommunerna – gemensamt forum för hjälpmedelsfrå.
Framtidsredaktionen. Designuppgift Utveckla koncept för hur Framtidsredaktionen skall utformas Fokus på digitala plattformen (webb, m.m) Helhetskoncept:
Anna Wilhelmsson – Informationsstrateg Stadsbyggnadsförvaltningen Eskilstuna kommun Bakgrund Fil kand Kommunikationsvetenskap Informationsassistent Information.
Det professionella samtalet Olikheter Skydda sigMotsättningar Lära Försvara sigKonflikter Tåla obehag en tid StängdÖppen Diskussion.
Stefan Johansson Är det åldern som är problemet?
Värderingar En värdering är egentligen ingenting annat än en personlig uppfattning om hur bra eller dåligt någonting är eller om vad som är rätt eller.
Program för god äldreomsorg Att bygga infrastruktur för socialtjänsten.
Process: Lönekriterier
Elisabeth Ingesson, Kalmar Läns Landstingsavdelning 097
”Målet för tandvården är en god munhälsa…. ….för hela befolkningen”
Foto: IBL Bildbyrå Känn dig trygg i mötet med media Kommunikation.
Nationell kommunikationssamordning Oktober Aktuellt läge Hösten 2014 pågår tre parallella utvecklingsprojekt: Intranätprojektet del 2 Uppgradering.
LDG 8 SEP -14. A TT FUNDERA KRING … Idag sammankallas och leds LDG genom turordningsschema Idag sammankallas och leds VKG av resursperson Idag inhämtar.
Balanced Scorecard Processen steg för steg
Sid 1 | Lantbrukarnas Riksförbund LRF:s Företagarcoacher.
Jobbansökan När du ska söka ett jobb är det viktigt att fundera över på vilket sätt du matchar de kvalifikationer som efterfrågas i platsannonsen. Skriv.
Varumärket SPF, Sveriges Pensionärsförbund. Varumärket är allt vi gör Varumärket är inte samma sak som en logotype, grafisk profil, slogan Varumärket.
Ge och ta konstruktiv, förstärkande och utvecklande feedback
Yttrandefrihet i Sverige.
Nu ska jag/vi jobba smartare. Hur gör man då?
DU ÄR VIKTIG!. Varför? Du kan lyfta barnens självförtroende och främja deras välmående. Du kan identifiera styrkor och inge hopp. Du kan ge insikter och.
MTFD Vårmöte 2016 Umeå – Tips & Tricks MTFD Presentationsmall: tips & tricks Introduktionsbild: (Denna bild tas bort) Denna Mall är framtagen för att underlätta.
Tillgängliga offentliga webbplatser! 2 september 2016
Webbredaktörsmöte 27 september 2016
Kreativa verktyg och metoder
Modern användare = modern webb
Wien i olika tidsepoker
Praktiskt och tider kring varumärkesbytet
Neuro varumärke Neuro visuella identitet Neurorapport E-hälsa
Effektkarta för extern webbplats
Vad betyder förhållningssätten för mig (oss) som chef?
Välkommen till utbildningsdag i EpiServer
Enheten för uppföljning och utvärdering
Region Norrbottens gemensamma dokumenthanteringssystem
Presentationens avskrift:

Att ställa sig på medborgarens sida i kampen om att synas på webben

Sen har jag hört att man måste uppdatera sådana här webbsidor och det kan väl du göra som är sekreterare… Släng in lite information om organisationen bara och gärna en bild på mej så dom vet vem som är chef… 52 olika logotyper och 30 olika sidlayouter visar bara på hur kreativa vi är…

Nytt webbplatsprojekt Medborgarfokus Framgångsfaktorer: -Tillgänglighet - Grafisk profil - Organisation

En tydlig organisation med ett uttalat uppdrag Färre webbredaktörer som arbetar fler timmar Central styrning utan pekpinnar Gemensamma diskussionsträffar Gemensamma utbildningsinsatser

Struktur och innehåll Åtkomst till innehållet via flera logiska vägar För mycket och fel information – största problemet? Tala klarspråk

Som ett led i vår strävan att stärka öppenheten, inbjuder kommunens äldreomsorg till Öppet Hus…… Öppet Hus på äldre- omsorgen!

är en del av varumärket Webbplatsen skall ses som en helhet och ingår i kommunens uppdrag Förankra, motivera, övertyga, entusiasmera …

Framtiden - mätningar och utvärderingar - utveckling av e-tjänster - marknadsföring