Folkrörelse i tiden Projektplanering Sätt igång och kämpa på 2011.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Material för projektarbetet
Advertisements

Kom igång med Disgen Distanskurs med Bengt Kjöllerström
Förstå, jämföra och föreslå åtgärder Centrala begrepp.
Gymnasiearbetet p..
Välkommen! Stormöte 28 april 2013 Ortsutveckling FLENS STAD.
Energiomvandlingar, energislag och energikällor
Skriva för att lära – så gör du
Välkommen till Vikenskolan
BLOMMENSBERGSSKOLAN 6-9-skola Kulturprofil Temainriktat arbetssätt
PROJEKTARBETE Nationell kursplan 100 gymnasiepoäng
Utveckling av Kapellbacken 2013/2014
Vad är undersökande arbete
Högskoleförberedelse
Tema Feedback och hållbar utveckling Välkomna!
Nationellt prov Sv1.
Lokal pedagogisk planering
Planering.
Fördjupningsarbete i Hem- och Konsumentkunskap
LTU-modellen för ökad genomströmning Lägesrapport – november 2011
P-uppgiften: regler, planering och specifikation
Logga in i Fronter och klicka på:  Rum  Alla rum  Biblioteket  Projektarbetet En plats att börja på Här hittar du massor av råd och tips – följ länkarna!
Att hålla en presentation
Att skriva PM Att skriva ett PM eller en uppsats
Exjobb--Från Idé till Rapport Jürgen Börstler Umeå University SWEDEN
Idrottsfysiologi, tränings och tävlingslära 2
 Från idé till slutprodukt  100 gymnasiepoäng  Programmålen styr  Enskilt eller i grupp  Om projektarbetet på Elevportalen (under Aktiviteter)
Stora additionstabellen
Bedömning.
Sökstrategier. Skaffa dig en överblick över din upptäckare/upptäckt (Lektion 2)
 Från idé till slutprodukt  100 gymnasiepoäng  Programmålen styr  Enskilt eller i grupp  Om projektarbetet på Elevportalen (under Aktiviteter)
Förberedelser för arbetet
Att vara 15 år Det var bättre förr!.
P rojektarbete Sätt igång och kämpa på Ett exempel Ämne? Insamling Bearbeta Färdigställ Stopp 11/12 Stopp 16/12 Redovisa ! 18/12 Hajar Begränsning Vit.
Minskad elevdokumentation Lagändring 19 nov 2013 Utvecklingssamtalet Minst en gång varje termin ska läraren, eleven och elevens vårdnadshavare.
Föräldrar till elever i åk 6-9.
Mall för alignmentmatris
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
Stockholm stad Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2014
Stockholm stad Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2014
Projektkurs 10 p Genomgång av uppgifter och krav i kursen.
Val av församlingsråd.
PROJEKTARBETE 2010 – 2011.
©Else-Britt Hellström
Idrottsfysiologi, tränings- och tävlingslära 2 och träningslära 2
Projektmetodik Varför projektmetodik? Viktig del i kommunikation - Samarbete och planering tillsammans med andra än närnaste kollegor -
Stockholm stad Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2014 Stödboende Södermalm stadsdel.
15:45Genomgång i omklädningsrummet Indelning i 4 lag (Svart-Röd-Vit-Grön) 16:00Uppvärmning på isen. Utplacering av koner 16:05Övning 1: Slalom med ögla.
Förskoleklassen Torpshammar
PA1201 Projektarbete 100 p.
Projektarbete (PA1201) 100 poäng.
NETinfo Samordnat IT-stöd Lunds universitet Johnny Nilsson, PL Birgitta Lastow, bitr. PL Anders Sjöö, bitr. PL.
Läroplansnätverk förskolan
Läroplansträff Välkomna!.
Nationella proven i kursen Svenska B.
Välkomna till klass 3!.
Välkommen till Info om Projektarbete i åk3. Vad är ett projektarbete? 100 gypoäng Ca 100 timmar per elev Särskild handledare/lärare Särskild planering.
Samhällsvetenskapligt arbetssätt
Version 1.2 Övningsuppgift Ansvarsöverflytta patientärende Du ska starta bildspelet för övningsuppgiften. Klicka var som helst för att börja. Version 1.2.
Underhållsplan Varför skall brf ha en underhållsplan? Stadgarna Banken
Nationellt prov Sv – I andras ögon.
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
© Författarna och Gleerups Utbildning AB. Detta material ingår som en del i lärarmaterialet till Språket och berättelsen. Informerande tal Syftet med ett.
Examensarbete Byggledare, intag Schema  V 47 – måndag den 16 nov, kl  V 48 – måndag den 23 nov, kl  V 49 – måndag.
Muntlig presentation Svenska 1.
Att vara 15 år Det var bättre förr!.
Ett samarbete mellan biologi, BILD och idrott och hälsa
Argumenterande tal i en np-version
Principbild av arbetssätt - Planstödsmöte
Stormaktstiden grupparbete 1611 och 1721
Presentationens avskrift:

Folkrörelse i tiden Projektplanering Sätt igång och kämpa på 2011

Hur man kan göra en projektplan Regler för projektarbetet Redovisa plan (skriftligt). Varje del ska redovisas muntligt samt med skrivna stolpar. Lektionssalen är bas. För arbete utanför basen, gör en ÖK vid varje tillfälle.

Hur man kan göra en projektplan Start Välj tema / ämne Begränsa ämnet i tid och omfattning Gör en planering (Börja med ett preliminärt Mål)

Hur man kan göra en projektplan Biblioteket Internet Insamling Stopp 11/12

Hur man kan göra en projektplan Justera Undersök Bearbeta Stopp 16/12

Hur man kan göra en projektplan Färdigställ Redovisa ! 18/12

Ett exempel Ämne? Insamling Stopp 11/12 Bearbeta Stopp 16/12 Begränsning Vit haj Farlighet och Geografisk förekomst Hajar Insamling Internet Biblioteket Stopp 11/12 Justera Bearbeta Stopp 16/12 Färdigställ Redovisa ! 18/12

Hur man kan göra en projektplan Vi repeterar

Hur man kan göra en projektplan Mål Genomför redovisningen När ska det redovisas Hur ska det redovisas Var ska det redovisas För vem R A Q Start Välj tema / ämne Begränsa ämnet i tid och omfattning Gör en planering (Först: skissa ett preliminärt Mål) Regler för projektarbetet Redovisa plan (skriftligt). Varje del ska redovisas till läraren muntligt samt med skrivna stolpar. Lektionssalen är bas, för arbete utanför basen gör en ÖK med läraren vid varje tillfälle. Insamling av material och fakta Färdigställ inför redovisningen ev. komplettering och justering Bearbetning av material och fakta Samt ev. komplettering och justering Stopp för insamling av material Stopp för bearbetning

MUNKA FOLKHÖGSKOLA - DHS - ABF Ett exempel Folkrörelse i tiden MUNKA FOLKHÖGSKOLA - DHS - ABF Begränsning Vit haj Farlighet och Geografisk förekomst Hajar Ämne? Insamling Projektplanering Biblioteket Internet Stopp 11/12 Bearbeta Justera Stopp 16/12 Sätt igång och kämpa på Färdigställ Redovisa ! 18/12 RAQ 2011

Hur man kan göra en projektplan Regler för projektarbetet Redovisa plan (skriftligt). Varje del ska redovisas till läraren muntligt samt med skrivna stolpar. Lektionssalen är bas, för arbete utanför basen gör en ÖK med läraren vid varje tillfälle. Mål Genomför redovisningen När ska det redovisas Hur ska det redovisas Var ska det redovisas För vem R A Q Start Välj tema / ämne Begränsa ämnet i tid och omfattning Gör en planering (Först: skissa ett preliminärt Mål) Insamling av material och fakta Färdigställ inför redovisningen ev. komplettering och justering Stopp för insamling av material Stopp för bearbetning Bearbetning av material och fakta Samt ev. komplettering och justering