MARKNADSPLAN 2013 Caroline Ossmin Lukas Jensen Malin Rydberg Linda Kåberg Johanna Svedlund Sebastian Otterborg.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Omnibus Express v. 50 IKEA Försäljnings AB December 2009
Advertisements

FÖRETAGSEKONOMI 1 Annan placering av kapitel 1!?
1 Intervjuer med 39 Kvinnliga företagare i Vara Kommun Genomförda under juni – augusti 2006, av Ingrid Ullberg, Mångfald i Vinköl inom projektet Utveckling.
Affärsutvecklingscheckar varor och tjänster samt internationalisering
TRÄFFA JOI Lär känna JOI communication. Vad kan vi göra för er?
Skapa en lönsam kundrelation
AFFÄRSPLAN Elias Brander.
Presentation av: Johan Uddh Utvecklingschef. Våra kunder! Vår idé gör det enkelt att vara kund oavsett var du bor! Kvinnan står för beslutet till förändring.
Affärsidé Öppna en klädaffär och sälja underkläder från Victorias Secret och t-shirts från olika märken som inte säljs i Varberg. Vi hade även tänkt att.
Workshop: Marknadsplan 10 september 2013 Lukas Åvall
Hasta la Vista Vinn en äventyrsresa med Microsoft till Spanien.
ProSteel - ProSteel är ett program som skall skapa tillväxt i företag med ambition och potential att kommersialisera produkter vars konkurrenskraft bygger.
Marknadsföring Bertil Grenströmer.
Marknadsplan Sandström de Wit
Programmet för affärsutvecklingscheckar -Internationalisering 23 maj 2013 Sophia Litsne Regionutvecklingssekretariatet.
MARKNADSFÖRING OCH SERVICE
Kunskaper och förmågor FEK1
Marknadsföring av turism
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH Affärsutvecklingscheckar •För utveckling av varor och tjänster •För internationalisering 1.
Vad kostar resan? Det är svårare att sätta priset på en resa idag för det finns fler aktörer och många olika faktorer som spelar in.
Marknadsplan för HälsoFreak
Marknadsplan för bergborrstål på USA-marknaden Magnus Mårtensson Mattias Langeskär Alexander Larsson.
STP-processen Segmentering Målgrupp (Targeting)
Block 4: Att driva företag
Seminarium 3: Dissekering av ett erbjudande
Leveraging the business Till slut kräver tillväxt att man rör sig från det tidigare affärsområdet. Denna strategi kan innebära risk. För att undvika en.
Räkna fram resultatet Kapitel 7: Beräkna ekonomin
Marknadskommunikation i praktiken
Affärsidé - företagets vägvisare
Affärsidé – Emelie & Emma 9E
marknadsförarens verktygslåda
Förslag till planering kapitel 12
Kapitel 12 Marknadsföringen påverkas av omvärlden.
Företagsekonomi 1 Centralt innehåll
MARKNADSANALYS EN STUDIE AV ELVA AB:S MARKNADSFÖRINGSSTRATEGI.
Äkta matglädje. Vad gör Middagsfrid? Middagsfrid hjälper hushåll som har en ambition att äta hälsosam och varierad mat lagad från riktiga råvaror, men.
SÄTT PRIS PÅ DIN UPPFINNING
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
Teresia Söderberg Carlqvist
Proteinrik glass gjord på svensk kvarg
Marknadsplan Gymbolaget
Ekonomi i rådgivningen Introduktionskurs Linköping 6-7 nov 2013.
Företag.
Kap 10 Marknad för turism •
Marknadsföring av turism Kapitel 10. Marknadsplan sid 172 Utgå från fyra frågor 1. Vart står vi nu? 2. Vart vill vi komma? 3. Hur når i dit? 4. Hur långt.
Marknadsföring av turism
Ditt kompletta kontorsvaruhus. Grundat 1978 som Sveriges första kompletta kontorsvaruhus. Vår affärsidé är att till ortens företag, industri och institutioner.
Företaget – Andmotion  Bildades år 2010 och ägs av eEquity  Främst inriktade på vinter- och vattensport inom näthandeln  Affärsidé ” Att genom e-handel.
Presentkort Historik: -Nästa 20 år sedan senaste införande -Explosionsartad utveckling inom skönhetsvården -Konkurrenter paketerar erbjudanden - Vi vill.
Marknadsföring av turism
Marknadsföring av turism
Från ord till handling.. Varför entreprenörskap? Rustas för framtiden. Entreprenöriellt lärande. Inga givna svar, skapar kontaktnät. ”Tasigförsamhet”.
5 P TAB SERVICES JUTTA JÄRVENPÄÄ, JANIKA KAITO, HENRIIKKA KEMPPINEN, MIREKA KANTANEN & SUSANNA KAINSALO.
Butikens marknadsföring
● 40 anställda, 1/3 kvinnor. 2/3 män ● Utbildningar, konsulttjänster, it-lösningar ● Säljer till företag ● Stardes 1994 ● Tre kontor – Göteborg, Malmö,
Allmänt Peter Bloom e-post tfn Bidrag kan beviljas till företag, oavsett företagsform, som bedriver verksamhet på.
Räkna ut resultat Intäkter − Kostnader = Resultat.
MARKNADSFÖRING Marknadsföring är allt arbete som utförs i ett företag i syfte att föra en vara eller tjänst från producent till konsument.
[Produktnamn] Marknadsplan
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
KAPITEL 9 Pris och moms.
KAPITEL 13 Marknadsför rätt.
Produkt, pris, plats och påverkan
Sälja en produkt eller tjänst
(Företagsnamn) Marknadsföringsplan
MER PANG FÖR PENGARNA! SOI – MITT 2018.
I den här uppgiften får du upp till ett
[Produktnamn] Marknadsplan
Mall till Affärsplan – Export för Företaget AB.
Måndagar: Prata om kampanjer - att planera, räkna på - kap. 5 och 6 Fredagar: Göra egna exponeringar - gruppuppgift efter olika teman Power-Point ”Kampanjer”
Presentationens avskrift:

MARKNADSPLAN 2013 Caroline Ossmin Lukas Jensen Malin Rydberg Linda Kåberg Johanna Svedlund Sebastian Otterborg

HISTORIA Skobutik som startade 1963 Nuvarande ägare från 2007 Kelly Svensson Omsättning på dryga 6 500.000 kronor Resultatet 2010, 500.000 kronor I dagsläget 3 st anställda

PRODUKTER & VARUMÄRKEN Skor (Bally) Väskor (Mulberry) Accessoarer

FÖRETAGETS MÅL Öka omsättningen med 10% per år. Expandera verksamheten med butik i Norrköping. Utveckla EMV (Egna MärkesVaror) Höja servicenivån

SWOT ”PIGALLE ska erbjuda ett av marknadens mest kompletta sortiment av kvalitetskor från välrenommerade klassiska varumärkena, samt egen design från mindre europeiska märken”

KONKURRENTER Några exempel på skobutiker i Linköping som har märken som sticker ut på marknaden är bland annat Scorett, Nilsons shoes, ECCO, Vagabond och Sköna Skon och dessa kan ses som konkurrenter till Pigalle. Butikerna har ett liknande geografiskt läge och till viss del samma målgrupp som Pigalle har. Butikerna är även likartade genom att de är stilrent inredda.

POSITIONERINGSKARTA PIGALLE för exklusiva produkter i det högre prissegmentet. Kvalitet och passform är viktigare än priset. På positioneringskartan bedömer vi att Pigalle ligger högst prismässigt, och kvalitetsmässigt är det bara La Stampa som är i närheten.

MARKNADSFÖRINGSSTRATEGI Linköpingsbutiken Fokuserad marknadsföring Urvalet är modemedvetna kvinnor mellan 25-60 med god ekonomi Annonsera i magasin Aktiv i sociala medier Tryckta kunderbjudanden (reklam) Modevisningar Service Nyhetsbrev Personalen agera reklampelare Kundkort Öka marknadsföringsbudgeten

MARKNADSFÖRINGSSTRATEGI Modevisningar Kundservice Nyhetsbrev Personalen agera reklampelare Kundkort Norrköpingsbutiken Odefinierad marknadsföring av den nya butiken Fokuserad marknadsföring till urvalsgruppen Marknadsföringsevent Annonser i magasin Aktiv i sociala medier Tryckta kunderbjudanden (reklam)

GENOMFÖRANDE Personalen bär produkterna de säljer Annonsering i Norrköpingstidning (för nyetableringen) Modevisning inför både vår- och höstsäsong Annonsering i magasin, med dynamiska annonser Nyhetsbrev per e-post en gång per månad Personalen bär produkterna de säljer Unika kunderbjudanden (postade utskick) Exklusivt kundkort

NYETABLERINGSBUDGET Ett steg i genomförandet av marknadsplanen är att öppna en ny butik i Norrköping. Detta är en stor investering för Pigalle och vi har räknat på den ungefärliga kostnaden inklusive ett invigningsarrangemang.

MARKNADSFÖRINGSBUDGET Marknadsföringsbudgeten är uppdelad på event, utskick och annonsering.

FRÅGESTUND