Organisationsbeskrivning IF F&S Lidköping

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Synpunktssystem Vilka ändringar har gjorts i riktlinjen för synpunkthanteringen? Vad innebär ändringarna för dig som arbetsledare? Synpunkter som grund.
Advertisements

Vad är Envi-Card? - Ett effektivt intranetverktyg som underlättar
Ledningssystem SOSFS 2011:9.
Enkel anvisning för planering av projekt
Kvalitetssäkring Struktur och organisation
EIO-Q Ledningssystem - leder till bättre resultat
Åsebo RS Verksamhetsfilosofi och målsättning Kvalité
SPORTKOMMITTÈN Ansvarsområden Medlemmar 2008
1 Vägvalet och dess konsekvenser: offentligt, ideellt eller privat.
Örebro Sportklubb Ungdom
ÖSTERSUNDS FOTBOLLSAKADEMI
Nätverk i Sveriges HR Förening. Vad är ett nätverk? ” Ett nätverk är en grupp som har en gemensam bas och ett gemensamt mål eller en gemensam idé, med.
Gemensam HR (PA)- funktion i Hälsingland. Syfte med mötet Komma överens om hur arbetet ska bedrivas i projektet Tydliggöra uppdrag, syfte, mål, roller.
Föreningen Vård- och omsorgscollege
Föreningen Vård- och omsorgscollege Styrelse SKL Kommunal Vårdföretagarna Kansli Nationella rådet Rådgivande funktion SKL Kommunal Vårdföretagarna Regionala.
Ambassadörsutbildning för dig som ska prata om IdrottOnline Version: beta
VERKSAMHETSPLAN Verksamhetsplan UPPDRAG / SYFTE 2.VERKSAMHETSINRIKTNING Vision Mål 3.ORGANISATION 4.AKTIVITETER Autosport International,
HelGe-biblioteken NIO KOMMUNER – ETT BIBLIOTEK
Samverkansforum för statliga byggherrar och förvaltare KS
Besök hemsidan!!
Välkommen till läkemedelsinformation
Roller för ledning och styrning av verksamhetsövergripande processer
SFK F04 SYD – Organisation
Mjölby Ridklubb Verksamhetsplan för vårterminen 2005
Chefskommunikation i Västra Götalandsregionen
IT organisation Tjörn Verksamhetsuppdrag Organisation Arbetsuppgifter ”Burkpriset” Kostnader Vad händer 2003?
Skellefteå AIK Bordtennis Verksamhetsplan 2013/ Skellefteå AIK Bordtennis.
§ 1Mötet öppnas. § 2Fastställande av röstlängd för mötet.
HSO Västerbotten Organisationsschema
Miljösamverkan Skåne Verksamhetsplan
Medlemmar Styrelse Överordnad styrning Arbetsgrupper Prioritering och planläggning av projekt och aktiviteter.
Månadsbokslut mars 2012 Sociala Stödresurser. Månadsbokslut mars 2012 VERKSAMHETSRESULTAT Läget i verksamheterna är bra. VSS är i ständig förändring,
ARBETSGRUPPER & UPPGIFTER
Nuläge Landsbygds projektet. Projektstöd tack vare Länsstyrelsens landsbygdsprogram kr i bidrag VFF ett pilotprojekt i landet Medverkar i SvFF:s.
Regionalt råd – Hooks Herrgård Stabens delar.
Handlingsplan för utveckling av exploateringsprocessen Ansvar och befogenheter I exploateringsprojekt Utkast 3 Exploateringsgruppen /Susanne Ek.
Region Skåne Dialogmöte privata vårdgivare
Fotboll. ÄLTA GUBBS ORGANISERAR OCH UNGDOMSLAGEN ARRANGERAR FOTBOLLENS FESTDAG Tema: En manifestation av föreningens ungdomsverksamhet.
Kubikenborgs IF Organisation. Kubikenborgs IF Ordförande Träningskommitté Ordförande Tränar repr. FS Tränar repr. P8 Tränar repr. P9 Tränar repr. P10.
Välkommen!. Gemensamt inledningsmöte 18 november Gemensamt arbetsmöte – början av februari Gemensamt avslutningsmöte – mitten av februari Presenteras.
Drakcupen augusti Samarbete mellan Heffners, Selånger och Team heffners Cupen kommer att spelas på tre arenor, Kuben, Selånger och Gärde P97.
Alvesta Golfklubb Ny organisation Två kommittéer istället för 10 st. En spelkommitté och en ekonomi/service kommitté. Dessa kompletteras med sektioner.
IF Friskis&Svettis Kalmar Verksamhetsplan
Svenska Brukshundklubben Peder Nimrodsson & Johan Lindahl.
ARBETSGRUPP: MEDLEMSGRUPPEN Uppdragsbeskrivning Uppdaterad
Inner Wheel Sverige Byte av IT system
Regionens hus Skövde.
Måna och arbeta med det kulturhistoriska värdet
Bakgrund Det stöd som idag finns riktar sig främst till de som har dokumenterade funktionshinder. Det finns idag många personer som inte har en dokumenterad.
Vägledning 5 steg för att följa Dataskyddsförordningen
Organisation, Roller & Ansvar 2016/2017
Beställare Inside KOM Mötes- samordnare Intern Service* IT Reception
Skogås-Trångsunds FF Ledarmöte
Information kring klasslagsfotbollen
IK Scania Jönköpings Dövas IK
Ansvarsfördelning DIF F02
Skellefteå AIK Bordtennis
Föräldrar möte – Lag XX 2017 –xx-xx.
Lagen om Samverkan vid utskrivning från sluten hälso- och sjukvård
Välkommen till handläggarträff!
Barn och föräldraperspektiv vid missbruk och beroende
Kvalitetsarbete Verksamhetsstöd
Kommunikationsprocesser
Välkommen!.
Medlemsvård – Hur gör vi?
En Relationsbaserad Äldreomsorg
GDPR Vi äger inte våra medlemmars personuppgifter, vi lånar dom.
MedControl Instruktion för ärendeansvarig
Styrning av svenskt bågskytte - förbundsnivån
Förslag till styrelse SRK
Presentationens avskrift:

Organisationsbeskrivning IF F&S Lidköping Godkänd av styrelsen 2007-10-03

Organisationsmodell Verksamheten inom Idrottsföreningen Friskis&Svettis Lidköping bedrivs genom styrelse, fast anställd personal samt ett stort antal ideellt arbetande funktionärer. Styrelsen skall fokusera på uppföljning, budget och strategiarbete. Verksamhetschefen ansvarar för att operativt leda verksamheten och att vårda och verka för utveckling av verksamheten i linje med styrelsens riktlinjer. Till sin hjälp har verksamhetschefen ett antal arbetsgrupper, som koordineras genom Samverkansgruppen. Förutom verksamhetschefen ansvarar den fast anställda kansli- personalen bland annat för medlemsregister, inköp, ekonomi och receptionsarbete dagtid.

Samverkansgruppen Syftet med samverkansgruppen är: att säkerställa ett effektivt informationsflöde inom föreningen att stärka samhörigheten och koordineringen mellan olika delar av föreningen att effektivisera genomförandet av fattade beslut att ge förbättrade möjligheter för enskilda funktionärer att påverka verksamheten Samverkansgruppens möte leds av verksamhetschefen.

Organisationsmodell Styrelse Verksamhetschef Kansli & Reception Personal- ansvar Verksamhetschef Kansli & Reception Ekonomi Samverkansgruppen Fastighet Marknadsföring Gym Spincykling Värdar Hemsida/Web Ledaruppföljning (LUF) Schema Utbildning Jympa Skivbank/musik IT-Ljud Vinninga * vilande

Beskrivning av arbetsgrupperna Jympa Jennifer Hellsten, Kristin Wilsson Jympagruppen ansvarar för föreningens jympaverksamhet samt övrig verksamhet i stora och lilla salen som riktar sig till våra medlemmar. Gym Mia Svensson, Jennifer Hellsten Gymgruppen ansvarar för föreningens gymverksamhet.

Beskrivning av arbetsgrupperna Spincykling Marina Svensson, Catti Rådemar, Marie Hasselgren Spincykelgruppen ansvarar för föreningens spincyklingsverksamhet LUF (Ledaruppföljning) Kicki Brodin, Annelie Lundqvist, Carola Andrén, Jennifer Hellsten, Anna-Lena Hofling, Susanne Hjalmarsson, Mia Svensson, Marie Hasselgren, Evelina Edvinsson LUF-gruppen ansvarar för ledaruppföljning av föreningens ledare och fungerar som stöd i den fortsatta utvecklingen. LUF-gruppen ansvarar också för kvalitetssäkring av föreningens träningsverksamhet.

Beskrivning av arbetsgrupperna Värd/reception Yvonne Jansson, Britt Andersson, Carina Wedebrand, Annelie Stålberg Värd/reception ansvarar för bemanning av receptionen med dess arbetsuppgifter samt att värdarna får rätt utbildning och utveckling. Värd/reception ansvarar för att identifiera behov av att rekrytera värdar/receptionister och att genomföra rekrytering. Utbildning (före detta Rekrytering) Mia Nilsson, Jennifer Hellsten, Helena Gustavsson, Helen Thomsen, Mia Svensson, Evelina Edvinsson, Catherine Nycander, Catti Rådemar Utbildningsgruppen ansvarar för att identifiera behov av rekrytering och utbildning av ledare för jympa, gym och spincykling. Utbildningsgruppen ansvarar både för rekrytering av nya ledare och vidareutbildning av föreningens befintliga ledare.

Beskrivning av arbetsgrupperna Fastighet Kjell Andersson, Ken Hofling, Robert Lundquist och Björn Ekholm Fastighetsgruppen ansvarar för fortlöpande underhåll av mindre karaktär av föreningens lokaler och inventarier samt deltagande i föreningens om- och tillbyggnadsprojekt. IT-Ljud Andreas Nycander, Fredrik Nycander, Lenny Carlsson IT-Ljud gruppen ansvarar för drift och underhåll av föreningens IT- miljö och ljudutrustning samt att identifiera behov av nyanskaffning av IT och ljudutrustning. Gruppen ansvarar också för att i möjligaste mån utbildning av användare på IT och ljudutrustning

Beskrivning av arbetsgrupperna Hemsida/Web Katri Danielsson, Jennifer Hellsten Hemsida/Webgruppen ansvarar för att föreningens web-site hålls uppdaterad och strukturerad så att informationen hålls aktuell. Marknadsföring Katri Danielsson, Mia Svensson, P-G Blomqvist, Lena Andrén Marknadsföringsgruppen ansvarar för att tillsammans med verksamhetschefen genomföra marknadsföringsaktiviteter såsom annonsering, reklamkampanjer etc.

Beskrivning av arbetsgrupperna Schema Lars Johansson, Susanne Hjalmarsson, Jennifer Hellsten, Anna Json-Leijon, Marie Hasselgren, Cathrine Nycander Schemagruppen ansvarar för schemaläggning av jympa och spincykling. Skivbank/musik Mia Svensson, Carolina Johansson Skivbank/musikgruppen ansvarar för föreningens skivbank/musikbank.

Ekonomifunktion Ekonomifunktion Pernilla Ljung (kassör), Catharina Karlsson, Annica Hjalmarsson Pernilla Ljung som kassör ansvarar för föreningens ekonomi som helhet inklusive in och utbetalningar. Annica Hjalmarsson (fast anställd personal) ansvarar för fakturering och kassahantering samt leverantörs och kundreskontra. Catharina Karlsson ansvarar för rutiner för fakturering, kassahantering och budgetarbete. Ekonomifunktionen som helhet ansvarar för att till varje styrelsemöte ta fram en ekonomisk rapport som underlag för styrelsens arbete.

Kansli Kansli - Annica Hjalmarsson Kansli är föreningens fast anställda personal som ansvarar för det fortlöpande arbetet på kansliet och med bemanningen av receptionen dagtid. Annica och Marita har sina huvudsakliga ansvarsområden, men skall kunna täcka upp för varandra. I arbetet ingår: Ekonomi (registrering av leverantörsfakturor, fakturering mot kund, att ta fram leverantörs och kundreskontra och att ansvara för kassahanterigen). Receptionsarbete (försäljning av kort, F&S shop och cafeteria) Telefon (bokning av pass och salar, upplysning) Klädhantering (inventering av lager, beställning och distribution till funktionärer) Inköp (inköp till cafeteria och F&S shop) Post (sortering av inkommande post och utskick) Veckans info (sammanställning och distribution av info) Lok-stöd (aktivitetsstöd) Bokning av hallar/salar (Vinninga, etc)

Kansli Kansli - Marita Eriksson Kansli är föreningens fast anställda personal som ansvarar för det fortlöpande arbetet på kansliet och med bemanningen av receptionen dagtid. Annica och Marita har sina huvudsakliga ansvarsområden, men skall kunna täcka upp för varandra. I arbetet ingår: Registrering av nya medlemmar och övrig hantering av medlemsregistret SvettIT frågor därutöver: Receptionsarbete (försäljning av kort, F&S shop och cafeteria) Telefon (bokning av pass och salar, upplysning) Bokning av hallar/salar (Vinninga, etc)

Verksamhetschef Verksamhetschef Lars Johansson (50%) (fokus på Gym, Spin & Marknadsföring) Mia Nilsson (50%) (fokus på Jympa) Verksamhetschefen är inför styrelsen ansvarig för att leda det operativa arbetet inom föreningen som helhet och inom kansliet i synnerhet. Verksamhetschefen ansvarar för marknadsföring av föreningens verksamhet och kontakten mot företag, myndigheter och privatpersoner. I arbetet ingår: - Att vårda och verka för föreningens utveckling i linje med av styrelsen givna riktlinjer. - Funktionärsvård - Arbetsledning inom kansliet. - Marknadsföring och företagsförsäljning - Uppföljning och stöd mot arbetsgrupperna - Rapportering till styrelsen - Överordnad vidareutbildning inom föreningen

Styrelsen Styrelsen Ulf Landgren, Henric Trolme, Pernilla Ljung, Mia Svensson, Catharina Karlsson, Catti Rådemar, Jennifer Hellsten samt verksamhetscheferna Lars Johansson och Mia Nilsson. Styrelsen har det överordnade budgetansvaret för föreningen. Styrelsen ansvarar för: Föreningens verksamhet som helhet. Uppföljning av verksamheten genom verksamhetschef och därigenom är aktivt deltagande i föreningens olika verksamheter. Ekonomiuppföljning respektive budgetplanering. Kvalitetsuppföljning och kvalitetsplan. Strategisk utveckling av föreningens verksamhet t.ex. förändring i utbudet, utökning av verksamhet, större lokalfrågor etc.