Affärsutvecklare 112/Krisberedskap

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Elektriska Installatörsorganisationen EIO
Advertisements

1 Handelshögskolan i Stockholm 2 Lunds universitet
Det moderna svenska inrikesnätverket
NEA-GRUPPEN anställda Cirka 50 orter 12 lokala bolag
Räddningstjänsten Skåne Nordväst
ITHU och arbetsgrupp Studentportalsnätverket
Årsredovisning avseende benign hysterektomi 2010 Återrapport från Gynop-registret Sammanställning av nationella data inrapporterade till Gynop-registret.
Roller för ledning och styrning av verksamhetsövergripande processer
Ett utvärderingsinstrument för Styrning, uppföljning och resultat
Elektriska Installatörsorganisationen EIO | EIO Medlemsservice AB. Doc.nr: Välkommen till EIO - vi skapar möjligheter till bra affärer.
Sammanhållen vård och omsorg om de mest sjuka äldre
Socialstyrelsens tillsyn
En presentation Göteborgs Försäkringsmäklare Per Dahlkvist AB Box GÖTEBORG Tel Mail
Det moderna svenska inrikesnätverket
Studentbostadssituationen – avrapportering till Forum för internationalisering Sveriges universitets- och högskoleförbund.
Svenskt Lantmäteri en viktig grund för det goda samhällsbygget
Tankar kring organisation för RSNV
Strategiska stråk och centrala noder för långväga gods
Risk- och sårbarhetsanalyser Handlingsprogram
Malmo Karlskrona Halmstad Vaxjo Kalmar Visby Jonkoping Linkoping Nykoping Gavle Falun Harnosand Lulea Vasteras NORRBOTTEN VASTERBOTTEN VASTERNORRLAND JAMTLAND.
Roger Rosbeck, S:t Örjans skolor, Stockholm –
Folktandvården Norrland
Geografisk IT utvecklingssamarbete Malmö, Helsingborg, Lund
BORIS Resultat 2009 BORIS – Barn Obesitas Register i Sverige
Visionary solutions, provided with care.
Värdegrund, Vision och Verklighet.
Attitydundersökning – Myrorna 2010
Vägen till en polismyndighet 2015
Roller för ledning och styrning av verksamhetsövergripande processer
Gemensam Folktandvård i Norrland?
Hastighetsnivåer i en attraktiv stad!
Samhällets krisberedskap – kommunen i fokus
Magnus Tenfält Chefläkare Närsjukvården Landstinget Halland
Hastighetsmätningar i tätort – metod och analys Anna Vadeby och Anna Anund.
KLM - Föreningen KLM-kommunerna i samverkan
Hearing om regeringsuppdrag avseende fjärrvärme Per Holm
Bra Akutmottagning Mål Tillgänglighet 30- och 180 min Etablera trygg och säker vård likvärdigt akut omhändertagande med likartade riktlinjer för vården.
Stockholm Jönköping Norrköping Helsingborg Göteborg Örebro Västerås Linköping Uppsala.
Försäkringsinformation 1
Primärvårdsforum Antibiotika Peter Iveroth.
Samverkan kring öppna data © KSL 2014 Text & form: gdz / mhe.
”Om vi fick bestämma” - Ett projekt om Barnkonventionen och varför barns och ungdomars delaktighet i musik- och kulturskolan måste stärkas.
Bygglärarkonferens Norrköping
SPUR-inspektioner Verena Sengpiel, MD PhD SPUR samordnare obgyn.
JÖRGEN QWIST, VD DELÅRSRAPPORT Q
Samarbetsavtal för försörjning av personliga hjälpmedel Samarbetsavtal för försörjning av personliga hjälpmedel –
ForskarFredag Vetenskapsrådet 18 april 2007 Cissi Askwall och Anders Sahlman.
Trafikverket startar den 1 april Varför bildas Trafikverket? Ett trafikslagsövergripande synsätt Ett tydligare kundperspektiv Stärkt regional förankring.
Analys- och redaktionschef, Cision Sverige Politikbarometern Glimtar från nära sex års studier av politiken i medierna, 8 juli.
Inrättande av Trafikverket 1 Info kring Trafikverkets organisation GNA
Attraktiv Hemtjänst - Ökat inflytande och självbestämmande för brukarna - Attraktiv arbetsplats för medarbetarna Information till funktionshinderråd.
BORIS dagen 25/ BORIS – var står vi? BORIS – Barn Obesitas Register i Sverige Viktoria Svensson / Claude Marcus BORIS styrgrupp.
Välkommen till Lexicon Väst
Presentera mig själv.
Stöd till riktade insatser inom området psykisk hälsa 2016
Konjunkturen i Gävleborgs län kv Mars 2017
Standardisering i energibranschen Förutsätter ett innovativt företag att grundläggande standardisering är på plats då omvärlden digitaliseras med ökat.
Risk- och sårbarhetsanalyser
-vad innebär det för oss inom Region Östergötland?
CKS -Centrum för Kunskap och Säkerhet-
Årlig revision av universitet och högskolor 2011/2012
Välkommen till Lexicon Väst
NYHETSSAJTER Mediekompaniet har unik kompetens om den digitala annonsaffären och är det mest heltäckande erbjudandet på marknaden, både vid direkta affärer.
NYHETSSAJTER Mediekompaniet har unik kompetens om den digitala annonsaffären och är det mest heltäckande erbjudandet på marknaden, både vid direkta affärer.
Distriktens egna förslag till sammangående.
Brith Isaksson, DMMS, Svensk Försäljning Motorer, Drivsystem, och Kraftkonvertering Organisation och strategiska områden.
NYHETSSAJTER Mediekompaniet har unik kompetens om den digitala annonsaffären och är det mest heltäckande erbjudandet på marknaden, både vid direkta affärer.
Länsteknik Utgångspunkten är att skapa största möjliga värde för patienterna och att systematiskt efterfråga vad kunden vill ha.
Projekt Bättre hälsa II
Kommundirektören och digitaliseringen
Presentationens avskrift:

Affärsutvecklare 112/Krisberedskap Roger Petersson Affärsutvecklare 112/Krisberedskap 1

Ny organisation baseras på enkelhet, tydlighet, kundfokus och möjliggör effektiv styrning – konceptuell bild Kunder Affärsområde: Säkerhet, Jourtele och Trygghetsjour Affärsområde: 112 och Krisberedskap Affärsområde: Räddning Affärsområde: Vård Produktion Teknik Centrala stödfunktioner Organisationen utgår från fyra kundbaserade affärsområden med ett tydligt kund- och resultatansvar Utifrån kundbehov samt övriga krav som identifieras i affärsområdena drivs övriga delar av organisationen – det skapas ett tydligt beställar-utförar-förhållande Inom resp affärsområde samt Produktion och Teknik drivs ett gemensamt utvecklingsarbete för att effektivisera och harmonisera verksamheten Ny organisation måste baseras på enkelhet, tydlighet, kundfokus och möjliggöra effektiv styrning – konceptuell bild För att säkerställa att vi skapar en kundfokuserad organisation som så inrättas fyra erbjudandebaserade affärsområden med ett tydligt kund- och resultatansvar. De nya affärsområdena är: 112 och Krisberedskap Räddning Vård Säkerhet, Jourtele och Trygghetsjour Detta innebär att kunderna har en kontaktyta mot SOS Alarm - Affärsområdet

Ny organisationsstruktur VD Centrala stödfunktioner AO: Säkerhet, Jour, Trygg AO: 112, Kris-beredskap AO: Räddning AO: Vård Produktion Teknik Tjänste-organisation Tjänste-organisation Tjänste-organisation Tjänste-organisation Affärs-utveckling Affärs-utveckling Affärs-utveckling Affärs-utveckling Försäljning Försäljning Försäljning Försäljning Kund-support Kvalitet och Patient-säkerhet Ny organisationsstruktur Affärsområdena organiseras på ett sätt så att de på ett enkelt, tydligt och kundfokuserat sätt kan möta kunderna inom respektive affärsområde. Varje affärsområde får ansvar för tjänsteägande och förvaltning, affärsutveckling, försäljning och kundsupport. Detta gör att alla beslut kommer att kunna tas när kunderna. 112 och Krisberedskap, Räddning och Vård har gemensam Kundsupporten som organisatoriskt ligger under 112 och Krisberedskap. Affärsområdet organiseras med en Affärsområdeschef som ansvarar för affärsområdet. Under denne finns sedan: Tjänsteorganisation Ansvar för tjänsteägande, förvaltning, utveckling och lönsamhet på tjänsteportföljen. Affärsutveckling Affärsutveckling ansvarar för utveckling av tjänsterna för att möta kundernas befintliga och kommande behov. Försäljning Ansvar för försäljning av definierade tjänster, kundansvar och upprättade avtal (inklusive driftsättning och fakturering). Försäljning ska även identifiera kundbehov och möjliga gap mot befintlig tjänsteportfölj. Kundsupport Ansvar för att hantera kundsupportärenden, proaktivt informera kunder vid behov samt att generera intäkter genom försäljning av definierade tjänster. Kvalitet och patientsäkerhet (endast AO Vård) Ansvar för att hantera vårdkvalitets- och patientsäkerhetsfrågor. Kundsupport1 För att skapa tydlighet och driv i organisationen ansvarar respektive affärsområde för tjänsteägande, affärsutveckling, försäljning och kundsupport1 – detta medför även att beslut kommer att tas nära kund 112, Krisberedskap, Räddning och Vård har gemensam Kundsupport i linjen under 112, Krisberedskap

Ny organisationsstruktur VD Centrala stödfunktioner AO: Säkerhet, Jour, Trygg AO: 112,Krisberds Ola Johannesson AO: Räddning AO: Vård Produktion Teknik Tjänste-organisation Gunnar Bergström, Örebro Ulf Strandberg, Karlstad Affärs-utveckling Roger Petersson, Växjö Björn Skoglund, Stockholm Ny organisationsstruktur Affärsområdena organiseras på ett sätt så att de på ett enkelt, tydligt och kundfokuserat sätt kan möta kunderna inom respektive affärsområde. Varje affärsområde får ansvar för tjänsteägande och förvaltning, affärsutveckling, försäljning och kundsupport. Detta gör att alla beslut kommer att kunna tas när kunderna. 112 och Krisberedskap, Räddning och Vård har gemensam Kundsupporten som organisatoriskt ligger under 112 och Krisberedskap. Affärsområdet organiseras med en Affärsområdeschef som ansvarar för affärsområdet. Under denne finns sedan: Tjänsteorganisation Ansvar för tjänsteägande, förvaltning, utveckling och lönsamhet på tjänsteportföljen. Affärsutveckling Affärsutveckling ansvarar för utveckling av tjänsterna för att möta kundernas befintliga och kommande behov. Försäljning Ansvar för försäljning av definierade tjänster, kundansvar och upprättade avtal (inklusive driftsättning och fakturering). Försäljning ska även identifiera kundbehov och möjliga gap mot befintlig tjänsteportfölj. Kundsupport Ansvar för att hantera kundsupportärenden, proaktivt informera kunder vid behov samt att generera intäkter genom försäljning av definierade tjänster. Kvalitet och patientsäkerhet (endast AO Vård) Ansvar för att hantera vårdkvalitets- och patientsäkerhetsfrågor. Kundsupport1 För att skapa tydlighet och driv i organisationen ansvarar respektive affärsområde för tjänsteägande, affärsutveckling, försäljning och kundsupport1 – detta medför även att beslut kommer att tas nära kund 112, Krisberedskap, Räddning och Vård har gemensam Kundsupport i linjen under 112, Krisberedskap 4

Ny produktionsorganisation baseras på tre geografiska produktionsområden med gemensam mottagning Norr Luleå Skellefteå Östersund Sundsvall Falun Gävle Samtliga SOS-centraler/produktionsenheter bibehålls tills vidare Tre geografiska produktionsområden med 5, 6 respektive 7 produktionsenheter inrättas En gemensam mottagning införs i respektive produktionsområde så att produktionsenheterna tillsammans kan verka som en virtuell central inom: 112 och Krisberedskap Räddning Vård Säkerhet Jourtele Trygghetsjour Norr Mitt Uppsala Västerås Stockholm Norrköping Örebro Karlstad Eskilstuna Mitt Ny produktionsorganisation baseras på tre geografiska produktionsområden med gemensam mottagning Syd Syd Jönköping Växjö Göteborg Halmstad Malmö

Ny produktionsorganisation Produktionschef Produktions-områdeschef: Norr Produktions-områdeschef: Mitt Produktions-områdeschef: Syd Nationell Produktions-ledning 24h Bemanning och Optimering Kvalitet och Miljö Bemannings-planerare Vårdchef Vårdchef Vårdchef Produktions-controller Lokala Produktions-enheter Lokala Produktions-enheter Lokala Produktions-enheter Statistiker Utbildnings-samordnare 6 stycken 7 stycken 5 stycken