 OM VI GJORDE SOM ALLA ANDRA SKULLE VI ALLTID FÖRLORA  MEN HJULET BEHÖVDE INTE UPPFINNAS  VÅGA TÄNKA SJÄLV....GÅ EGEN VÄG  SPELA, TÄVLA PÅ EGNA VILLKOR.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Brukarenkät Måltidssituation. Vilken avdelning bor du på? Avdelning 1.Sparven2(9%) 2.Vargtass2(9%) 3.Blåklockan2(9%) 4.Lindorna2(9%) 5.Skogsstjärnan2(9%)
Advertisements

Året var 2004, i en liten stad som heter Laholm, blev en trygghet totalt omkullkastad. En liten brun nallebjörn blev helt utkastad i kylan! Och blev liggande.
• Religionsvetare/Filosof • Forskare inom cyberreligion • Föreläsare/Debattör (etik.blogspot.com) • Distansstrategiskt ansvarig – Högskolan Dalarna Jan.
Hur kan jag vara viss om min tro?
Lee Esselström 2002 Min egen julkalender - stickade sockor på rad
Medelåldern för kvinnor
~ Den första mobiltelefonen ~
Vs..
Att leva med multipel skleros
Ny frikostighet Filipperbrevet. Paulus tar emot – och ger…  Tar emot Jesu tilltal  Ser klart  Får förlåtelse  Får förtroende.
Nivåanpassad träning För att inkludera alla
Patientenkät sommaren -13
Att kläcka och vaska idéer
Spänst 5 Veckors program för att förbättra din SPÄNST
Bohuslän-Dals Juniorgrupp 2010
PRUTA INTE MED DIG SJÄLV!
Personligt brev – din egen form av marknadsföring!
Vi vill sända denna lilla saga som en extra tanke till julen
FORTUNA FF – P95 Spelarbarometer. Spelarbarometer – Fråga 1 1.Vilken 1.Vilken är din målsättning med fotboll? 1.Har ingen 2.Träffa kompisar 3.Hålla mig.
Your Name I am Perfect and loved as i am Everybody Fits I Focus on my strenghts I am worth $ _________ a month Focus on your own goal 15 min SeeLiveFeel.
Hälsopedagogik- Vad är det ?
Hur bör samhället organiseras
Lösningsfokuserat arbetssätt
Den uppsats ni är på väg att skriva skall en vacker dag presenteras muntligt. I betygskriterierna för Svenska C står det att eleven, skall använda sig.
Mental träning Mål & Motivation
Bild 1 Välkomna! Lärarhandledning: 1.
Mental Träning Hallsberg Hockey – 96/97
Sälj mer till fler Andreas Jacobsson.
Mina erfarenheter av träning & tävling Orienterare Orienterare Friidrottare Friidrottare Idag Idag.
ATTRAKTIVARE ARBETSGIVARE
Grunderna - Från ett logiskt perspektiv André Bodin, Anders Edholm – 2011.
Vad är du för typ av person?
Workshop inför Projektet
Välkomna Föräldramöte EIF F01/ Sammanslagning av F01/02 Föräldramöte EIF F01/02 Bakgrund Förväntningar Dagsläget.
Information till föräldrar Madenskolan Hösten 2014
”Hur gör vi varandra bättre” IFK TUMBA FOTBOLL Ledarutveckling
Resultatfokus Den resultatfokuserade definitionen av en vinnare handlar om tre saker: resultat jämförelse med andra undvika misstag.
Projekt. Det körs liksom projekt överallt, det slösas med pengar men vad leder de egentligen till?
Ibland finns det gånger då man nog önskar att man inte blev fotograferad… ☻
Innehåll  Introduktion  Profeten Nuh (Noa)  Profeten Ibrahim (Abraham)  Profeten Musa (Moses)  Profeten ’Isa (Jesus)  Profeten.
”På egna vingar”. The route 15 mars Greece March 20th.
Debattera.
Mental Träning Värmlandslagen
Att sälja Lions Quest-kurser till skolor /14.
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
Ordkunskap Ord och begrepp som används för att uttrycka känslor, kunskaper och åsikter. Ords och begrepps nyanser och värdeladdning.
Varför frågar vuxna bara en gång och sedan nöjer sig med svaret ”bra”?
Stöd till en evidensbaserad praktik för god kvalitet inom socialtjänsten – brukarmedverkan vid brukarundersökningar inom LSS • • SKAPAD.
Pengar 1 Jacob Freij, Mogärdeskolan 4-9, Vetlanda –
SIM TEAM.
Datastrukturer och algoritmer VT © Anders Broberg, Ulrika Hägglund, Lena Kallin Westin, 2003 Bredden-först exempel ABCD EFGH IJKL MNOP = Obesökt.
Idrottsfysiologi, tränings- och tävlingslära 2 och träningslära 2
Talangprogrammet Antal aktiva med dokumenterad medaljkapacitet i sommaridrotter inför respektive år Finns det ett samband mellan pengar och idrottsliga.
Hälsopedagogik- Vad är det ?
Hjälper huvudverbet att ange tid eller modalitet
ERGONOMI Föreläsning 1 för ÅR
”… det är framför allt service och bemötande - och därigenom kundupplevelsen - som bygger ett starkt varumärke.” ur Skellefteå kommuns varumärke och image.
Leda Avdelning Leda Kår Ditt Personliga Ledarskap
Att inte ha någon egen agenda – aktivt lyssnade
Tränarträff 10/ Mästerskap 2011  VM ind Rotterdam 8-15/5  JEM Kazan 15-24/7  EM Gdansk 8-16/10  SOC 19-23/10  JVM Bahrein 13-20/11.
 Who frågar efter en persons (eller personers) identitet (vem dem är).  Who is he?  Who are they?  Who is coming?
FUNDERA PÅ: Vilken sida kommer att tippa neråt? Nu då? Varför? 10 kg20 kg 10 kg20 kg.
NO ÅRSKURS 7 EVELINA 90 timmar Vad kan du göra på den tiden? Kan du gissa varför 90 timmar står på tavlan?
Regler & strategi
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
Införa välfärdsteknologi Åsa Ericson. 2 HÅLLBAR STAD – ÖPPEN FÖR VÄRLDEN Kunskapen om och användandet av tjänster via teknik som kan bidra till ökad trygghet,
Olika sätt att resonera kring hur människor bör handla
Olika sätt att resonera kring hur människor bör handla
A. Speaking B.1. Reading B.2. Listening C. Writing.
Presentationens avskrift:

 OM VI GJORDE SOM ALLA ANDRA SKULLE VI ALLTID FÖRLORA  MEN HJULET BEHÖVDE INTE UPPFINNAS  VÅGA TÄNKA SJÄLV....GÅ EGEN VÄG  SPELA, TÄVLA PÅ EGNA VILLKOR  REVOLTERA MOT KONVENTIONER  SYMPATI för REBELLER

För varje ögonblick START ME UP

NKzVBKQg

 PÅ 40 MIN FÖRKLARA ALLT SOM GJORDES PÅ 14 ÅR..... ...JAG TÄNKTE UNGEFÄR SÅ HÄR ...VI GJORDE UNGEFÄR SÅ HÄR  ÄVEN REBELLER BEHÖVER STRUKTUR

 ANALYS  VISION/ER  KNOW-HOW  STRATEGI  PASSION  MÅL  Borde nog tänkt på dem..... .....Or Not

CONCEPTS PASSIONSTRATEGI PLANERING KNOW- HOW TEAM- BUILDING TEKNIK FYSIK MENTAL

 VAR ÄR VI, VAD KAN VI, VAD HAR VI ?  INGEN TRADITION  INGA RESURSER  INGA RESULTAT dåliga erfarenheter  VÄXANDE SPORT, J-ll, Läger, div erfarenhet  KUNSKAP OM DE BÄSTA  KNOW-HOW kanske  VILJA, SJÄLVFÖRTROENDE, VISIONER

 Om Japan bara hade Cubas spänst, Ryssarnas styrka, Tjeckernas smarthet, statistiken från Usa.....  Omöjligt  Det fick bli Vi helt enkelt!  Jag hade ju spelat, slagit Finland, lyft 220 kg, hoppat 115 cm, varit i Japan, Kina, tränat 2 lag/dag, GIH, biomekanik, psykologi.  Jag ville/skulle/kunde  Ett golv, madrasser, och sporthall 6.5 m fanns ju  Hela europa och världen väntade bara på att besegras  Rebeller i Diciplinerat Gerillaband

 IDÈER, NYTÄNK, okonventionell  TEKNISK APPROACH typ DAMER  LÅNGA SPELARE LIKA TEKNISKA  Inte Sommarstuga, Barn, Semester....Jobb?  SKAPA LAG/SPELARE...Inte ta ut lag  MAKE MORE OF LESS no money, no nothing  SE MÖJLIGHETER.... The Sky is the limit

 YOU CAN MAKE IT IF YOU TRY

 SÖK KUNSKAP/FÖRKLARING...ständigt  VAD ska göras  VEM ska göra  HUR ska det göras  VARFÖR ska det göras så  KAN det göras på annat sätt

 Utmaningen: Titta från alla vinklar  Bättre Teknik – Större Taktisk Ram sofistikerad  5 anfallare, 2 snabba, pipe, 50-back, unikt sr- system,spegelvänt anfallssystem, koordinatsys  CONCEPT för varje roll/basteknik/situation  Tall powermen play fast & technical  Biomekanisk approach  Styrketrän., prestationsträn., uthållig vb-trän  CONTROL TIME & SPACE = Slutprodukten

 UNGA SPELARE Formbara, Motiverade  MÅNGA DAGAR – LÅNGA PASS  NY TEKNIK, teknisk aspekt på allt  NY TAKTIK, VÅGA, individanpassad  SNABBHET tjäna tid  POWER INTE KRAFT  EXPORTERA SPELARE

 SYNTES AV TEKNISKA OCH TAKTISKA IDÉER  KONKRETA LÖSNINGAR  HELTÄCKANDE MOSAIK  DIN DAGLIGA TRÄNING, METODER  DINA FÄRGER DU MÅLAR TAVLAN MED  DIN FILOSOFI DITT SPEL  Hur jag/vi nu målade, byggde. Gjordes med....

LOVE IT LIVE IT SELL IT DRIVE IT DEDICATION

 ALLA VILL VINNA SITT MÄSTERSKAP  KORTSIKTIGA..... men i perspektiv  SKAPA NYA efter vägen. Skalper t.ex  KONKRETA inte relativa  STEG FÖR STEG  KVALA IN EM, VM, OS (övergriande)

 ??-81 My preparation. Spel, GIH, Träna lag, Jap...  82/83/84 START, EUROVOLLEY, EM.KVAL-83  85 1:a EM-SLUTSPELET, 8-9:A. EXPORT  86 JAPAN CUP, VM-KVAL. COLLECTING SCALPS  87 EM SEMIFINAL. DOPING  88 OS-KVAL ITA.. MONDOVOLLEY. OS KOREA  89 EM SILVER  90 VM-KVAL JAPAN. VM-SLUTSPEL BRASIL  91 EM SLUTSPEL. NYTT LAG PÅBÖRJAS  93 EM SLUTSPEL  94 VM-KVAL. VM-SLUTSPEL  95 EM-KVAL MED JUGOSLAVIEN  DET BLEV 5 EM, 2 VM OCH 1 OS  Paint it Black. Heart of Stone. Pain in My Heart  Därefter har EM blivit 16 och VM 24 lag, men 18 år utan svensk kvalificerat lag

 YOU CAN`T ALWAYS GET WHAT YOU WANT  BUT IF YOU TRY SOMETIME YOU JUST MIGHT FIND......

 VAR ÄR NI –resurser, spelare, kunskaper  VAD VILL NI vem/vilka avgör  VILKEN VÄG vem/vilka beslutar  =Analys – Vision - Strategi  TIDSHORISONT uthållighet  HUR, VEM/VILKA SKA LEDA  KONTROLLSTATIONER

 KUNNIG  SÄLJA  LYSSNA  BESLUTA  KONSEKVENT  STRATEGISK  KREATIV  SE INDIVIDEN  SKA LEDA!