Välkommen till frukostmöte med Connect Väst Morgonens föreläsare Erik Bick och Ulf Ledmyr
Kan alla sälja?
Sales Process
Kan alla sälja?
Plattform Kärnvärden Koncept Copyplattform Tone of voice Position Kunder Kanaler Varumärket
Plattform Kärnvärden – vår själ eller vår ambition Koncept – vår kommunikationsidé Copyplattform – vad vi skall berätta Tone of voice – hur vi berättar, vårt röstläge Position – hur vi förhåller oss till konkurrenterna Kunder – vilka och varför Kanaler – var finner och var når vi vår marknad Varumärket – vårt brand
Brand Företag Produkt Tjänst Marknad Relationen konstituerar brandet Relationen beskriver brandets själ
Brand 1.Existens – man vet att jag existerar 2. Attraktion – man vet vad jag är bra på 3. Försvar – man kan motivera varför köp 4. Utveckling – man rekommenderar mig 4+. ! – användarna blir en del av vårt brand
S P P* K + _ _ + Värde Lojalitet Från suspect till kund
värde lojalitet A B C D Kunder
Säljprocess (S – P – K) A B B C C D DE EF FG OSV
Sammanfattning Infoinsamling Analys Plattform Sälj S - P - K
Tack för att ni lyssnade Genvägen till försäljningsresultat