Välkommen till frukostmöte med Connect Väst 2010-03-11 Morgonens föreläsare Erik Bick och Ulf Ledmyr.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Marknadsekonomi eller planekonomi?
Advertisements

Svenska som andraspråk
Sellmasters affärsidé Vår affärsidé är att öka företagens försäljning och lönsamhet genom att veckovis coacha och träna säljare och säljkårer med tips.
Hålltider för dagen 9.00 Kaffe 9.30 Inledning, start
Bilden av oss – ett enat ansikte utåt Dialogforum våren 2010.
Biblioteken i Norrbotten.
AFFÄRSPLAN Elias Brander.
Workshop: Marknadsplan 10 september 2013 Lukas Åvall
BEANS NÖJD KUND INDEX (e-survey undersökning)
© Aduct AB voxpop ”folkets röst” ett webb-baserat beslutstödssystem.
Sellmasters affärsidé
Marknadsföring Bertil Grenströmer.
TuneShop Axel Gärkman Jag är en s.k. sångwriter. Jag komponerar och skriver sånger,som mina kunder sedan får använda.
Drömpriset ► 8000kr till förstapristagaren ”The best of the best” ► 4000kr till övriga kategorier  Bästa presentation  Bästa produkt  Bästa tjänst.
Cryptzone Group AB (publ) En ny vinkel för IT-säkerhet November 2010 Peter Davin, VD.
Grundkurs i marknadsföring
Intervju inför ViV-projektet.
STP-processen Segmentering Målgrupp (Targeting)
DRÖMPRISETDRÖMPRISET. Drömpriset ► 8000kr till förstapristagaren ”The best of the best” ► 4000kr till övriga kategorier  Bästa presentation  Bästa produkt.
Luncha & lär! Indirekt tal ii.
Skriv till jag säger stopp, sen läser ni upp.
Passion, Samhörighet och Kärlek
Läroplansträff Välkomna.
Leveraging the business Till slut kräver tillväxt att man rör sig från det tidigare affärsområdet. Denna strategi kan innebära risk. För att undvika en.
SOCIALA MEDIER PÅ RIKTIGT. VARJE DAG. #nopressurepå30minuter Presentation Chief Marketing and Communication Officer på Mynewsdesk.
Bygg upp min kyrka! Jesus Kristus är grunden Vi är Guds medarbetare
Affärsidé - företagets vägvisare
När ska man använda de och när ska man använda dem.
ATTRAKTIVARE ARBETSGIVARE
Hur lång är en timme?.
Sandwich låglaktos Vår nya målgrupp. Du lär dig av chefen Sälj mycket. Bearbeta befintliga kunder. Öka yta. Vi är bäst. Och sådan saker.
Workshop: Marknadsplan 14 oktober 2014 Lukas Åvall
(Företag LOGGA) Ett steg in i framtiden (Kundens Logga)
Varmt välkommen!. Jag heter... och mina förväntningar...
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
Organisation / företag:
Telecomfakta 026 –
custice . fakta . presentation
BEANS NÖJD KUND INDEX 2014 (e-survey undersökning)
Mamut Salesmodel Pär Svärd. Agenda Mamut Salesmodel Mamut Salesmodel Hvorfor Mamut som samarbeidspartner? Hvorfor Mamut som samarbeidspartner?
21 januari 2013 BMÖ Operations and Innovation Management.
Upplägget av delkursen massmedia:
Affärsidé Den yttre affärsidén Vad skall produceras ?
Marknadsföring av Projekt X
Agenda Produktutveckling Patent Entreprenörskap Affärsplan.
Työelämävalmiuksia | Yrittäjyyskasvatusta | Oman talouden hallintaa Verksamhetsplan.
Introduktion till varumärken Introduktion till varumärken.
Scope Vad vi intygar Gabriel Bosaeus Scope Vad sägs om scope.
Hur får vi människor att resa mer kollektivt och mindre med den egna bilen? Välkommen!
Lärande samtal Utse en gruppledare som leder samtalet och håller tiden
Vad gör Almi?.
Vendingfakta 026 –
Minirapport: Mentor4Research 2007 Forskare: Erik Lindahl Center for Biomembrane Research Stockholms Universitet Mentor: Elisabeth Lindner Octapharma AB.
Från ord till handling.. Varför entreprenörskap? Rustas för framtiden. Entreprenöriellt lärande. Inga givna svar, skapar kontaktnät. ”Tasigförsamhet”.
Att tänka på vid uppstart av vattenbruksföretag (RAS-odling)
BEANS NÖJD KUND INDEX 2015 Resultat från webbenkät.
1:1 H2000 Praktisk marknadsföring 1 – att marknadsföra i butik Kopiering tillåten © Liber AB 1:1 Vilka behov har mina kunder? Vilka kunder vänder jag mig.
BYGG VARUMÄRKE & KUNDRELATION
 Växte fram gradvis – den var inte planerad  Viktigt att det finns marknad, dvs köpare och säljare samt kommunikationer  Det fanns i Storbritannien.
9:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Marknadsplanens delar Nulägesanalys – Var står vi och vad innebär nuläget för oss? Mål – Vart vill vi?
Klimatfrågan – en undersökning bland börsföretag Världsnaturfonden Christer Boije P
MARKNADSFÖRING Marknadsföring är allt arbete som utförs i ett företag i syfte att föra en vara eller tjänst från producent till konsument.
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
Affärside Mohammed Ibrahim.
KAPITEL 9 Pris och moms.
Produkt, pris, plats och påverkan
Marknad, målgrupp och mål
Kundens röst (Voice of the Customer VOC)
UF Ett år som företagare Företagande och arbetslivskunskap i praktik Timme – Affärsverksamhetsplan.
Företagets intressenter
Presentationens avskrift:

Välkommen till frukostmöte med Connect Väst Morgonens föreläsare Erik Bick och Ulf Ledmyr

Kan alla sälja?

Sales Process

Kan alla sälja?

Plattform Kärnvärden Koncept Copyplattform Tone of voice Position Kunder Kanaler Varumärket

Plattform Kärnvärden – vår själ eller vår ambition Koncept – vår kommunikationsidé Copyplattform – vad vi skall berätta Tone of voice – hur vi berättar, vårt röstläge Position – hur vi förhåller oss till konkurrenterna Kunder – vilka och varför Kanaler – var finner och var når vi vår marknad Varumärket – vårt brand

Brand Företag Produkt Tjänst Marknad Relationen konstituerar brandet Relationen beskriver brandets själ

Brand 1.Existens – man vet att jag existerar 2. Attraktion – man vet vad jag är bra på 3. Försvar – man kan motivera varför köp 4. Utveckling – man rekommenderar mig 4+. ! – användarna blir en del av vårt brand

S P P* K + _ _ + Värde Lojalitet Från suspect till kund

värde lojalitet A B C D Kunder

Säljprocess (S – P – K) A B B C C D DE EF FG OSV

Sammanfattning Infoinsamling Analys Plattform Sälj S - P - K

Tack för att ni lyssnade Genvägen till försäljningsresultat