ISEC Services Roadmap Presenterat av: Christian Nyberg Carl-Fredrik Svensson.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Arbetet med anmälningsavgifter
Advertisements

Synpunktssystem Vilka ändringar har gjorts i riktlinjen för synpunkthanteringen? Vad innebär ändringarna för dig som arbetsledare? Synpunkter som grund.
Svenska Volkswagen Finans
Pedagogisk verksamhetsidé
Varför är det viktigt att mäta?
Kommunikation som påverkar Göteborg 4 oktober 2012 Välkommen!
Träddiagram - ett sätt att ta fram aktiviteter och prioriteringar för hur man ska jobba med ett visst område.
Affärsplaner för samhällsentreprenörer?
Examensarbete - ett projekt
VÄRDEGRUNDSARBETE Åmålsgården, Åmåls Kommun
Presentation av Tehusprojektet
Pedagogisk dokumentation i det systematiska kvalitetsarbetet
CINERGY – kreativ samverkan och verktyg för regional tillväxt Regionala nämnden 14 september 2011.
Användarföreningsmöte 8 maj 2014
Avalon Information Systems Vi är IT-företaget som behärskar framtagning av information och utveckling av konkurrenskraftiga IT-system. - Produktinformation.
Samordnare Digital agenda Västra Götalands län
VISION Kommunplaner – strategisk planering
Affärsintegration och Asset Management
Pedagogiskt ledarskap
En introduktion till SEB Way
Läroplansträff Välkomna!.
Svensk Handels indikator på optimismen och framtidsförväntningarna bland handelns företag Handelsbarometern Svenskt Tenn, Stockholm Foto: Björn Mattisson.
If you want to build a ship, don´t herd people together to collect wood and don´t assign them tasks and work, but rather teach them to long for the endless.
BPSD-registret -nuläge 24 oktober 2012
BILDA + SENSUS SENSUS + BILDA. Beslut och vision Utgångspunkter för en vision -att möta en omvärld i förändring -tillsammans är vi så mycket mer -utgångspunkter.
Mål- och resultatstyrning
Utvärdering av processmognad
Utbildarutbildning Ny organisation fr o m 1/ IdrottOnline (5 personer) IT/Drift (5 personer)
Personal i omsorg och vård för äldre undersköterskor och vårdbiträden Utgör 85 procent av personalen i omsorg och vård för äldre 4,4 procent av.
1 Läns- regionförbunden 16 mars 2010 Plattform för evidensbaserad praktik inom socialtjänsten.
Att lyckas med produktionssättning av Ladok3
Konfigurationsanalys Cosmic. ”Agenda” Sammanfattning Bakgrund Metodik/Angreppssätt Avgränsningar Resultat Observationer Slutsats och rekommendationer.
Öppen diskussion angående stöd för PDL Av: Thomas Engdahl.
1 onTarget project management TM VÄLKOMNA EFFEKTIV KOMMUNAL E-FÖRVALTNING INKLUSIVE SKOLPORTAL Microsoft och Sigma.
Att tillsammans påverka!
ÅRJÄNGS KOMMUN Välkomna till Fokusgrupp i Projektet CREARE VIVERE finansierat av Europeiska Socialfonden.
Rapportmallar Presenterat av: Fabian Lindegren Johan Andersson.
Geografiskt referenssystem, Nuläge och framtid
Nya föreskrifter och allmänna råd
FORUM 3: PPT material Instruktioner De efterföljande PPT bilderna kommer att guida gruppen igenom Forum 3 med presentationer och övningar steg för steg.
21 januari 2013 BMÖ Operations and Innovation Management.
Kunskapsöverföring och kunskapsutveckling Erfarenheter från Uppsala stadsbibliotek.
WORKSHOPS - Effektiv Miljötillsyn – ett Projekt för Ökat Lärande och Hälsa.
Sekreterarrollen i förändring
Viktigt när du upphandlar molntjänster
NU-sjukvården. Tiderna förändras Krav och förväntningar ändras samtidigt som sjukvården utvecklas och förändras. Det är dags att tänka nytt.
1 L U N D S U N I V E R S I T E T Forskningsplattform Förnyelse av tjänstebaserade, komplexa system Gunilla Jönson Fredrik Nilsson Lunds Tekniska Högskola.
Ledarskap - Kompetens – Delaktighet
Enheten för regional tillväxt, Näringsdepartementet
Systematiskt kvalitetsarbete i förskolan
Stimulansbidrag för regional utveckling i samverkan inom eHälsa 2013.
Leda Avdelning Leda Kår Ditt Personliga Ledarskap
Lunds universitet / Samordnat IT-stöd vid LU / Mars 2010 NETinfo-möte Samordnat IT-stöd Lunds universitet Johnny Nilsson, PL Birgitta Lastow,
Affärsplaner för samhällsentreprenörer? Distanskurs i SHE 4 april 2011 Fredrik Björk, Malmö högskola.
Synpunkter och klagomål kontra erfarenheter och upplevelser? Om vi tar emot patienter och personals erfarenheter och upplevelser som synpunkter och.
Kvalitetsutveckling - administrativa processer
LEAN Historia. Lean har sina rötter i Japansk industri och det man främst då tänker på är Toyota som på 1930-talet började att tillverka bilar. Andra världskriget.
Nu ska jag/vi jobba smartare. Hur gör man då?
Framtidskartläggning
Presentation Förbundsmötet 2016 Etapp 1, Organisationsutredning.
Kvalitetsarbetet under och framåt. Arbets- och företagsenhetens kvalitetsarbete Affärsmässighet Kunden är alltid i fokus! Nacka kommuns kvalitetsarbete.
Callcenter i fokus 2012 Att tänka nytt kring syftet med Call Centers Siv Liedholm Neil Sandy The Systems Design Group.
GDPR - General Data Protection Regulation
Vägledning 5 steg för att följa Dataskyddsförordningen
En workshop framtagen av Scillani Information AB
Omställningen av hälso- och sjukvården
Ledningens genomgång: Informationssäkerhet Mall där allt underlag finns i denna presentation Datum 2018-XX-XX.
Nästa generation webbtidbok är behovsdriven
ArtDatabanken Till styrmodell .
Förbättra klubbkvalitet
Presentationens avskrift:

ISEC Services Roadmap Presenterat av: Christian Nyberg Carl-Fredrik Svensson

Agenda Vad är ISEC Services? Nuläge Vägen framåt Diskussion

SECURA Systems Services

ISECs vision The innovative supplier of asset management services and software to the financial industry

Tjänst– och produktutbud

ISEC Services Outsourcing av en eller flera av följande administrationsfunktioner; Riskanalys: Bokslut och rapportering: Back-office: Pre- och Post trade compliance enligt fondreglementet Risksimulering & stresstester Myndighetsrapportering Bokslut för fonder Skatterapportering Myndighetsrapportering KYC och AML NAV MiFID och riskrapportering Instruktioner till depåbank och mäklare Kundrapportering Administration av värdepappersdata

Agenda Vad är ISEC Services? Nuläge Vägen framåt Diskussion

Nuläge Administration Antal fonder: 85 st (+4%)   Kraftig volymökning från existerande kundbas Sju nya kunder det senaste året Sex nya medarbetare hos ISEC Services det senaste året Senaste året stor fokus på att förbättra och utöka IT-hostingen. Anläggningen i Sätra sjösatt. Administration Antal fonder: 85 st (+4%) AuA: 76 554 000 000 (+28%) Hosting: AuM: 115 585 000 000 (+405%) Ytterligare signerade hostingavtal: AuM: 35 000 000 000 SEK Anställda: Administration: 12 personer Fondhandel: 2 personer Risk: 3 personer IT: 2 personer Hotel/Ledning: 3 personer * Siffror från 2014-04-30 * Förändring inom parentes sedan årsskiftet

Agenda Vad är ISEC Services? Nuläge Vägen framåt Diskussion

Fokusområden - Vägen Framåt Vi har analyserat vår incidentloggsdatabas och kartlagt fel som vi gjort historiskt. Baserat på den informationen så har vi framförallt vi två angreppssätt; Vad vi kan förändra idag - Hur kan vi förändra vår arbetsgång för att minimera felen Vad vi kan förändra i SECURA – på kort och lång sikt.   Det mesta av det vi gör just nu handlar om att förbättra kvalitén, öka säkerheten och höja effektiviteten. Detta har resulterat i fem huvudområden; Organisation Systemutveckling VP-Kurser ISAE 3402 Kommunikation

Tydligare organisation Vi har under de senaste åren jobbat mot ett en tydligare struktur inom services där ambitionen är att höja effektiviteten och öka kompetensen. Detta arbete har aktualiserats och påskyndats i takt med sammanslagningen av bolagen samt tillståndsansökan till FI.   Skapa bättre förutsättningar för nyanställda Kritiska arbetsmoment läggs på senior personal i större utsträckning än tidigare Eventuellt samarbete med utbildningsinstitut som har specialiserade utbildningar inriktade mot värdepappersmarknaden

Systemutveckling  ISEC Services har det senaste halvåret fått alltmer utvecklingstid för att förbättra SECURA. Det finns en kortsiktig, medellång och långsiktig plan med att anpassa SECURA för ISEC Services.   På kort sikt handlar det om varningar vid avvikelser samt bättre avstämningsfunktionalitet och underlag. De utvecklingsinsatser som är på medellång sikt är framförallt ett större fokus på integration mot depåbankerna, hantering av Corporate actions och trade matching. På lång sikt strävar vi efter gemensamt värdepappersregister, multibokningar över flera miljöer och automatiska avstämningar - så att vi endast behöver jobba med avvikelser.

VP-Kurser Pågående projekt tillsammans med ISEC Systems för att förbättra systematiken i kurshanteringen i syfte att öka säkerheten och effektiviteten i kurshanteringen. Inga onödiga kurshämtningar ISEC Services har slutit avtal med Bloomberg Data Licence och ambitionen är att Bloomberg kommer att bli primär kurskälla. Slutkurser från Bloomberg i alla miljöer Minska den manuella hanteringen och antalet kurskällor, både för slut- och värderingskurser  

ISAE 3402 Processer    ISEC Services påbörjade arbetet med att kartlägga alla viktiga processer för de tjänster vi utför. Sommaren 2011 togs de i bruk. Sedan december 2013 så har arbetet med att förnya och utveckla dessa påbörjats. Ambitionen är att processerna ska förenklas och förtydligas samt att bättre Nyckel- och supportkontroller tas fram. ISEC Services Checklistan/Process Compliance Tool spelar en allt större roll i de nya processerna. Målet är att i höst genomgå en ”Type 1 audit” på dessa processer. Det innebär att processerna kommer att utvärderas – om ni följer dessa så uppfyller ni de mål ni vill uppfylla. Sedan hoppas vi kunna genomföra en ”Type 2 audit” i Q1 2015. Denna audit innebär att man kommer att kontrollera att ISEC Services jobbat enligt processerna. Att det underlag och de nyckel- och kontrollpunkter som finns är dokumenterade och utförda. Ansvaret mellan ISEC Services och kund kommer att förtydligas - vad är kund skyldig att göra och när.

Kommunikation Vi vill ha regelbundna möten med alla kunder. Vi har ett behov att få veta vad ni tycker och tänker, vilka problem ni upplever. Sånt vill vi fånga i tid, innan saker blir ett problem. Vi kommer också att bil tydligare med vad vi gör och när vi ska göra det samt vad som krävs av er som kunder. Sen är ni välkomna att höra av er när ni vill och vi är mer än gärna villiga att höra vad ni tycker om det vi levererar. Vad ni uppleverar är mindre bra och vad vi bör fokusera på i framtiden. Maila eller ring!

Agenda Vad är ISEC Services? Nuläge Vägen framåt Diskussion