Varför är det viktigt att mäta?

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
låt oss presentera SLIDEPLAYER.SE
Advertisements

Uppföljning som verktyg Magnus Lagercrantz För ett samhälle där alla kan delta på lika villkor oavsett funktionsförmåga.
En presentation av ett unikt system
“Tänk över det här...” Klicka med musen för att se bildspelet...
Inloggning Mobil Administration Finns på Ange ditt användarnamn och PIN-kod. Klicka på OK. Ett SMS skickas till din mobil.
Klicka för att byta bild när bilderna stannat
Råby-trivsel Råby-trivsel är ett kooperativ som arbetar i Råby Rönö, mitt i den sörmländska landsbygden. Råby-trivsel hjälper dig med catering vid fester,
Webbaserat reseräkningssystem
Kanske Gud vill att vi ska träffa några människor som är fel för oss innan vi träffar den som är rätt, så att vi är medvetna om hur tacksamma vi ska vara.
OLA Det tävlingsadministrativa systemet Javaapplikation Klient-Server
Vad är Envi-Card? - Ett effektivt intranetverktyg som underlättar
Työelämävalmiuksia | Yrittäjyyskasvatusta | Oman talouden hallintaa Affärsidé Affärsidé Personal PersonalRådgivare.
Affärsplaner för samhällsentreprenörer?
Wikinggruppen Presentation av ”WIKING SMS” – Effektivisera din verksamhet.
Domarassistenten.com - en introduktion för domare
Mobila anknytningar med Springmobil
Ett webbaserat rekryteringsverktyg för alla branscher!
Enkel Tidrapportering på nätet.
SSQ12-B Instruktioner Namn Datum Ålder
Problemsnack eller bygga lösningar.
Skapa ideala kundprofiler
Personal-utnyttjande
Ncg | sweden om | navigator media Oskar Kristiansen
Pedagogisk dokumentation i det systematiska kvalitetsarbetet
Kvalitet och inflytande i förskolan och skolan
Marknadsföring Bertil Grenströmer.
Välkommen! Effektiv och professionell telefoni med Vision 80/20 CC Michell Grip
Insamling med betalnummer Roberth Nilsson 2 september 2013.
Intervju inför ViV-projektet.
Information Livsstilsportalen.
Ålder Namn Datum SSQ12 SSQ12 Instruktioner Jag använder en hörapparat (vänster öra) Jag använder en hörapparat (höger öra) Jag använder två hörapparater.
Schenker Air & Ocean E-lösningar för sjö- och flygtransporter
Mindfulness – en hjälp på vägen
Studenter Lär Av Studenter ”SLAS”
Brukarenkät IFF Brukarundersökning individ, familj och funktionshinder (IFF) hösten Sammanlagt svarade 185 brukare på enkäten. För IF så var.
Att tala för att övertyga
Passion, Samhörighet och Kärlek
Studenter Lär Av Studenter ”SLAS” Karim Daho Januari 2007.
EBP Barn o unga Kunskap till praktik Psykiatri Funktions hinder Bättre liv E-hälsa Regional stödstruktur Våld i nära relationer Koh I Noor Barn och unga.
Ver 1.0 Välkommen till bridgelärarutbildning Allmänpedagogik Bosön Kursledare Bengt Nygren.
Frånvarorutin i förskolan
Marknadsförarens mall för att skapa köpares persona!
Nätbaserade kurser.
EN MODELL FÖR SAMVERKAN:
Öppen diskussion angående stöd för PDL Av: Thomas Engdahl.
1 onTarget project management TM VÄLKOMNA EFFEKTIV KOMMUNAL E-FÖRVALTNING INKLUSIVE SKOLPORTAL Microsoft och Sigma.
Bygg strukturen Skapa en kunddatabas på företagsnivå
Marknadsförarens mall för att skapa köpares persona!
Ingrid Lindberg, Elin Carlson och Stefan Frisk Medicinkliniken Eksjö
Enkäten Arbetsmiljöundersökning. Enkät - Massor med problem  Er ”klient” har massor med problem. Ta fram de tre viktigaste.
Anställningsintervjun
Nätmobbning/Cyberbullying
Diskussionstillfälle 4
Työelämävalmiuksia | Yrittäjyyskasvatusta | Oman talouden hallintaa Verksamhetsplan.
”Ett ledningssystem är ett verktyg för företaget att nå framgång”
pedagogisk dokumentation
Affärsplaner för samhällsentreprenörer? Distanskurs i SHE 4 april 2011 Fredrik Björk, Malmö högskola.
Jobbansökan När du ska söka ett jobb är det viktigt att fundera över på vilket sätt du matchar de kvalifikationer som efterfrågas i platsannonsen. Skriv.
DEMOKRATI Skriv ner dina tankar kring begreppet Demokrati. Vad betyder det för dig? Vad tänker du när du hör ordet? Går det att föreställa sig hur det.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Swebus AB Trafikslag: Buss Sträcka: Umeå – Mo i Rana.
Palliativregistrets värdegrund Jag… och mina närstående är informerade om min situation är lindrad från smärta och andra besvärande symtom är ordinerad.
Synpunkter, klagomål och beröm
PROJECT NO – UK/13/LLP-LdV/TOI-624
Välkommen till Brunna, Gröna Lund och Stamvägens förskolor
BEANS NÖJD KUND INDEX 2015 Resultat från webbenkät.
Framtidskartläggning
Ska Sverige ha dödsstraff eller inte?
Presentationens avskrift:

Varför är det viktigt att mäta? Kommer våra kunder i kontakt med oss? Använder vi vår befintliga personal på bästa sätt? Har vi rätt öppettider? Vart och när tappar vi samtal? Förlorar vi kunder/intäkter p.g.a. dåliga svarstider? Utnyttjar vi vår plattform på bästa sätt? För att vara rätt antal personer vid rätt tillfälle. Sätta fokus på kommunikationen och tillgängligheten i organisationen.

Vad är Meridix Studio? Meridix Studio är ett webbaserat verktyg som används av många företag och myndigheter runt om i Sverige för att på ett enkelt sätt kunna presentera, analysera och följa upp er kommunikation. Enkla standard rapporter som alla kan använda och förstå. Avancerade rapporter som låter er gruppera och analysera er statistik. Skapa prenumerations rapporter som skickas ut automatiskt till din e-mail. Detaljerade samtals specifikationer med bl.a. alla nummer som ej fått svar. Möjlighet att låta alla användare att mäta sin egen anknytning och/eller grupp. Ingen installation ute hos kunden utan tjänsten ligger i ”molnet” som en hostad lösning och användarna kommer åt information via internet.

Meridix används av många stora företag och myndigheter runt om i Sverige. Bland annat..

När ringer det hos oss? Per tid på dygnet För att kunna ha en bra service mot era kunder krävs det att ni vet när de försöker komma i kontakt med er. Detta gäller både sett över dygnet men även t.ex. vilka veckodagar det ringer mest. Med Meridix så kan man alltid se informationen per tid på dygnet, datum, månad, år, kvartal, vecka samt veckodag. Per veckodag Per månad Per tid på dygnet Besvarade från externa nummer Ej besvarade från externa nummer Besvarade från interna nummer Den genomsnittliga väntetiden innan svar

Hur ser vår utgående trafik ut? När ringer vi utgående samtal? Hur mycket ringer vi till externa nummer? Hur mycket ringer vi till interna nummer? Hur långa utgående samtal har vi? Med Meridix så kan man alltid se informationen per tid på dygnet, datum, månad, år, kvartal, vecka samt veckodag. Utgående samtal till externa nummer Utgående samtal till interna nummer Den genomsnittliga samtalstiden för utgående samtal

En förutsättning för att kunna förbättra er tillgänglighet är att ni enkelt kan identifiera vart ni tappar samtal. Meridix låter er enkelt göra grupperade rapporter för att snabbt kunna se vilka anknytningar eller grupper som ej besvarar samtal. Dessa rapporter kan sedan prenumereras på så de skickas ut automatiskt utan att man behöver gå in i systemet och skapa dem. Besvarade från externa nummer Ej besvarade från externa nummer Procent ej besvarade från externa nummer Den genomsnittliga väntetiden innan svar för samtal ifrån externa nummer De samtal som väntat längst innan svar eller innan samtalet avslutats

Ta ut detaljerade listor på alla samtal Lista filtrerad på alla obesvarade samtal till en ACD grupp Ta ut detaljerade listor på alla samtal Alla samtal som presenteras i Meridix kan presenteras i en samtals specifikation som kan filtreras på samtalslängder och om de blivet besvarade eller ej. Ni kan t.ex. varje dag gå in och se vilka kunder som försökt komma i kontakt med en ACD grupp utan att fått något svar.

Ledning Användare Telefoni ansvariga För att sätta fokus på kommunikationen och göra förbättringar inom organisationen så är det viktigt att man sprider rapporterna till användarna som faktiskt kan påverka situationen. Man kan väldigt lätt sätta upp automatiska rapporter som skickas ut per dag/vecka/månad och som innehåller rätt nivå av information. Den telefoniansvarige på företaget kan få en detaljerad rapport per användare, användarna kan få enklare rapporter för deras egen anknytning/grupp medans ledningen endast får information om total situationen på företaget.