Allt lyckas vid servicepunkten!

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Pilotprojekt för Digitalt Stöd i samverkan, H2O. Vad har vi lärt oss? Digitalt stöd ökar valfriheten och tryggheten för våra brukare, bibehåller kvalitén.
Advertisements

Vad är egentligen ett samhälle? Hur skulle ni definiera ordet samhälle? Dvs när vi pratade om ett samhälle sist, vad pratade vi om då? Ta ngn minut och.
Opinionsbildning och påverkan i stort och smått. Varför beslutsfattarna ska lyssna på Företagarna?
GK Kundportal Dina fastigheter – dina anläggningar – våra uppgifter GK Kundportal 1.
Uppgradering av Cosmic april planerar vi att uppgradera till en ny version av Cosmic, som kommer att ge oss många nya möjligheter. Samtidigt är.
Förväntningar! – BIM Alliance? BIM Alliance är en sektorsdriven ideell förening som arbetar för bättre samhällsbyggande med hjälp av BIM Med hjälp av BIM.
Namn på tillfället (kan skrivas på flera rader) Namn på den som presenterar Datum xx.xx.2016.
Landstingsfullmäktiges hälso- och sjukvårdsberedningar Det finns fyra beredningar: öst, nord, syd och mitt. Beredningarna består av förtroendevalda.
Nyutveckling Stöd och behandling 2016 Samverkan mellan SKL, Inera och 1177.
Arbetskraftskoordinator - för sysselsättning och arbete Medfinansierats av Europeiska socialfonden
I detta projekt var uppgiften att konstruera en av flera plattor som tillsammans formar en mindre ”stad”. Denna stad ska vara en plattform för mindre.
Information och kontakt:  Hur nöjd är du med Informationen du får i nyhetsbrev från Hjälpmedelstjänsten:
SMART KOMMUN I NACKA: ENKEL OCH ÖPPEN VÅRT MÅL ÄR ATT BLI BÄST PÅ ATT VARA KOMMUN.
Färdiga e-tjänster för att effektivisera er hantering kring ENSAMKOMMANDE BARN Under 2015 kom ensamkommande barn och unga till Sverige för att söka.
Bästa utveckling för alla
… … … … … … … … … 5. VIKTIGA UPPGIFTER PARTNER KUNDGRUPP VÄRDELÖFTE
Digitalisering, flera begrepp i samma term
Viktoria Hagelstedt, verksamhetsutvecklare CSN
Logoslide – Finns även med blå bakgrund
Titel 92 punkter Av Namn Efternamn, Namn Efternamn, Namn Efternamn och jag förstås allt i 36 punkter Grupp X.
Fastighetsbranschens knäckfrågor för en framgångsrik digitaliseringsresa Patrik Larsson, Meta.
Gymnasiearbete 100 p.
Formativt lärande.
Service, service, service!
Information för it-handledare i pensionärsföreningar
Patientlagen ger utökad valmöjlighet
Dataskyddsförordningen – och vårt arbete utifrån den
Filmanalys.
Den digitala resan är påbörjad
Kompetensförsörjningsgruppen presenterar
Genomgång av Verifiering av tjänsteproducent
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Kommunikationsplan Bilaga 11 till överenskommelsen mellan Hudiksvalls kommun och Arbetsförmedlingen gällande samverkan för att minska arbetslösheten.
IT verksamhetens satsning utifrån IKT.
Johanna Sandahl Delegationens arbete, regeringens planer och
Handelshögskolan vid ÅA Utbildningslinjen för ekonomi
Strategisk styrning av informationshantering och verksamhetsstöd inom miljöområdet Johan Westman Naturvårdsverket, GD-stab Naturvårdsverket.
Sökes: CNC-operatör Har du kompetensen har vi arbetstillfället!
Närvaro Närvaro
Sunet Connect / Adobe Connect & Zoom
Vi gör Sverige rikare genom att få människor och företag att växa
Elliot Dahl Maria Karlsson.
planerare Kaarlo Saukonpää Utbildningsstyrelsen
Så enkelt som möjligt för så många som möjligt.
Verktyg för att jobba med OSA
Vässa SAM med hjälp av IA-systemet
Förskrivarutbildning Hjälpmedel vid rörelsenedsättning
Vad är ett system? "Ett system är ett nätverk av ömsesidigt beroende komponenter (fristående uppgifter, människor eller processer) som arbetar tillsammans.
Förskrivarutbildning Kommunikations- och kognitionshjälpmedel
Statsbidrag till studieförbund 2017
Erfarenheter av dynamiskt Inköpssystem
Mobiltelefonins utveckling
Smartare möten – effektivare uppföljning
Enkät i gymnasieskolan
ARBETSMODELL FÖR PLANERING AV DISKUSSIONEN
Välkommen till det nya PowerPoint
Vad är viktigt för dig? Att designa tjänster utifrån behov
Samordnad hantering Inledande utgångspunkter
Framtidens vårdinformationsmiljö Webbutbildning
Hållbar utveckling måste vara
Utvärdering och utveckling av föreningens motionsverksamheten
WCAG-checklistan Så här ska du använda checklistan.
Mobil incheckning och betalning
Gymnasiearbete 100 p.
Navigatorn.
Enkät i gymnasieskolan
Ett komplement till vårdens övriga hälsofrämjande arbete
HÅLLBARA LIVSSTILAR - Hur du lyckas med insats & utvärdering
ÅP / Lektion 4 Problemlösning
Återkoppling.
Presentationens avskrift:

Allt lyckas vid servicepunkten!

Lagen om samservice inom den offentliga förvaltningen viktigaste målsättningar Att genomföra en övergripande modernisering av samservice- lagstiftningen, dock så att det avtalsbaserade myndighets- samarbetet bevaras som grundprincip. Att stöda digitaliseringsutvecklingen och den digitala kommunikationen. Att förenhetliga handlingssätten och praxis som tillämpas vid sam- servicen samt att göra myndigheternas digitala tjänster och guidningen och stödet i anslutning till dem till en central del av samservicen. Att möjliggöra samservice även på andra ställen än endast vid serviceställen som finns i fasta lokaler. Garantera att kostnaderna för samservicen fördelas enlig självkostnadsprincipen. Att förnya det avtalsbaserade samservicesystemet så att de goda erfarenheter som utvecklats och piloterats i samband med beredningen av Kundservice2014-projektet kan införlivas i samserviceverksamheten.

Vi får och ger mera tillsammans Tillsammans kan vi skapa den bästa myndighetsservicehelheten i Finland. Allt lyckas! Enkelt att delta – inget tvång Nya idéer och flexibla verksamhetsmodeller Kostnadseffektivt och kundvänligt Nätverk, personal och verktyg finns färdigt

Ny handlingsmodell för den gemensamma samservicen

Allt lyckas vid servicepunkten – så här: Servicepunkten fungerar på kundens villkor suomi.fi DIGITAL ÄRENDEHANTERING självständigt eller med hjälp av en servicerådgivare DISTANSSERVICE självständigt eller med hjälp av en servicerådgivare MÖTE MED EN SAKKUNNIG Tillsammans med en sakkunnig hos serviceproducenten ÄRENDEHANTERING HOS EN SERVICERÅDGIVARE Rådgivning om den offentliga förvaltningen Blanketter som fyllts i för hand skannas och skickas med e-post till serviceproducenten

Allt lyckas så här enkelt vid servicepunkten: MANUELL ÄRENDEHANTERING MED EN SERVICERÅDGIVARE DISTANSSERVICE suomi.fi KOMMUNIKATION MED EN SAKKUNNIG HOS SERVICE-PRODUCENTEN DIGITAL ÄRENDEHANTERING DISTANSSERVICELÖSNING/ TIDSBESTÄLLNINGSSYSTEM Suomi.fi Serviceproducentens operativa system

Handlingssättet vid distansservice Användningen av distansservice kräver ett samserviceavtal där de tjänster som finns tillgängliga vid Servicepunkten via distansservice finns omnämnda. Servicepunkten måste ha sådana utrymmen för tillhandahållandet av distansservice som specificerats i anvisningarna, samt dataförbindelser och en arbetsstation. Distansservicen tillhandahålls med Vyvi-Lync (Skype for business) videokonferensapplikationen, som används via en vanlig webbläsare. Man behöver alltså inte några skilda videokonferensanordningar eller någon Skype for Business -licens. Tillgången till sakkunnigservice säkras genom digital tidsbeställning, man reserverar m.a.o. nödvändiga lokaler och en sakkunnigresurs. Handlingsmodellen orsakar inte några andra kostnader än anskaffningen och underhållet av en dator. Riittävän nopean ja laadukkaan tietoliikenneyhteyden julkiseen verkkoon, Pöytätyöaseman tai kannettavan tietokoneen jossa on Windows-käyttöjärjestelmä. Selainohjelman Web-kameran Mikrofonin ja kaiuttimen 1. Avtal om distansservice 2. utrymmen, förbindelse och dator 4. Digital tidsbeställning

Se fördelarna ur ett nytt perspektiv

Partnerskapsfördelarna Tillsammans kan vi betjäna kunderna på ett ännu bättre sätt, svara mot kundens livssituationer och ordna vår service på ett mer ekonomist sätt SVARA MOT SERVICEPRODUCENTERNAS MÅLSÄTTNINGAR Servicepunktens handlingsmodell är flexibel. Kostnaderna delas av alla som deltar. SMIDIGT OCH ENKELT Högklassig service, individuellt och på ett enda ställe!

Alla kan lära sig att använda digital självbetjäning. Ekonomiska fördelar Tillsammans kan vi ordna service på ett mer ekonomiskt sätt. Kunderna styrs och guidas till att övergå till digital ärendehantering. LÄTT, SNABBT OCH KUNDVÄNLIGT SÄTT ATT ÖVEFÖRA ÄRENDEHANTERINGEN TILL DIGITALA KANALER Effektiv styrning, yrkeskunniga servicerådgivare handleder personligen. Vi för den digitala ärendehanteringen framåt tillsammans. LÄRANDET LYCKAS Alla kan lära sig att använda digital självbetjäning. Servicepunkten ger mig verktyg för och rådgivning i digital ärendehantering!

Fördelarna med kundbelåtenhet Högklassig service på kundens villkor. Kunderna kan sköta sina ärenden på ett enda ställe. Resultatet är en belåten kund. SERVICEN Servicen är snabb och enkel via olika kommunikationskanaler. Service på kundens villkor! FÖRTROENDET Servicerådgivaren hjälper då jag har frågor, jag får korrekt information och förstår bättre. Jag kan inleda ärenden vid servicepunkten! Olika myndigheters sakkunniga betjänar mig antingen på distans eller på plats vid Servicepunkten.

Imagefördelarna Den offentliga förvaltningen är ansvarsfull och bryr sig om alla. Myndigheten humaniseras, en bekant servicerådgivare hjälper. EN GOD SERVICEERFARENHET BIDRAR TILL EN POSITIV IMAGE OM SERVICEPRODUCENT Högklassig, kompetent service och en smidig ärendehanteringserfarenhet – såväl digitalt som personligt! MÄNSKLIGHET Den offentliga servicen har ett mänskligt ansikte och en mänsklig röst. Min livssituation tas i beaktande.

Vi skapar möten i alla kanaler Ett namn – en visuell stil – ett sätt att tala flexibel service med lokal prägel

Förnamn Efternamn Titel loremipsum dolores sitamet tfn 0295 16001 (växel) Ytterligare information: förnamn.efternamn@vm.fi www.vm.fi Finansministeriets kommunikation vm-viestinta@vm.fi Medieservicenummer (vardagar 8–16) 02955 30500