[Projektnamn] Utvärdering

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
EBP-cirkel 3: En lärande organisation BESÖKSADRESS: RÅDHUSGATAN 72, ÖSTERSUND
Advertisements

Vad är KKiK? och hur bra är vi?. Kommunens Kvalitet i Korthet (KKiK) Jämförelse med andra kommuner och med oss själva över tid 245 kommuner deltar
ASI och Ubåt - ett ramverk för att följa upp och utvärdera insatser i missbruksvård.
Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2015 Stockholm Stad.
Om denna presentation: Version Denna PPT-presentation tillsammans med det talspråksmanus du hittar i anteckningssidorna är framtaget för att.
Grupputvecklingssamtal GUS Dokumentet har utarbetats efter att chefer i LiV efterfrågat en metod för att genomföra utvecklingssamtal i grupp. Gruppen ges.
TPI workshop. Team Pro Inventory Inledning Syfte Att få en tydligare bild av och diskutera hur väl teamet/arbetsgruppen samarbetar och interagerar. Mål.
Miljödatastöd Maj % svarsfrekvens 45 svar från 75 verksamheter Svar representerar 9 av 10 Fomaprogram 24 stycken frågor Syfte och motivation Innehåll.
Rekommendationer - Hur handlar vi utifrån resultaten? Bibehåll förbättringsidén eller utveckla/avveckla, ny PGSA? Förbättringsområde: Förbättra kunskapsläget.
Träningsplanering Vinnare i långa loppet. Varför träningsplanera? Effektivisera sin träning Få vardagen att fungera Rätt träning vid rätt tidpunkt.
Svenska Brukshundklubben
Mellan-/ Slutrapport Produktionsincitament för den audiovisuella branschen Utländska finansieringsmottagaren Diarienummer Produktions namn Rapporteringsperiod.
Taltidning till fler 16 mars 2017 Götabiblioteken.
Syftet med ASI och UBÅT är att bidra till en kunskapsbaserad lokal missbruksvård
Avbrott i nätinfrastrukturen på US
Presentatör | Företagets namn
Musikvideon.
Ekonomisk redovisning och rapportering för år
på personer i behov av hjälp
XX kommun Kommunikationsplan.
Användarundersökning
Fördjupad utvärdering 2015 Nuläge, vad händer framöver, regionala inspel Ann Wahlström Naturvårdsverket 10 december 2014.
Kritiskt förhållningssätt
Gymnasiearbete 100 p.
Öppet hus Skolans namn Datum.
Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2015
Lärandeansatsen i Socialfonden
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Särskilt stöd Processdagen - anmälningsärenden 6 december 2016
Nätverk för lärare på fritidshem
Vårdplaneringsprocessen
Manual Styrande dokument.
Johan M. Sanne Lisa Schmidt
Marknadsföringsplan Ditt namn.
Kommunikationsplan Bilaga 11 till överenskommelsen mellan Hudiksvalls kommun och Arbetsförmedlingen gällande samverkan för att minska arbetslösheten.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Resultatpresentation för NLL av PunktPrevalensMätningarna (PPM) 2016
Tillsyn förskola, pedagogisk omsorg
Miljömålen består av tre slags mål
Ung Cancer - Medlemsundersökning 2017, Närstående
Individuell energimätning och personuppgiftslagen
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Procapita Vård- och omsorg Avvikelser
Samordning av miljöinformationsförsörjning Inte nytt men ”nystart”
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Kunskapsprocessen Spånga Grundskola
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Resultatpresentation för NLL av PunktPrevalensMätningarna (PPM) 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Rapportera framsteg eller status
Smartare möten – effektivare uppföljning
Verktyg för förändringsteori
Utredningen om ekologisk kompensation
Regional arbetsgrupp- handledarskap har följande uppdrag
Rubrik på företagsmöte
Läkemedelsanvändning hos äldre
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Fördjupning till systematiskt kvalitetsarbete
Målsättning och handlingsplanering för framgång
Revisionsredogörelsen 2017
Gymnasiearbete 100 p.
Nämndernas/styrelsernas utvärdering av arbetet med budget 2005
”Från bokföring och information i grundsystemen via styrkorten i Balansen till analys och styrning med hjälp av Rappet samt systematiskt kvalitetsarbete.
Tips för det praktiska ledarskapet
Vad är strategi? En karta som utstakar val och väg för organisationen
HÅLLBARA LIVSSTILAR - Hur du lyckas med insats & utvärdering
Vår handlingsplan – RESPEKT
Presentationens avskrift:

[Projektnamn] Utvärdering

Prestation jämfört med mål Mål: ange projektets ursprungliga mål Lista viktiga mått (objekt för framgångsrik mätning) Verklig: sammanfatta vad som egentligen hände i förhållande till målet Lista förlopp jämfört med mått

Prestation jämfört med schema Plan: sammanfatta projektets ursprungliga schema Lista viktiga milstolpar Verklig: sammanfatta vad som egentligen hände i förhållande till planen Lista skillnader vad gäller ursprungliga datum (x veckor sen, x månader för tidigt och så vidare)

Prestation jämfört med kvalitet Kvalitetsmål: ange projektets ursprungliga kvalitetsmål Lista viktiga mått (objekt för framgångsrik mätning) Verklig: sammanfatta vad som egentligen hände i förhållande till kvalitetsmålet Lista förlopp jämfört med mått

Prestation jämfört med budget Budget: ange projektets ursprungliga kvalitetsmål Lista viktiga kostnadsmål, utgiftsgränser Verkliga kostnader/utgifter: sammanfatta vad som egentligen hände i förhållande till budgeten Lista förlopp jämfört med mål och gränser

Utvärdering Enligt avdelning

Projektplanering Hur planerades projektet? Vem var ansvarig för de ursprungliga planerna? Hur fungerade det? Var personerna lämpade för jobbet? Var projektet väldefinierat från början? Fanns det en faktisk nedskriven plan? Hur förmedlades projektplanen? Hur väl fungerade det?

Projektplanering Var det rätt plan? Var det en bra plan? Vad var bra? Vad fattades? Var planen realistisk? Hur utvecklades planen över en viss tid? Var förändringen bra eller dålig? Hur påverkades projektet av förändringarna? Viktiga områden för förbättring: Specificera rekommendationerna noggrant.

Forskning och utveckling Hur hanterades forskning och utveckling? Hur hanterades projektet genom forskningen och utvecklingen? Hur många grupper, antal personer, rapporteringsstruktur och så vidare. Hur bra fungerade det? Förbättringar? Hur kommunicerade forskning- och utvecklingsgrupperna? Vilka metoder, tidpunkter och så vidare. Hur bra fungerade det?

Forskning och utveckling Hur effektiv var forskningen och utvecklingen? Identifiera och lösa tekniska problem Identifierades problemen tidigt nog? Löstes problemen på ett bra sätt? Vad fungerade? Vad fungerade inte? Kan det förbättras? Uppskattningar och utförande Stämde uppskattningarna? Vad hjälpte personer att göra bra uppskattningar?  Vad gjorde att personer var sämre på att uppskatta?

Projekthantering Hur hanterades projektet? Möten: med vem/när/hur ofta Hur bra fungerade det? Förmedling: vilka/när/hur ofta Förändringar: uppföljning, förmedling Andra metoder: e-post, scheman, databaser, rapporter och så vidare

Tillverkning Var gruppen tillräckligt förberedd att ta emot produkten? Var materiallista och pappersarbete fullständigt och korrekt? Är materialet beställt och färdigt? Levde produkten upp till tillverkningens mål? Uppstod det några oväntade förseningar eller problem?

Kvalitetskontroll och support Hur mättes produktkvaliteten? Var det effektivt? Motsvarades slutprodukten av kvalitetsmålen? Hur löstes kvalitetsproblem? Var supportgrupperna tillräckligt förberedda? Överensstämmer produktkvaliteten med supportresurserna?

Marknadsföring Passade positioneringen för slutprodukten? Var positioneringen framgångsrik? Passande? Effektiv? Var lanseringen av produkten effektiv? Genomfördes marknadsföringsprogrammen effektivt? Levde produkt och lansering upp till målen?

Försäljning Hade kanaler och säljare blivit korrekt informerade om produkten? Levde produkt och budskap upp till kundernas behov? Var tidpunkten lämplig? Kostnaden? Hur ser den första försäljningen ut i jämförelse med målet? Hur har produkten blivit mottagen?

Viktiga erfarenheter

Vad gick bra? Sammanfatta i punktform några specifika saker som gick bra Använd specifika exempel: ”15 minuter långt morgonmöte varje dag fungerade bra” är bättre än ”kommunikationen i gruppen fungerade bra”. Dela ut eller lista en nätverksplats med formulär, åtgärder, rapporter och så vidare som upplevdes som extra användbara.

Vad gick mindre bra? Sammanfatta i punktform några specifika saker som orsakade problem Försök isolera specifika inställningar, åtgärder, metoder, tidpunkter och så vidare som orsakade problem Hur ställde sig gruppen till problemen?

Rekommendationer Registrera kritiska rekommendationer för framtida produkter av den här typen på avdelnings- eller ledningsnivå Dela ut dokument eller ange nätverksplats med mer detaljerad information från den här sammanfattningen

Frågor och kommentarer