Rapporten innehåller totalresultatet för elever i förskoleklass.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Stadsledningskontoret Brukarundersökning inom äldreomsorgen 2012 Dagverksamhet.
Advertisements

Stadsledningskontoret Brukarundersökning inom äldreomsorgen 2012 Hemtjänst Servicehus.
Novus Opinion Föräldrar om skolan Första diagramrapport Arne Modig Viktor Wemminger.
Sammanställning Enkät HT-2012 Antal svarande: 360/443 (81,6% svarsfrekvens)
Stadsledningskontoret Brukarundersökning inom äldreomsorgen 2012 Vård- och omsorgsboende.
Svenska Balettskolan - Åk Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar.
Lillekärrskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Backatorpsskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Nya Lundenskolan - Åk Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Trollängsskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Centrum - Åk 4-9- Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar skolan.
Bräckeskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad
Lövgärdesskolan - Åk Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Backatorpsskolan - Åk Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Björlandagården - Åk F-3 - Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Björlandagården - Åk Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Hammarkullsskolan - Åk Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar.
Solbackeskolan - Åk F-3 - Göteborgs Stad
Hjällboskolan - Åk Göteborgs Stad
1 Laholms kommun Skolundersökning 2015 Vårdnadshavare/Föräldrar Katthults förskola 17 respondenter - svarsfrekvens 61% April 2015.
Enkätresultat för Grundskolan
Bergums skola - Åk Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
1 Genevadsskolan Antal svar elever: 45 - svarsfrekvens 96% Antal svar vårdnadshavare: 5 - svarsfrekvens 11% April 2015 Laholms kommun Skolundersökning.
Stimmets skola- resultat enkät föräldrar med barn i grundsärskolan 2015 Undersökningsperiod: > Antal svar: 14 Svarsfrekvens: 50%
Brukarundersökning våren 2014 OSS Kortidsverksamheterna Boendena Daglig verksamhet.
Regiongemensam elevenkät 2016 Skolrapport Öjersjö Storegårds skola ÅK2.
ENHETSRAPPORT - BÄLLSTA GÅRD STOCKHOLMS STAD – PERSONER MED FUNKTIONSNEDSÄTTNING 2014 Anna Ragnarsson Senior Consultant Tel:
Regiongemensam elevenkät 2016 Regiongemensam elevenkät 2016 Vårdnadshavare Skolrapport Åsaskolan Årskurs 2.
Regiongemensam elevenkät 2016 Skolrapport Casa Montessori ÅK2.
Regiongemensam elevenkät 2016 Regiongemensam elevenkät 2016 Vårdnadshavare Skolrapport Åsaskolan Årskurs 8.
Stockholm stad Förskoleundersökning 2013 Skarpnäck stadsdel.
Regiongemensam elevenkät 2016
Västra Göteborg - Åk F-3 - Göteborgs Stad
Regiongemensam elevenkät 2016 Vårdnadshavare
Laholms kommun Skolundersökning 2015 Elever - Vårdnadshavare/Föräldrar
Regiongemensam elevenkät 2016
Laholms kommun Skolundersökning 2015 Elever - Vårdnadshavare/Föräldrar
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Laholms kommun Skolundersökning 2015 Vårdnadshavare/Föräldrar
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Regiongemensam elevenkät 2016
Regiongemensam elevenkät 2016
Regiongemensam elevenkät 2016
Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Brukarundersökning 2011
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Enkät i gymnasieskolan 2015
Regiongemensam elevenkät 2016
Enkät i gymnasieskolan 2015
Regiongemensam elevenkät 2016
Rapporten innehåller totalresultaten för åk 2, 5 och 8.
Rapporten innehåller totalresultaten för åk 2, 5 och 8.
Enkät i gymnasieskolan
Regiongemensam elevenkät 2016
Regiongemensam elevenkät 2016
Regiongemensam elevenkät 2016
Stockholms stad.
Rapporten innehåller totalresultatet för elever i förskoleklass.
Enkätresultat för Gymnasieskolan
Stockholms stad.
Stockholms stad.
Rapporten innehåller totalresultatet.
Enkät i gymnasieskolan
Enkät i gymnasieskolan
Rösjöskolan Elever åk 3, 6 och svar, 92%
SFI/SFX 2019 i Stockholms län
Presentationens avskrift:

Rapporten innehåller totalresultatet för elever i förskoleklass. Enkät i förskoleklass Rapporten innehåller totalresultatet för elever i förskoleklass.

Fakta om undersökningen En undersökning inom skolans område har genomförts våren 2012. Undersökningen är en totalundersökning i förskoleklass. Det är andra gången som undersökningen genomförs. Urvalet är hämtat från stadens register BOSKO. Enkäten består av ett tjugotal påståenden på en femgradig instämmandeskala. Frågorna har reviderats under hösten 2011 av en projektgrupp där personer från utbildningsförvaltningen och stadsledningskontoret deltagit. Undersökningen är genomförd som webbenkät. Tillvägagångssättet var följande; Ansvarig klasslärare/mentor fick ett klasslösenord av utsedd kontaktperson på varje skola. Klassläraren/mentorn bestämde tid för ifyllande. Enkäten kunde nås från stadens hemsida www.stockholm.se/gymnasieenkat Klassläraren gick in på stadens hemsida enligt ovanstående adress och kom sedan in på länken genom sitt unika klasslog-in som tillhandahållits av skolans kontaktperson. Alternativ 1 för ifyllande; Hade klassläraren tillgång till en dator i klassrummet gick klassläraren in på ovanstående adress och öppnar upp länken. Därefter kunde eleverna en efter en svara på enkäten. Alternativ 2: Fanns tillgång till datasal i skolan kunde flera elever samtidigt gå in och svara på enkäten enligt förfarandet ovan. Svarsfrekvens enkät i förskoleklass Fristående 68% Kommunala 71% Totalt

KUNSKAP Andel positiva svar 2011 2012 78 % 83 % 79 %

KUNSKAP Andel positiva svar 2011 2012 81 % 83 % 88 % 93 %

TRYGGHET OCH TRIVSEL Andel positiva svar 2011 2012 86 % 87 % 83 % 62 % 72 %

TRYGGHET OCH TRIVSEL Andel positiva svar 2011 2012 81 % 84 % 64 % 68 %

INFLYTANDE Andel positiva svar 2011 2012 82 % 83 % 69 % 74 %

INFLYTANDE Andel positiva svar 2011 2012 83 % 86 % 82 %

ÖVRIGA FRÅGOR Andel positiva svar 2011 2012 % 81 % 82 % 84 %

ÖVRIGA FRÅGOR Andel positiva svar 2011 2012 84 % 85 % 82 %

Jämförelsevärden – Andel positiva svar KUNSKAP Fråga 2012 2011 1. Mitt barn får stöd och hjälp om han/hon behöver det. 83 78 2. Jag och mitt barn vet vad han/hon behöver kunna för att lära och utvecklas. 79 3. Lärarna är bra på att väcka mitt barns intresse och lust till att lära. 81 4. Lärarna tror på att mitt barn kan lära och utvecklas. 93 89 Totalt 84 82 TRYGGHET OCH TRIVSEL 5. Mitt barn trivs i skolan. 87 85 6. Mitt barn känner sig tryggt i skolan. 86 7. Mitt barn kan arbeta i lugn och ro på lektionerna. 72 62 8. Det är bra stämning på mitt barns skola. 9. Under detta läsår har mitt barn inte blivit illa behandlad av andra elever i skolan. Obs! Här jämförs negativa värden (dvs. andel 1+2) 68 64 80 76 INFLYTANDE 10. Lärarna lyssnar och tar hänsyn till vad jag och mitt barn tycker. 11. Jag är nöjd med det inflytande jag har över mitt barns skolarbete. 74 69 12. På utvecklingssamtalen har vi en bra dialog om mitt barns lärande och utveckling. (2011: I utvecklingssamtalen pratar vi om vad mitt barn gör bra och vad mitt barn behöver förbättra på ett sätt som mitt barn förstår) 13. Utvecklingssamtalen genomförs på ett sätt som mitt barn förstår. ÖVRIGA FRÅGOR 14. Jag är nöjd med hur övergången från förskola till förskoleklass har fungerat för mitt barn (Obs! Ny fråga). 15. Jag är nöjd med mitt barns skola. 16. Jag har haft möjlighet att välja vilken skola mitt barn ska gå på. 17. Jag kan rekommendera mitt barns skola.

”Följande frågor bildar indexet:” Om du tänker på din skola i sin helhet - hur nöjd är du då? Är din skola lika bra som du hoppades att den skulle vara? Tänk dig en perfekt skola. Hur nära ett sådant ideal tycker du att din skola kommer?

NEI –Nationell jämförelse