Inledande Möte V53 Infart Eskilstuna

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
En tydligare lag om kommunernas bostadsförsörjningsansvar
Advertisements

Inledande information för framtida allmänt vatten och avlopp
Gemensam HR(PA)-funktion i Hälsingland
ARBETSGIVAREN                                        Som arbetsgivare har du ett lagstadgat ansvar för att ta tillvara dina medarbetares arbetsförmåga.
Hålltider för dagen 9.00 Kaffe 9.30 Inledning, start
Politisk info om simhallen 26 september Idrottshuset i Enköping - egen regi eller samverkan?
Svartes framtid? Informationsmöte Svarteskolan.
Belysning Nolhöjds Vägsamfällighet
Välkomna till referensgruppsmötet den 11 juni 2013.
Erfarenheter från de finska alliansprojekten Liekki-projektet (jv Lielahti-Kokemäki) Riksväg 12 genom Tammerfors /Peter MolinAlliansprojekt,
Alternativ för utveckling av Stockholms Stadion Stockholm 25 mars 2009.
SATSA II Regional cykelstrategi. Vi arbetar tillsammans för att öka cyklandet i Stockholms län. Vi vill skapa snabba och effektiva stråk för cykelpendling.
Strandskydd och miljöpolitik
CENTRALLASARETTET VÄSTERÅS – OPERATIONSVERKSAMHETEN PRESENTATION AV TIDIG FÖRSTUDIE GÄLLANDE OPERATIONSVERKSAMHETENS FYSISKA MILJÖ Infoga bild – workshop.
Kalkylering av bygg- respektive anläggningsprojekt
Remiss Funktionellt prioriterat vägnät
Tiden är kort. Presentation av eventuellt nya deltagare Förra minnesanteckningarna Sammanställningen från Workshopen Hur fortsätter vi? Nästa möte Workshop.
Behov av habilitering och rehabilitering
Taktila bilderböcker för fler barn!. Ny lag – nytt uppdrag Nya upphovsrättslagen 2005 gav fler rätt att få anpassad bild Nytt uppdrag för TPB fr o m 2006.
Samrådsmöte med allmänheten Väg 40 Nässjö - Eksjö
Nordiska Styrelsens uppdrag Styrelsen anser sig ha ett uppdrag från medlemmarna och SKK att verka för gemensamma Nordiska regler Det föreligger inte något.
Förslag till Cykelstrategi för Kalmar län
Behovet av nationell satsning på IT-stöd Barns behov i centrum (BBIC)
Ny strandskyddslagstiftning
MKB-processen i infrastrukturprojekt
Projektledning.
F d kemtvätt på Bomgatan (igen!?) Men snart så… Johan Wigh, Länsstyrelsen Skåne län
Trafik och infrastruktur ch 2050 Synpunkter från Kalmar län Helena Ervenius, Regionförbundet i Kalmar län
VÄLKOMNA Deltagare Thomas Hvitfeldt, Ytterman Projekt AB
Nya föreskrifter och allmänna råd
Kompensationsåtgärder för natur och rekreation
Case manager Genomför en omfattande utredning Hjälper brukaren nominera deltagare till Resursgruppen Har en personlig och kontinuerlig kontakt Verkar för.
Boverket Byggregelenheten
Markägare inom Östra Sventorp
Färdplan 2050 – ett Sverige utan klimatutsläpp. Nationell färdplan till 2050 Klimatvisionen Sverige ska ha en hållbar och resurseffektiv energiförsörjning.
Projektledarträning. Målsättning / Önskat utfall Deltagarna/teamet har en gemensam uppfattning avseende sina egna och gruppens styrkor och svagheter i.
GigaLUNET Presentation NETINFO 27/ Jens Andersson, LDC Informationsansvarig.
AFFÄRSPROJEKTPLAN Projektgruppen / Nordanstigs Byafiber.
Välkomna JTF referensgrupp 26 maj Dagordning Inledning Transportstyrelsens föreskrifter om bedrivande av tågtrafik Framtiden efter JTF Workshop.
Gemensamt kartstöd för Blåljus Det kan bli verklighet ! Hitta rätt!
Anna Kronman projektledare
TMALL 0141 Presentation v 1.0 Vi satsar för ett smidigare resande.
Erfarenheter Upphandling NVF 3-4 juni 2010 Konkurrensen Affärsformer Beställarstrategi BEMAG, version
1 © copyright Aim 4 knowledge AB Referensmodell för en enklare väg till service management.
Förbifart Brunflo Samrådshandling på remiss fram till den 29 april 2016 – förlängd remisstid till juni 2016 Tre alternativa sträckningar förbi Brunflo.
Maskinell läggning Tvärgående markeringar SVMF
Regional handlingsplan FÄRJETRAFIKEN Folkpartiet vill Linjetrafikens tidtabeller och överfartstider skall hålla minst dagens nivåer. Långsiktigt.
Uppdrag Socialt företagande
Utbyggnad av vatten- och spillvattenledningar i Bergshamra
Masshantering Avfallsbegreppet Massor i infrastrukturärenden
Nyhetsbrev 1, januari 2017 Trygg och effektiv vård
Vad ska en vägplan innehålla?
Regional årlig uppföljning Ingen övergödning 2016 lyncmöte 16 sept
Infrastruktur Marks kommun
Presentation av ledningssystemet
Hastighetsbegränsningar
Regional årlig uppföljning Grundvatten av god kvalitét lyncmöte 8 sept
På gång hos Vattenmyndigheterna
Alternativ för utveckling av Stockholms Stadion
Bakgrund FUD-uppdrag om motsättningar mellan prognosstyrd respektive målstyrd planering. Finansierat av Trafikverket Genomfört av Trivector Traffic och.
Förstudie tunnelbana till Nacka
Ledningens genomgång: Informationssäkerhet Mall där allt underlag finns i denna presentation Datum 2018-XX-XX.
Potentialen i ökad produktivitet och innovationsgrad är stor!
Tidigt samrådsmöte med allmänheten och enskilda som kan bli särskilt berörda Väg 49 Skövde - Igelstorp, mötesfri landsväg (För att använda.
Hälsingerådet 15 augusti 2018 Hans-Olov Åström
Samrådsmöten Lilla Varholmen – Gossbydal
Visionen i praktiken Vårt projekt:
Kontaktpersoner Trafikverket
InfraKollnätverk 25 januari 2019
Nulägesanalys 3in Incitament för ökad digital och hållbar innovation i utvecklingen av morgondagens transportsystem.
Presentationens avskrift:

Inledande Möte V53 Infart Eskilstuna 2017-11-17

Dagordning Inledning Genomgång av läget i projektet Genomgång av beställningen Åtgärdsbeställning UB Genomgång av tidigare underlag ÅVS(Åtgärdsvalstudie) Vägutredning  Tider Kommande möten Övriga frågor

Presentation Maria Karimi, Trafikverket Ibrahim Sifri, Trafikverket Jan Nyman, Trafikverket Kurt Mickels, Trafikverket Johan Örn, Eskilstuna Kommun

Läget i projektet Kontrakt med tidigare upphandlad konsult för vägplan är brutet Förfrågan på konsultuppdrag för vägplan ligger ute anbud ska in 2018-02-28

Åtgärdsbeställning Ombyggnad av befintlig väg så att en friliggande gång- och cykelväg tillskapas. I vägplanen ska utredas om lösningen är mer kostnadseffektivt att dra vägen i ny sträckning förbi vissa partier. Det kan medföra att väg ska tas ur allmänt underhåll. Förbättring av busshållplatser som ska funktions- och tillgänglighets anpassas. Se över möjligheten till en bytesplats som är anpassad till kollektivtrafiken. Det finns behov av sanering av in- och utfarter till fastigheter samt bullerskyddsåtgärder. Det finns idag ett övergångsställe enligt åtgärdsvalsstudien ska miljön vara mer stadslik/vägport. Hastigheten bör kunna höjas till 80 km/tim där det idag är 70 km/tim. Behovet av mobility management ska beaktas.

UB-Uppdragsbeskrivning I konsultens uppdrag ingår att utreda nysträckning samt befintligväg

Tidigare utredningar ÅVS Förordar ombyggnad av befintlig sträckning Vägutredning år 2002 (ej beslutad) Föreslår ny sträckning vilket var det som både närboende. Länsstyrelsen, Eskilstunakommun och andra intressenter såg som enda alternativet. Ombyggnad av befintligsträckning har samma kostnad som nydragning. Med befintligsträcka är det svårt att nå målen. Befintlig stäckning innebär stora intrång i trädgårdarna, fastigheter.

Tidigare vägutredning 2002

Samrådshandling 2002

Länsstyrelsen Synpunkt 1

Från Eskilstuna Kommun 2002

Alternativ 2 ny dragning öster om befintlig väg

Tider/Tidplan

Kommande möten Avstämningsmöten TRV-Eskilstuna kommun Deltagande i projekteringsmöten Deltagande i samråd

Övriga frågor?