Övergripande ansvarig: Nicholas Roman

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Året var 2004, i en liten stad som heter Laholm, blev en trygghet totalt omkullkastad. En liten brun nallebjörn blev helt utkastad i kylan! Och blev liggande.
Advertisements

IPad grundkurs.
Vi vill sända denna lilla saga som en extra tanke till julen
Agenda Information om kommande säsong med laget:
Alnö IF P Äppellunda kansli
Protokoll Föräldrarmöte 16/3 P Föräldrarna hälsades välkomna till Eskils klubbstuga. 2. Klubbdirektör Tommy Billqvist informerade om Eskilsminne.
Hej alla glada elever och föräldrar i Östadkulle Ridklubb! Vi har nu uppdaterat medlemsregistret och fått tillgång till allas mailadresser. Syftet med.
Lagledarträff fotbollen 2015
det-stora-problemet Coacher, lagledare, funktionärer och styrelse arbetar helt.
Välkomna till VÅR säsongen 2010! Från den 1/1 -27/ Vi följer ledorden Respekt - Ansvar - Kompis - Roligt - Samarbeta Vi är idag 47st i Team 00.
Flickor 01/02 Kick off Tunanäs
FÖRÄLDRAMÖTE VT 2016 KLUBBRUMMET. TEAM 04 SPELARE SÄSONGEN 16/17 28 SPELARE JUST NU 24 UTESPELARE 4 MÅLVAKTER.
Föräldramöte STFF P05 blå Mossen Tillbaka blick 2013 Laget har växt från ca 40 till nästan 60 grabbar Vi har varit 7st tränare Vi har varit.
Föräldrarmöte P-00 Nacka IBK Agenda  Återblick  Presentation ledare  Organisation  Träningar  Matchserier och matchuttagning  Sekretariat.
Föräldramöte P Bollstanäs skola. Agenda Ledarstaben och truppen Träningar Matcher – S:t Eriks-cupen Cuper Föräldrarrollen Hemsidan Ekonomi.
Föräldramöte Varmt Välkomna!. Agenda Läget i truppen Säsongen som gått Ekonomi ÖSK-loppet Resultat spelarenkät Nästa säsong Övrigt.
VÄLKOMNA Föräldramöte P07 14 april Agenda Presentation av ledarstab och ansvarsområden 2016 Träningar 2016 Matcher 2016 Teambuilding Föräldraengagemang.
VÄLKOMNA! F03 FÖRÄLDRAMÖTE Agenda Sportslig policy Roller för att driva detta, tränare mm Träning och Matcher Långsiktigare planering Socialt.
Hagaströms SK - Fotboll Box Gävle Telefon: Fax: Hemsida: Bankgiro.
Föräldramöte P06: Agenda  Säsong 2014 – tillbakablick  Säsong 2014 – slutfasen (vinter)  Säsong planering.
Föräldramöte Innebandy P05 Måndag 9/2 – ÖSK U Klubbhus Kl 18:00 – 19:15 Presentation av oss ledare & föräldragruppen Säsongsplanering VT 15 Poolspel Träningarna.
ÖSK Handboll P04. Säsongen Vi är 18 killar i laget Vi har genomfört 45 träningar med en närvaro på 67% Spelat 12 seriematcher Deltagit på Kopparcupen.
Agenda Presentation av ledareAlla Presentation av truppenJohan Träningsmoment Johan Planering av Hösten/Vintern 09/10Kenneth EkonomiJane FöräldrapunktKenneth.
Föräldrarmöte P-00 Nacka IBK Agenda  Återblick förra året  Tränarstab  Kommande säsong  Upplägg matcher och träningar  Ekonomi  Cuper/avgifter.
Föräldraföreningen Vad gör vi? Sätter Guldkant på Elevernas skolgång!  Kick off  Traditioner  Julbazar  Ebbas namnsdag  Uppfyller äskningar.
Luleå Sportklubb F-04, 2014 LSK F04 Föräldramöte Micke, Thomas.
Ledarträff Torsdag 16 april. 1.Styrelsen – vem gör vad 2.Matcher, cuper, medlemmar 3.Större projekt 4.Ekonomin 5.Fortnox Arena 6.Utmaningar kommande säsonger.
SOCIALA SPELREGLER I BK30 U19 Vi hjälper varandra både på och vid sidan av planen Vi kommer väl förberedda till träning och match Vi tar på ett positivt.
Panthers P08 VT2017 –
Föräldramöte Skandia kl 18:00
Föräldramötes mall, Välkomna till en ny säsong i vårt underbara gäng!
Föräldramöte SIF P-06 April 2017.
ÅK SKRIDSKO FÖR LIVET Till förmån för Barncancerfonden
Föräldramöte April 2017 Domsjö IF P-04.
Föräldramöte inför säsongen 2014
För mer information, kontakta:
P06-BLÅSVART Fotboll Föräldramöte 12/
Föräldramöte P06 Agenda Presentation ledare Träningar Matcher
P03 Innebandy Engagemang Delaktighet Organisation
Föräldramöte Tillberga IK P-01
Föräldramöte 09 röd
Föräldramöte, 25/
KIF dagen 13 maj F 08/09 har ansvaret för chokladhjulet
Team 08 Agenda Ledare och roller i laget Träningar Matcher
Välkommen till föräldramöte Lerkil P8
Välkomna till P-00 Föräldramöte 20 maj
Föräldramöte F07, 1 FEBRUARI 2017
Välkomna! Säsongen som gått – lärdomar och erfarenheter
Välkomna till föräldrainformation för BSK- F09.
Här kommer vi att titta lite på hur vi vill arrangera JSM i framtiden, då vi har upptäckt att det är väldigt få klubbar som är intresserade av att ta sig.
Med E-tjänst mot framtiden!
Arrangerat av P04 Vallen Nord och P04 Lag 1
Välkomna till föräldramöte! Lira BK P09
Genom glädje och engagemang formar vi tillsammans vår förening!
Homestay 2018 Vad innebär detta? Vilka är vi som arrangerar?
1 Hej alla VIHF:are!!   Vår säsongen är nu igång. Styrelsen tog ett beslut innan jul för att köra en försäljning till med toapapper för att fortsätta utveckla.
Arrangerat av P04 Vallen Nord och P04 Lag 1
Verksamhetplan 2018 F06 Helenelund.
TÄVLINGSMOMENT LÖPNING
TÄVLINGSMOMENT CYKEL VÄTTERNRUNDAN.
Föräldramöte Agenda: Seriespel under säsongen
Onsala BK Information P
Året som gått Näringslivs- och destinationsutveckling
Föräldramöte 7 juni.
Extra pengar till lagkassorna
Välkommen! till Föräldramöte med ÄFF P09
TÄVLINGSMOMENT CYKEL VÄTTERNRUNDAN.
ESK P05 Föräldramöte
Bättre hälsa och kul på jobbet!
TÄVLINGSMOMENT CYKEL VÄTTERNRUNDAN.
Presentationens avskrift:

Övergripande ansvarig: Nicholas Roman Arrangör: P04 Lag 1

Agenda Bakgrund och partner 2019 Presentation av konceptet Vad händer fram till 27/4 Hur gör vi under Spring för Livet Nästa steg för ER Vad händer efter Spring för Livet Övrigt & frågor

Bakgrund

Bakgrund Pilotevent 2015 med 18 killar i Vallen Nord. Gav en donation på 18 000kr till Barncancerfonden. Lilla Sportspegeln och Lilla Aktuellt gjorde inslag. 2016 utökade vi till totalt 13 lag som sprang Sollentuna – Barcelona och samlade in 152 000kr till Barncancerfonden. Flera AIK, DIF och Assyriska spelare kom på besök. 2017 var vi totalt 21 lag som sprang, vi hade digital varvräkning med chip för första gången. 126 000kr till Friends som var på plats. DN, Mitt-i mfl skrev om SFL. 2018 var det 32 lag och 650 löpare som donerade 185 000kr till BRIS. Gladiatorerna och vinnare av Mästarnas Mästare var på plats och vädret var underbart!

BARNCANCERFONDEN Återigen ska vi donera till Barncancerfonden Barncancerfonden kommer vara på plats med tält och aktivering Ebba som spelar i F08 säljer armband till förmån för Barncancerfonden Team Rynkeby på plats som samlar in till Barncancefonden Mål på 1000 löpare och 250tkr i donation.

Konceptet

Varför Spring för Livet? Syfte: ge lagen ett rejält tillskott till lagkassan utan att sälja saker Smartness: extremt liten insats jämfört med andra alternativ Varför: skapa lagkänsla kring ett evenemang som är väldigt roligt och uppskattat och lever hela säsongen. Relevant: ge killarna/tjejerna en fysisk utmaning. Omtanke: stödja en organisation som jobbar för barn. Nytänkande: slippa sälja strumpor, polkagrisar, korvar, tulpaner m.m.

Hur går det till? Vi har bokat hela vallen den 27/4 och kör SFL2019 mellan 13-16 Ca 15 lag delar på en timme, 350 barn startar samtidigt Under 1 timme springer/joggar/går alla så många varv som möjligt. Varje varv = pengar till laget genom sponsrade varv (se nästa sida). Föräldrar är med och hejar, peppar och berömmer trötta löpare. Världens drag för att heja fram killarna/tjejerna!

Sponsring från privatperson Varje barn söker sponsring för sina varv av nära och kära. Alla får ett tydligt underlag/kontrakt att jobba med så att vi säkrar att rätt information kommer fram. Man sponsrar varje barn med ett belopp/varv. Exempel: sponsring av 5 kr/varv: 20 varv = 100 kr Exempel: Sponsring av 20 kr/varv: 25 varv = 500 kr Även fast belopp går bra Man kan sälja samma ”produkt” till flera utan att det kostar något extra. Ju fler sponsorer – desto mer insamlat. Alla känner någon med 20 kronor! Låt inte vissa strunta i att engagera sig i laget

Sponsring från företag Föräldrar och barn kan söka sponsring från företag. Företag kan bara sponsra alla barn i gruppen Företagssponsring betyder att alla barn drar in pengar till lagkassan, även de utan sponsorer eller med väldigt få = alla bidrar! T.ex. 10 kr/barn/varv ger 23 barn x 20 varv x 10 kr = 4600 kr. Företagen kan exponera sig i samband med loppet kring det aktuella laget. Smakfullt och utan att störa övriga aktiviteter (t.ex. dela ut godis då klubben har ett tydligt fokus på kost) Vi har löst så företag kan få faktura från SFK 

Vi ger tillbaka Av allt insprunget fördelas 70% till laget, 20% till BCF och 10% till arrangemanget Man samlar till sitt lag, INTE ett eget konto inom laget. Vi ger barnen en god känsla av att stödja andra och göra något gott! Alla som sponsrat lämnar namn + mailadress och får en inbjudan att vara med och heja under Spring för Livet. Ni har mailadresser till alla sponsorer och kan återkoppla och tacka som ett helt lag. Ni kan dessutom involvera dem under säsongen med bilder, cupreferat, inbjudningar till hemmamatcher m.m. Mer än att bara stödköpa en produkt de inte vill ha!

27/4 smäller det!

Större och större 2019 är det hela 47 lag anmälda Över 1000 pojkar/flickor 05-10 deltar Mycket erfarenhet från förra årets succé Spring för Livet är det största loppet i Sollentuna

NYTT FÖR 2019 Vi har lärt oss mycket senaste 4 åren. Därför sker följande förändringar till 2018. Ännu större masstart istället för spridda skurar = blev mycket bättre drag Annan lösning kring vätskestationen Bättre digital redovisning av liveresultat med erfarenhet av förra året

Hur gör vi 21/4? Det kommer vara ca 900-1000 barn som skall springa under 3 timmar Vi kommer starta ca 300 barn / gång – MÄKTIGT!!! Extremt mycket barn på banan samtidigt – disciplin är viktigt, främst från föräldrar, ledare och syskon Fyra zoner på plats (start, mål, återhämtning, förtäring) Varvräkning tar vi hand om med digital varvräkning Events och händelser på plats med sponsorerna Fika/mat säljs av Sollentuna FK – EJ AV GRUPPERNA Barnen är i fokus – ledare får gärna vara med vid start men låter sedan barnen springa själva. Kom och heja hela dagen på andra SFK grupper

På dagen Kom minst 45 min innan och samla gruppen, anmäl er till arrangör i kansliet och hämta ut era nummerlappar mm Gruppen skall ha en uttalat ansvarig för gruppen som är med vid start/mål Speaker annonserar start och målgång, annan information mm Peppa under loppet och delta i de små happenings som dyker upp Målgång i zon 2 –snabbt av banan in på gräsplanen Samla ihop alla i zon 3 för medaljer mm Hämta ut dryck, frukt mm i zon 4 Lämna plats åt nästa grupp men stanna gärna och heja på Liverapportering av varvräkningen, uppdatering löpande av resultat Ladda upp bilder i Facebookgruppen, #SFKspringförlivet på Instagram

Nästa steg för er

Underlag till alla Presentationen Länk till filmen, hemsidan mm Sponsorfilen – Google Drive, inbjudan kommer i Jan/Feb Underlag för sponsorbrev privat Underlag för sponsorbrev företag Underlag för företag och faktura Underlag för att förenkla rapporteringen av sponsorer till ansvarig

Nästa steg Steg 1 (Jan/Feb) Steg 2 (Mars/April) Håll föräldramöten förmedla konceptet, viktigt med engagemang hos alla Dela hemsidan, Facebooksidan & Instagram Utse ansvarig i gruppen för sponsorfilen Starta lite löpning med laget 1 gång/vecka Steg 2 (Mars/April) Gå igenom konceptet med barnen Ge dem lite tips på hur de kan jobba med dem. ALL känner någon med 20kr! Börja söka sponsorer runt truppen Ta upp det på träningar så ingen ”glömmer” att samla in sponsorer Peppa och motivera, ställ lite krav = då blir det succé!

Efter SFL

Vad händer efter Direkt efter sista löpare gått i mål kan vi kommunicera en ungefärlig donation till alla Samla ihop de sista sponsorerna och fyll i slutgiltig sponsorfil Skicka ut era Tack brev med betalningsinformation till sponsorerna Sätt in enligt underlag från arrangör 30% till för donation (20%) samt arrangemang (10%) Ladda upp bilder och filmer på Facebook När alla pengar är inbetalda kallar vi alla till en gemensam träff eller liknande när BcF kan vara med och ta emot donationen inför alla föräldrar, sponsorer mm

Frågor?