Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Panthers P08 VT2017 – 2017-01-08.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Panthers P08 VT2017 – 2017-01-08."— Presentationens avskrift:

1 Panthers P08 VT2017 –

2 P08 Panthers växer! Intro 27 spelare I laget “Vad är en bra lagkompis”
- Lagkapten Vi tränare kommer att förtsätta prata om hur en bra lagkompis är och för att belöna ett bra uppträdande kommer vi från och med nu utse en lagkapten för varje match som har gjort något bra. Seriespel

3 Innehåll Agenda: Träningar Vårserien Tränare Roller I laget
Länkar och annan information Övrigt

4 Träningar Vattenpalatset
Söndagar! Vattenpalatset 13:35 samling i omklädningsrummet för att gå igenom dagens träning. Träning 13:45–14:55 14:55 Plocka ner sargen.

5 Vårserien Nu kör vi i gång med vårserien och börjar med 5 manna spel 
P08 Panthers har två lag anmälda, lag vit och lag blå Vi spelar 1 bortamatch och 3 hemmamatcher 5 Februari 26 Februari (Bortamatch) 19 Mars 26 Mars Obs Den vanliga Söndagsträningen ställs in dessa matchdagar Lag Vit och lag Blå spelar sina bortamatcher på olika ställen, Notera att kallelse till matcherna skickas ut ca 2 veckor innan matchdag och lagindelning skickas ut några dagar innan match.

6 Sportsligt Roller Tränare: Daniel Boman Magnus Svedberg
Nicklas Eriksson Johan Carlberg * Morgan Kaneflo *

7 Tränaren - Leder träningen på söndagar
- Ser till att vi har det material vi behöver - Planerar och samordnar cuper, seriespel och sammandrag - Samordnar events så som maskotuppdrag av FBC Lerum Ser till att våra matchställ är rena och fräscha till matchdagar Vi kommer behöva hjälp på träningar och matcher

8 Roller för föräldrar Roller Café och sekretariat Georgios Mirianidis
Kassa & Försäljningsaktiviteter Sofia Kratz & Margaret McNamee Hemsida och kommunikation TBD

9 Café/Sekretariat Inbjudan/kallelse kommer att skickas efter bokstavsordning inför Café och sekretariat bemanning via Sportadmin. Om man inte kan så får man hitta en annan förälder som kan ta den tiden och meddela tillbaka till Café/Sekretariat samordnaren med personen som tar tiden, inbjudan kommer att skickas till personen. Ambitionen är att dessa inbjudningar skall skickas ut i mycket god tid, allt för att underlätta allas planering. Passen kommer fördelas i par och vara uppdelade på 2h per arbetspass.

10 Försäljningansvarig - Ca 2-3 gånger per år har vi ansvaret från FBC Lerum att delta i olika försäljningar. - FBC Lerum säljer Billotter, Bingolotter och har även försäljning av kläder från Ravelli. Dessa events bidrar positivt till vår egen klubbkassa! Så ju mer vi säljer, ju mer pengar får våra killar till eventuella resor och matcher i framtiden.

11 Kassaansvarig Ansvaret går ut på att se till att pengar från våra ”försäljningar” kommer in på vårat konto och sedan se till att vi har budget för våra planerade aktiviteter.

12 Lagkassa Lagkassan syftar till att finansiera vårt lags verksamhet som inte föreningen finansierar. Kassan tillhör hela laget/åldersgruppen och lagkassan kan således inte fördelas per spelare. Om en spelare slutar i laget återbetalas inte ”sin” del i lagkassan. Om nya spelare tillkommer i laget, kan laget inte kräva att en ny spelare ”köper ikapp” sin del i lagkassan. I de fall laget under en längre tid sparat och tjänat in pengar för en större aktivitet, kommer lagledare och tränare göra en individuell bedömning om de nya spelarna har rätt till en del av den insamlade kassan och aktiviteten baserat på närvaro och tid i laget. Skulle laget läggas ner och upplösas, tillfaller eventuellt kvarvarande medel i lagkassan lagmedlemmar. Användningsområde: Lagkassans användningsområde bestäms av kassaansvarig, lagledare och tränarna tillsammans med föräldrar och pojkarna. Lagkassan skall användas för verksamhet som är starkt knutet till innebandyn. Exempel på användningsområde är: kostnader i samband med cuper, sammandrag, träningsläger, matcher, kick-off samt avslutningar.

13 Hemsida / Kommunikation
Vi jobbar hela tiden med att uppdatera våran hemsida med relevant och intressant information och naturligtvis strävar vi efter att kunna presentera informationen så tidigt som möjligt. För att göra hemsidan och kommunikationen ännu bättre, så får nu gärna hjälpa till. T.ex. skulle någon kunna lägga in ett matchreferat av en match o ta några bilder. Killarna gillar säkert att läsa om sina matcher. :-) Om vi har nån som lite längre fram är intresserad av att filma matcher så kan vi sända dessa LIVE via LIVE ARENA. Klubben tillhandahåller all utrustning för detta.

14 Summering / Beslut Beslut_1: Försäljnings
Vi kommer rättvist dela ut antalet av lotter etc vi fåt till delat av FBC Lerum inom laget. Sedan går det naturligtvis bra att sälja mer för att påverka vårat lags kassa ytteligate. Men alla skall vara med och bidra till ”minimum” antalet. Beslut_2: Lag / Medlems avgift Vi kommer bara ta ut spelare till serie spelet som har betalt sin medlemsavgift till FBC Lerum Beslut_3: Lag Från och med HT2017 kommer P08 Panthers endast ha spelare födda 2008, detta på grund av vårt växande antal lagmedlemmar Beslut_4: Matcher På grund av att vi är få tränare, så behöver vi Er hjälp. Så om man kan vara med och stötta hjälpa lite extra under matcherna, skriv gärna detta i kallelsen som kommer ut. Detta för att tränarna kan planera laget efter hur många föräldrar vi har med oss. Hjälp_1: Kommunikation För att ytterligare få en väl fungerade hemsida, hjälp gärna till att ta foton etc på matecher och träningar och lägg upp det på vår hemsida. Bi har ”minst” en gång förfrågat om ett PUL godkännande men eftersom vi inte har fått in fler än några stycken kommer vi att anta att vi har allas ok. Om inte snälla kontakta oss på en gång!

15 Länkar Caféinstruktion:
Café Redovisning: Maskotuppdrag: Teknisk Instruktion för sekretariat Fler FBC Lerum Dokument:

16 Låt spelet börja!


Ladda ner ppt "Panthers P08 VT2017 – 2017-01-08."

Liknande presentationer


Google-annonser