Av Elin Alm, Adolf Fredriks Musikklasser

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Docent i pedagogiskt arbete, FD
Advertisements

Lgr11 Ny läroplan, inklusive nya kursplaner
BETYG I ÅRSKURS 6.
Utveckling av Kapellbacken 2013/2014
Tolka ett föremåls kulturella och estetiska uttryck
Kunskapskrav SLÖJD.
ÅRSKURS 5.
ÅRSKURS 4.
Betyg årskurs 6.
Fritt Broderi.
Förmågor & The Big 5. Läroplanen 2011 (Lgr11) Kapitel 2Övergripande mål och riktlinjer 2.1 Normer och värden ex. Varje elev tar avstånd från att människor.
Träningsprogram till musik, åk 8 Adolf Fredriks Musikklasser.
VÄLKOMNA!. Åsa Lindh vd Trygghetsstiftelsen En sammanhållen omställningskedja.
Slöjd Så här blir du bättre och får ett högt betyg: Lär dig dessa fyra förmågor: Förmåga 1: Formge och Framställa föremål med hjälp av verktyg och tekniker!
Åk 4 LPP. LÄSFÖRSTÅELSESTRATEGIER Vi ska lära oss hur vi använder läsförståelsestrategier för att bli bättre läsare och få mer glädje av de texter vi.
Sege parks förskola Utvecklingsområde Miljö Material Alla barns rätt till stöd 1.
11 Kvaliteten i din hemtjänst Stadsledningskontorets brukarundersökning 2011 November 2011 Spånga-Tensta.
PROM Projekt för ökad patientmedverkan i SWEDEHEART Mona From Attlebring Användarmöte Vårmötet 2013.
1 Använd gärna denna presentation! Presentationen beskriver arbetet i projektet som arbetar med det kommande landsbygdsprogrammet Presentationen.
Vår meny på eget Slöjd och hemkunskap.
Kommande moment Idag: Gruppövning 1 Historiesyn
Mot utanförskap.
Rädda klassrummet.
Välkomna till styrd helpdesk: Naturvetenskap & Teknik
Årskurs 6 Vad du behöver veta!.
Barnets bästa i främsta rummet
Djuren möter ungdomskulturen
Ditt val: Starta ett projekt
PRODUKTIONS- OCH KVALITETSTEKNIK 7,5 hp, helfart
Materialkunskap ÅK 9.
Förskolan 2.0.
Klassifikation av vårdåtgärder
Introduktion till karteringsövning
Funktionell kvalitet- måluppfyllelse
Förvaring Du kommer att få skapa en egen produkt med hjälp av de tekniker och material du provat på de senaste veckorna!
Kritiskt förhållningssätt
ResearchProfessional
Designa en sittmöbel Frånvarande, se länkar:
Övning 1a + 1b: Identifiera mål och relaterade problemområden
Mål och resultat på Åsaskolan
Etik- planering.
Bildlärarens Planeringsbok Åsa F P -16.
Nätverk för lärare på fritidshem
FÖRMÅGOR OCH KUNSKAPSKRAV
Strategier för att förstå det vi läser
Mot utanförskap.
Kommunikationsplan Bilaga 11 till överenskommelsen mellan Hudiksvalls kommun och Arbetsförmedlingen gällande samverkan för att minska arbetslösheten.
Djuren möter ungdomskulturen
RISKBEDÖMNINGAR Inför ändringar i verksamheten
Formativ feed back Gun Abrahamsson.
RELATIONELL PEDAGOGIK ”utbildningens brännpunkt”
Rädda klassrummet SLÖJD.
Hur kan man bedöma Symboliska uttryck i slöjdföremål?
Ett samarbete mellan biologi, BILD och idrott och hälsa
Enkät i gymnasieskolan 2015
Lärares planeringsarbete!
Förnyelsepriset 2018 Då är det åter dags för förnyelsepriset. Det är nu femte året i rad som priset ska delas ut.
Regional handlingsplan för att integrera och stärka klimat- och miljöperspektiven i det tillväxtarbetet i Stockholms län december 2017.
Göteborgs universitet förnyas
Bibliotekens grundläggande ändamål, 2 § BL
Meningsfull fritid och sociala färdigheter
Hållbar utveckling måste vara
Samordningsförbundet Göteborg Hisingen/ DELTA
Handeldarmodell för Skaraborgs sjukhus och Primärvården Skaraborg
Barnkonventionen och barnrättslagen
Djuren möter ungdomskulturen
Vad är strategi? En karta som utstakar val och väg för organisationen
Regional handlingsplan för att integrera och stärka klimat- och miljöperspektiven i det tillväxtarbetet i Stockholms län december 2017.
Kontinuitetshantering
Ledning och förståelse
Presentationens avskrift:

Av Elin Alm, Adolf Fredriks Musikklasser Bedömning i slöjd Av Elin Alm, Adolf Fredriks Musikklasser

Bedömningsmatris i slöjden

FÖRMÅGA: Formge och framställa föremål i olika material med hjälp av lämpliga redskap, verktyg och hantverkstekniker

FÖRMÅGA: Formge och framställa föremål i olika material med hjälp av lämpliga redskap, verktyg och hantverkstekniker

FÖRMÅGA: välja och motivera tillvägagångssätt i slöjdarbetet utifrån syftet med arbetet och utifrån kvalitets- och miljöaspekter

FÖRMÅGA: välja och motivera tillvägagångssätt i slöjdarbetet utifrån syftet med arbetet och utifrån kvalitets- och miljöaspekter

FÖRMÅGA: analysera och värdera arbetsprocesser och resultat med hjälp av slöjdspecifika begrepp

FÖRMÅGA: analysera och värdera arbetsprocesser och resultat med hjälp av slöjdspecifika begrepp

FÖRMÅGA: tolka slöjdföremåls estetiska och kulturella uttryck

FÖRMÅGA: tolka slöjdföremåls estetiska och kulturella uttryck