Verksamhetsrapport region Skåne för till (Framtagen )

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Vårdprogram PHAVIS Uppföljning År 2002 År 2003
Advertisements

HSO Skåne Ett samarbetsprojekt mellan HSO Skåne och Furuboda Arbetsmarknad Finansierat av Arvsfonden De Offentliga Arbetsgivarnas Ansvar DOA.
Genomförd av CMA Research AB Medarbetarundersökning 2014 Oktober 2014 Ängelholms kommun.
Regiongemensam elevenkät 2016 Skolrapport Fjordskolan ÅK2.
DÅD-projektet Förbättringsarbete Vårdcentralen Visby Norr.
De utrikespolitiska målen & väpnade konflikter. * Vilken är den största konflikten i världen idag? * Vilket land spenderar mest pengar på sin militär?
Allmänt Bidrag kan beviljas till företag, oavsett företagsform, som bedriver verksamhet på marknadsmässiga villkor. Bidrag beviljas inte i följande fall.
Regiongemensam elevenkät 2016 Skolrapport Öjersjö Brunns skola ÅK5.
Folkhälsa - Minskad psykisk ohälsa bland unga kvinnor år
Bussolycka söder om Sveg 2:a april 2017
Fossilbränslefritt Kronoberg
Övergripande ambition boendes inflytande och delaktighet
Uppdrag, roller och ansvar
Modeller, vad gör de, och vilka är osäkerheterna
Tyresö kommun Dalskolan - Föräldrar Åk 8
Välkommen till information om lex Sarah
Rapport nyckeltal för grundskola, skolbarnsomsorg och förskola
Ditt val: Starta ett projekt
Då är det bra om du känner till att vård- och omsorgsförvaltningen
Kap 4 - Statistik.
Fokus vård och omsorg Kompetensförsörjning inom välfärdssektorn
Tyresö kommun Tyresö förskola - Föräldrar Förskola
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Lärandeansatsen i Socialfonden
Månadsrapport oktober 2015
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Uppföljning utav Medhelp
Regiongemensam elevenkät 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Regiongemensam elevenkät 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Elev- och Föräldraenkät
Välkomna, nu börjar vi! Nina Frid Susanna Höijer handläggare handläggare.
Manual Styrande dokument.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Personen som kommer till Friskvården i Värmland
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Ung Cancer - Medlemsundersökning 2017, Närstående
Verksamhetsrapport region Skåne för till (Framtagen )
1177 Vårdguiden på telefon - hörnstenar
e-faktura internetbank
Föreningen Samtal och erfarenhetsutbyte
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Avdelningen för vård och omsorg
Några reflektioner av Stephen Hwang Högskolan i Halmstad
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Kvaliteten på regionala data kan vara bristfällig
Regiongemensam elevenkät 2016
Regiongemensam elevenkät 2018
Regiongemensam elevenkät 2016
Medarbetareinformation
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Nyckeltal äldreomsorg för GR - kommunerna
Regiongemensam elevenkät 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Verksamhetsrapport region Skåne för till (Framtagen )
Rädda Hjärnan Ett litet sjukhus perspektiv
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Kvaliteten på regionala data kan vara bristfällig
Kvaliteten på regionala data kan vara bristfällig
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Led- och muskelmottagning
Kvaliteten på regionala data kan vara bristfällig
Presentationens avskrift:

Verksamhetsrapport region Skåne för 2018-01 till 2018-12 (Framtagen 2019-01)

Antal vårduppdrag Med ett vårduppdrag menas ett vårdärenden där en vårdresurs, t ex en ambulans, använts och där den hjälpsökande varit i behov av vård under transporten. Det kan förekomma flera vårduppdrag på ett och samma 112-samtal eller anrop om det bedömdes finnas behov för flera vårdresurser Även uppdrag som utförs av resurser från Region Skåne för hjälpsökande i andra landsting räknas in här

Antal uppdrag per station I tabellerna och graferna nedan så syftar station på den hemmastation som den utryckande resursen tillhör, oberoende varifrån den hjälpsökande ringer. Utomlänsuppdrag, där resurser från Skåne assisterar hjälpsökande i andra landsting ingår i denna sammanställning.

Endast ärenden med prioritet 1 förekommer i dessa tabeller Väntetidsmål Väntetidsmål beräknas på tiden från besvarat samtal till första resurs i händelsen är framme vid händelsen. Målet är att 90% av uppdragen ska ha en väntetid under 20 minuter Endast ärenden med prioritet 1 förekommer i dessa tabeller Uppdrag för andra landsting än Region Skåne är fråntagna denna sammanställning Hela Skåne Kommundistrikt Uppdragen delas upp på från vilken kommun den hjälpsökande ringer ifrån. Den gränslösa dirigeringen i Skåne innebär att inte alla uppdrag i ett visst kommundistrikt nödvändigtvis utförs av resurser från samma distrikt. Därför kan antalet uppdrag för ambulanser tillhörande ett visst kommundistrikt skilja sig från antalet uppdrag utförda för hjälpsökande i samma distrikt

Antal med startintervall inom mål per station och ambulansdistrikt Startintervall är tiden mellan att larmoperatören larmar ut att en vårdresurs och att vårdresursen påbörjar uppdraget Endast uppdrag med prioritet 1 räknas in i dessa mål Ett vårdärende kan prioriteras om under operatörens samtal med den hjälpsökande. Endast uppdrag som hade prioritet 1 från början räknas in dessa mål Även uppdrag i andra landsting än Region Skåne ingår här Hela Skåne Ambulansdistrikt

Gränslös dirigering prio 1 – Antal uppdrag inom och utanför respektive ambulansdistrikt I denna tabell så ingår bara uppdrag som tilldelats prioritet 1 av SOS Alarm Kommun i detta fall syfta på den kommun som den hjälpsökande ringer ifrån Uppdrag för hjälpsökande i andra län är fråntagna denna sammanställning Ambulansdistrik syftar på vilket ambulansdistrikt den svarande resurser tillhör Gråmarkerade fält är uppdrag som genomförs av en resurs från det ambulansdistrikt som kommunen tillhör

Gränslös dirigering prio 2 – Antal uppdrag inom och utanför respektive ambulansdistrikt I denna tabell så ingår bara uppdrag som tilldelats prioritet 2 av SOS Alarm Kommun i detta fall syfta på den kommun som den hjälpsökande ringer ifrån Uppdrag för hjälpsökande i andra län är fråntagna denna sammanställning Ambulansdistrik syftar på vilket ambulansdistrikt den svarande resurser tillhör Gråmarkerade fält är uppdrag som genomförs av en resurs från det ambulansdistrikt som kommunen tillhör

Gränslös dirigering prio 3 – Antal uppdrag inom och utanför respektive ambulansdistrikt I denna tabell så ingår bara uppdrag som tilldelats prioritet 3 av SOS Alarm Kommun i detta fall syfta på den kommun som den hjälpsökande ringer ifrån Uppdrag för hjälpsökande i andra län är fråntagna denna sammanställning Ambulansdistrik syftar på vilket ambulansdistrikt den svarande resurser tillhör Gråmarkerade fält är uppdrag som genomförs av en resurs från det ambulansdistrikt som kommunen tillhör

Uppdragstider prio 1 per kommun för kommundistrikt 1 och 2 I denna tabell så ingår bara uppdrag som tilldelats prioritet 1 av SOS Alarm Kommun i detta fall syfta på den kommun som den hjälpsökande ringer ifrån. Uppdrag för hjälpsökande i andra län är fråntagna denna sammanställning Tiderna i dessa tabeller är mediantider. Detta innebär att hälften av alla uppdrag var snabbare än värdet som anges och och hälften tog längre tid.

Uppdragstider prio 1 per kommun för kommundistrikt 3 och 4 I denna tabell så ingår bara uppdrag som tilldelats prioritet 1 av SOS Alarm Kommun i detta fall syfta på den kommun som den hjälpsökande ringer ifrån Uppdrag för hjälpsökande i andra län är fråntagna denna sammanställning Tiderna i dessa tabeller är mediantider. Detta innebär att hälften av alla uppdrag var snabbare än värdet som anges och och hälften tog längre tid.

Mediantid larm till framme hämtadress per kommundistrikt och kommun Kommun i dessa tabeller syftar på den kommun som den hjälpsökande ringer ifrån. Uppdrag för hjälpsökande från andra landsting är fråntagna denna sammanställning Målet för hela Skåne att mediantiden mellan att en resurs tilldelas och är framme vid hämtadressen är mindre än 12 minuter. Motsvarande mål för varje enskild kommun är 18 minuter. I denna tabell så ingår bara uppdrag som tilldelats prioritet 1 av SOS Alarm Tiderna i dessa tabeller är mediantider. Detta innebär att hälften av alla uppdrag var snabbare än värdet som anges och och hälften tog längre tid.