Utveckling av processer och informationsflöden inom hemtjänsten

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Tjänstelegitimation och privata aktörer i offentlig regi E-legitimationsdagen :15 – 14:45 Ulf Palmgren.
Advertisements

Etnicitet som resurs och affärsidé: Organisering för mångfald i hemtjänsten Lena Högberg, ek dr, universitetslektor i företagsekonomi Institutionen för.
Den digitala vägen till morgondagens vård & omsorg Patrik Sundström, programansvarig för eHälsa Center för eSamhället, Avdelningen för digitalisering.
HEMTAGARTEAM. SYFTE Det övergripande syftet är att brukaren ska kunna återvända till hemmet efter en sjukhus- eller korttidsvistelse på ett tryggt och.
11 Kvaliteten i din hemtjänst Stadsledningskontorets brukarundersökning 2011 November 2011 Spånga-Tensta.
Trygg hemma Förstärkt samarbete i öppenvård Arbetsgrupp Gällivare träff 2.
SÅ HÄR VILL JAG HA DET! Ökat inflytande för de äldre i centrums hemtjänst – så här gör vi! Hemtjänsten Guldheden & Johanneberg SDF Centrum, Göteborgs Stad.
Införande av IBIC (ÄBIC) inom äldreomsorgen i Linköpings kommun Socialkontoret beslutar att införa ÄBIC. Viljeinriktning av äldrenämnden. Omsorgskontoret.
Attraktiv Hemtjänst Om rambeslut.
Äldreomsorgen idag och i morgon Ny teknik i välfärdens tjänst
Internkontroll Internkontroll 2016 Internkontroll I kommunallagen 6 kap, 7 §, beskrivs nämndernas ansvar för verksamheten; ”Nämnderna skall.
Rapport om pågående projekt
Mellanhänder: Rätt eller fel? SOI 2017 Ann Fryksdahl, Konkurrensverket
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Uppföljningar av hemtjänstutförare - fokusområden
Välfärdens processer för myndighetsutövning inom IFO/FH
Attraktiv Hemtjänst Välkommen till introduktion
Välkommen! Evamaria.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Arbetssökning vid arbets- och näringsbyrån
Brukarundersökning 2016 Äldreomsorg.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
2. Brand i byggnad senaste 28 dagarna
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Agenda MAIVOR – mobilt arbetssätt i vård och omsorg
Samverkansprogram IED informations-försörjning (NV, Lst mfl)
VAD ÄR VÅRDTAGARINFLYTNDE?
Strategi för hälsa Skola Socialtjänst Vård och omsorg
Attraktiv Hemtjänst Om att utvärdera hemtjänst för dig som handläggare.
Stöd och behandling – införande i landsting/regioner
Äldres behov i centrum Välkommen till introduktion! 22 februari 2016.
Nyckeltal för socialtjänst
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Vad tycker äldre om äldreomsorgen
Vägledande principer för socialtjänsten
Karin Bengtsson - arbetar på Uppdragskontoret med uppföljnings- och utvecklingsfrågor inom socialnämndens och äldrenämndens ansvarsområden. Jag har tidigare.
Verksamhetsrådet Verksamhetsrådet
Johan M. Sanne Lisa Schmidt
Utvärdera för framtiden ...mer än ParaGå
Lag (2017:612) om samverkan vid utskrivning från sluten hälso- och sjukvård
Välkomna
Kundtjänst Järfälla kommun september 2018.
Med kundval HAR nackaborna makten över sin service.
Välkomna
JM, EM, doktorand Kenneth Hellsten
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2014?
planerare Kaarlo Saukonpää Utbildningsstyrelsen
#Närvaroeffekten - Varje elevs rätt till utbildning.
Diagramrapport BoInvent 1 Januari 2012
Skolwebb för vårdnadshavare
TRIS-processen TRIS-teamen arbetar enligt TRIS-processen. TRIS-processen är den gemensamma processen och modellen för rehabiliteringssamverkan. Från vårdens.
Välkomna
Implementering av samverkanslagen och överenskommelsen
LSA-uppdrag del 2: förskrivningsdata
Digitaliseringssnurran
Kartläggning av stöd- och ledningsprocess
LOV daglig verksamhet Information januari 2018
Värdegrund inom äldreomsorgen
Kommunal hemtjänst 2019 Utveckling och utmaning
Införande av Treserva Genomförande webb för öppenvårdsinsatser (SOL)
Ändringar i LMA från den 1 juni 2016
förfrågningsunderlag
Om standarden BEAst Supply Rental Laddas fritt ned på BEAst.se
Välkomna!.
LSG Uppföljningsrapport
Dokumentera rätt i vården
Revisionsredogörelsen 2017
Klas Johansson och Linda Grinndal
Nämnden för arbetsmarknad och vuxenutbildning
Presentationens avskrift:

Utveckling av processer och informationsflöden inom hemtjänsten Processbilder Utveckling av processer och informationsflöden inom hemtjänsten

Processkarta 2019-02-18

Biståndsbeslut 2019-02-18

Kundval 2019-02-18

Avgiftsbeslut för kund 2019-02-18

Mottagande av kund hos utförare 2019-02-18

Grundplanering hos utförare 2019-02-18

Daglig planering hos utförare 2019-02-18

Utförande av tjänster och rapportering 2019-02-18

Fakturering från utförare till kommunens socialtjänst 2019-02-18

Socialtjänstens fakturabetalning 2019-02-18

Socialtjänstens fakturering av kund 2019-02-18

Uppföljning 2019-02-18

Informationsflödet i de nya processerna 2019-02-18

Förändringsplan - vision Mobilitet är option Tillhandahålls av kommunen Krav på utförare Mobilitet är option 2019-02-18