Presentation av affärsplan

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Synergator Consulting Business Development & Management Copyright 2009 Verktyg för Företagsutveckling.
Advertisements

Projekttitel Projektdeltagare Bild 1 Så anpassar du informationen i sidfoten Du kan enkelt anpassa vilken information som ska visas i sidfoten.
Marknadsekonomi eller planekonomi?
Affärsplaner för samhällsentreprenörer?
AFFÄRSPLAN Elias Brander.
Problemsnack eller bygga lösningar.
Ekonomiska System Alla länder har ett ekonomiskt system:
ProSteel - ProSteel är ett program som skall skapa tillväxt i företag med ambition och potential att kommersialisera produkter vars konkurrenskraft bygger.
Projektbeskrivning för Affärschansprojekt VILNIUS 2007.
Grundkurs i marknadsföring
Ekonomiska System Alla länder har ett ekonomiskt system:
Affärsplan Leif Olsson.
Övergripande inriktning för samhällsskydd och beredskap
Affärsidé - företagets vägvisare
Konkurrens och konkurrenter Vänner eller fiender?.
Affärsbeskrivning [Projekttitel …]
Företagsekonomi 1 Centralt innehåll
Kap 5: Mål och affärsidé Utifrån resultatet i nulägesanalysen formulerar ledningen mål; vad den vill uppnå på kort respektive lång sikt. Affärsidén ska.
Förslag till planering kapitel 12
Kapitel 12 Marknadsföringen påverkas av omvärlden.
Interna och externa resurser Möjligheter och begränsningar
Bygg strukturen Skapa en kunddatabas på företagsnivå
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
Föreläsning
Strategisk ekonomistyrning: Föreläsning Professor Fredrik Nilsson Linköping
Affärsidé Den yttre affärsidén Vad skall produceras ?
Kunden Kotler: “It is no longer enough to satisfy customers. You must delight them.”
Ekonomiska System Alla länder har ett ekonomiskt system:
Työelämävalmiuksia | Yrittäjyyskasvatusta | Oman talouden hallintaa Verksamhetsplan.
BNP (BruttoNationalProdukt):
Ta pulsen på ditt företag! – Health Check™ NyföretagarCentrum tar nu steget från att kostnadsfritt hjälpa entreprenörer igång med att starta nya företag,
Affärsplaner för samhällsentreprenörer? Distanskurs i SHE 4 april 2011 Fredrik Björk, Malmö högskola.
Vad gör Almi?.
Mallar svenska.
Från ord till handling.. Varför entreprenörskap? Rustas för framtiden. Entreprenöriellt lärande. Inga givna svar, skapar kontaktnät. ”Tasigförsamhet”.
Ledningsprocessen.
Självutveckling Modul 6 PROJECT NO – UK/13/LLP-LdV/TOI-624.
Produktens olika delar
Bioenergi - En innovativa miljön i Halland Martina Braglin
1:1 H2000 Praktisk marknadsföring 1 – att marknadsföra i butik Kopiering tillåten © Liber AB 1:1 Vilka behov har mina kunder? Vilka kunder vänder jag mig.
DE NYA AFFÄRSRELATIONERNA – FRÅN PRODUKT- TILL FUNKTIONSERBJUDANDEN Av Staffan Brege Daniel Kindström Per-Olof Brehmer Grupp 9 Pernilla Johansson Anna.
Affärsidén En ledstjärna för både kunder och medarbetare.
9:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Marknadsplanens delar Nulägesanalys – Var står vi och vad innebär nuläget för oss? Mål – Vart vill vi?
MARKNADSFÖRING Marknadsföring är allt arbete som utförs i ett företag i syfte att föra en vara eller tjänst från producent till konsument.
Bolaget Namn: VD: Kontaktperson: Telefon:. Bolaget Namn: VD: Kontaktperson: Telefon:
Att sätta mål Enligt SMART-kriterierna bör ett mål vara: specifikt
There is no such thing as a free lunch!
Dalarna ska vara ledande i Sverige för lanthandelsutveckling och
[Produktnamn] Marknadsplan
Intressententmodellen.
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
Projektnamn Företagsnamn Presentatör
Kortsiktig /Långsiktig effekt
Att starta eget Färgsätt som i boken. På varje bild ska det stå:
Produkt, pris, plats och påverkan
Marknad, målgrupp och mål
Sälja en produkt eller tjänst
There is no such thing as a free lunch!
Kortsiktig /Långsiktig effekt
Marknadsföringsplan Ditt namn.
(Företagsnamn) SWOT-analys
(Företagsnamn) Marknadsföringsplan
(Företagsnamn) Affärsplan
UF Ett år som företagare Företagande och arbetslivskunskap i praktik Timme – Affärsverksamhetsplan.
Presentörens namn | Företagsnamn
Förstudie Otålighet Läsa redan beslutade Intervjua aktiva och berörda
Presentation av affärsplan
[Produktnamn] Marknadsplan
Företagets namn Affärsplan.
Projektets namn | Företagets namn | Presentatör
Presentationens avskrift:

Presentation av affärsplan Företagsnamn Presentation av affärsplan

Företagskoncept Sammanfatta produkten, tjänsten, tekniken, konceptet eller strategin som din verksamheten bygger på.

Ange tydligt företagets långsiktig målsättning. Försök använda ord som anger riktningen för ditt företags tillväxt, men var så kortfattad som möjligt.

Marknadssammanfattning Sammanfatta tidigare, nuvarande och framtida marknad. Återge ändringar i marknadsandelar, ledarskap, aktörer, marknadens struktur, kostnader, priser eller konkurrenter som anledning till företagets framgång.

Möjligheter Identifiera problem och möjligheter. Beskriv konsumenternas problem och definiera affärsmöjligheter för produkter/tjänster som dessa problem kan ge upphov till.

Konkurrenter Sammanfatta konkurrenssituationen. Beskriv ditt företags konkurrensfördelar.

Mål och målsättningar Beskriv femårsplanen Ange specifika, mätbara målsättningar för att genomföra din femårsplan. Beskriv målsättning för marknadsandelar. Beskriv målsättning för intäkter/lönsamhet.

Gruppen Ange VD och nyckelpersoner vid namn. Ta med tidigare prestationer för att visa att det handlar om framgångsrika människor. Summera antalet år av erfarenheter inom detta område.

Gruppens organisationsschema [Fullständiga namn] Verkställande direktör, VD [Fullständiga namn] Vice verkställande direktör [Fullständiga namn] Chef

Resurskrav Beskriv behoven för följande resurser: Personal Teknik Ekonomi Distribution Marknadsföring Produkter Tjänster

Ekonomisk plan Skapa en övergripande ekonomisk plan som definierar din finansieringsmodell och prissättning. Planen bör innehålla förväntad årlig försäljning och vinst för kommande tre år. Använda flera bilder för att beskriva det här området på bästa sätt.

Risker och belöningar Sammanfatta riskerna med projektförslaget och hur de ska hanteras. Uppskatta förväntad utdelning, särskilt om du söker finansiering.

Nyckelfrågor Kortsiktigt Långsiktigt Identifiera viktiga beslut och frågor som måste lösas omedelbar eller på kort sikt. Beskriv konsekvenserna av att skjuta på beslut. Långsiktigt Identifiera frågor som behöver lösas på lång sikt. Om du söker finansiering ska du specificera frågor som kräver ekonomiska resurser för att lösas.

Bilaga Kompletterande referensmaterial och resurser