(Företagsnamn) SWOT-analys

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Mall till Affärsplan – Export för Företaget AB.
Advertisements

Swot - analys.
Affärsplaner för samhällsentreprenörer?
Työelämävalmiuksia | Yrittäjyyskasvatusta | Oman talouden hallintaa UF Ett år som företagare.
Marknadsföring Bertil Grenströmer.
Att använda sig av massmedier
Marknadsplan Sandström de Wit
Juni 2005 Nordisk Vejteknisk Forbund NVF-11: Informasjonssystemer NVF11 Kompetansegruppe Nordisk Marknad Sommermøtet juni 2005.
Marknadsföring Kap 7 Strategisk planering
Grundkurs i marknadsföring
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH Affärsutvecklingscheckar •För utveckling av varor och tjänster •För internationalisering 1.
Varför SWOT ? Åskådliggör ett företags styrkor och svagheter, samt möjligheter och hot i omvärlden. En systematisk och bred granskning av ett företag och.
SLL Innovation Projektledare Viktoria Björk
Kontaktsjuksköterskemöte 13 december 2013
Affärsidé - företagets vägvisare
PA Consulting group ab.
Affärsidé – Emelie & Emma 9E
Intressenter OL108A.
Underlag för strategiska beslut; utvidgad SWOTANALYS
4. Nulägesanalys. Marknadsföring, Gleerups. S Fürst mfl
Företagsekonomi 1 Centralt innehåll
Kap 5: Mål och affärsidé Utifrån resultatet i nulägesanalysen formulerar ledningen mål; vad den vill uppnå på kort respektive lång sikt. Affärsidén ska.
Kapitel 12 Marknadsföringen påverkas av omvärlden.
MARKNADSANALYS EN STUDIE AV ELVA AB:S MARKNADSFÖRINGSSTRATEGI.
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
custice . fakta . presentation
Föreläsning
Hybrid av: Restaurang, Saluhall & Livsmedelsbutik.
Strategisk ekonomistyrning: Föreläsning Professor Fredrik Nilsson Linköping
Proteinrik glass gjord på svensk kvarg
Affärsidé Den yttre affärsidén Vad skall produceras ?
Kunden Kotler: “It is no longer enough to satisfy customers. You must delight them.”
Projektår 2 - Forskningsuppdraget inom VUXBIB – Folkbibliotekens stöd för vuxnas lärande Eva-Maria Flöög Anette Eliasson Cecilia Gärdén Christina Persson.
Työelämävalmiuksia | Yrittäjyyskasvatusta | Oman talouden hallintaa Verksamhetsplan.
Ta pulsen på ditt företag! – Health Check™ NyföretagarCentrum tar nu steget från att kostnadsfritt hjälpa entreprenörer igång med att starta nya företag,
Kap 10 Marknad för turism •
AU-matrisen Utbud Marknad Penetration
För tre veckor sedan gick vi igenom:
Välkomna till Projektledningskurs. Önskar Carina Höyheim carina
Från idéer till framgångsrika företag Anna Lundmark Lundbergh Almi Företagspartner Värmland AB Hur får vi fart på innovation av tjänster?
Hemuppgift (gruppuppgift): Bransch- och affärsmodellanalys CBA01.
Från ord till handling.. Varför entreprenörskap? Rustas för framtiden. Entreprenöriellt lärande. Inga givna svar, skapar kontaktnät. ”Tasigförsamhet”.
Diskussion om samgående mellan Djarfur och Vaengur Medlemsmöte
Analyser och mallar. Innehåller Kravspecifikation SWOT Personas (användare) 4P (marknadsmixen) Metod Mall Exempel Metod Mall Exempel Det finns inga rätt.
SWOT Styrkor – Svagheter – Möjligheter – Hot (Strength – Weakness – Opportunity – Threat) SWOT-analys är ett verktyg för att utforma en lämplig strategi.
MARKNADSFÖRING Marknadsföring är allt arbete som utförs i ett företag i syfte att föra en vara eller tjänst från producent till konsument.
Att starta, planera och driva projekt
Från mode och trend till ett balanserat strategibeslut: Outsourcing Av: Abrahamsson M., Andersson d., och Brege s. ____________________________________________________________________________.
på personer i behov av hjälp
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
Projektnamn Företagsnamn Presentatör
Att starta eget Färgsätt som i boken. På varje bild ska det stå:
Sälja en produkt eller tjänst
Företags-namn Produkter och tjänster
(Företagsnamn) Marknadsföringsplan
(Företagsnamn) Affärsplan
UF Ett år som företagare Företagande och arbetslivskunskap i praktik Timme – Affärsverksamhetsplan.
Presentörens namn | Företagsnamn
Marknadsanalys en analys i fyra steg
Presentation av affärsplan
på personer i behov av hjälp
på personer i behov av hjälp
Din företags-broschyr
Vilka vi är Northwind Traders
Presentation av affärsplan
Företagets namn Affärsplan.
Projektets namn | Företagets namn | Presentatör
OL108A // Introduktion till projektledning // Samhällsentreprenör
Mall till Affärsplan – Export för Företaget AB.
Presentationens avskrift:

(Företagsnamn) SWOT-analys

(Infoga en sammanfattande beskrivning här) Identifiera de interna styrkorna hos ditt företag genom att fråga dig: Vad får mitt företag att utmärka sig? Vad är det som gör min produkt, tjänst eller idé unik eller värdefull? Vad är det som kommer göra mitt företag framgångsrikt? Vilka är mina främsta konkurrensfördelar? (Infoga en sammanfattande beskrivning här) Identifiera de interna svagheterna för ditt företag genom att fråga dig: Kan mitt företag hävda sig i konkurrensen? Har jag tillräcklig erfarenhet/rätt personal för att driva företaget? Kommer mitt företag att leverera som förväntat? Har jag tillräckligt stort kassaflöde för att hålla mitt företag i drift? Styrkor (interna) Svagheter (interna) (Infoga en sammanfattande beskrivning här) Identifiera de externa möjligheterna för ditt företag genom att fråga dig: Vilka aktuella trender matchar min affärsidé? Vilka möjligheter finns för min affärsidé utomlands? Hur kan jag utveckla min produkt, tjänst eller idé ytterligare? Vilka utvecklingar på olika marknader kan mitt företag dra nytta av? (Infoga en sammanfattande beskrivning här) Identifiera de externa hoten mot ditt företag genom att fråga dig: Vilka politiska eller ekonomiska tendenser kan påverka mitt företag? Kan kommande lagstiftning påverka mitt företag? Vilka hinder har jag inte tänkt på? Finns det konkurrenter jag borde oroa mig för? Möjligheter (externa) Hot (externa)

Identifiera de interna styrkorna hos ditt företag genom att fråga dig: Strengths SWOT Identifiera de interna styrkorna hos ditt företag genom att fråga dig: Vad får mitt företag att utmärka sig? Vad är det som gör min produkt, tjänst eller idé unik eller värdefull? Vad är det som kommer göra mitt företag framgångsrikt? Vilka är mina främsta konkurrensfördelar?

Kan mitt företag hävda sig i konkurrensen? Weaknesses SWOT Identifiera de interna svagheterna för ditt företag genom att fråga dig: Kan mitt företag hävda sig i konkurrensen? Har jag tillräcklig erfarenhet/rätt personal för att driva företaget? Kommer mitt företag att leverera som förväntat? Har jag tillräckligt stort kassaflöde för att hålla mitt företag i drift?

Identifiera externa möjligheter för ditt företag genom att fråga dig: Opportunities SWOT Identifiera externa möjligheter för ditt företag genom att fråga dig: Vilka aktuella trender matchar min affärsidé? Vilka möjligheter finns för min affärsidé utomlands? Hur kan jag utveckla min produkt, tjänst eller idé ytterligare? Vilka utvecklingar på olika marknader kan mitt företag dra nytta av?

Identifiera de externa hoten mot ditt företag genom att fråga dig: Threats SWOT Identifiera de externa hoten mot ditt företag genom att fråga dig: Vilka politiska eller ekonomiska tendenser kan påverka mitt företag? Kan kommande lagstiftning påverka mitt företag? Vilka hinder har jag inte tänkt på? Finns det konkurrenter jag borde oroa mig för?