Direktupphandling av varor och tjänster

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Pilotprojekt för Digitalt Stöd i samverkan, H2O. Vad har vi lärt oss? Digitalt stöd ökar valfriheten och tryggheten för våra brukare, bibehåller kvalitén.
Advertisements

Valfrihetssystemet eID 2016 Övergångstjänst E-legitimationsnämndens informationsmöte 31/5
Borlänge stad Mellanrubrik Punkt Mellanrubrik Punkt Välkommen till Borlänge.
Allting har ett pris. Divisionskalkylering Enklaste sättet Räkna ihop företagets totala kostnader. De totala kostnaderna delas med antal varor eller tjänster.
Upphandla revisionstjänster utan pris! Kommek seminarium 14.
Offentlig upphandling Offentlig sektor köper varor, tjänster och bygg- entreprenader för miljarder kronor per år. Genom vårt EU-medlemskap är vi.
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet i korthet – Medel för disk- och spoldesinfektion
Kretsloppet i den lilla ekonomin Två aktörer Hushåll Företag Två marknader Varu- och tjänstemarknaden Arbetsmarknaden.
Träningsuppgift 1 Att registrera pappersremiss Hämta patient A Remiss -> Registrera remiss Remissdatum Det datum remissen skrevs ( för att underlätta övningen.
Analyser och mallar. Innehåller Kravspecifikation SWOT Personas (användare) 4P (marknadsmixen) Metod Mall Exempel Metod Mall Exempel Det finns inga rätt.
Information om datasystem för vård och omsorg
Inköpsprocessen vid privata köp
Automatic Delivery Rewards
Uppsats – ”Etik och livsfrågor”
Ramavtal för tekniska konsulttjänster 2014
Nya rutiner: tryckning av avhandlingar
Smart Built Environment Utlysning mars 2016
Njörður Sigurðsson, avdelningschef för tillsyn och rådgivning
Lönebildning inom friskolorna
Lathund TI Tekniska Konsulter A Innan du gör ett avrop läs:
Då är det bra om du känner till att vård- och omsorgsförvaltningen
Anbudsutbildarna Christine Edenborg,
En muntlig eller skriftlig överenskommelse
Ekonomisk redovisning och rapportering för år
Processkartläggning Upphandling
Auvesta Transaktion Autentisering mobileTAN
Auvesta Transaktion Autentisering Säkert Kort
Ska Västra Götalandsregionen
Konsumenträtt.
Regler för upphandling
Lathund-Ladok-95-Studiedeltagande
Upphandlingsseminarium Munkedal 18 jan 2018 Ulrica Dyrke, Företagarna
HANDLEDNING INKÖP PÅ COOP.SE
Johan M. Sanne Lisa Schmidt
Villkor och förutsättningar för Vetenskapsrådets bidrag
Partsgemensam information till dig som medarbetare
Direktupphandling av varor och tjänster
Framtidens sätt att ha bil Agenda Brf Ektorget Om Sunfleet Fördelar
Digital signering av hälso- och sjukvårdsåtgärder
Viten och skadestånd - Incitamentsmodell
Charlie har fått möjlighet att starta ett företag under gymnasietiden
Certifieringprocessen
JM, EM, doktorand Kenneth Hellsten
Elevernas antagningsbesked vid slutantagningen fyrbodal.indra2.se
Handel med andra Övningsföretag
Arkivutbildning Utbildningsmaterial
Ska Västra Götalandsregionen
Kvalitetspolicy GLA och alla anställda ska uppfylla alla krav och överträffa förväntningar från kunder, ägare, myndigheter och andra intressenter. På GLA.
Ramavtalet ”Utskriftstjänster ” i korthet
Ramavtalet ”Utskriftstjänster ” i korthet
Upphandlingsprocessen
Inköp i Region Norrbotten
Roller och ansvar Vi kommer bland annat att prata om:
Rutiner vårdplan Sårbehandling
Arkivutbildning Utbildningsmaterial
Direktupphandling av varor och tjänster
Erfarenheter av dynamiskt Inköpssystem
Leverantörsfakturor GAS
Välkomna!.
Lathund för hantering av kontrakt, externfinansiering, i Public 360°
Fokusutbildning tidbok och webbtidbok
Processkarta Rekrytering av TA-personal
Linköpings universitet
E-litteratur 2017 Göteborg Marita Lohmander
förfrågningsunderlag
ÖKA PR-GENOMSLAGET NY TJÄNST Lås upp artiklar bakom betalvägg och sprid fritt till anställda, kunder och andra Frustrerad när ert PR-arbete döljs bakom.
OPEN UNIVERSE ÄR ETT FÖRETAG I TELENORKONCERNEN
Utveckling och samordning av virkesmätningen
Direktupphandling av varor och tjänster
I Anteckningarna finns kommentarer till bilderna.
Presentationens avskrift:

Direktupphandling av varor och tjänster 1. Marknadsundersökning 2. Kravspecifikation 3. Utvärdera anbud Kontakta flera företag för att få kunskap om vad marknaden kan erbjuda.   Kontrollera att varan uppfyller önskad prestanda (testa ev. varan). Fråga hur tjänsten utförs. Kontrollera priser, leveranstider m.m. Observera att totalkostnaden ej får överstiga 270 964 kr exkl. moms. Välj mall för kravspecifikation och avtal utifrån vad som ska upphandlas. Redigera mallen och ta bort kommentarer i högermarginalen. Skicka kravspecifikation och avtalsmall till aktuella företag. Skapa konkurrens, skicka till flera företag (enskilda e-post). Ange ett sista svarsdadum.   Kontrollera att anbuden uppfyller ställda krav och att leverantören: angett ett totalpris accepterar avtalsmallen, har F-skattsedel och betalat skatter och avgifter. Om något är oklart, skicka frågor via e-post och begär skriftliga svar.   Välj leverantör utifrån bästa prestanda, bästa pris eller vad som är viktigt. Skriv en kort motivering till valet. 4. Skriva avtal 5. Leverans och betalning 6. Diarieföring och arkivering Redigera den gulmarkerade texten i avtals­mallen och ta bort kommentarerna i höger­marginalen.   Skriv ut två exemplar av avtalet som prefekt/ motsvarande signerar. Skicka avtalet till leverantören för underskrift. Begär att ett exemplar returneras. Vid import av vetenskaplig utrustning från länder utanför EU, ansök om tullfrihet. Vara. Kontrollera att allt som beställts (inkl. dokumentation) ingår i leveransen och är i oskadat skick.   Om leverantören ska installera varan, görs en funktionskontroll. Godkänn inte varan förrän den uppfyller ställda krav och leverantörens utfästelser. Se till att ev. utbildning genomförs. Tjänst. Kontrollera att uppdraget är utfört enligt ställda krav och att ev. dokumentation levererats. Betalning. Betala inte i förväg. Betala efter godkänd leverans alt. godkänd funktionskontroll eller när utförd tjänst är godkänd. Alla direktupphandlingar diarieförs.   Arkivera följande handlingar: Kravspecifikation och ev. förtydliganden Vinnande anbud Motivering till vald leverantör Signerat avtal