Seminarium Affärsidé & Budget

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Kreditmarknad, Arbetsmarknad, Aktiemarknad
Advertisements

ÖPPET KÖP BYTESRÄTT Ingen lag!
Ncg | sweden om | navigator beslutstödsportalen Oskar Kristiansen
FÖRETAGSEKONOMI 1 Annan placering av kapitel 1!?
Marknadsekonomi eller planekonomi?
1. Varför finns det pengar?
Sellmasters affärsidé Vår affärsidé är att öka företagens försäljning och lönsamhet genom att veckovis coacha och träna säljare och säljkårer med tips.
1 Intervjuer med 39 Kvinnliga företagare i Vara Kommun Genomförda under juni – augusti 2006, av Ingrid Ullberg, Mångfald i Vinköl inom projektet Utveckling.
Affärsplaner för samhällsentreprenörer?
AFFÄRSPLAN Elias Brander.
Vad är marknadsföring? “Marketing’s job is to convert societal needs into profitable opportunities”
Presentation av: Johan Uddh Utvecklingschef. Våra kunder! Vår idé gör det enkelt att vara kund oavsett var du bor! Kvinnan står för beslutet till förändring.
Affärsidé Öppna en klädaffär och sälja underkläder från Victorias Secret och t-shirts från olika märken som inte säljs i Varberg. Vi hade även tänkt att.
Servicekunskap Lektion 1 s 7-14
SAMHÄLLSEKONOMI.
Avalon Information Systems Vi är IT-företaget som behärskar framtagning av information och utveckling av konkurrenskraftiga IT-system. - Produktinformation.
Kap 8 Det finns företag av olika slag
Miljarder möjligheter på en plats!
Block 4: Att driva företag
Förmedlarnas utmaningar med de nya reglerna 27 augusti Charlotta Carlberg.
Penningskarusellen ”Kunderna betalar med pengar för att få ett behov uppfyllt. Och företaget får pengar för att kunna betala sina utgifter. Både parter.
Affärsidé - företagets vägvisare
Hur går företaget Det måste löna sig.
Företagsekonomi 1 Centralt innehåll
Kap 5: Mål och affärsidé Utifrån resultatet i nulägesanalysen formulerar ledningen mål; vad den vill uppnå på kort respektive lång sikt. Affärsidén ska.
marknadsförarens verktygslåda
Kap 6: Marknadsstrategier
Förslag till planering kapitel 12
K1 Alla marknadsför sig Att skapa intresse och förväntningar
Kap 8: Marknadsföring genom relationer
Företagsekonomi 1 Centralt innehåll
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
Företagsekonomi 1 Starta företag.
Viktigt när du upphandlar molntjänster
Från idé till lönsamt företag. 2. ALMI Företagspartner AB 40 kontor över hela landet. 450 medarbetare. Moderbolag ägs av staten. 17 regionala dotterbolag.
Affärsidé Den yttre affärsidén Vad skall produceras ?
Företag.
Företaget – Andmotion  Bildades år 2010 och ägs av eEquity  Främst inriktade på vinter- och vattensport inom näthandeln  Affärsidé ” Att genom e-handel.
Affärsplaner för samhällsentreprenörer? Distanskurs i SHE 4 april 2011 Fredrik Björk, Malmö högskola.
Visma Spcs Anette Citron & Petter Åkesson.
Saabs historia 30-talet: Försvaret behövde rustas upp Lösning: Svenska Aeroplan AB (SAAB) Efter andra världskriget: Satsning på civil marknad.
PromikBook AB Kraftfull företagsanalys och ekonomisk simulering – helt molnbaserat.
Bioenergi - En innovativa miljön i Halland Martina Braglin
1:1 H2000 Praktisk marknadsföring 1 – att marknadsföra i butik Kopiering tillåten © Liber AB 1:1 Vilka behov har mina kunder? Vilka kunder vänder jag mig.
S AMHÄLLSEKONOMI. Ordet ekonomi betyder hushållning -alltså att få det man har att räcka till.
Kort ekonomisk historia. Vad krävs för att en vara ska tillverkas?
Smslån utan uc Vare sig du vill låna pengar utan inkomst eller om du vill låna pengar utan uc med betalningsanmärkning är fixcash.se det ställe du bör.
Affärsidén En ledstjärna för både kunder och medarbetare.
Funderar ni på att lägga ut inköpsfunktionen? Outsourcing av inköpsfunktioner är ett utmärkt sätt att gå från reaktivt till proaktivt inköp.
9:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Marknadsplanens delar Nulägesanalys – Var står vi och vad innebär nuläget för oss? Mål – Vart vill vi?
Björn Svensson Fredrik Krig Filip Edén.  Att sälja kläder online  Kunder ska kunna designa sina egna kläder  Låga priser  Kvalitet.
Räkna ut resultat Intäkter − Kostnader = Resultat.
MARKNADSFÖRING Marknadsföring är allt arbete som utförs i ett företag i syfte att föra en vara eller tjänst från producent till konsument.
Räkna ut priset Först måste man räkna ut vad varan kostar. Två kostnader: fakturakostnad (det man ska betala till tillverkaren) hemtagningskostnad (frakt,
Framtidens Norrköping på C
För en annan grupp är det den enda värld de verkligen kan
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
Månadsbudget Inkomster Studiebidrag Extrajobb
Ekonomiska grundbegrepp
Produkt, pris, plats och påverkan
Kortare arbetstid med heltidslön - Hur funkar det?
Susanne Lindqvist SANdvik,
(Företagsnamn) SWOT-analys
(Företagsnamn) Marknadsföringsplan
(Företagsnamn) Affärsplan
Den första Ingenjören rapporter/utredningar/analyser
Vad är marknadsföring? “Marketing’s job is to convert societal needs into profitable opportunities”
Lanpro Internetwork AB
Privatekonomi – vad är det?
Privatekonomi – vad är det?
Presentationens avskrift:

Seminarium Affärsidé & Budget Erik Svensson, Markus Green och Philip Gregorius

Företagsanalys Acando Konsult-/tjänsteföretag Yttre affärsidé Synergi Inre affärsidé "Laganda, passion och resultatskapande" MARKUS Konsult-/tjänsteföretag som förbättrar IT och informationssystem hos företag Deras YTTRE affärsidé: Bygger på en sorts synergi, där deras konsult slår ihop sina kunskaper och idéer med företagets, för att i sin tur hitta lösningar som är ännu bättre än vad de hade kunnat komma fram till på egen hand De sammanfattar sin INRE affärsidé i sina kärnvärden; "Laganda, passion och resultatskapande"

Företagsanalys Flügger Målningsrelaterade produkter Yttre affärsidé ”Miljöriktiga, sunda produkter, som ger vackra och hållbara ytor” Inre affärsidé Hela kedjan Philip Flugger är ett danskt företag som tillverkar målningsrelaterade produkter. Målningsrelaterade produkter: yttre affärsidé och marknad Hela kedjan: inre affärsidé; tillverkar, levererar och säljer ger support och råd

Företagsanalys - jämförelse Affärsidéerna Flüggers är konkreta Acandos är diffusa Slutsats Svårt för tjänsteföretag att konkretisera sina idéer Desto lättare för tillverkningsföretag Erik Affärsidéerna: Tydligheten skiljer sig. Tjänsteföretaget Acandos affärsidéer diffusa. Svårt att konkretisera deras tjänster då de skiljer sig åt mellan olika uppdrag/kunder. Tillverknings- och försäljningsföretaget Flügger har konkreta affärsidéer, tack vare fast kedja från tillverkning till försäljning

LocalHelp - Affärsidé Affärsidé: På ett flexibelt och personligt sätt underhålla IT i hemmet och på det lilla kontoret. Mission: Får din IT att fungera. Vision: Bli Sveriges ledande företag inom IT-support på plats i hemmet. MARKUS Vi har valt att skapa ett företag som på ett flexibelt och personligt sätt underhåller IT i hemmet och på det lilla kontoret Vår mission är således helt enkelt att få Din IT att fungera så som du vill ... medan vår vision är att bli Sveriges ledande företag inom just IT-support på plats i hemmet

LocalHelp - Affärsmodell På plats hos kund Professionellt och personligt På kundens villkor Goda förkunskaper ger god flexibilitet Öppna för alla system Philip LocalHelp erbjuder installation och underhåll av IT i hemmet och på det lilla kontoret till fasta, låga priser. Vi kommer att erbjuda hemservice, målet är att vara personliga och anpassa oss efter kundens behov och vara öppna för alla sortersfrågor. Genom att ha god förkunskaper kommer vi kunna takla de flesta problem vi kommer ställas inför.

LocalHelp - Affärsmodell Målgrupp Okunniga inom IT Främst övre 30-årsåldern och uppåt Saknar tid och intresse Fast pris Heltidsanställd samordnare Erik

LocalHelp - Affärsstrategi Produktionsprocess Personlig, flexibel service Låga, fasta priser Goda kunskaper MARKUS Vår affärsstrategi bygger på hög konkurrenskraft, med hjälp av : - Personlig och flexibel service * ..vilket skapar ett stort förtroende hos våra kunder, och blir på så vis en snackis - Låga fasta priser * Tack vare låga utgifter - Goda kunskaper * ..inom både service och IT redan när vi startar företaget

LocalHelp - Affärsstrategi Framtiden Expansion & lönsamhet Heltid för samtliga Utöka kundkretsen Förtroende för varumärket Det givna valet! Erik

LocalHelp - Affärsstrategi Vägen dit Skapa förtroende Traditionell marknadsföring Utöka successivt Anställa fler Fler städer Butiker/servicestationer MARKUS Tillbaks vid förtroendefrågan.. - För att ytterligare kunna hålla nere utgifterna vill vi snarare få fler kunder genom att bygga ett förtroende hos våra kunder, och på så vis öka våra kunders efterfrågan på våra tjänster - Men den marknadsföring vi trots allt behöver göra kommer vi inrikta mot "traditionella" marknadsföringmedier som radio och tidningar, då vår kundkrets förmodligen kommer vara personer i övre 30-årsåldern och uppåt. - Ett av våra första mål är att sysselsätta alla tre fulltid. Därefter siktar vi på att expandera med fler anställda och representation i fler städer, samt även öppna butiker/"servicestationer"

Juridisk företagsform Handelsbolag: Flera personer Delat ansvar Enkelt Aktiebolag i framtiden... Philip

Budget Summa Intäkter Startkapital 200 000 Beräknad inkomst 562 500 762 500 Summa Utgifter Löner 600 000 Kontorskostnader 23 300 Kostnader Transport 116 000 Summa 739 300 Balansräkning Inkomster 762 500 Utgifter 739 300 Summa 23 200