2018-09-16 Marknadsföringsplan Ditt namn
Marknadssammanfattning 2018-09-16 Marknadssammanfattning Marknad: tidigare, aktuell och framtida Granska ändringar i marknadsandelar, ledarskap, spelare, marknadsskiftningar, kostnader, prissättning och konkurrens
Produktdefinition Beskriv produkten eller tjänsten som marknadsförs 2018-09-16 Produktdefinition Beskriv produkten eller tjänsten som marknadsförs
Konkurrens Konkurrensmiljön 2018-09-16 Konkurrens Konkurrensmiljön Ge en översikt över produktkonkurrenter, deras styrkor och svagheter Positionera varje konkurrents produkt bredvid en ny produkt
Positionering Positionering av produkt eller tjänst Konsumentlöfte 2018-09-16 Positionering Positionering av produkt eller tjänst Utlåtande som tydligt definierar produkten inom sin marknad och jämfört med dess konkurrenter över tid Konsumentlöfte Utlåtande som sammanfattar fördelen med produkten eller tjänsten för konsumenten
Kommunikationsstrategier 2018-09-16 Kommunikationsstrategier Meddelanden via målgrupp Målkonsumenternas demografiska struktur
Paketering och kundnöjdhet 2018-09-16 Paketering och kundnöjdhet Produktpaketering Diskutera design, pris, utseende, strategi Diskutera frågor kring utförande för artiklar som inte levereras direkt med produkten Varukostnader Sammanställ varornas kostnader och lastningslistor på hög nivå
Starta strategier Starta plan Reklambudget 2018-09-16 Starta strategier Starta plan Om produkten introduceras Reklambudget Erbjud material med detaljerad budgetinformation för granskning
Reklam Strategi och genomförande PR-strategier Fokus på PR-plan 2018-09-16 Reklam Strategi och genomförande PR-strategier Fokus på PR-plan Ha en PR-plan i reserv, inklusive redigeringskalendrar, tillfälliga åtaganden, konferensscheman och så vidare.
Annonsering Strategi och genomförande Översikt över strategi 2018-09-16 Annonsering Strategi och genomförande Översikt över strategi Översikt över media och tidpunkt Översikt över annonskostnader
Annan reklam Direktmarknadsföring Tredje parts marknadsföring 2018-09-16 Annan reklam Direktmarknadsföring Översikt över strategi, fordon och tidpunkt Översikt över ansvarsmål, mål och budget Tredje parts marknadsföring Marknadsföringssamarbete med andra företag Marknadsföringsprogram Andra reklamprogram
Prissättning Prissättning Principer 2018-09-16 Prissättning Prissättning Sammanfatta specifik prissättning eller prissättningsstrategier Jämför med liknande produkter Principer Sammanfatta principer som behövs för att förstå de viktigaste faktorerna i prissättning
Distribution Distributionsstrategi Distributionskanaler 2018-09-16 Distribution Distributionsstrategi Distributionskanaler Sammanfatta distributionskanaler Distribution via kanal Visa en plan över hur stor del av distributionen varje kanal har – ett cirkeldiagram kan vara användbart
Vertikal marknad/vertikala segment 2018-09-16 Vertikal marknad/vertikala segment Möjligheter med vertikal marknad Diskutera specifika möjligheter med olika marknadssegment Inrikta dig på distributionsstrategier för de marknaderna eller segmenten Inrikta dig på att samarbeta med tredjepartspartner i distributionen till vertikala marknader
Internationellt Internationell distribution 2018-09-16 Internationellt Internationell distribution Inrikta dig på distributionsstrategier Diskutera problem som särskilt rör internationell distribution Internationell prissättningsstrategi Lokaliseringsproblem Fokusera på krav för lokala produktvariationer
Framgångsmätning Mål första året Mål följande år 2018-09-16 Framgångsmätning Mål första året Mål följande år Mått på framgång/misslyckande Krav för framgång
Schema Fokus för 18-månaders schema Tidpunkt 2018-09-16 Schema Fokus för 18-månaders schema Tidpunkt Isolera framgångskritiska tidpunktsberoenden