2018-09-16 Marknadsföringsplan Ditt namn.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Workshop: Marknadsplan 10 september 2013 Lukas Åvall
Advertisements

10:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Marknadsföringens olika fronter.
5:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Företagets resurser Företagets mänskliga resurser Företagskulturen Företagets tekniska resurser Företagets.
Grupputvecklingssamtal GUS Dokumentet har utarbetats efter att chefer i LiV efterfrågat en metod för att genomföra utvecklingssamtal i grupp. Gruppen ges.
Allmänt Bidrag kan beviljas till företag, oavsett företagsform, som bedriver verksamhet på marknadsmässiga villkor. Bidrag beviljas inte i följande fall.
Analyser och mallar. Innehåller Kravspecifikation SWOT Personas (användare) 4P (marknadsmixen) Metod Mall Exempel Metod Mall Exempel Det finns inga rätt.
Träningsplanering Vinnare i långa loppet. Varför träningsplanera? Effektivisera sin träning Få vardagen att fungera Rätt träning vid rätt tidpunkt.
Fredrik Steinholtz - Vagabond nt AB Fredrik Steinholtz -
Kommunikation.
Mellan-/ Slutrapport Produktionsincitament för den audiovisuella branschen Utländska finansieringsmottagaren Diarienummer Produktions namn Rapporteringsperiod.
Ny utvecklingsform – samplanering av flera team
Presentatör | Företagets namn
… … … … … … … … … 5. VIKTIGA UPPGIFTER PARTNER KUNDGRUPP VÄRDELÖFTE
[Produktnamn] Marknadsplan
Utveckling i Norsjö kommun med stöd av digitalisering och IT
på personer i behov av hjälp
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Affärsidé Vilka behov har mina kunder?
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Svensk stålindustris digitala mognad
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
EXEMPEL GLOBALISERING Megatrend Konsekvenser för Helsingborg
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2014?
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Presentation av affärsplan
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Rapportera framsteg eller status
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Presentation av affärsplan
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
[Produktnamn] Marknadsplan
Rubrik på företagsmöte
Säljutbildning Presenteras av [namn].
Företagets namn Affärsplan.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Produktnamn.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Biomedicinska analytikerdagen 15 april
[Projektnamn] Utvärdering
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Tillväxtbolag inom digital röntgen
Kortsiktig /Långsiktig effekt Leverans/ /prestation
Presentationens avskrift:

2018-09-16 Marknadsföringsplan Ditt namn

Marknadssammanfattning 2018-09-16 Marknadssammanfattning Marknad: tidigare, aktuell och framtida Granska ändringar i marknadsandelar, ledarskap, spelare, marknadsskiftningar, kostnader, prissättning och konkurrens

Produktdefinition Beskriv produkten eller tjänsten som marknadsförs 2018-09-16 Produktdefinition Beskriv produkten eller tjänsten som marknadsförs

Konkurrens Konkurrensmiljön 2018-09-16 Konkurrens Konkurrensmiljön Ge en översikt över produktkonkurrenter, deras styrkor och svagheter Positionera varje konkurrents produkt bredvid en ny produkt

Positionering Positionering av produkt eller tjänst Konsumentlöfte 2018-09-16 Positionering Positionering av produkt eller tjänst Utlåtande som tydligt definierar produkten inom sin marknad och jämfört med dess konkurrenter över tid Konsumentlöfte Utlåtande som sammanfattar fördelen med produkten eller tjänsten för konsumenten

Kommunikationsstrategier 2018-09-16 Kommunikationsstrategier Meddelanden via målgrupp Målkonsumenternas demografiska struktur

Paketering och kundnöjdhet 2018-09-16 Paketering och kundnöjdhet Produktpaketering Diskutera design, pris, utseende, strategi Diskutera frågor kring utförande för artiklar som inte levereras direkt med produkten Varukostnader Sammanställ varornas kostnader och lastningslistor på hög nivå

Starta strategier Starta plan Reklambudget 2018-09-16 Starta strategier Starta plan Om produkten introduceras Reklambudget Erbjud material med detaljerad budgetinformation för granskning

Reklam Strategi och genomförande PR-strategier Fokus på PR-plan 2018-09-16 Reklam Strategi och genomförande PR-strategier Fokus på PR-plan Ha en PR-plan i reserv, inklusive redigeringskalendrar, tillfälliga åtaganden, konferensscheman och så vidare.

Annonsering Strategi och genomförande Översikt över strategi 2018-09-16 Annonsering Strategi och genomförande Översikt över strategi Översikt över media och tidpunkt Översikt över annonskostnader

Annan reklam Direktmarknadsföring Tredje parts marknadsföring 2018-09-16 Annan reklam Direktmarknadsföring Översikt över strategi, fordon och tidpunkt Översikt över ansvarsmål, mål och budget Tredje parts marknadsföring Marknadsföringssamarbete med andra företag Marknadsföringsprogram Andra reklamprogram

Prissättning Prissättning Principer 2018-09-16 Prissättning Prissättning Sammanfatta specifik prissättning eller prissättningsstrategier Jämför med liknande produkter Principer Sammanfatta principer som behövs för att förstå de viktigaste faktorerna i prissättning

Distribution Distributionsstrategi Distributionskanaler 2018-09-16 Distribution Distributionsstrategi Distributionskanaler Sammanfatta distributionskanaler Distribution via kanal Visa en plan över hur stor del av distributionen varje kanal har – ett cirkeldiagram kan vara användbart

Vertikal marknad/vertikala segment 2018-09-16 Vertikal marknad/vertikala segment Möjligheter med vertikal marknad Diskutera specifika möjligheter med olika marknadssegment Inrikta dig på distributionsstrategier för de marknaderna eller segmenten Inrikta dig på att samarbeta med tredjepartspartner i distributionen till vertikala marknader

Internationellt Internationell distribution 2018-09-16 Internationellt Internationell distribution Inrikta dig på distributionsstrategier Diskutera problem som särskilt rör internationell distribution Internationell prissättningsstrategi Lokaliseringsproblem Fokusera på krav för lokala produktvariationer

Framgångsmätning Mål första året Mål följande år 2018-09-16 Framgångsmätning Mål första året Mål följande år Mått på framgång/misslyckande Krav för framgång

Schema Fokus för 18-månaders schema Tidpunkt 2018-09-16 Schema Fokus för 18-månaders schema Tidpunkt Isolera framgångskritiska tidpunktsberoenden