Älskling, ska vi spela bridge eller knyppla den här terminen?

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Älskling, ska vi spela bridge eller knyppla den här terminen?
Advertisements

Dagordning Inledning – välkommen till NAV-scen, Daniel Lundqvist
Passningsövning - Korset
Vi karlar får alltid höra om “reglerna” som gäller från våra kvinnor
Barnanpassad utredning
Nivåanpassad träning För att inkludera alla
Svenska som andraspråk
Patientenkät sommaren -13
Metodstöd.
KKME – Livsfrågor Oktober 2007
Lärdomar från skolor med mer traditionellt undervisningsmönster
Tematräff 4 vid distriktsträffen 2012 Micke Melander.
Gå till första sidan Med användarna i fokus Användarundersökning som utgångspunkt för vidareutveckling av sökguide Borås Blekinge Tekniska Högskola.
Problemsnack eller bygga lösningar.
Ver 1.0 Välkommen till Från kurs – klubb Planering – Rekrytering – Kurs Bosön Kursledare Thomas Larsson.
Dahlstiernska Gymnasiet i Mellerud - den lilla skolan med de stora möjligheterna.
Intervju inför ViV-projektet.
För att ta några lektioner Om vänskap & Livet
Grupparbete B/W Lindy 1. Uppföljning ur ett bedömningsperspektiv För få dansare i grenarna är en nackdel för domarna som får för få bedömingar och för.
IKT i nöd och lust! Hur får man eleverna att ta eget ansvar? Hur får man dem att samarbeta? Och hur får man lärare att vilja jobba ämnesövergripande?
1. Att leda EU projekt Margareta Holmstedt.
Barnens egna ord om sin psykiska ohälsa
Vi karlar får alltid höra om “reglerna” som gäller från våra kvinnor. Här följer nu några regler från oss karlar.
Askersunds kommun
+ stadsplanering Dansande robot!. + Motivering Vilken plats valde du, och varför?
Jul, jul strålande jul. Ja visst är det strålande. eller
Hållbar Utveckling Vad är det?.
Distriktssköterska Annelie Bobeck-Axling
Från idé till projektplan
Coaching.
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
Uppföljning och utvärdering
Ver 2.0 MME Välkommen till Ruterutbildning för nybörjare Bosön 2003 Micke Melander.
För att inkludera alla Ljusdal IF
Hur du tar hand om din kunskap
Barn som anhöriga Hearing 17 januari 2013 Hur arbetar BRIS Vad berättar barn för BRIS Slutsatser BRIS.
Caroline Hansson, Pilbäckskolan
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
Olika sätt att resonera kring hur människor bör handla
Olika sätt att resonera kring hur människor bör handla
Hur får vi Sigbox att bli en helhet? BFL, SUA, IKT.
Hur kan barn bli mer delaktiga genom praktiskt vardagligt socialt arbete?
G RUNDÖVNINGAR B OLL K UL Victor Ståhl
7-mannamatch spel 9-12 år Anfallsspel Målvakten rullar eller kastar ut bollen till någon av medspelarna. Bollhållaren fortsätter speluppbyggnaden med att.
Studieteknik – Konsten att plugga mindre Fredrik Stenmark Plugga hårdare.
ÄAIK P03:BLÅ Lag & Spelarutveckling NIVÅANPASSNING.
Vi är en idrottsförening med spets, bredd och mångfald. Vi som föreningen vill ge dig en chans att utvecklas hos oss. Föreningens värdegrund är glädje,
Micke & Martin Mikael Thunblom Martin Larsson.
Rev 3 Jitex F01 Planering och målsättning säsongen 2012.
TACK! Vill rikta ett STORT tack från mig och Annika för den fina julklappen! Jag vill också rikta ett TACK till er föräldrar som under säsongen 2016.
Steg 1 Grundtränarens uppgifter

Utvärdering och planering Akademin
För enklare verksamhetsutveckling och samverkan mot en smartare välfärd SKL har, tillsammans med GR, tagit fram en digital samverkansplattform där man.
Validering inom Lärarlyftet
VIK P03:1 Regler på träning & match
Föräldramöte 09 röd
TRYGGA RELATIONER I KLASSEN
Föräldramöte 25/4  .
Föräldrarmöte Linden Hockey -04.
KURR Kamratskap & Kunskap Utbildning & Utveckling
Spelare: P11, F11/10/09 Tränare: Spelare i P04, F03/04
Välkomna till föräldrainformation för BSK- F09.
Jag har läst en bok som heter Nya Bellman historier och den är skriven av Peter Gissy.
Stöd och anpassning av undervisningen för varje elev. Vad krävs?
Anpassad för barn till den som drabbats av en hjärnskakning
Vad är och hur når vi en inkluderande arbetsmiljö på APL platsen?
”Tänk om det räckte att vara asbra på sitt jobb” - om jämställdhet, mångfald och att vända en kultur Alexandra Johansson 26 mars 2019.
Lotsteamet som funktion och dess framtid
Jesu lidande och död.
Presentationens avskrift:

Älskling, ska vi spela bridge eller knyppla den här terminen? Micke Melander

Vad ska vi göra nu? Förutsättning Planering Genomförande Uppföljning Utvärdering Tillbaka i ordinarie verksamhet Vad är det som avgör om du kommer att lyckas eller ej? - Trivselfaktorn avgör till 100% - för många spelar det inte så stor roll om det är bridge eller knyppling!

Blanda och ge När du håller på med bridgekurser, på alla dess stadier spelar det ingen roll om det är absoluta nybörjare eller landslagsspelare - SE TILL ATT HA ROLIGT!!!

Dödssynderna som bridgelärare! Strunta INTE i att fika Kör INTE teoretiska genomgångar längre än 10 minuter Ställa INTE direkta frågor till enskilda elever som inte bett om att få svara

Väv in andra grejer! Försök hitta liknelser och paralleller till andra grejer för att lätta upp det hela – eller bryt av med något knäppt. Ex. en liten rebus: BLINDBOCK + n n n n n

Trivsel är A och O Se på din grupp - vad är det för människor? Äkta partnerförmedling Söker sysselsättning Gillar att gå på kurser Dom vill fika, prata skit, ha roligt tillsammans Bridgen är inte viktig – du ska göra den viktig!!!

En bridgelärare är… En trivseltant/farbror Kaffekokare Psykolog Rådgivare Lekledare Kontaktperson …. Och lär ibland ut bridge!

Vilka lyckas som bridgelärare? De som skyddar sina adepter! Där resultatet inte är viktigt – lära att göra fel! Där man får gå fram i ett lugnt tempo! Där man förstår vad som händer! Där man pratar svenska och inte för mycket bridgedialekt!

Några trivseltips! Låt eleverna få trygghet. Låt eleverna få skratta och ha kul. Låt eleverna få lösa problem. Sätt dem inte i en ”skyddad” verkstad! Hälsa på dem när de kommer – ta i hand! Men se till att det sker på din bekostnad! Men se till att de är skyddade! Involvera hela klubben, pro-am, mm

Var kommer knypplingen in i bilden? Jo, efter att i bästa fall ha gått en termin så kanske man avslutar sin bridgekurs och börjar med detta istället! Varför? Därför vi har misslyckats att vara tillräckligt trevliga oftast. Eller så hade vi ett ”mission impossible”! Är vi medvetna om detta räddar vi många kvar i vår sport!

Lycka till i framtiden! Tack för att jag fick komma hit! Micke Melander, mme@bridgefederation.se 070-654 65 68