Erfarenhetsutbyte 25 november

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Regiongemensam elevenkät 2016 Skolrapport Fjordskolan ÅK2.
Advertisements

Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2015 Stockholm Stad.
Flickor F98 Lindås Waves och Pixbo IBK –
Om denna presentation: Version Denna PPT-presentation tillsammans med det talspråksmanus du hittar i anteckningssidorna är framtaget för att.
Regiongemensam elevenkät 2016 Skolrapport Öjersjö Brunns skola ÅK5.
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2015
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Påverkansanalys Påverkansanalys – instruktion och mall, Qulturum
Insikt 2015 Söderköpings kommun
Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2015
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Välkommen till mitt utvecklingssamtal ÅK Ht 2017
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Leda och utveckla en förening
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
VÄGEN TILL MÅLGÅNG"   MålGång är en programförklaring som ska verka som stöd för våra aktiva, ledare och föräldrar och hela GSK/MIFs gemensamma fotbollsverksamhet.
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2015
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam elevenkät 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam elevenkät 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Alsike IF - Presentationsmall
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
IT verksamhetens satsning utifrån IKT.
Ny vision Samtal om framtiden
Din lön och din utveckling
Bidragsskolan anno 2014: Tema samverkan med SISU
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Norrtåg Trafikslag: Tåg Sträcka:
Kundundersökning mars 2016 Operatör: SJ AB Trafikslag: Tåg Sträcka:
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Tågkompaniet Trafikslag: Tåg
Plan för lika rättigheter och möjligheter 2015
Ung Cancer - Medlemsundersökning 2017, Närstående
SFI/SFX 2018 i Stockholms län
Du kommer att träffa människor under din livstid
Föreningen Samtal och erfarenhetsutbyte
Insikt 2013 Karlshamns kommun
Regiongemensam elevenkät 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Vårdförbundet Verksamhetsplan
Regiongemensam elevenkät 2018
Regiongemensam elevenkät 2016
Vi är facket för alla på din arbetsplats – oavsett yrke eller utbildning.
Regiongemensam elevenkät 2016
Strategi 2025 Detta är ett bildspel som kan användas för att presentera den formella resan kring det pågående strategiarbetet. Bildspelet bygger på arbetsboken.
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Gymnasieundersökningen
Välkomna till föräldramöte Jitex F04
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Friskis&Svettis Friskis&Svettis är dess människor.
Samordningswebbinarier om Skapande skola
Presentationens avskrift:

Erfarenhetsutbyte 25 november 09.00 Inledning Thomas 09.30 Presentera Cafemetoden Simon 09.40 Samtal 1 10.10 Samtal 2 10.40 Samtal 3 11.10 Hur får vi mer erfarenhetsutbyte mellan varandra 11.30 Summering Inledning: Hej och välkomna Syfte och mål med detta Vi har ett NMI resultat Korpkvalitet (det som medlemmarna säger) Vad vi ska prioritera Domarnas/instruktörens bemötande Några frågor att ställa sig upp: anställd senaste året VÄLKOMNA, lagidrott, gruppträning, verksamhetsutvecklat senaste året, Du ska nu fånga in en person och berätta om något som du är stolt över senaste året

Jag är här för att främst informera om två saker: Nätverk Korpen och det gemensamma systemet samt strategiarbetet Fokus Korpen 2025

Erfarenhetsutbyte 25 november 09.00 Inledning 09.30 Cafemetoden 09.40 Samtal 1 10.10 Samtal 2 10.40 Samtal 3 11.10 Hur ska vi få mer erfarenhetsutbyte och samverkan mellan varandra? 11.30 Summering Vi behöver varandra om det här ska bli bra! Inledning: Hej och välkomna Syfte och mål med detta Vi har ett NMI resultat Korpkvalitet (det som medlemmarna säger) Vad vi ska prioritera Domarnas/instruktörens bemötande Några frågor att ställa sig upp: anställd senaste året VÄLKOMNA, lagidrott, gruppträning, verksamhetsutvecklat senaste året, Du ska nu fånga in en person och berätta om något som du är stolt över senaste året

Prioriteringsmatris - Gruppträning   2017 2015 2014 Viktighet Nöjdhet 1 Den övergripande organiseringen kring gruppträningen 72% 83% 66% 84% 67% 2 Information kring ändringar av tider, inställda pass osv. 86% 79% 85% 77% 3 Utbudet av gruppträning 81% 69% 68% 4 Gruppträningslokalen 78% 64% 5 Omklädningsrummen 59% 51% 57% 50% 53% 6 Instruktörens förmåga att leda träningen 95% 92% 96% 94% 91% 7 Instruktörens bemötande 8 Prisvärdhet (nöjdhet avser Korpen generellt) 70% 9 Närhet/tillgänglighet 90% 87% 88% Medelvärde 82% 2346 svar Ingen punkt är i behov av förbättringar utifrån nuvarande medelvärden. Förra omgången var endast Prisvärdhet i prioriteringsområdet. Prioriteringsmatriserna visar även vilket område som medlemmarna är mest nöjd med dvs ”Instruktörens bemötande” och minst nöjd med; ”Omklädningsrummen”. Vilket område medlemmarna anser viktigast; Instruktörens bemötande+Instruktörens förmåga att leda träningen, och minst viktigt; ”Omklädningsrummen”. Prioriteringsmatrisen visar hur viktiga de olika områdena är (viktighet) jämfört med hur bra medlemmarna tycker att föreningen är (nöjdhet). De områden som är viktiga för medlemmarna (viktighet över medel), men som fått ett lägre betyg på nöjdhet (nöjdhet under medel), hamnar i förbättringsområdet (rosa). Ett vanligt mål för medelvärdet för nöjdhet (andel som svarat betyg 4-5) är 70%.

Prioriteringsmatris – Lagidrott/racketsporter   2017 2015 2014 Viktighet Nöjdhet 1 Den övergripande organiseringen kring matcherna 65% 66% 63% 64% 2 Information kring ändringar av tider, inställda matcher, matchresultat osv. 72% 62% 75% 56% 74% 59% 3 Spelplanen 77% 61% 4 Omklädningsrummen 29% 36% 28% 31% 27% 32% 5 Domarnas förmåga att döma matcherna 51% 71% 44% 68% 45% 6 Domarnas förmåga att motverka ett kränkande och nedsättande språkbruk utifrån fair play och diskrimineringsgrunderna 54% - 7 Domarnas bemötande 67% 73% 69% 70% 8 Närheten/tillgängligheten 9 Matchtider 58% 53% 10 Prisvärdhet (nöjdhet avser Korpen generellt) 79% Medelvärde 57% 2114 svar Punkt 5 ”Domarnas förmåga att döma matcherna” och punkt 9 ”Matchtider” ligger i området för förbättring. Även punkt 2 ”Information kring ändringar av tider, inställda matcher, matchresultat osv.” samt punkt 6 ”Domarnas förmåga att motverka ett kränkande och nedsättande språkbruk utifrån fair play och diskrimineringsgrunderna” tangerar området för förbättring. Prioriteringsmatrisen visar även vilket område som medlemmarna är mest nöjda med dvs ”Prisvärdhet” och minst nöjd med; ”Omklädningsrummen”. Vilka områden medlemmarna anser är viktigast; ”Information kring ändringar av tider, inställda matcher, matchresultat osv.” resp. ”Spelplanen”. Minst viktigt är ”Omklädningsrummen”. Prioriteringsmatrisen visar hur viktiga de olika områdena är (viktighet) jämfört med hur bra medlemmarna tycker att föreningen är (nöjdhet). De områden som är viktiga för medlemmarna (viktighet över medel), men som fått ett lägre betyg på nöjdhet (nöjdhet under medel), hamnar i förbättringsområdet (rosa). Ett vanligt mål för medelvärdet för nöjdhet (andel som svarat betyg 4-5) är 70%.

Erfarenhetsutbyte 25 november Syfte och målsättning Syftet är att skapa förutsättningar för möten och därigenom få inspiration Målsättningen är att du får nya kontakter och nya tankar för verksamhetsutveckling

Erfarenhetsutbyte Isbrytare Berätta för en kollega vad du är stolt över att ha åstadkommit under senaste året i din korpförening

Erfarenhetsutbyte Samtal 1 Lagledaren Lagledaren är en viktig person för att överhuvudtaget få korplag. Det ligger mycket jobb i att få ihop spelare till ett lag under en korpsäsong. Alltfler korpföreningar vittnar också om att det blir svårare att rekrytera eller behålla lag för att man inte har en lagledare som orkar längre 1. Hur underlättar du för lagledaren?

Erfarenhetsutbyte Samtal 2 Domaren/instruktören som ambassadör Domaren och instruktören är Korpen för de allra flesta medlemmarna. Det är den personen som medlemmen möter varje vecka och den som symboliserar och är ambassadören för Korpen. 2. Hur säkerställer du att våra domare/instruktörer är goda ambassadörer?

Erfarenhetsutbyte Samtal 3 Verksamhetsutveckling Alla vill verksamhetsutveckla men förutsättningarna är olika. Vad skulle du vilja verksamhetsutveckla eller redan har prövat? Vilka positiva/negativa lärdomar har du dragit kring verksamhetsutveckling? 3. En verksamhet vi har utvecklat eller vill utveckla?

Erfarenhetsutbyte Samtal 4 Samverka med övriga idrotten Svensk Idrott 2025 säger bland annat att idrotten behöver samverka mer. Tillsammans med distriktsidrottsförbund men även övriga idrottens föreningar. 4. Hur kan du samverka med övriga idrotten?

Erfarenhetsutbyte Samtal 5 Kommunikation till medlemmar Föreningen måste möta och kommunicera med befintliga och potentiella medlemmar. Genom digitaliseringen öppnas det helt nya möjligheter för att kommunicera. Fundera över hur du gör idag och hur skulle du vilja att det skulle vara 5. Från nuläge till nyläge i att kommunicera med medlemmarna

Erfarenhetsutbyte Samtal 6 Min utmaning Har du en utmaning som du skulle vilja utbyta erfarenheter kring. Det kan vara personal-/kanslifrågor, styrelsen som arbetsgivare, kommunkontakter eller något helt annat. 6. Min utmaning

Erfarenhetsutbyte Samtal 7 Korpen på jobbet Arbetsplatser har en särställning inom Korpen men utmaningarna är många och arbetssätten skiljer sig. 7. Så arbetar vi med Korpen på jobbet?

Erfarenhetsutbyte 1. Hur underlättar du för lagledaren? 2. Hur säkerställer du att våra domare/instruktörer är goda ambassadörer? 3. En verksamhet vi har utvecklat eller vill utveckla? 4. Hur kan du samverka med övriga idrotten? 5. Från nuläge till nyläge i att kommunicera med medlemmarna 6. Min utmaning 7. Så arbetar vi med Korpen på jobbet