PU 11 Kursledare Per Kristiansson Kursadministratör Carl Martinsson

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Gymnasiearbetet Mål för gymnasiearbetet
Advertisements

Examensmål SA SA Kreativ? Aktiv? Nyfiken?.
MALMÖ HÖGSKOLA Seminarium kring kvalitetsgranskning av examensarbeten.
Beteendemedicinsk prevention och behandling i utbildningen
Den gula tråden Emil Tyberg Adjunkt i engelska.
Vägledningens potential inom utbildningssektorn
Charlotte Silén, Pedagogiska enheten, Hälsouniversitetet 2003
Förmågor & Centralt innehåll
Historia/SO En resa bakåt i tiden med dagens verktyg.
Biomedicinutbildningar
Anne Netterlid ProjektSamordning
UR LTU:S strategi LTU ska utveckla sin förmåga att arbeta med högkvalitativt flexibelt lärande.
AT- och ST-läkare som handledare för läkarstudenter
Undervisning utifrån studenters lärande: Är det möjligt?
Om kandidatprojektet på Y- programmet. Mål Komponenter Utmanande och kul konstruktionsprojekt:  Projektarbete  Understödjande föreläsningar  Understödjande.
Introduktion till examinationsuppgift Intro-TYK A Skriftlig grupprapport 30 min Introduktion Frågor 2 tim 20 min Arbetet i din TYK-grupp startar Gruppindelning:
Examensarbete för civilekonomexamen vid Linköpings universitet
Syftar framåt. LU:s egna långsiktiga kvalitetsarbete
Examensarbeten Syftet med dagens möte är: att informera om föreslagna förändringar –Nya rutiner –Nya riktlinjer och anvisningar (remiss) att.
Kvalitet i studie- och yrkesvägledningen, praktiska exempel….
Uppsala Kompetensutvecklingsdagar MAS
Att införa nya arbetssätt……. …… och att upprättahålla det nya!
Kandidatexamen Omfattning Kandidatexamen uppnås efter att studenten fullgjort kursfordringar om 180 högskolepoäng med viss inriktning som varje högskola.
Möte beträffande kvalitetsgranskning
Lärandemålklinik – vanliga och ovanliga frågor om lärandemål (=LM) Kvalitetsenheten och Lärcentret samarbetar inom projekt Alcuin, som har som.
? Gymnasiearbetet Hur kan biblioteket hjälpa dig
Forsknings- och utvärderingsmetoder, 15 hp
NIVÅ: GRUNDLÄGGANDE MÅLGRUPP: ÄMNESLÄRARE FART: ¼- DÅ EN MER LÅNGSIKTIG LÄROPROCESS ÄR AV VIKT Högskolan i Gävle 1 Uppdragsutbildning 7,5 hp – kurs för.
Pedagogiskt arbete vid avdelningen för energi- och miljöteknik - kursvärderingar Förutsättningar Kort historik Tre kurser för att exemplifiera; - Energiteknik,
Studentmedverkan i förbättringsarbete Ett samarbete mellan Landstinget i Östergötland och Hälsouniversitetet i Linköping.
Välkommen ! LAU325 HT Inger Lindvall, kursansvarig Anette Wahlandt, kursledare ********* Barbro Ericsson, kursadministratör.
Tillit, Tid och Reflektion Tre nyckelbegrepp i klinisk handledning
Petra Andersson MORIA: Introduktion Petra Andersson
Benkt Wiklund Enheten för näringsliv och samhälle.
Kandidatuppsats Redovisning HT 2014
LAU325 VT 2015 Välkommen !.
Välkommen ! LAU325 VT Inger Lindvall, kursansvarig Anette Wahlandt, kursledare ********* Barbro Ericsson, kursadministratör.
Det vetenskapliga arbetets plats i lärarutbildningen
Insatser för äldre och funktionshindrade i privat regi
Nytt kvalitetsutvärderingssystem KI utbildningskonferens Lars Haikola.
Högskolans regler i praktiken – erfarenheter från tillsynsbesöken 1998–2012, rapport 2014:16 Caroline Cruz, projektledare.
Futurums verksamhetsidé Futurum ska utveckla och stödja lärande, forskning och kunskapsspridning inom landstingets verksamheter i samverkan med andra aktörer.
Läkarprogrammet, Uppsala universitet Ht-2015 Självständigt Arbete (SSA) - en översikt.
Kursen Kulturarvet som pedagogisk resurs riktar sig till universitetslärare och fokuserar på hur natur- och kulturarv kan användas i undervisningen för.
Valbar VFU Termin 6 Syfte med kursen är att ge den studerande möjlighet att fördjupa och utveckla sin kliniska kompetens inom ett valfritt verksamhetsområde.
Undervisning och lärande för en hållbar framtid via aktionsforskning Inger Björneloo Inst. för didaktik och pedagogisk profession.
Självständigt arbete i teknisk fysik 15 hp Kursansvarig: Martin Sjödin Uppsala Universitet Institutionen för teknikvetenskaper Nanoteknologi och funktionella.
Välkommen ! LAU325 VT Inger Lindvall, kursansvarig Anette Wahlandt, kursledare ********* Barbro Ericsson, kursadministratör.
SKOP Bilder till Stockholms universitet - Humanistiska fakulteten -Institutionen för slaviska och baltiska språk, finska, nederländska och tyska, oktober.
NIVÅ: GRUNDLÄGGANDE MÅLGRUPP: ÄMNESLÄRARE FART: ¼- DÅ EN MER LÅNGSIKTIG LÄROPROCESS ÄR AV VIKT Högskolan i Gävle 1 Uppdragsutbildning 7,5 hp – kurs för.
Professionell handledning av studenter. Handledning ”En kontinuerlig återkoppling på mitt arbetssätt och mig själv, given i ett väl avgränsat sammanhang.
Välkommen till Integrerad Sluttentamen (IST) !
Läkarprogrammet, Uppsala universitet
Fördjupning och examination av VFU
Professionell utveckling Termin 1
Valbar VFU 7,5 hp Termin 6, HT17 Syfte med kursen är att ge den studerande möjlighet att fördjupa och utveckla sin kliniska kompetens inom ett valfritt.
Framgångsrika lärprocesser
Valbar VFU 7,5 hp Termin 6 Syfte med kursen är att ge den studerande möjlighet att fördjupa och utveckla sin kliniska kompetens inom ett valfritt verksamhetsområde.
Information om VFU.
Föreläsning Svenska II
Vad innehåller PU 5 VT 18 Lund och Malmö
Pedagogiska teorier Janeth Leksell.
Bilder till Stockholms universitet - Humanistiska fakulteten - Slaviska, oktober 2015
Start VT2019 Konsten att handleda i vårdande under verksamhetsförlagd utbildning Anmälningskod: MDH Kurskod:VAE074 Kursen vänder sig till dig.
Vad betyder förhållningssätten för mig (oss) som chef?
Bilder till Stockholms universitet - Humanistiska fakulteten - Polska, oktober 2015
Bilder till Stockholms universitet - Humanistiska fakulteten - Ryska, oktober 2015
För få KOL patienter kommer på planerade besök efter exacerbationer - resultat från TIE-studien Lise-Lotte Sundgren1, Marieann Högman2, Andrei Malinovschi2,
Bilder till Stockholms universitet - Humanistiska fakulteten - Tjeckiska, oktober 2015
Utbildningsplan Lärandemål
Presentationens avskrift:

PU 11 Kursledare Per Kristiansson Kursadministratör Carl Martinsson Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskap Uppsala universitet

Mål Visa självkännedom och empatisk förmåga Kunna: analysera och ta ställning i etiska frågor värdera sina färdigheter i patientkommunikation urskilja hur interprofessionellt samarbete påverkar patientsäkerheten tillämpa ett professionellt förhållningssätt med humanistisk grundsyn värdera sitt eget professionella förhållningssätt

Innehåll Föreläsning Videoinspelning av student-patientmöte Enskilt arbete Feed-back och examination

Examination Skriftlig rapport om ett etiskt problem som du mött i vården Skriftlig rapport om ditt professionella förhållningssätt Självvärdering och feed-back av videoinspelad patientkonsultation

Tack för er uppmärksamhet!